Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on ihastunut toiseen, mutta rakastaa minua

Vierailija
06.07.2015 |

Enpä ajatellut koskaan tämän tilanteen tulevan vastaan. Ollaan miehen kanssa oltu pari vuotta naimisissa ja ensimmäinen lapsi syntyy 4kk päästä. Ja nyt mies myönsi suoraan että on ollut jo vuosia ihastunut toiseen (joka myös suhteessa ja perheellinen), heidän välillään on kuulemma jotain mutta pettämistä ei ole tapahtunut. Mutta hän ei voi lopettaa tämän naisen ajattelemista eikä halua erota minusta, koska kuitenkin rakastaa minua. Toista hän haluaa vain seksuaalisesti, minut kokonaan... mitä ihmettä tehdä, olen ihan rikki tilanteen kanssa enkä ymmärrä miksi hänen piti edes puhua koko asiasta

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelen tuota miehen motivaatiota kertoa tästä asiasta. Juuri nyt, jos kerran jo pari vuotta on ollut ihastunut tähän. Kyllä jotain on taka-ajatuksena. Joko hän pikkuhiljaa pehmustaa eroa "vaikkka kauheesti joo rakastaakin", yrittää pehmustaa lupaa sänkyvierailulle "vaikka sua ihan niin kauheesti rakastan mutta kun on tarpeita" tai haluaa saada sinut tekemään jotain epätoivoisesti puolestaan vihjailemalla muista naisista. Voi hyvinkin olla jälkimmäinen, mies on kokenut raskauden  jälkeen jääneensä paitsioon ja koittaa näin luoda mustasukkaisuusdraamaa, jotta saisi lisää huomiota.

Oikeasti en kykene ymmärtämään millainen ihminen kertoo tuollaista asiaa ja mitä hyvää sillä toivoo saavuttavansa. Tulee mieleen itsekeskeinen ja tunnekylmä tyyppi, joka haluaa vain sorkkia toisen päätä. Kertomisen voisin ymmärtää jos olisit itse huomannut jotain epäilyttävää, tentannut ja saanut miehen tunnustamaan. Ajatusrikos ei kuitenkaan ole rikos joten asian spontaani kertominen saa ihmettelemään miksi. Tuollainen selväsanainen kuittailu "tuolla on sinua viehättävämpi ja seksikkäämpi nainen,  johon olen ihastunut ja jonka kanssa olen tekemisissä ja joka on ihastunut minuun" Ei Ole Normaalia. Itse miettisin hyvin tarkkaan haluaisinko menettää itsearvostukseni tuollaisen ihmisen kanssa. Jos tässä vaiheessa ennen lapsen tuloa haluaa latistaa sinun viehättävyytesi ja seksuaalisuutesi ja korostaa toisen naisen hienoutta seksuaalisen halun suhteen, niin mietippä mitä jatkossa tulee olemaan. Ei se ainakaan parempaan mene.

Vierailija
22/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:16"]

Tiedän tuon naisen etäisesti ja olen kyllä nähnyt heidän baarissa juttelevan, enpähän ole vaan aiemmin osannut mitään epäillä koska ei ole ollut tapana kyttäillä kelle mies juttelee... olisi ehkä pitänyt. Olen jo miettinyt että otan tähän naiseen yhteyttä ja kysyn tilanteesta, mutta mitä jos nainen ei edes tiedä miehen ihastuksesta ja antaisin vaan bensaa liekkeihin? Pahinta tässä on nyt se, että en voi ikinä enää luottaa mieheen. Olen aina ajatellut että ei tuo ikinä petä (no, eihän hän olekaan pettänyt) mutta nyt joudun joka kerta miettimään kun on jossain tai kun räplää puhelintaan, että mitä siellä jutellaan. Ja tuota ihastusta on jatkunut siis vuosia, olenko vain toinen vaihtoehto, kun ei ensimmäistä saanut? -ap-

[/quote]

Minun mielestäsi taas miehesi on osoittautunut hyvinkin luotettavaksi. Hänhän on kertonut sinulle ihastuksestaan sen sijaan, että olisi lähtenyt pettämään houkutuksensa perässä ja salannut asian sinulta. Ainakaan vielä ei siis ole mitään pahaa tapahtunut. Ihastumiselle ei kukaan mitään voi, sinäkin saatat suhteenne aikana ihastua toiseen vaikka suhteessa ei vikaa olisikaan.

Kun miehesi on ottanut asian puheeksi, se mahdollistaa sen että keskustelette ja laaditte yhteisen toimintasuunnitelman. Oletko kysynyt mieheltä, onko hän edelleen sitoutunut sinuun ja suhteeseenne? Voisit keskustella hänen kanssaan ja pohtia yhdessä, aiheuttaako tilanne hänelle liikaa tuskaa jos yhteydenpito ihastuksen kohteeseen jatkuu mutta sitä ei voi ryhtyä toteuttamaan käytännössä (seksuaalisesti). Jos näin on, miehen kannattaisi lopettaa yhteydenpito. Yritä kuitenkin antaa hänen tehdä omat ratkaisunsa ja olla painostamatta lopettamaan. Joskus ihastus menee ohi ihan sillä, että tutustuu henkilöön paremmin, ja ihastuksen kohteesta tulee ihan tavallinen kaveripiirin jäsen. Muista kommunikoida selkeästi omat rajasi ja tarpeesi, mutta pyri myös analysoimaan itseäsi niin, että erotat perustellut pelot ja huolet ylireagoinnista. Tällä hetkellä tekstisi perusteella sinulla ei ole mitään syytä olla luottamatta mieheesi.

t. Samantapaisessa tilanteessa oleva

[/quote]

Luotettava, muuten vaan salannut tämän pari vuotta, sen ajan kun ap ja miehensä ovat olleet yhdessä ja pukannut apn raskaaksikin? Mulla on vähän eri käsitys luotettavasta, varsinkin kun on jotain heillä ollutkin, eli pettänyt. 

[/quote]

* Tarkoitin naimisissa, ei yhdessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:42"]

Mä palvon Sauli Koskista. Hän on iiiiiiihana! Sauli ei tietääkseni palvo minua. Haittaakse?

[/quote]

Lisään vielä, että ennen Saulia olin aivan lämässä Sillikseen ja synnytyksen ajan pauhasi Satulinna.

Vierailija
24/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitää vielä illalla keskustella, mutta olen jo miettinyt että annan miehelle vapaat kädet tehdä mitä haluaa ja kertoa sitten se lopputulos. Koska uskoisin että miehen himo on vain lihallista ja on nostanut naisen jalustalle ja kun huomaisi että ihan ihminen on hänkin, niin loppuisi se haaveilu. Mutta en tiedä vain pystyisinkö siihen. Rakastan tuota miestä yli kaiken enkä halua menettää häntä edes yhdeksi illaksi jollekin toiselle... en tiedä pääsisinkö ikinä yli siitä. Mutta loppuuko miehen ihastus tähän naiseen koskaan? He näkevät toisiaan väkisinkin välillä vaikka yhteydenpito loppuisikin.

Vierailija
25/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:42"]

Mä palvon Sauli Koskista. Hän on iiiiiiihana! Sauli ei tietääkseni palvo minua. Haittaakse?

[/quote]

Lisään vielä, että ennen Saulia olin aivan lämässä Sillikseen ja synnytyksen ajan pauhasi Satulinna.

[/quote]

Lisään vielä, että mieheni otti minut, koska ei saanut ensi ihastustaan. Minäkään en huolinut ensi rakkauttani. Sittemmin miestäni yritti kammeta vuoteeseen vähintään yksi työkaveri. Elämä on, camoon!

Vierailija
26/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne. Pahimmalta vaikuttaa ajankohta paljastukselle, olet raskaana ja iso muutos saapumassa elämäänne.
Itselleni olisi kestämätöntä olla se "kakkonen" palavan ihastuksen ohella, ikään kuin se pikkuvaimo jonka kanssa ollaan kun kerran alettiin.
Ymmärtäisin jos kyseessä olisi lyhyt, lähinnä seksuaalinen kiinnostus, niitä tulee kaikille. Mutta syvempi tunteminen ja ihmisen persoonaan ihastuminen/rakaatuminen jättäisi kyllä ikuisen jäljen suhteeseen.

Vierailija
27/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:48"]

Meidän pitää vielä illalla keskustella, mutta olen jo miettinyt että annan miehelle vapaat kädet tehdä mitä haluaa ja kertoa sitten se lopputulos. Koska uskoisin että miehen himo on vain lihallista ja on nostanut naisen jalustalle ja kun huomaisi että ihan ihminen on hänkin, niin loppuisi se haaveilu. Mutta en tiedä vain pystyisinkö siihen. Rakastan tuota miestä yli kaiken enkä halua menettää häntä edes yhdeksi illaksi jollekin toiselle... en tiedä pääsisinkö ikinä yli siitä. Mutta loppuuko miehen ihastus tähän naiseen koskaan? He näkevät toisiaan väkisinkin välillä vaikka yhteydenpito loppuisikin.

[/quote]

Kasva aikuiseksi tai kasvakaa yhdessä! Ihastuksia tulee ja menee, joskus tulee jopa rakkauksia. Ei ole väliä monesko rakkaus olet miehellesi, sillä nyt olet hänen vaimonsa. Vitsaile asiasta "sen p*skakaan ei haise". Silti pidä miehestäsi kiinni, koska rakastat häntä! Onko mies hyvä lasten hoidossa? Jos ei, tehkää yhdessä harjoitus, jossa nukke puetaan vauvan vaatteisiin ja riisutaan pitäen sitä niin kuin oikeata vauvaa. Eli anna miehesi osallistua vauvan hoitamiseen. Jutelkaa mitkä yövalvomiset mies voi hoitaa. Osaako miehesi laittaa ruokaa? Alkakaapa tehdö ruokaa yhdessä. Laittakaa kotia, käykää yhdessä kävelyllä. Kerro sinäkin miehellesi joitakin ihastuksiasi, niin hänkin tajuaa, mikä aarre olet ja olethan vieläpä hänen omansa.

Vierailija
28/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinulla on sellainen valinnan paikka. Kenenkään ihmisen,ei ainakaan lapsesi isän, jonka kuuluu suojella ja rakastaa sinua ja syntymätöntä lastansa. Hän tekee sinulle nyt jo tämmöistä! Mieti. - näkijä

Vierailija
29/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja vielä vauva-arki tuohon soppaan... Ahdistaa ajatuskin. 

Vierailija
30/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap luulen että mies on pettänyt, yrittää tuoda asiat kaunistellusti esiin. Miten uskotkaan selityksen?

Vierailija
31/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mten niin ihastunut "vain seksuaalisesti"? Monikin nainen on pantavan näköinen, mutta ihastuminen on jo jotain enemmän. Vai onko tässä kyse siitä, että mies ei ole syystä tai toisesta ottanut sellaista naista, joka kiihottaa häntä eniten? Yrittänyt ajatella järjellä, mutta kuitenkin se on muna, joka vie.

Vierailija
32/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää ehdottaa sulle avointa suhdetta? Nyt on sopiva hetki kun uskoo/tietää, ettet raskauden takia itse tee mitään. Sitten kun lapsi on syntynyt ja hän saanut maistaa avointa suhdetta (kun sullakin olisi mahdollisuus ja haluja mennä), hän toteaakin, että ei se ollutkaan hyvä idea ja palataan yksiavioisuuteen.

Vierailija
33/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta parisuhteessa pitää tuoda kaikki asiat avoimesti esille. Mutta se, että miten ja milloin, on toinen asia. Pidempi ihastuminen ei ole harmiton juttu ja minusta toisen kuuluu saada se tietää. Mutta se tapa ja ajankohta, miten asia tuli ap:n tapauksessa esiin, on kyllä tökerö..suoraansanottuna loukkaava..

Vierailija
34/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus tulevasta, jos ap jää tähän suhteeseen ja niin sanotusti he miehensä kanssa päättävät pistää kaiken peliin avioliittonsa puolesta kun eihän nyt kaikesta voi luopua. Näen jo tulevaisuuden, kuinka av-palstalla on nimetön aloitus siitä kuinka mies aina mollaa vaimoaan, kehuu muita naisia, ap:n itsetunto on pohjamudissa, ihmetellään miten tähän on tultu kun kaikkihan oli niin ihanaa suhten alkuvaiheessa, epäillään että on se mies pettänytkin, ainakin viestitellyt, silti mies sanoo että rakastaa mutta seuraavana päivänä taas muistaa kertoa kuinka muut naiset ovat niin paljon parempia ja mies on suhteessa vain lähinnä säälistä kun eihän kukaan loppuunkäytettyä homssuista perheenäitiä huoli ja ap itkee että pitäisikö lähteä mutta kun on niitä pieniä lapsiakin ja on se mies välillä ollut ihan hyväkin tyyppi. Tervetuloa tulevaisuuteesi.

Vierailija
35/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuksista kerrotaan jotta saadaan vieritettyä se ratkaisun tekeminen toisen harteille ja näin siitä saadaan se perheenrikkoja. Toinen voi silmät kirkkaina kertoa kuinka hän vain oli rehellinen ja kertoi ihastuksestaan. Yök!!

Vierailija
36/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin siis asian niin, että olen hänen vaimonsa ja minua rakastaa kokonaan eikä tästä meidän suhteesta halua luopua. Tätä naista himoitsee ja haluaa vain palan, eli hänet samaan samaan sänkyyn. Ei siis haluaisi hänen kanssaan vakavaa suhdetta. Ja mitä enemmän asiaa mietin, sitä enemmän olen loukkaantunut ja sekaisin: miksi minun täytyy tästä edes tietää? Ja kun tässä aikajanaa laskeskelen niin miehen ihastus on alkanut jo ennen meitä kahta: tämä ihastuksen kohde on ollut suhteessa jo silloin. Eli hänet olisi aikoinaan ottanut jos olisi saanut...

Vierailija
37/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:19"]

Ymmärsin siis asian niin, että olen hänen vaimonsa ja minua rakastaa kokonaan eikä tästä meidän suhteesta halua luopua. Tätä naista himoitsee ja haluaa vain palan, eli hänet samaan samaan sänkyyn. Ei siis haluaisi hänen kanssaan vakavaa suhdetta. Ja mitä enemmän asiaa mietin, sitä enemmän olen loukkaantunut ja sekaisin: miksi minun täytyy tästä edes tietää? Ja kun tässä aikajanaa laskeskelen niin miehen ihastus on alkanut jo ennen meitä kahta: tämä ihastuksen kohde on ollut suhteessa jo silloin. Eli hänet olisi aikoinaan ottanut jos olisi saanut...

[/quote]

Mies ei 'halua' vakavampaa suhdetta sen toisen naisen kanssa, koska ei saa kun nainen on valinnut jo jonkun muun alunperin. Hän ei halua luopua suhteestanne, koska saattaisi jäädä muuten yksin tyhjän päälle. Sinä ikävä kyllä olet se varavaihtoehto ja kakkonen. Mies on kyllä kohtuullisen idiootti kun kertoo tämän. Todennäköisesti yrittää vierittää vastuun itseltään pois tällä rehellisyyden puuskallaan, jos vaikka vielä onnistuisi saamaan sänkyyn tämän toisen naisen tai jonkun muun. Rakastaa on vain sana, rakkaus on tekoja eikä tämä niin sanottu tunnustus kyllä millään muotoa vaikuta rakastavan ihmisen teolta.

Vierailija
38/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:19"]

Siis oikeastiko voitte olla ihmisen kanssa, joka on ihastunut vuosia toiseen niin paljon, että ottaa asian puheeksi? Miten voitte elää kakkosvaihtoehtona, miehen halutessa jotain toista? Alistutte kohtaloonne?

[/quote]

Ihastuminen ja rakastaminen ovat kaksi eri asiaa. En itse ainakaan vaihtaisi pitkään rakastamaani miestä, jonka kanssa on jo pitkä yhteinen historia, uuteen ihastukseen. Se ihastus kun ei koskaan perustu puhtaasti tosiasioihin - siihen millainen se toinen ihminen todella on - vaan osaksi omalle kuvitelmalle, jossa ihastuksen kohde näyttäytyy täydellisempänä kuin onkaan. Jos sellaisen perässä lähtee juoksemaan, on muutaman vuoden kuluttua vain samassa pisteessä josta lähtikin, koska sekin ihastus kuitenkin haihtuu aikanaan, ja tilalle tulee suhde sen oikean ihmisen kanssa, vikoineen ja puutteineen.

Minua ei ole kiusannut, että mieheni on toiseen ihastunut, mutta nyt tilanne on muuttunut vähä vähältä ikävämmäksi kun ihastus ei ota millään laantuakseen ja mieheni on mahdollisesti alkanut miettiä, onko meidän suhteemme sittenkään hänelle riittävän hyvä. Totta kai sellainen on kuormittavaa ja rankkaa. En nyt kuitenkaan heti halua vetää yli 10 vuotta kestänyttä suhdetta vessasta alaskaan vain siksi, että toinen on ihastunut. Hänen täytyy tehdä omat päätöksensä ja miettiä, mikä hänelle on elämässä tärkeintä. Olen valmis odottamaan jonkin aikaa. En kylläkään loputtomasti.

62

Vierailija
39/80 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää jaksa 62 selittää. Joojoo ihastuminen ei sulle merkitse mitään mutta silti häiritsee kun mies on ihastunut monta vuotta ja itsekin tajuat että ei tuo enää ole normaalia hyvässä parisuhteessa :D Ehkä sunkaan ei alunperinkään olisi kannattanut jakaa näitä omia ihastuksiasi miehesi kanssa ja näin erkaannuttaa teitä, vaikka yritätkin selitellä kuinka on ollut hyvä juttu olla 'avoin' ja hieroa toisen silmille toistuvasti kuinka ne muut vaan aina houkuttaa. Totta kai silloin tällöin houkuttaa, mutta oikeasti arvostavassa parisuhteessa kunnioitetaan sen verran sitä toista, että ei lytätä toisen mielialaa kertomalla merkityksettömistä ihastumistunnetiloista, jotka menevät ohitse. Taidat olla aika pakkomielteisen solmussa nyt tuon elämäntilanteesi kanssa, etkä taida juuri aloittajaa auttaa tuolla jorinallasi.

Vierailija
40/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

72, nimenomaan aluksi en ollut lainkaan huolissani - olin jopa iloinen mieheni puolesta koska kokemuksesta tiedän ihastumisen olevan hauskaa. Mutta kun tilanne vain jatkuu ja jatkuu ja mies on alkanut osoittaa merkkejä siitä että olisi kenties mieluummin tuon toisen kanssa kuin minun, niin toki se häiritsee. Omalla kohdallani näin ei kuitenkaan ollut. En missään vaiheessa tosissani halunnut vaihtaa miestä ja ihastus meni ohi. Asiasta kertominen ei meillä "lytännyt" toisen mielialaa, koska ymmärrämme molemmat ettei siihen ole syytä. Paitsi nyt minulla saattaa ollakin syytä. Aika näyttää. Joka tapauksessa edelleen otan mieluummin tämän tilanteen, jossa tiedän missä mennään, verrattuna vaihtoehtoon jossa luulisin suhteen olevan kunnossa ja mies virittelisi vakavaa suhdetta toiseen selkäni takana.

62

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi