Mieheni on ihastunut toiseen, mutta rakastaa minua
Enpä ajatellut koskaan tämän tilanteen tulevan vastaan. Ollaan miehen kanssa oltu pari vuotta naimisissa ja ensimmäinen lapsi syntyy 4kk päästä. Ja nyt mies myönsi suoraan että on ollut jo vuosia ihastunut toiseen (joka myös suhteessa ja perheellinen), heidän välillään on kuulemma jotain mutta pettämistä ei ole tapahtunut. Mutta hän ei voi lopettaa tämän naisen ajattelemista eikä halua erota minusta, koska kuitenkin rakastaa minua. Toista hän haluaa vain seksuaalisesti, minut kokonaan... mitä ihmettä tehdä, olen ihan rikki tilanteen kanssa enkä ymmärrä miksi hänen piti edes puhua koko asiasta
Kommentit (80)
Minä kerroin myös miehelleni tuollaisesta tilanteesta. Tosin lapset olivat silloin 3 ja 5v, eikä ollut lisää tulossa. Kerroin, koska sen toisen ajatteleminen vaikeutti jo kaikkea arjessani. Ihastus oli silloin melko tuore, noin 1kk, tosin tyyppi oli tuttu vuosien takaa.
En olisi ehkä kertonut, mutta sanoin ensin, että entä jos mä rakastuisin toiseen? Mies sanoi: no sit sä rakastuisit. Kerroin sitten ja nykyään oma elämäni on ihan kriisissä. Mies jakselee hienosti ja koittaa tukea minua. Ollaan edelleen yhdessä. Mullakaan ei suhdetta ole tämän toisen kanssa ollut, mutta tunteet on olleet vahvat.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:44"]
Miehesi on täysi moukka, kun tuollaisia asioita kertoo raskaana olevalle vaimolleen. Mietin, että halusiko hän tarkoituksella loukata sinua? Oletko raskauden myötä muuttunut epäviehättäväksi? Oletteko samantyylisiä naisia ihastuksen kanssa? Kertoiko miehesi mikä ihastuksessa ihastuttaa miestäsi?
Tulee mieleen, että miehelläsi voi olla seksisuhde tähän naiseen. Harva ihastus kestää kovinkaan kauaa yksipuolisena ja ilman vastakaikua.
[/quote]
Todella törkeitä vihjeitä ap:n viehättävyydestä. Miksi, haluatko loukata? Lisäksi miehilläkin on tunteet, totta kai voi olla ihastunut vuosiakin ilman toimintaa, kuten naisetkin.
"Kertoiko miehesi mikä ihastuksessa ihastuttaa miestäsi?" Kuule aivan kuin ap haluaisi tietää.
No, tuo nyt on elämää, mutta mun mieleen tulee, miten syvällinen se sun oma suhtautumisesi avioliittoon on mahtanutkaan olla. Mitä tämä suuri rakkautesi tekee työkseen? Onko hänellä mitään koulutusta? Vaikuttaa tollolta. Ettekö te seurusteluaikana jutelleet tarpeeksi asioista? Mä en tajua sua ja sun liittoasi tai oikeastaan mä en tajua miksi naiset aina valitsee tollaset tollot ukot. Miten tollaseen hölmöön voi rakastua, en tajua ja vielä nyt kun se on tehnyt emämokan, sä vaan sirkutat rakkauttasi. Haloo! Onko sulla itselläsi kunnon koulutus ja ammatti? Jos ei ole, ala kouluttautua synnytyksen jälkeen!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:48"]
Meidän pitää vielä illalla keskustella, mutta olen jo miettinyt että annan miehelle vapaat kädet tehdä mitä haluaa ja kertoa sitten se lopputulos. Koska uskoisin että miehen himo on vain lihallista ja on nostanut naisen jalustalle ja kun huomaisi että ihan ihminen on hänkin, niin loppuisi se haaveilu. Mutta en tiedä vain pystyisinkö siihen. Rakastan tuota miestä yli kaiken enkä halua menettää häntä edes yhdeksi illaksi jollekin toiselle... en tiedä pääsisinkö ikinä yli siitä. Mutta loppuuko miehen ihastus tähän naiseen koskaan? He näkevät toisiaan väkisinkin välillä vaikka yhteydenpito loppuisikin.
[/quote]
Pystytkö koskaan harrastamaan seksiä enää miettimättä että miehesi miettii tätä toista naista?
Jos ap on vaikka lihonut 20 kiloa raskauden myötä niin voihan kukaties olla, että mies kokee naisen epäviehättäväksi ja haikailee timmimmän naisen perään.
Ja monet miehet käyvät vieraissa, vaikka se tuskin heidän vaimojaan ilahduttaa.
Arvelen, että ap:ta ihan varmasti kiinnostaa mikä vieraassa naisessa ihastuttaa ja mikä on se juttu mikä häneltä puuttuu. Jos se olisi hänelle aivan samantekevää niin hän ei tänne kirjoittelisi.
Tuskin tämä tänne kirjoitettu teksti nyt niin paljon loukkaa ap:ta kuin hänen miehensä toiminta?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:39"]
Jos ap on vaikka lihonut 20 kiloa raskauden myötä niin voihan kukaties olla, että mies kokee naisen epäviehättäväksi ja haikailee timmimmän naisen perään.
Ja monet miehet käyvät vieraissa, vaikka se tuskin heidän vaimojaan ilahduttaa.
Arvelen, että ap:ta ihan varmasti kiinnostaa mikä vieraassa naisessa ihastuttaa ja mikä on se juttu mikä häneltä puuttuu. Jos se olisi hänelle aivan samantekevää niin hän ei tänne kirjoittelisi.
Tuskin tämä tänne kirjoitettu teksti nyt niin paljon loukkaa ap:ta kuin hänen miehensä toiminta?
[/quote]
Ai kilotko ne ohmisen määrittävätkin? Ja vielä raskauden aikana? Montako ruuvia sulla on päässäsi jäljellä, onko sydäntä koskaan ollutkaan? Ja mikä idiootti lause: "monet miehet käyvät vieraissa, vaikka se tuskin heidän vaimojaan ilahduttaa." Ai tuskin? Tunnetko moniakin, joita se ilahduttaa? Oman äitisi varmaan.
Ja joo, et varmaan loukkaa enempää kuin ap:n mies, toki, siksi sun puheesi ovatkin hälle avuksi, sure.
Kiitos kaikille kommenteista, vaikka melko ilkeitäkin joukossa on... eilen keskustelimme koko illan ja olihan täällä osa oikeassa: omaa omaatuntoaan se tunnustuksellaan putsasi. Olivat nähneet pari viikkoa sitten baarissa ja jutelleet melkein koko illan, joten halusi kertoa kuviosta ennenkuin joku värittää sen pahemmaksi. Ihastus on kuulemma jonkun verran molemminpuolinen ja ovat laittaneet myös muutamia viestejä sen illan jälkeen, mutta edelleen korosti että mitään pettämistä (suudelmia tai muuta) ole tapahtunut vaan heidän ihastuksensa ja yhteytensä on vain henkistä. Mikä tuntuu nyt vielä pahemmalta, kuin se fyysinen himo mitä aluksi luulin... hän on siis ihan todella ihastunut siihen naiseen, mutta kumpikaan ei halua rikkoa nykyistä suhdetta koska nainen rakastaa miestään ja mies minua. Eikä mies ole häntä näiden vuosien aikana aktiivisesti kaivannut, mutta ihastus heräsi nyt vahvasti henkiin tämän baari-illan aikana... mies haluaa jatkaa kanssani, mutta itse en enää tiedä. Tuntuu kohtuuttomalta viedä syntymättömältä lapselta isä, mutta itselle tämä on henkisesti niin raskasta etten tiedä pääsenkö koskaan yli ajatuksesta, että olen vain kakkosvaihtoehto miehelle aina ja saan pelätä koko ajan, koska mies saa sen suuren rakkautensa ja lähtee siihen matkaan.
Niin, eli mies tunnusti kiinnijäämisen pelossa.
Minusta tuo pettäminen on jopa fyysistä pahempaa, joten en usko etteikö fyysistäkin olisi tapahtunut illan aikana. Tuskin jutteluasteelle on kuitenkaan jääty, vaikka sua haluaakin suurimmilta yksityiskohdilta nyt säästellä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:16"]
Tiedän tuon naisen etäisesti ja olen kyllä nähnyt heidän baarissa juttelevan, enpähän ole vaan aiemmin osannut mitään epäillä koska ei ole ollut tapana kyttäillä kelle mies juttelee... olisi ehkä pitänyt. Olen jo miettinyt että otan tähän naiseen yhteyttä ja kysyn tilanteesta, mutta mitä jos nainen ei edes tiedä miehen ihastuksesta ja antaisin vaan bensaa liekkeihin? Pahinta tässä on nyt se, että en voi ikinä enää luottaa mieheen. Olen aina ajatellut että ei tuo ikinä petä (no, eihän hän olekaan pettänyt) mutta nyt joudun joka kerta miettimään kun on jossain tai kun räplää puhelintaan, että mitä siellä jutellaan. Ja tuota ihastusta on jatkunut siis vuosia, olenko vain toinen vaihtoehto, kun ei ensimmäistä saanut? -ap-
[/quote]
Minun mielestäsi taas miehesi on osoittautunut hyvinkin luotettavaksi. Hänhän on kertonut sinulle ihastuksestaan sen sijaan, että olisi lähtenyt pettämään houkutuksensa perässä ja salannut asian sinulta. Ainakaan vielä ei siis ole mitään pahaa tapahtunut. Ihastumiselle ei kukaan mitään voi, sinäkin saatat suhteenne aikana ihastua toiseen vaikka suhteessa ei vikaa olisikaan.
Kun miehesi on ottanut asian puheeksi, se mahdollistaa sen että keskustelette ja laaditte yhteisen toimintasuunnitelman. Oletko kysynyt mieheltä, onko hän edelleen sitoutunut sinuun ja suhteeseenne? Voisit keskustella hänen kanssaan ja pohtia yhdessä, aiheuttaako tilanne hänelle liikaa tuskaa jos yhteydenpito ihastuksen kohteeseen jatkuu mutta sitä ei voi ryhtyä toteuttamaan käytännössä (seksuaalisesti). Jos näin on, miehen kannattaisi lopettaa yhteydenpito. Yritä kuitenkin antaa hänen tehdä omat ratkaisunsa ja olla painostamatta lopettamaan. Joskus ihastus menee ohi ihan sillä, että tutustuu henkilöön paremmin, ja ihastuksen kohteesta tulee ihan tavallinen kaveripiirin jäsen. Muista kommunikoida selkeästi omat rajasi ja tarpeesi, mutta pyri myös analysoimaan itseäsi niin, että erotat perustellut pelot ja huolet ylireagoinnista. Tällä hetkellä tekstisi perusteella sinulla ei ole mitään syytä olla luottamatta mieheesi.
t. Samantapaisessa tilanteessa oleva
[/quote]
Mä en ymmärrä tätä: "voit ihastua toiseen, vaikkei suhteessanne mitään vikaa olisikaan." Miten niin suhteessa ei ole vikaa? Jos minä olen tyytymätön elämääni, niin totta helvetissä silloin on suhteessani jotain vikaa. Miten se voi olla hyvä suhde, jos mun elämä ei ole siinä onnellista niin, että ihastun johonkuhun toiseen? Eikö silloin nimenomaan mieheltäni jää jotakin antamatta minulle? Tai toisin päin?
[/quote]
Ihastuminen on varsin alkeellinen, biologinen mekanismi, joka aktivoituu sopivan ihmisen tullessa kohdalle. Ei se mekanismi tiedä, satutko olemaan juuri silloin suhteessa tai onko suhteesi hyvä vai ei. Se aktivoituu ihan näistä asioista riippumatta. Normaalisti se menee myös ohi, jos ihastuksen kohteen kanssa ei aleta rakentaa syvempää ihmissuhdetta (tai no, ihastuminen menee kyllä silloinkin ohi ja tilalle tulee esim. rakkautta, mutta ihastuminen harvoin kestää kovin kauan - tämän jokainen tiennee kun miettii omaa pidempää parisuhdettaan).
Tästä syystä ihastumisia ei mielestäni kannattaisi nähdä ongelmana, eikä niitä kannattaisi myöskään salata kumppanilta. Jos asiasta keskustelee avoimesti oman kumppanin kanssa, ihastus menee todennäköisesti vielä nopeammin ohi kuin muuten menisi. Edellyttää toki sitä, että suhde on siinä määrin vahvalla pohjalla ettei sitä kohtuuttomasti järkytä tieto toisen ihastumisesta.
Omassa suhteessani tämä on toiminut tähän asti hyvin, mutta nyt mieheni on ollut pidemmän aikaa ihastunut toiseen naiseen ja samaan aikaan myös tyytymätön suhteeseemme, ja varmaankin siitä syystä tuo ihastus ei ole mennyt vieläkään ohi. Tilanne alkaa nyt useita vuosia jatkuttuaan vähitellen rasittaa suhdettamme. En osaa antaa ap:lle lopullisia neuvoja, koska olen neuvoton itsekin. Sen nyt kuitenkin sanon, että varmasti tilanteemme olisi vieläkin synkempi kuin se on nyt, jos mieheni ei olisi voinut edes kertoa ihastuksestaan minulle.
(t. Tuo jonka tekstiin vastasit)
Miten niin muka ihminen ihastuu jos oma suhde on hyvä??? Kyllä mun aivot ainakin tasan tietävät, olenko mä parisuhteessa vai ei ja ne tietävät senkin onko se suhde mulle hyvä, eli tyydyttyykö mun tarpeet siinä vai ei. Jos olen ihastunut ja rakastunut, niin miksi mä haluaisin ketään toista? En nyt puhu sellaisesta ihastumisesta, jossa toista ei missään vaiheessa halua oikeasti, en edes LASKE sitä ihastumiseksi, vaan tykkäämiseksi.
Jo mä ihastun, niin että lasken sen miksikään, niin alan tasan haaveilla ja haluta sitä ihmistä. Ja aina silloin on suhteessa ollut jotain vikaa. Ei mitään sellaista ylimaallista vikaa, mitä ei ehkä voisi korjata ja näin, mutta tasan tarkkaan asiat eivät ole olleet hyvin ja tuollainen ihastuminen on aina ainakin itselleni ollut wake up call tähän.
Kiinnostaisi tietää mitä ootte tänä iltana keskustelleet ap. Toivottavasti on tullut selkeyttä tilanteeseen! Voimia <3
Ovatko he samalla työpaikalla? Silloin toista näkee väkisin ja tilanne voi kehittyä. Myös henkinen yhteys tulee usein mukaan ja silloin liikutaan jo vaarallisilla vesillä. Tiedätkö mitä miehesi tarkalleen ottaen on tehnyt naisen kanssa? Flirttaillut? Kosketellut? Ja mikä ylipäänsä lasketaan pettämiseksi..hankala tilanne :/
Eikö se niin ole, että avioliitton haluavat miehet menee naimisiin naisellisen taviksen kanssa, mutta ne haluisi panna yhden illan juttuna jotain maskuliinisempaa muijaa? Sellaisen seksikkään muijan kanssa niistä ei kuitenkaan olisi parisuhteeseen kyseisen muijan kanssa.
t. maskuliininen muikkeli, jota ukkomiehet liian usein lähestyy, ja joka ei löydä kunnon miestä.
Siis oikeastiko voitte olla ihmisen kanssa, joka on ihastunut vuosia toiseen niin paljon, että ottaa asian puheeksi?
Miten voitte elää kakkosvaihtoehtona, miehen halutessa jotain toista? Alistutte kohtaloonne?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:48"]
Meidän pitää vielä illalla keskustella, mutta olen jo miettinyt että annan miehelle vapaat kädet tehdä mitä haluaa ja kertoa sitten se lopputulos. Koska uskoisin että miehen himo on vain lihallista ja on nostanut naisen jalustalle ja kun huomaisi että ihan ihminen on hänkin, niin loppuisi se haaveilu. Mutta en tiedä vain pystyisinkö siihen. Rakastan tuota miestä yli kaiken enkä halua menettää häntä edes yhdeksi illaksi jollekin toiselle... en tiedä pääsisinkö ikinä yli siitä. Mutta loppuuko miehen ihastus tähän naiseen koskaan? He näkevät toisiaan väkisinkin välillä vaikka yhteydenpito loppuisikin.
[/quote]
Pystytkö koskaan harrastamaan seksiä enää miettimättä että miehesi miettii tätä toista naista?
[/quote]
Niinpä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:02"]Ap luulen että mies on pettänyt, yrittää tuoda asiat kaunistellusti esiin. Miten uskotkaan selityksen?
[/quote]
Samaa mieltä.
63, luultavasti jokaisesta suhteesta puuttuu pidemmän päälle jotain. Aivan kaikkia toiveita ja tarpeita ei mikään suhde yksinään täytä, koska ihmiset ovat erilaisia, epätäydellisiä, ja tarpeemme ja toivemme sisäisesti(kin) ristiriitaisia. Tästä huolimatta suhde voi olla hyvä ja "kunnossa".
Itse olen ihastunut toiseen suhteeni ollessa hyvässä kunnossa, ja ihastus meni ohi kun keskustelin siitä mieheni kanssa, pystyimme kumpikin hyväksymään tilanteen, ja sain "rauhassa" antaa itseni olla ihastunut (toki niin, että en mennyt sänkyyn ihastuksen kanssa tai muuten syventänyt suhdettamme kohtuuttomasti). Olet sikäli oikeassa, että kyllä minä siinä toisessa ihastuin sellaisiin asioihin, joita en omalta mieheltäni saa, ja siinä mielessä ihastuminen nosti esiin oman suhteeni "puutteita". Mutta oma suhteeni on kuitenkin minulle riittävän hyvä sellaisena kuin se on, ja suhde tuon toisen kanssa puolestaan sisältäisi sellaisia puutteita, joita nykyinen suhteeni ei sisällä. Eli sekin olisi yhtä epätäydellinen pidemmän päälle, eri tavalla vain. Voisin olla senkin miehen kanssa varmaan ihan onnellinen, mutta ei ollut mitään mieltä vaihtaa, kun olin onnellinen omankin mieheni kanssa.
62
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:42"]
Mä palvon Sauli Koskista. Hän on iiiiiiihana! Sauli ei tietääkseni palvo minua. Haittaakse?
[/quote]
Lisään vielä, että ennen Saulia olin aivan lämässä Sillikseen ja synnytyksen ajan pauhasi Satulinna.
[/quote]
Lisään vielä, että mieheni otti minut, koska ei saanut ensi ihastustaan. Minäkään en huolinut ensi rakkauttani. Sittemmin miestäni yritti kammeta vuoteeseen vähintään yksi työkaveri. Elämä on, camoon!
[/quote]
"Minäkään en huolinut ensi rakkauttani."
Toihan on ihan eri asia. Tuskin se sun nyksää haittaisikaan.