Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät hoitajat perusta hoivakodin yrityksiä

Vierailija
20.04.2026 |

Esimerkiksi joku 10 lähihoitajaa, sairaanhoitajaa yms. voisivat palvella varmaan sataa vanhusta jotka maksaisivat tietenkin itse vuokransa joka tuskin olisi paljon yksiöstä. Ei olisi mitään bisnestä vaan kaikki heidän muut kulunsa menisivät suoraan heitä hoivaavien palkkoihin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty kilpailee jos ei kuulu klubiin ja saa massiivisia tukiaisia. Tulis liian kova hintalappu asiakkaalle ilman tukiaisia, joten ei mahkui. Siksi sinne ei noin vaa mennä koska pitää kuulua klubiin. Ja jos joku tulee alkaa polkumyynnin hullut päivät ja uusi firma savustetaan markkinoilta, koska niiltä loppuu ennemmin rahat kuin kaveriklubin puljulta. Kaveriklubi voi vedellä tappiolla niin kauan että markkinat siistiks ja sitten taas nostaa hintoja ja tukiaisia lisää.

Vierailija
2/9 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 hoitajaa ei kyllä saa hoidettua 100 vanhusta lain puitteissa. Eikä riitä voimat ja jaksaminen. Eikä hoivakoteja noin vain perusteta. Hoitajat ei myöskään ole mitään palvelijoita jotka palvelee. Ap:lla ei ole nyt mitään käsitystä hoitoalan todellisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan liioittelin vähän mutta kyllä nyt yksi hoitaja pystyy hoitamaan useampia vanhuksia, eihän useimmille tarvitse kuin antaa ruoka ja lääkkeet ja ulkoiluttaa ja suihkuttaa joskus. Olen nimenomaan hoitajien puolella ja toivon että he saisivat mahdollisimman paljon palkkaa.

Vierailija
4/9 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan liioittelin vähän mutta kyllä nyt yksi hoitaja pystyy hoitamaan useampia vanhuksia, eihän useimmille tarvitse kuin antaa ruoka ja lääkkeet ja ulkoiluttaa ja suihkuttaa joskus. Olen nimenomaan hoitajien puolella ja toivon että he saisivat mahdollisimman paljon palkkaa.

Ai vähän liioittelit. Jos puhutaan ympärivuorokautisesta hoivasta niin hoitajia 15 asiakasta kohtaan tarvitaan vähintään kymmenen ja vielä muuta henkilökuntaa päälle.

Vierailija
5/9 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei edelleenkään ole mitää tietoa ja kokemusta hoitoalasta. Mulla on 17 vuoden ajalta ja tiedän mitä todellisuus on. Suurin osa hoivakotien asukkaista tarvitsee paljon apua arjen toiminnoissa. Ne parempi kuntoiset ovat kotona joko yksin tai kotihoidon ja läheisten turvin. Kotonakin voi olla myös erittäin huonokuntoisia ihmisiä ja osa vuoteessa koko ajan. Osa kun viimein pääsee hoivakotiin niin pahimmassa tapauksessa (tai helpotuksena) asukas kuolee alle viikossa.

Vierailija
6/9 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustenhoito ei ole mikään kultakaivos. Laadukas hoito on kallista ja raskasta. 

Yksityiset hoitolaitokset pärjäävät vain tiukentamalla kaikkea, laadun kustannuksella. Viime aikojen uutisointi kertoo karua kieltä. 

Vierailija
7/9 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kymmenestä hoitajasta yksi on vuosilomalla, kahdella on vapaapäivä, loput kuusi jaetaan kolmeen vuoroon, tulee jokaiseen vuoroon kaksi hoitajaa.  Jos sitten vielä joku on itse, tai lapsi sairaana, jäisi vain yksi hoitaja vuoroon.  Nykyisin hoitokotiin pääsevät vanhukset ovat yhä sairaampia, muistamattomampia, isokokoisempia, monet lähes täysin autettavia.  Mahdoton yhtälö.

Vierailija
8/9 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne perustaneet ja myyneet yrityksensä jo vuosia sitten isoille firmoille tai menneet konkkaan. 

Vierailija
9/9 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on melko yksinkertainen.