Mieheni on ihastunut toiseen, mutta rakastaa minua
Enpä ajatellut koskaan tämän tilanteen tulevan vastaan. Ollaan miehen kanssa oltu pari vuotta naimisissa ja ensimmäinen lapsi syntyy 4kk päästä. Ja nyt mies myönsi suoraan että on ollut jo vuosia ihastunut toiseen (joka myös suhteessa ja perheellinen), heidän välillään on kuulemma jotain mutta pettämistä ei ole tapahtunut. Mutta hän ei voi lopettaa tämän naisen ajattelemista eikä halua erota minusta, koska kuitenkin rakastaa minua. Toista hän haluaa vain seksuaalisesti, minut kokonaan... mitä ihmettä tehdä, olen ihan rikki tilanteen kanssa enkä ymmärrä miksi hänen piti edes puhua koko asiasta
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:29"]
63, luultavasti jokaisesta suhteesta puuttuu pidemmän päälle jotain. Aivan kaikkia toiveita ja tarpeita ei mikään suhde yksinään täytä, koska ihmiset ovat erilaisia, epätäydellisiä, ja tarpeemme ja toivemme sisäisesti(kin) ristiriitaisia. Tästä huolimatta suhde voi olla hyvä ja "kunnossa".
Itse olen ihastunut toiseen suhteeni ollessa hyvässä kunnossa, ja ihastus meni ohi kun keskustelin siitä mieheni kanssa, pystyimme kumpikin hyväksymään tilanteen, ja sain "rauhassa" antaa itseni olla ihastunut (toki niin, että en mennyt sänkyyn ihastuksen kanssa tai muuten syventänyt suhdettamme kohtuuttomasti). Olet sikäli oikeassa, että kyllä minä siinä toisessa ihastuin sellaisiin asioihin, joita en omalta mieheltäni saa, ja siinä mielessä ihastuminen nosti esiin oman suhteeni "puutteita". Mutta oma suhteeni on kuitenkin minulle riittävän hyvä sellaisena kuin se on, ja suhde tuon toisen kanssa puolestaan sisältäisi sellaisia puutteita, joita nykyinen suhteeni ei sisällä. Eli sekin olisi yhtä epätäydellinen pidemmän päälle, eri tavalla vain. Voisin olla senkin miehen kanssa varmaan ihan onnellinen, mutta ei ollut mitään mieltä vaihtaa, kun olin onnellinen omankin mieheni kanssa.
62
[/quote]
No en mäkään väittänyt, että suhteesta pitää lähteä, vaikka siinä on puutteita. En todellakaan. Mutta en mä ohastu jos kaikki on hyvin, luulis sen nyt olevan selvä asia. Paitsi tosiaan sillä tasolla, että tykkään jostakusta, mutta en kaipaa siltä ihmiseltä kuitenkaan MITÄÄN. Mutta ei sitä tilannetta voi verrata siihen (jopa tuskaisaan tilanteeseen) kun on ihastunut suhteen ulkopuoliseen ja pitäisi miettiä mitä kaiken kanssa tehdään ja mihin suuntaan halutaan. Itselläkin kokemusta siitä. Mies ei onneksi ole siten (siis vakavasti) ihastunut muihin, mun itsetuntoni ei kestäis tilannetta alkuunkaan :(
Mut joo, ymmärrän nyt kyllä, mitä tarkoitit :)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:19"]
Siis oikeastiko voitte olla ihmisen kanssa, joka on ihastunut vuosia toiseen niin paljon, että ottaa asian puheeksi? Miten voitte elää kakkosvaihtoehtona, miehen halutessa jotain toista? Alistutte kohtaloonne?
[/quote]
Ihastuminen ja rakastaminen ovat kaksi eri asiaa. En itse ainakaan vaihtaisi pitkään rakastamaani miestä, jonka kanssa on jo pitkä yhteinen historia, uuteen ihastukseen. Se ihastus kun ei koskaan perustu puhtaasti tosiasioihin - siihen millainen se toinen ihminen todella on - vaan osaksi omalle kuvitelmalle, jossa ihastuksen kohde näyttäytyy täydellisempänä kuin onkaan. Jos sellaisen perässä lähtee juoksemaan, on muutaman vuoden kuluttua vain samassa pisteessä josta lähtikin, koska sekin ihastus kuitenkin haihtuu aikanaan, ja tilalle tulee suhde sen oikean ihmisen kanssa, vikoineen ja puutteineen.
Minua ei ole kiusannut, että mieheni on toiseen ihastunut, mutta nyt tilanne on muuttunut vähä vähältä ikävämmäksi kun ihastus ei ota millään laantuakseen ja mieheni on mahdollisesti alkanut miettiä, onko meidän suhteemme sittenkään hänelle riittävän hyvä. Totta kai sellainen on kuormittavaa ja rankkaa. En nyt kuitenkaan heti halua vetää yli 10 vuotta kestänyttä suhdetta vessasta alaskaan vain siksi, että toinen on ihastunut. Hänen täytyy tehdä omat päätöksensä ja miettiä, mikä hänelle on elämässä tärkeintä. Olen valmis odottamaan jonkin aikaa. En kylläkään loputtomasti.
62
[/quote]
Tilanteesi on kurja. Ei ole normaalia, että 10 v suhteessa kokoakan jompikumpi on ihastunut. Nyt miehesi on vielä enemmän. Roikut löysässä hirressä. Maailmassa on toisenlaisia ihmisiä, jotka kykenee sitoutumaan niin ettei kokoajan katsele muita sillä silmällä.
Kaikkea hyvää sinulle
T. 18 v yhdessä ilman suuria draamoja
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:54"]
72, nimenomaan aluksi en ollut lainkaan huolissani - olin jopa iloinen mieheni puolesta koska kokemuksesta tiedän ihastumisen olevan hauskaa. Mutta kun tilanne vain jatkuu ja jatkuu ja mies on alkanut osoittaa merkkejä siitä että olisi kenties mieluummin tuon toisen kanssa kuin minun, niin toki se häiritsee. Omalla kohdallani näin ei kuitenkaan ollut. En missään vaiheessa tosissani halunnut vaihtaa miestä ja ihastus meni ohi. Asiasta kertominen ei meillä "lytännyt" toisen mielialaa, koska ymmärrämme molemmat ettei siihen ole syytä. Paitsi nyt minulla saattaa ollakin syytä. Aika näyttää. Joka tapauksessa edelleen otan mieluummin tämän tilanteen, jossa tiedän missä mennään, verrattuna vaihtoehtoon jossa luulisin suhteen olevan kunnossa ja mies virittelisi vakavaa suhdetta toiseen selkäni takana.
62
[/quote]
Minusta tuo on kyllä vähän omituista ja sanoisinko jopa itseriittoista OLLA ILOINEN, kun toinen ihastuu toiseen. Eihän se ole koskaan hyvä asia. Se, että toinen tykkää joistain ihmisistä ei tarkoita minulle, että heihin ihastuu. Tykkääminen on iloinen asia, ihastumnen ei.
Mun mies myös oli iloinen - no, kävi se minulle, mutta miksi ihmeessä, kun mä oikeasti kaipasin panna sen toisen kanssa ja sekin tuli miehelle mainittua. Mutta kai siitäkin sitten voi iloita, että kumppanilla on sellaisia fiiliksiä.... En kyllä pannut, mutta kuitenkin. Olisin kuulemma saanut. Sikäli se olisi oikein syistä, joita en ala selostaa tässä, mutta olla siitä iloinen niin hmm...? En ikinä itse olisi iloinen, jos miehelleni joku muu nainen olisi niin tärkeä kuin minä itse olen!
62
Peruskuvio: Se kertoi sen takia että omatunto kolkutti kun on mennyt pettämään. Sitä se ei tietenkään kerro, pitää vain huolen ettei kukaan ehdi kertomaan totuutta ensin ja uskot häntä.
Mutta onko tämä miehen ihastus yksipuolista? Vai olisko tää mimmi halukas puuhiin miehes kanssa?Miksi et puhu naiselle asiasta jos tiedät/tunnet? Hän vois kertoo miehellesi kylmän totuuden ettei kiinnosta pätkääkään. Sitten palaatte hiljalleen normaalielämään ja unohdatte koko jutun.
Yksiavioisuus pitäs lailla kieltää, elämä olis paljon helpompaa. Tätäkään tilannetta ei olisi ja elämä jatkuisi omalla painollaan kaikilla osapuolilla. Onnellisestikin?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:34"]Mutta onko tämä miehen ihastus yksipuolista? Vai olisko tää mimmi halukas puuhiin miehes kanssa?Miksi et puhu naiselle asiasta jos tiedät/tunnet? Hän vois kertoo miehellesi kylmän totuuden ettei kiinnosta pätkääkään. Sitten palaatte hiljalleen normaalielämään ja unohdatte koko jutun.
[/quote]
Sekoitat ilmeisesti oman elämäsi kokemuksiin. Ap ei tunne naista. Vaikea palata arkeen jos mies palvoo toista
Miehesi on täysi moukka, kun tuollaisia asioita kertoo raskaana olevalle vaimolleen. Mietin, että halusiko hän tarkoituksella loukata sinua? Oletko raskauden myötä muuttunut epäviehättäväksi? Oletteko samantyylisiä naisia ihastuksen kanssa? Kertoiko miehesi mikä ihastuksessa ihastuttaa miestäsi?
Tulee mieleen, että miehelläsi voi olla seksisuhde tähän naiseen. Harva ihastus kestää kovinkaan kauaa yksipuolisena ja ilman vastakaikua.
Meillä eräs nainen käytti miestä hyväkseen vuodattamalla tälle kaikki ongelmansa ja uskoi mieheni olleen häneen palavasti rakastunut. Perhe-elämämme kärsi kaikesta kokonaisen vuoden päivät kun nainen tunnusti, että hän oli lähetellyt miehelleni eroottisia kuvia itsestään, vihjaillut muutosta meidän kotiimme ja muuta sairasta.
En tarkoita että teillä miehellä olisi puhtaat jauhot pussissa ja nainen yksin syyllinen, mutta on se niinkin että pikkulapsielämää elävien tai raskaana olevien parisuhde on kovilla kun yhteistä aikaa ei ole ja etusijalla on muu kuin kumppani. Tähän on helppo tunkea ja saada villinä ja vapaana naisena mies kiinnostumaam itsestään. Niinkuin se ruoho nyt olisi vihreämpää ...
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:34"]Mutta onko tämä miehen ihastus yksipuolista? Vai olisko tää mimmi halukas puuhiin miehes kanssa?Miksi et puhu naiselle asiasta jos tiedät/tunnet? Hän vois kertoo miehellesi kylmän totuuden ettei kiinnosta pätkääkään. Sitten palaatte hiljalleen normaalielämään ja unohdatte koko jutun.
[/quote]
Sekoitat ilmeisesti oman elämäsi kokemuksiin. Ap ei tunne naista. Vaikea palata arkeen jos mies palvoo toista
[/quote]
Näin. Kyse ei ole "mimmistä" vaan miehen tunteista. Mitä väliä on vastakaiulla jos mies on ihastunut. Se on yhtäkaikki loukkaavaa.
joo jätä tuo mies. selvästi nyt kun vauva on tulossa on teidän suhteenne kanssa ollut vasta ns. tosi kyseessä, ja koki tarpeeksi avautua. kenties irtautuakin suhteesta ennenkuin vauva syntyy ja kahlitsee lisää. huono mies. voimia ap.
Niin siis minä en tunne tätä naista, enkä tiedä onko hänellä tunteita miestäni kohtaan. Ilmeisesti jotain, koska mies sanoi että heidän välillään on ollut jotain flirttiä aiemmin. En tiedä koska enkä mitä, mies vaan korosti että hän ei ole pettänyt. Naisen tiedän näöltä ja nimeltä, löysin hänet jo facebookista mutta en uskalla/halua ottaa yhteyttä. Hänellä on pitempi avioliitto ja profiilikuvan perusteella edelleen, koska kuvassa on sekä hän, lapset että mies. Ulkonäöllisesti olemme ihan eri tyylisiä, hän on tatuointineen sellainen oman tiensä kulkija, minä tälläinen ihan tavallinen, nätti nainen. Raskauden aikana olen toki saanut kiloja, mutta ihan sopivasti että hoikka olen edelleen enkä koe että olisin rupsahtanut.
Kiitos kaikista kommenteistanne, ensimmäinen keskustemme miehen kanssa oli itselleni niin yllättävä, etten osannut oikein edes kysellä mitään. Nyt olen laittanut ihan paperille ylös asioita mitä ottaa esille hänen kanssaan tänä iltana. Ettei mene ihan itkemiseksi...
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:34"]Mutta onko tämä miehen ihastus yksipuolista? Vai olisko tää mimmi halukas puuhiin miehes kanssa?Miksi et puhu naiselle asiasta jos tiedät/tunnet? Hän vois kertoo miehellesi kylmän totuuden ettei kiinnosta pätkääkään. Sitten palaatte hiljalleen normaalielämään ja unohdatte koko jutun. [/quote] Sekoitat ilmeisesti oman elämäsi kokemuksiin. Ap ei tunne naista. Vaikea palata arkeen jos mies palvoo toista [/quote] Näin. Kyse ei ole "mimmistä" vaan miehen tunteista. Mitä väliä on vastakaiulla jos mies on ihastunut. Se on yhtäkaikki loukkaavaa.
[/quote]
Ei sekään ole loukkaavaa, että on ihastunut. Sille kun ei aina voi mitään. Loukkaavaa on se, että asiasta on pitänyt vartavasten kertoa ja vielä mainita kuinka seksuaalisesti haluttava tämä toinen nainen on (ilmeisesti ap ei miehen mielestä siis ole kun näin haluaa verrata) ja se kuinka oikein korostetaan, että kyseessä ei ole mikään ohimenevä ihastus vaan vuosien kestävä tila. Sellainen tuli ei pysy ilman kohennusta koossa ja vähintään sitä flirttailua ilmeisesti on jatkettu vuositolkulla, en yhtään ihmettelisi vaikka vähän jotain muutakin.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:19"]
Ymmärsin siis asian niin, että olen hänen vaimonsa ja minua rakastaa kokonaan eikä tästä meidän suhteesta halua luopua. Tätä naista himoitsee ja haluaa vain palan, eli hänet samaan samaan sänkyyn. Ei siis haluaisi hänen kanssaan vakavaa suhdetta. Ja mitä enemmän asiaa mietin, sitä enemmän olen loukkaantunut ja sekaisin: miksi minun täytyy tästä edes tietää? Ja kun tässä aikajanaa laskeskelen niin miehen ihastus on alkanut jo ennen meitä kahta: tämä ihastuksen kohde on ollut suhteessa jo silloin. Eli hänet olisi aikoinaan ottanut jos olisi saanut...
[/quote]
Joo ja sit kun on saanut niin haluaa lisää ja lisää. Älä ny tohon usko että jäisi kertaan.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:25"]
Olet hänelle vain varma pussientyhjentäjä. Ei kenenkään tarvitse olla tuollaisessa suhteessa. T.mies
[/quote]
Miten voisi olla paremmassakaan? Onko kukaan nainen ikinä miehelle enemmän kuin varma pussientyhjennyksen kohde? Mitä muuta sinun vaimosi on sinulle? Niin, ettet sitä muilta saisi?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:03"]Ilmoittautukaa Temptation Islandille, niin katsotaan onko kelpo mies. Me seurataan av:lla teitä sitten
[/quote]
:DDdd huutonaurua! No mut tosissaan, kurja tilanne ap.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:06"]
Mten niin ihastunut "vain seksuaalisesti"? Monikin nainen on pantavan näköinen, mutta ihastuminen on jo jotain enemmän. Vai onko tässä kyse siitä, että mies ei ole syystä tai toisesta ottanut sellaista naista, joka kiihottaa häntä eniten? Yrittänyt ajatella järjellä, mutta kuitenkin se on muna, joka vie.
[/quote]
Ottanut? Haloo, ehkä ei ole saanut! Miksi kaikki aina olettavat, että kun ihastuu, saa toisen? Ei tod.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:34"]Mutta onko tämä miehen ihastus yksipuolista? Vai olisko tää mimmi halukas puuhiin miehes kanssa?Miksi et puhu naiselle asiasta jos tiedät/tunnet? Hän vois kertoo miehellesi kylmän totuuden ettei kiinnosta pätkääkään. Sitten palaatte hiljalleen normaalielämään ja unohdatte koko jutun. [/quote] Sekoitat ilmeisesti oman elämäsi kokemuksiin. Ap ei tunne naista. Vaikea palata arkeen jos mies palvoo toista
[/quote]
Palvonta voisi miehelläkin loppua, jos saisi kylmää vettä niskaansa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:16"]
Tiedän tuon naisen etäisesti ja olen kyllä nähnyt heidän baarissa juttelevan, enpähän ole vaan aiemmin osannut mitään epäillä koska ei ole ollut tapana kyttäillä kelle mies juttelee... olisi ehkä pitänyt. Olen jo miettinyt että otan tähän naiseen yhteyttä ja kysyn tilanteesta, mutta mitä jos nainen ei edes tiedä miehen ihastuksesta ja antaisin vaan bensaa liekkeihin? Pahinta tässä on nyt se, että en voi ikinä enää luottaa mieheen. Olen aina ajatellut että ei tuo ikinä petä (no, eihän hän olekaan pettänyt) mutta nyt joudun joka kerta miettimään kun on jossain tai kun räplää puhelintaan, että mitä siellä jutellaan. Ja tuota ihastusta on jatkunut siis vuosia, olenko vain toinen vaihtoehto, kun ei ensimmäistä saanut? -ap-
[/quote]
Minun mielestäsi taas miehesi on osoittautunut hyvinkin luotettavaksi. Hänhän on kertonut sinulle ihastuksestaan sen sijaan, että olisi lähtenyt pettämään houkutuksensa perässä ja salannut asian sinulta. Ainakaan vielä ei siis ole mitään pahaa tapahtunut. Ihastumiselle ei kukaan mitään voi, sinäkin saatat suhteenne aikana ihastua toiseen vaikka suhteessa ei vikaa olisikaan.
Kun miehesi on ottanut asian puheeksi, se mahdollistaa sen että keskustelette ja laaditte yhteisen toimintasuunnitelman. Oletko kysynyt mieheltä, onko hän edelleen sitoutunut sinuun ja suhteeseenne? Voisit keskustella hänen kanssaan ja pohtia yhdessä, aiheuttaako tilanne hänelle liikaa tuskaa jos yhteydenpito ihastuksen kohteeseen jatkuu mutta sitä ei voi ryhtyä toteuttamaan käytännössä (seksuaalisesti). Jos näin on, miehen kannattaisi lopettaa yhteydenpito. Yritä kuitenkin antaa hänen tehdä omat ratkaisunsa ja olla painostamatta lopettamaan. Joskus ihastus menee ohi ihan sillä, että tutustuu henkilöön paremmin, ja ihastuksen kohteesta tulee ihan tavallinen kaveripiirin jäsen. Muista kommunikoida selkeästi omat rajasi ja tarpeesi, mutta pyri myös analysoimaan itseäsi niin, että erotat perustellut pelot ja huolet ylireagoinnista. Tällä hetkellä tekstisi perusteella sinulla ei ole mitään syytä olla luottamatta mieheesi.
t. Samantapaisessa tilanteessa oleva
[/quote]
Mä en ymmärrä tätä: "voit ihastua toiseen, vaikkei suhteessanne mitään vikaa olisikaan." Miten niin suhteessa ei ole vikaa? Jos minä olen tyytymätön elämääni, niin totta helvetissä silloin on suhteessani jotain vikaa. Miten se voi olla hyvä suhde, jos mun elämä ei ole siinä onnellista niin, että ihastun johonkuhun toiseen? Eikö silloin nimenomaan mieheltäni jää jotakin antamatta minulle? Tai toisin päin?
tapaako mies jatkuvasti ihastustaan? ihastuksia tulee ja menee. jos ihastusta ei ruoki niin se voi mennä poiskin. ihastuminen on vain yksi askel lähemmäs pettämistä, ei siis välttämättä johda siihen.
oli aika törkeää ottaa asia esille ja varsinkin kun vauva on tulossa ja raskaus ei aina muutenkaan lisää tunnetta omasta viehättävyydestä.