Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekäs mies, en jaksa enää

Vierailija
06.07.2015 |

Miten mies voi olla kuin pikkulapsi? Kaikki mulle heti nyt, ja loukkaantuu veriseti jos en tanssi hänen pillinsä mukaan. En enää keksi muita ratkaisuja kuin erota, kun tuntuu että tilanne pahenee koko ajan.

Hävettää, kun ollaan esim. monesti myöhässä, koska mies keksii viime minuuteilla alkaa puuhata jotain omia projektejaan. Sitten kyläpaikassa tokaisee vain ovella "naisia saa aina odottaa", vaikka olisin odottanut häntä valmiina tunnin pari. En viitsi sitten alkaa tutuille selittelemään tilannetta ja aivan varmasti minua pidetään tökerönä tuon takia. Usein myöhästely johtuu vielä siitä että mies ei vain ole viitsinyt ajoissa nousta sängystä/käydä suihkussa tms. Sitten on helkutin vihainen kun ollaan myöhässä, syyhän on aina minun.

Kaikki muukin menee miehen ehdoilla ja oma olo on kuin kynnysmatolla, vaikken sellainen todellakaan yleensä ole ja pistän miehen älyttömyyksille hanttiin. Olen tehnyt sen virheen, että arkea ja jaksamistani helpottaakseni olen välillä antanut periksi. Mies ei esim. halua että menen ennen häntä nukkumaan, ja jokaiseen asiaan minun pitäisi sanoa mielipiteeni (jota ei kuitenkaan oteta huomioon). Jos en innostu jokaisesta hänen harrastuksestaan tai työmurheestaan, hän loukkaantuu. Mutta jos koetan kertoa vaikka omasta päivästäni (hän ei tästä koskaan kysy) niin hän tylsistyy nopeasti ja alkaa puhua ihan muista asioista.

Ollaan oltu vuosia yhdessä ja mielestäni meillä ei aina ole ollut tällaista. Miehen harrastukset on aina olleet hänelle tärkeitä ja olen tukenut niissä, mutta tuntuu että tällä hetkellä vain annan itsestäni enkä saa mitään takaisin. Mies vaatii hierontaa työpäivän jälkeen, muttei ole koskaan hieronut minua. Ja molemmat tehdään jumittavaa istumatyötä. Minä vastaan ruoanlaitosta ja jos kysyn mitä haluaisi syödä, on vastaus en tiedä/ihan sama, ja sitten kuitenkin kun ruokaa laitan, tulee nyreä "taasko tätä" jne.

Olen ihan viittä vailla lähdössä tästä suhteesta ja olen miehelleni sen sanonutkin, muttei selkeästi usko, ei ainakaan tarpeeksi että näkisi omassa käytöksessään mitään vikaa. Kuulemma olen liian herkkähipiäinen.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:34"]

Ollaan kolmekymppisiä, ei lapsia.

Ja luen kyllä kirjoituksenne, mutta kuten sanoin niin eroamassa olen itsekin jos asiat ei muutu. "Jätä se" -toistelu ei siis tuo mitään uutta näkökulmaa asiaan ja enemmän kaipaisin vertaistukea ja neuvoja samassa tilanteessa olleilta. Kokemuksia siitä pääseekö tällaisesta eteen päin muuten kuin eroamalla. Vaikken tuossa luetellutkaan kuin huonoja puolia, niin hyviäkin tässä suhteessa luonnollisesti on, muuten en olisi vielä tässä.

Tajuan että miehen toiminta on väärin ja epäasiallista minua kohtaan. En vain koe että eron pitäisi aina olla se eka vaihtoehto ja patenttiratkaisu parisuhteen ongelmatilanteissa. Se on ilmeisesti rikos nykyään? 

-ap (kuten siis myös tuo seiska)

[/quote]

Ap, asiat eivät tule muuttumaan. Mies ei tajua eikä halua tajuta että hänen toimintansa sinua kohtaan on epäasiallista.Sinun pitää tajuta etteivät asiat muutu koska toinen osapuoli ei halua muuttua. Mies pystyy muuttumaan vain omasta halustaan ja sitä sinun on turha odottaa. Tulet 5v kuluttua palstalle takaisin itkemään kun  mikään ei ole muuttunut. Koita tajuta, ei se sinusta ole kiinni, vaan miehestä. Jos se ei koe tarvetta kohdella sua paremmin, se ei sitä tee. Vaikka seisoisit päälläsi ja tekisit mitä, mies ei muutu, koska hän ei tunne tarvetta siihen.

Vierailija
2/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:20"]Sulla on muutoksen paikka. kokeile muuttua et osaisist ymmärtää miestäs paremmin. se kuitenkin on se voimavara mikä teilläkin arkea pyörittää. Sopeudu äläkä ajattele vain omaa napaasi. [/quote] Taitaa olla aloittajan ns mies paikalla.

[/quote]

Niin, sellaistahan ei ensinkään ole kuin ns. nainen. Eikö olekin kummaa? Miehenä oleminen on näemmä mielentila kun taas naisena olemiseen riittää tissit. Kaikki on silti naisia pienemmilläkin tisseillä. Miehisyys on jämäkkyyttä, rohkeutta ja rehellisyyttä sekä tiettyä suurpiirteisyyttä ja vähemmän nalkutusta. Näen tässä merkittävän tasa-arvo-ongelman. Man up, you girls. Vaikka teillä "öljyt vaihtuukin" kuukausittain niin silti voisi ottaa vähän rennommin jos mahdollista.

[/quote]

Tätä on ihan turha alapeukuttaa kun mitään ns. naista ei vaan ole. Ns. miehiä vain ja kuulemma yksi tässäkin ketjussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:20"]Sulla on muutoksen paikka. kokeile muuttua et osaisist ymmärtää miestäs paremmin. se kuitenkin on se voimavara mikä teilläkin arkea pyörittää. Sopeudu äläkä ajattele vain omaa napaasi. [/quote] Taitaa olla aloittajan ns mies paikalla.

[/quote]

Niin, sellaistahan ei ensinkään ole kuin ns. nainen. Eikö olekin kummaa? Miehenä oleminen on näemmä mielentila kun taas naisena olemiseen riittää tissit. Kaikki on silti naisia pienemmilläkin tisseillä. Miehisyys on jämäkkyyttä, rohkeutta ja rehellisyyttä sekä tiettyä suurpiirteisyyttä ja vähemmän nalkutusta. Näen tässä merkittävän tasa-arvo-ongelman. Man up, you girls. Vaikka teillä "öljyt vaihtuukin" kuukausittain niin silti voisi ottaa vähän rennommin jos mahdollista.
[/quote]

Jos nyt aluksi lukisit nuo ap.n (ja samaa kokeneiden naisten) viestit, niin huomaisit että mies on se jonka pitäisi rentoutua, että ap.n ei tarvitsisi varpaillaan siloitella hänen elämäänsä raivon pelossa.

Vierailija
4/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:17"]Miten mies voi olla kuin pikkulapsi? Kaikki mulle heti nyt, ja loukkaantuu veriseti jos en tanssi hänen pillinsä mukaan. En enää keksi muita ratkaisuja kuin erota, kun tuntuu että tilanne pahenee koko ajan.

Hävettää, kun ollaan esim. monesti myöhässä, koska mies keksii viime minuuteilla alkaa puuhata jotain omia projektejaan. Sitten kyläpaikassa tokaisee vain ovella "naisia saa aina odottaa", vaikka olisin odottanut häntä valmiina tunnin pari. En viitsi sitten alkaa tutuille selittelemään tilannetta ja aivan varmasti minua pidetään tökerönä tuon takia. Usein myöhästely johtuu vielä siitä että mies ei vain ole viitsinyt ajoissa nousta sängystä/käydä suihkussa tms. Sitten on helkutin vihainen kun ollaan myöhässä, syyhän on aina minun.

Kaikki muukin menee miehen ehdoilla ja oma olo on kuin kynnysmatolla, vaikken sellainen todellakaan yleensä ole ja pistän miehen älyttömyyksille hanttiin. Olen tehnyt sen virheen, että arkea ja jaksamistani helpottaakseni olen välillä antanut periksi. Mies ei esim. halua että menen ennen häntä nukkumaan, ja jokaiseen asiaan minun pitäisi sanoa mielipiteeni (jota ei kuitenkaan oteta huomioon). Jos en innostu jokaisesta hänen harrastuksestaan tai työmurheestaan, hän loukkaantuu. Mutta jos koetan kertoa vaikka omasta päivästäni (hän ei tästä koskaan kysy) niin hän tylsistyy nopeasti ja alkaa puhua ihan muista asioista.

Ollaan oltu vuosia yhdessä ja mielestäni meillä ei aina ole ollut tällaista. Miehen harrastukset on aina olleet hänelle tärkeitä ja olen tukenut niissä, mutta tuntuu että tällä hetkellä vain annan itsestäni enkä saa mitään takaisin. Mies vaatii hierontaa työpäivän jälkeen, muttei ole koskaan hieronut minua. Ja molemmat tehdään jumittavaa istumatyötä. Minä vastaan ruoanlaitosta ja jos kysyn mitä haluaisi syödä, on vastaus en tiedä/ihan sama, ja sitten kuitenkin kun ruokaa laitan, tulee nyreä "taasko tätä" jne.

Olen ihan viittä vailla lähdössä tästä suhteesta ja olen miehelleni sen sanonutkin, muttei selkeästi usko, ei ainakaan tarpeeksi että näkisi omassa käytöksessään mitään vikaa. Kuulemma olen liian herkkähipiäinen.
[/quote]

Nainen. Olen järkyttynyt. Nyt ryhdistäydyt ja alat ELÄMÄÄN.

Jätät pois toisten tuntojen tarkkailut.

Vierailija
5/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa ihan JUST eikä melkein mun exältäni. Olisi voinut olla minun kirjoittamani teksti. Ero oli paras päätös mitä olen elämässäni tehnyt; opin viimein arvostamaan itseäni tarpeeksi enkä enää koskaan sietäisi tuollaista kohtelua. Suosittelen samaa sinullekin, parempaakin on tarjolla!!

Vierailija
6/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:54"]

Sama tilanne. Laittauduin aamulla valmiiksi ja laitoin miehelle aamupalaa kun pyysi. Oltiin sovittu että mennään yhdessä kun hänen täytyi viedä työhakemus. Äitini oli tulossa heittämään ja meinasimme kävellä/lenkkeillä takaisin. Suuttui kuitenkin kun kysäisin jotain tyyliin että et kai meinaa sanoa *asia jota pohdimme eilen* äidilleni. Alkoi vängätä että miksi kysyn typerää juttua ja selitin vain että kunhan varmistin, niin kuin varmistamme toisiltamme muitakin juttuja. Alkoi haastaa riitaa johon yritin koko ajan sanoa että ei nyt riidellä tästä ja että mähän olen auttamassa sitä täällä kun pyysi (sanoi mua itsekkääksi, kusipääksi ja vittunaamaksi). Tässä vaiheessa jouduin perua kyydin. Hän marssi pois luotani koko ajan sanoen että nolaan hänet. Jouduin sitten puolessa välissä matkaa kääntyä yksin takaisin ilman avainta. Sanoin että kysymykseni oli ehkä typerä mutta hän antaa kyllä nyt takaisin aika rankasti, koen että on epäreilua ja että hänen pitäisi joskus miettiä kuinka käyttäytyy. Lähdin yksin kotiin vaikka meidän piti käydä yhdessä syömässäkin, ja olin Alunperin häntä varten herännyt aikaisin. Nyt tässä odotellessa alan taas miettiä että oli oma vikani..

[/quote]

En tajunnut tästä hölkäsen pöläystä.

-ohis

Vierailija
7/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 11:18"]

Hyvä kun te naiset löydätte laatumiehiä! Ette turhaan anna pakkeja kaikenmaailman nörttimiehille jotka teitä lähestyy.

[/quote]

Mun edellinen "laatumies" oli nörtti. Paljastui suht hirveäksi tyypiksi, jonka lisäksi pelasi enemmän kuin vietti aikaa mun kanssa.

Vierailija
8/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:38"]

No minä neuvon. Ensi kerran kun mies tekee esim tuon myöhästymisen ja syyttää julkisesti sinua, naurahdat ja sanot "mitä sinä oikein hourailet? Odotin sinua tunnin, kun korjasit autoasi! Turha yrittää omia virheitä pistää toisen kontolle" Jatkossa toimi aina näin, Niinkuin ihmiset toimivat, jotka eivät ole tottuneet kynnysmattoiluun. Lopeta pelkäämästä sanoa miehelle vastaan tilanteessa kuin tilanteessa. Suhtaudu mieheen kuin koulutusta vaativaan sonniin: Periksi ei anneta missään tilanteessa. Tarvittaessa vedät sellaisen raivarin että oksat pois. Luulisi käytöksen muuttuvan. Jos ei, niin tuskin on vain kovakalloinen passuuttaja, on vaan tyhmä ja itsekäs ja silloin kannattaa erota.

[/quote]

Tein tätä aikani. En siis ole tosiaan aina ollut mikään "kynnysmatto". Eipä vain ilmeisesti vaikuttanut, koska elämä on mennyt vain hankalammaksi. Ja oikeastiko kaverin eteisessä pitää alkaa vääntää siitä miksi ollaan myöhässä? Se kun ei kuittaannu tuolla omalla tokaisulla todellisesta syystä vaan jatkuu ja paisuu, kokemusta on.

En tajua mitä miehelle on tapahtunut. Ennen hänestä oli hyvä että minulla oli omat, vahvat mielipiteet ja oma elämä, nyt se on tuntuu olevan suurin riidan aihe suhteessa. Jos olen jostain eri mieltä, hän kokee sen uhkana ja osoituksena siitä ettei vedetä yhtä köyttä. Minä taas en ole koskaan ajatellut, että edes puolisonsa kanssa pitäisi jakaa samat mielipiteet ihan kaikesta.

-ap
[/quote]miks et vaan lähde kylään kun On aika? Älä odota miestä jos ei ole valmis. Kylässä sanot et miehesi tulee kun ehtii. Älä myöhästy sen takia niin muut alkaa tajuta missä mennään ja toivottavasti miehesi myös.

Vierailija
9/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule jätäppä se sika.

Vierailija
10/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia ole? Mitä vielä roikut siinä?!

Vierailija
11/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Ja aloituksen perusteella olet klassinen ovimatto. Annat miehen esim. nolata sut julkisesti, kun syyttää sua siitä miksi olette myöhässä. Miksi et arvosta itseäsi?

Vierailija
12/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on muutoksen paikka. kokeile muuttua et osaisist ymmärtää miestäs paremmin. se kuitenkin on se voimavara mikä teilläkin arkea pyörittää. Sopeudu äläkä ajattele vain omaa napaasi.

Vierailija
13/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tässä on se ettei teillä ilmeisesti ole lapsia. Neuvoisin kyllä tarkkaan miettimään minkälaisen ihmisen kanssa haluat elämäsi jakaa ja mikä on motiivisi pysyä suhteessa. Sitä saa mihin tyytyy.

Vierailija
14/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole mitään rakentavaa sanottavaa? Kuten sanoin, aina ei ole ollut tällaista, tuntuu että johtuu vaan suhteen vakiintumisesta ja mies ei itsekään tiedosta mitä tekee. Siksi kaipaisin vähän rakentavampia ideoita. Ero tästä ennen pitkää tulee jos meno ei muutu, mutta ensin olisi ihan kiva tietää olisiko jotain muuta tehtävissä. Ainakana itselleni eroaminen ei ole mikään helppo tai kevyt juttu.

Vierailija
15/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sille tai kirjoita mikä mättää. Jos ei muutu, eroa.

Vierailija
16/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikänen mies? Minkä ikänen sinä olet?

Vierailija
17/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun et kuuntele muita. sun oma napas on vaan tärkeä sulle niin ei se auta tyttö hyvä mitä me sinulle sanotaan.

Vierailija
18/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:23"]

Eikö kellään ole mitään rakentavaa sanottavaa? Kuten sanoin, aina ei ole ollut tällaista, tuntuu että johtuu vaan suhteen vakiintumisesta ja mies ei itsekään tiedosta mitä tekee. Siksi kaipaisin vähän rakentavampia ideoita. Ero tästä ennen pitkää tulee jos meno ei muutu, mutta ensin olisi ihan kiva tietää olisiko jotain muuta tehtävissä. Ainakana itselleni eroaminen ei ole mikään helppo tai kevyt juttu.

[/quote]

Miten sua voi neuvoa, kun annat miehen kävellä koko ajan ylitsesi + mies ei osaa käyttäytyä kuin normaalit, toisen myös huomioon ottava yksilö :D Olet sanonut jo asiasta ja miehelläs ei riitä halu edes ymmärtää käyttäytymistään.

Vierailija
19/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kolmekymppisiä, ei lapsia.

Ja luen kyllä kirjoituksenne, mutta kuten sanoin niin eroamassa olen itsekin jos asiat ei muutu. "Jätä se" -toistelu ei siis tuo mitään uutta näkökulmaa asiaan ja enemmän kaipaisin vertaistukea ja neuvoja samassa tilanteessa olleilta. Kokemuksia siitä pääseekö tällaisesta eteen päin muuten kuin eroamalla. Vaikken tuossa luetellutkaan kuin huonoja puolia, niin hyviäkin tässä suhteessa luonnollisesti on, muuten en olisi vielä tässä.

Tajuan että miehen toiminta on väärin ja epäasiallista minua kohtaan. En vain koe että eron pitäisi aina olla se eka vaihtoehto ja patenttiratkaisu parisuhteen ongelmatilanteissa. Se on ilmeisesti rikos nykyään? 

-ap (kuten siis myös tuo seiska)

Vierailija
20/56 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sellainen syvällisempi neuvottelun paikka? Mies kai toivottavasti suostuu keskustelemaan ja pohtimaan omia käyttäytymismallejaan, vai onko kyseessä joku kaapinpaikannäyttäjämies?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan