Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä yliopisto-opiskeluun?

Vierailija
06.07.2015 |

Vinkkejä kaipailee hermostunut fuksi :)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:19"]

Mene heti mukaan kaikkiin bileisiin ja tapahtumiin. Kaveriporukat muodostuvat oikeasti parissa viikossa, aivan ensimmäisissä tapaamisissa. Sen jälkeen pääset mukaan seuraavana syksynä uusien fuksien kanssa. Tulee kuule pitkä vuosi!

Vaikka on tärkeä hommata kavereita, muista että olette kilpailijoita. Älä luota liikaa toisiin, varsinkaan jos kyseessä on ala jossa työnsaanti ei ole sataprosenttista heti ekasta kesästä lähtien. Mä olin ihan suosittu ja luulin että yhdessä aletaan etsiä töitä sitten talvella, kun kukaan ei ollut puhunut asiasta vielä mitään. No yhtäkkiä tammi-helmikuussa alkoi porukka lesoilla ensi kesän paikoistaan. Kaikki oli käyneet kilpaa puukottamassa toisiaan selkään ja nuolemassa p*rs*ttä vähän joka puolella toisiltaan salaa.

[/quote]

Mä en oo kovinkaan usein käynyt missään ryyppäjäisbileissä, mutta olen silti ihan hyvin yliopistolta kavereita saanut. Mulla on myös paljon toisissa yliopistoissa opiskelevia kavereita ja kavereita yliopiston ulkopuoleltakin, joten siltä osin ei ole ryyppäjäisbileillä ollut niinkään paljon merkitystä.

Vierailija
22/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto on ensimmäinen, ja kenties ainoa, koulu jossa opiskelija ei ole pääosassa. Kukaan ei tee mitään avuksesi, ketään ei kiinnosta mitä teet, henkilökunta ei levitä punaista mattoa eteesi jotta etenet opinnoissasi ja valmistut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:23"]

Mene heti mukaan kaikkiin bileisiin ja tapahtumiin. Kaveriporukat muodostuvat oikeasti parissa viikossa, aivan ensimmäisissä tapaamisissa. Sen jälkeen pääset mukaan seuraavana syksynä uusien fuksien kanssa. Tulee kuule pitkä vuosi!

Vaikka on tärkeä hommata kavereita, muista että olette kilpailijoita. Älä luota liikaa toisiin, varsinkaan jos kyseessä on ala jossa työnsaanti ei ole sataprosenttista heti ekasta kesästä lähtien. Mä olin ihan suosittu ja luulin että yhdessä aletaan etsiä töitä sitten talvella, kun kukaan ei ollut puhunut asiasta vielä mitään. No yhtäkkiä tammi-helmikuussa alkoi porukka lesoilla ensi kesän paikoistaan. Kaikki oli käyneet kilpaa puukottamassa toisiaan selkään ja nuolemassa p*rs*ttä vähän joka puolella toisiltaan salaa.

[/quote]

Mä en oo kovinkaan usein käynyt missään ryyppäjäisbileissä, mutta olen silti ihan hyvin yliopistolta kavereita saanut. Mulla on myös paljon toisissa yliopistoissa opiskelevia kavereita ja kavereita yliopiston ulkopuoleltakin, joten siltä osin ei ole ryyppäjäisbileillä ollut niinkään paljon merkitystä.

[/quote]

Onneksi olkoon. Jotkut meistä joutuu muuttamaan opiskelujen perässä ja aloittamaan tyhjästä

Vierailija
24/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Minusta hänen neuvonsa ovat erinomaisia seksiä lukuunottamatta. (Olisi kammottavaa harrastaa seksiä vain muuten vaan. Toisella ihmisellä masturbointia - omat opintoni olisivat tuollaisesta kärsineet ja pahasti.)

Nyt vanhana ihmisenä voin paljastaa, että seksin harrastamisen vähyyttä katuu järjestään jokainen. Ja miten tekopyhä sitä on ollut. Ei sitä tietysti lapsille kerrota...

Vierailija
25/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:26"]

[/quote]

[/quote]

Onneksi olkoon. Jotkut meistä joutuu muuttamaan opiskelujen perässä ja aloittamaan tyhjästä

[/quote]

Muutin minäkin ja tyhjästä aloitin. Voi niitä kavereita silti muutenkin saada, kuin pelkissä viinanhuuruisissa opiskelijariennoissa käymällä.

Vierailija
26/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole harrastanut seksiä kuin yhden opiskelukaverini kanssa - aviomieheni, jonka kanssa olin jo ennen kuin aloitin yliopistossa.

Vierailija
27/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Muutin minäkin ja tyhjästä aloitin. Voi niitä kavereita silti muutenkin saada, kuin pelkissä viinanhuuruisissa opiskelijariennoissa käymällä.

[/quote]

Niin niin. Kuuluu samaan sarjaan neuvoja kuin se, että vastakkaiseen sukupuoleen tutustuu kirjastossa ja seurakunnassa.

Vierailija
28/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:25"]

Yliopisto on ensimmäinen, ja kenties ainoa, koulu jossa opiskelija ei ole pääosassa. Kukaan ei tee mitään avuksesi, ketään ei kiinnosta mitä teet, henkilökunta ei levitä punaista mattoa eteesi jotta etenet opinnoissasi ja valmistut.

[/quote]

Jollet tätä ole ymmärtänyt, niin opiskelupaikkasi ei ole yliopisto.

Vierailija
29/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:27"]

> Minusta hänen neuvonsa ovat erinomaisia seksiä lukuunottamatta. (Olisi kammottavaa harrastaa seksiä vain muuten vaan. Toisella ihmisellä masturbointia - omat opintoni olisivat tuollaisesta kärsineet ja pahasti.)

Nyt vanhana ihmisenä voin paljastaa, että seksin harrastamisen vähyyttä katuu järjestään jokainen. Ja miten tekopyhä sitä on ollut. Ei sitä tietysti lapsille kerrota...

[/quote]

Sinä kadut - se ei tarkoita, että jokainen katuu. Minä olen yli 40 ja kadun vain sitä, että olen harrastanut seksiä joskus silloinkin kun en ollut kiinnostunut tyypistä millään tavalla. Enpä ole itse ainakaan tekopyhyyden takia koskaan kieltäytynyt seksistä, vaan siksi, ettei ole huvittanut.

Seksin määrä on sitten toinen asia - nykyisessä suhteessani sitä saa paljon, ja rakkautta myös.

Nyt mentiin taas ihan aiheen ohi, joten ei tästä enempää.

Vierailija
30/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa opiskelijoista ei ole mukavia. Hankalat luonteet ovat ylikorostettuina verrattuna lukioon.

Vierailija
31/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käy opiskelijapojan, joka jo valmiiksi seurustelee ja joka ei juo ja tupakoi ollenkaan, ei käy baareissa? Löytyykö sellaisillekin opiskelijoille samanhenkisiä kavereita? Kyllä hän yhteisissä illanistujaisissa käy ja poikai saunareissuilla, muttei käytä muuta kuin Jaffaa :P

Lähtee lukemaan tietojenkäsittelytiedettä. Kai siellä muitakin omituisia hiippareita on, arveli itse.

Vierailija
32/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoa mainostetaan kovana biletyspaikkana mutta kannattaa muistaa että monet opiskelijat ovat entisiä hikipinkoja, ja kokevat ensikänninsä ja -seksikokemuksensa vasta opiskelijana kun pääsevät maalta kaupungin valoihin. Jos olet viettänyt muistelemisen arvoisen teini-iän, voi olla ettei kostea opiskelijaelämä enää tunnukaan miltään.

Vierailija
33/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:41"]

[/quote]

Sinä kadut - se ei tarkoita, että jokainen katuu. Minä olen yli 40 ja kadun vain sitä, että olen harrastanut seksiä joskus silloinkin kun en ollut kiinnostunut tyypistä millään tavalla. Enpä ole itse ainakaan tekopyhyyden takia koskaan kieltäytynyt seksistä, vaan siksi, ettei ole huvittanut.

Seksin määrä on sitten toinen asia - nykyisessä suhteessani sitä saa paljon, ja rakkautta myös.

[/quote]

Yli 40 ja vielä täytyy valehdella itselleen... Säälin sinua.

Vierailija
34/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet huono trolli. Hyvä trolli trollaisi ketjun aiheesta.

Ei meidän hyvännäköisten naisten tarvitse koskaan sitä katua, ettemme ole joka törhön kanssa sekstanneet. Nautinto (ja rakkaus) on tärkeämpää, kuin päästä känniäheltämään nuorena.

Vierailija
35/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet huono trolli. Hyvä trolli trollaisi ketjun aiheesta.

Ei meidän hyvännäköisten naisten tarvitse koskaan sitä katua, ettemme ole joka törhön kanssa sekstanneet. Nautinto (ja rakkaus) on tärkeämpää, kuin päästä känniäheltämään nuorena.

[/quote]

Ja toinen jota säälin.

Vierailija
36/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:42"]

Miten käy opiskelijapojan, joka jo valmiiksi seurustelee ja joka ei juo ja tupakoi ollenkaan, ei käy baareissa? Löytyykö sellaisillekin opiskelijoille samanhenkisiä kavereita? Kyllä hän yhteisissä illanistujaisissa käy ja poikai saunareissuilla, muttei käytä muuta kuin Jaffaa :P

Lähtee lukemaan tietojenkäsittelytiedettä. Kai siellä muitakin omituisia hiippareita on, arveli itse.

[/quote]

Juu meillä kaikki irkkaa, paitsi viime lukuvuonna yksi fuksipoika kysyi mun puhelinnumeroani, jotta olisi voinut whatsappailla...

Ei siis haittaa, ettei biletä, seuraa löytyy silti! Jos Helsinkiin tulee, niin Gurulaan kannattaa mennä hengaamaan aina tauoilla.

Vierailija
37/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:47"]

Yliopistoa mainostetaan kovana biletyspaikkana mutta kannattaa muistaa että monet opiskelijat ovat entisiä hikipinkoja, ja kokevat ensikänninsä ja -seksikokemuksensa vasta opiskelijana kun pääsevät maalta kaupungin valoihin. Jos olet viettänyt muistelemisen arvoisen teini-iän, voi olla ettei kostea opiskelijaelämä enää tunnukaan miltään.

[/quote]

Tai sitten se ei kiinnosta ikinä. Jotenkin kuvittelisin, että tuo oma tietojenkäsittelytieteiden lukijani ei tule koskaan innostumaan "kosteista bileistä" tai holtittomasta paneskelusta. On tilaisuuksia ollut ihan riittämiin, kun kaveripiirissä kuitenkin vietetään juhliakin ja mm. alkoholia olisi voinut saada aina alaikäisenäkin vaikka isoveljiltään. On liikkunut ympäri Suomen menoillaan, eli ei ole ensimmäistä kertaa maailman valoissa -eikä edes uskovainen. Kaveria vain ei ole koskaan kiinnostanut. 18-vuotiaana kerran joi 4 oluen kännit ja se oli ihan tarpeeksi. On ollut saman tyttökaverinkin kanssa 3 vuotta.

Toivottavasti ryypiskelykausi ei ole mikään pakollinen kasvuvaihe kenellekään. Tai kukaan ei oleta, että sellainen pitäisi kokea.

Vierailija
38/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:42"]

[/quote]

Juu meillä kaikki irkkaa, paitsi viime lukuvuonna yksi fuksipoika kysyi mun puhelinnumeroani, jotta olisi voinut whatsappailla...

Ei siis haittaa, ettei biletä, seuraa löytyy silti! Jos Helsinkiin tulee, niin Gurulaan kannattaa mennä hengaamaan aina tauoilla.

[/quote]

Menee juuri sinne toisaalle ;)

Vierailija
39/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei bilettäisikään, niin kannattaa silti varsinkin opiskelujen alussa ravata kaikissa bileissä ja kotkotuksissa mukana. On niissä paljon muitakin raittiita. Helpompi tutustua ihmisiin muualla kuin luennoilla.

Vierailija
40/51 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ihan nuorten juttu tuo, että vapaa-ajan rientoihin pitää mennä että tutustuu. Itse tulin yliopistoon vasta kun olin ollut muutaman vuoden työelämässä, eikä enää siinä kohtaa kiinnostaneet haalaribileet tai muutkaan vapaa-ajan riennot. Ihan hyvin on kursseilla tutustunut samanmielisiin. Yliopistoissahan on kaikenlaista porukkaa, ei vain niitä suoraan vanhempien luota muuttaneita saman vuoden ylioppilaita. Kaikille löytyy kyllä kavereita sikäli kun tarvitsee.