Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsi unohtanut koodin millä puhelimen saa auki... Mitäs nyt voi tehdä?

Vierailija
06.07.2015 |

Kyseessä samsung galaxy trend plus. Kysyy ensin koodia ja sen jälkeen pin koodia, jota ei muista ( ei sim kortin koodia). Kertoi että eilen oli saanut puhelimen auki  koodilla mikä se pitäisi olla, mutta ei enää tänään. Miten se olisi mahdollista?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy siis mitä koodia ensin? Suojakoodia? Ja sen muistatte (tai lapsi muistaa)?

"SIM-kortin koodi" on nimenomaan se PIN. Jos se menee useamman kerran pieleen, puhelin lukkiutuu ja vaatii PUK-koodin, jonka saa operaattorilta (ainakin Saunalahdella suoraan Omilta Sivuilta, ei tarvitse soittaa aspaan).

Joko lapsi muistaa väärin tai joku on sen koodin mennyt eilen vaihtamaan, muuta mahdollisuutta ei ole.

Vierailija
2/16 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne pitääkin laittaa lapsen syyksi!

Vierailija
4/16 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku av-mamma koittaa ronkkia miehensä puhelinta. Kuinka yllättävää. Eikö teitä edes hävetä ?

Vierailija
5/16 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy ensin suojakoodia. Sen lapsi muistaa. Sitten kysyy pin koodia (ei ole sim kortin koodi, ei kysy ollenkaan puk koodia). Tuota piniä saa yrittää 5 kertaa mitä kysyy, sitten käskee odottamaan 30 s ja taas saa yrittää 5 kertaa uudestaan. Tätä saa tehdä kaiken aikaa. Lapsi sanoi että suojakoodi ja pin koodi ovat sama mutta ei aukea. ap

Vierailija
6/16 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin pitää palauttaa alkuasetuksiin netistä löytyy ohjeet galaxy trend + hard reset. Huomioithan että kyseinen toiminto tyjentää laitteen tehdas-asetuksiin.

Vierailija
7/16 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on googletili, niin sen kautta saa auki. Eli kun on tarpeeksi monta kertaa laittanut kuvion tai koodin väärin, niin siihen tulee se Unohtuiko salasana. Näin ainakin aiemmin androidissa, googleta että toimiiiko vielä. Muuten sitten huolto avaa.

Kyseessä on siis näyttölukko, ja siinä puhutaan myös pin-koodista kun on Samsung kyseessä. Näin ainakin käsitin.

Vierailija
8/16 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten monta kertaa pitää laittaa väärin että kysyy unohtuiko salasana? On varmaan 100 kertaa yrittänyt tai enemmänkin... ei kysy ap

Vierailija
9/16 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti lapsi. Toivottavasti ottaa opikseen.

Vierailija
10/16 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritättekö nyt laittaa sitä samaa koodia tuhat kertaa koska lapsi väittää että ne ovat sama? Ootteko kokeillut nää perus 1234 tai 0000?

Vierailija
11/16 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:21"]Kysyy ensin suojakoodia. Sen lapsi muistaa. Sitten kysyy pin koodia (ei ole sim kortin koodi, ei kysy ollenkaan puk koodia). Tuota piniä saa yrittää 5 kertaa mitä kysyy, sitten käskee odottamaan 30 s ja taas saa yrittää 5 kertaa uudestaan. Tätä saa tehdä kaiken aikaa. Lapsi sanoi että suojakoodi ja pin koodi ovat sama mutta ei aukea. ap
[/quote]

Pin-koodi ON Sim-kortin koodi. Puk-koodi EI OLE sama asia!

Vierailija
12/16 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hard reset. Meillä tyttö teki aikoinaan saman, laitto suojakoodin ja unohti mikä se on. Ei auttanut kun laittaa tehdasasetuksille.

Vierailija
13/16 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi kerran nuin kun lapsi paineli jotain puhelimen näppäimiä. En saanut puhelinta auki vaikka koodi oli oikea. Seuraavana päivänä koodi taas toimi ja puhelin entiseen malliin. Luulen että nämä älypuhelimet sekoilevat vaan välillä..

Vierailija
14/16 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin puhelin (iphone) kysyy ENSIN suojakoodia (joka siis annetaan joka kerta, kun puhelin avataan "näppäinlukosta" ja vasta sen jälkeen pyydetään PIN-koodi. Kun koodit näppäillään, ruutu näyttää samanlaisen numerovalikoiman ja voi helposti mennä sekaisin, jos ei muista, että kunpaa numerokoodia onkaan laittamassa. Voiko olla mahdollista, että teillä olisi mennyt koodien laittojärjestys sekaisin? Että vaikka ensin kysyttäisiin suojakoodia, niin epähuomiossa olettekin laittaneet PIN-koodin. Kyse voi olla myös PUK-koodista tai vastaavasta, jos puhelinta on yritetty avata liian monta kertaa.

Vierailija
15/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi mä en saa mun lg bello 2 auki en muista sen suoja koodii onko mitään ideaa miten sen sais auki ilman et sen vie huoltoo auttakaa nopeest.

Vierailija
16/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa mun miehen puhelinta auki kun siinä on kans suojakoodi. Mikä avuksi?

Eiku siis lapsi ja lapsen puhelin tietysti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi