Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaaja kiusaa koska näkee kiusatussa jotain sellaista mitä ei voi itsessään sietää/hyväksyä.

Vierailija
20.02.2022 |

Mitä mieltä otsikon väitteestä?

Kiusasin yläasteella yhtä luokkakaveria todella rankasti. Vasta nyt päälle 30-vuotiaana käsiteltyäni omia lapsuustraumoja terapiassa, tajusin yksi päivä, että se halveksimani tyyppi muistutti paljon itseäni tai tiettyjä puolia itsessäni. Hänellä oli sellaisia ulkoisia piirteitä, joita vihasin omassa ulkonäössä, ja sellaista "heikkoutta" ja naiiviutta, jonka olin omasta itsestäni yrittänyt tukahduttaa.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on haaste. Toisin sanoen kiusaaja haastaa kiusatun hänen sosiaalisesta asemastaan. Jos kiusattu ei vastaa haasteeseen, hän menettää sosiaalisen asemansa. Missä on sosiaalisuutta siellä on kiusaamista.

Vierailija
122/131 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusattu = häviäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä paikkaansa.

minä kiusasin ihan huvin vuoksi, se oli hauskaa.

aikuisena olen miettinyt että on mullakin kanssa huvit olleet....

Vierailija
124/131 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei pidä paikkaansa.

Tiedätkö, aion vielä tasata tilit. Koroilla.

Vierailija
125/131 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä pas...kaa ei kukaan edes halua täällä jauhaa. Ap jauha muualla. Eikö tämä ole jo niin puhki kulutettu aihe ja aloitus.   Mene pois frigidi. 

Vierailija
126/131 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että olisin ollut salaa ylpeä jos minusta olisi puhuttu edes jotain, vaikka sitten paskaa. Kukaan ei varmaan edes muista minua kouluajoilta, kun olin niin tylsä. Kadehdin kun lukiossakin penkkaripäivänä oli tapana laittaa ihmisistä paperille kirjoitettuja viestejä tyyliin "Sami kehuit että pystyit olemaan viikon runkkaamatta", eikä minusta ollut mitään.

Vierailija
127/131 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei pidä paikkaansa.

Sama havainto. Kiusaaja kiusaa siksi että se on hänestä hauskaa. Just because I can.

Osa kiusaajista kiusaa siksi että saa nautintoa uhrinsa kokemasta tuskasta. Heillä kiusaamisen syynä on sadismi.

Vierailija
128/131 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajilla voi olla kehittymätön kyky empatiaan, toisilla voi olla ymmärtämisen haasteita ja jotkut vaan ovat luontaisia kiusaajia. Haasteita jollakin tavalla kaikilla. 

Vierailija
129/131 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä detaljeja, olen aina miettinyt, mikä tekee kiusaajan. Heitä kun on koulujen lisäksi työpaikoillakin. Opettajat ja yritysten johtajat pohdituttavat myös, miksi he sallivat organisaatiossaan tällaisen käytöksen? Miksi asia lakaistaan maton alle? Osaamattomuutta? Laiskuutta? Välinpitämättömyyttä? Kiusaajahan on liiketoiminnallinen haittatekijä.

Tulisi puuttua kiusaajan toimintaan, kertomalla, ettei se ole hyväksyttyä ja että henkilö poistetaan organisaatiosta, jos käytös jatkuu. Annetaan varoitus ja toisesta varoituksesta ulos.

Opettajat ja johtajat mahdollistavat siis osaltaan kiusaamisen. 

On ollut sietämätöntä seurata useissa työpaikoissa kiusaajien toimintaa. Sitten kun itse otat asian esille jossain palaverissa, jää kiusaaja sairauslomalle tms. yhtä ala-arvoista toimintaa. Ei siis kanneta vastuuta omasta toiminnastaan. Kiusaajat ovat kyllä niin ala-arvoista porukkaa! Pahasti kieroutuneita.

Vierailija
130/131 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusataan myös ihan siksi, kun se on niin mukavaa. Saa hallita toista ihmistä.

Vierailija
131/131 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskuuttelijat ei tunne itseään eikä viitsi kaivella syvempää mitä oli ennen "hauskuutta". Seurailemalla voi kyllä nähdä yhteyksiä pisteestä A pisteeseen Ööhöhöö.