Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ei tee lasta niin se on ekoteko, mutta jonain päivänä saattaa huomata olevansa melko yksinäinen ja tarpeeton ihminen

Vierailija
20.02.2022 |

Kun ei tee lasta niin se on ekoteko, mutta myös jonain päivänä, kun ne eläkkeelle lähtökahvit on juotu saattaa huomata olevansa melko yksinäinen ja tarpeeton ihminen. Eräs johtaja kysyi kenelle työ on kaikkein tärkeintä. Joitain käsiä nousi tämän johtajan käden lisäksi ja silloin ajattelin, että hän tosiaan laittoi perheensä sijoille 2-? Hän on nyt eläkkeellä ja ehkä kukaan ei häntä tehtaalla enää muista ja minäkin vain tuosta "aivopierusta"

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät lapset ole tae mistään. Itselläni on hyvät suhteet vanhempiini, mutta silti pääsen käymään heidän luonaan vain 2-3 kertaa vuodessa. Jos heidän sosiaaliset suhteensa olisivat vain minun varassani, niin aika ankeaa olisi. 

Vierailija
22/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelleni työ on myös numero 1. Elämässä. Ja meillä on kuitenkin lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingoniloa tosiaan loistaa aloituksesta. Kenellehän tarkoitettu, varmaan jollekin lähipiiriläiselle ilkelymielessä. Sellaisia ne ihmiset on.

Vierailija
24/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinäinen, olen huomannut vanhusten suurimman surun ja pahan mielen syntyvän kun lapset eivät käy katsomassa

Älä takerru lapsiisi hanki omia ystäviä. Lapsilla on omat perheet.

Vierailija
25/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika kauheaa elää niin, että oman elämän merkityksellisyys olisi lapsista kiinni. Mulla se ei ole työstäkään.

Vierailija
26/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kun elää niiden lastensa kautta huomaa sen yksinäisyytensä jo ennen eläkeikää. Mihin hävisi kaikki ystävät?

On sitä muitakin tapoja menettää ystävät. Ja eikös lapsilleen omistautuva kuitenkin joudu lasten takia verkostoitumaan ja haalimaan ystäviä ?

Vierailija
27/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo pennut ihan hauskoja. Pysyy väkisinkin ajan hermoilla mukana.

Vierailija
28/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos ei tee jotain, niin ei ole mikään teko ensinkään. Vaikka eihän näihin ekokuvioihin mitkään logiikan säännöt päde muutenkaan.

Vierailija
29/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun lasten hankkimiselle ei tarvitse olla mitään järkevää syytä. Mutta päätäppä jättää hankkimatta niin syitä penätään ja syynätään korvat tarkkana. Sitten jaetaan näitä yksinäisyys jne. tarinoita varoitukseksi.

Vierailija
30/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa kutsua ketään tarpeettomaksi. -myötähävettää sivusta

Vierailija
31/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voi muuttaa vaikka ulkomaille ja käyvät kerran vuodessa kylässä. Kannattaa panostaa ystävyysuhteisiin. 

Vierailija
32/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos taas tekee lapsen, niin jonain päivänä huomaa tehneensä toisen tarpeettoman ihmisen. Siinä sitä sitten ollaan kaksi tarpeetonta.

Mistä tietää olevansa tarpeeton ?

No siitä, että kaikki on. Ihmiset ja koko pallo. Täysin turhaa ja tarpeetonta.

Se, että yrittää löytää merkitystä omien lasten hoidosta on suunnilleen sama kuin kokisi itsensä tarpeelliseksi, koska siivosi oman asuntonsa, jonka ensin tahallaan sotki. Tai hajottaa tavaran saadakseen elämään merkitystä sen korjaamisesta.

Asia on eri, jos lapsi ei ole oma tai se oli täysi vahinko.

Vierailija
33/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päivääkään katunut omaa tietoista lapsettomuutta. Tehköön lapsia he jotka haluavat niitä. En kuulu siihen porukkaan. Hyvin olen yksin viihtynyt ja ystävien kanssa yhteydessä ollaan. Ei ongelmaa tietoisesta lapsettomuudesta.

Vierailija
34/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos taas tekee lapsen, niin jonain päivänä huomaa tehneensä toisen tarpeettoman ihmisen. Siinä sitä sitten ollaan kaksi tarpeetonta.

Ap varmaan tietää vastauksen tähän.

Vierailija
35/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun lasten hankkimiselle ei tarvitse olla mitään järkevää syytä. Mutta päätäppä jättää hankkimatta niin syitä penätään ja syynätään korvat tarkkana. Sitten jaetaan näitä yksinäisyys jne. tarinoita varoitukseksi.

Itse olen sitä mieltä, että ihminen voi varmasti olla onnellinen lasten kanssa ja ilman lapsia.

En tajua tätä sotimista aiheesta. Mitä se kenenkään elämää haittaa miten toiset elämäänsä elävät?

Vierailija
36/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhemmiten myös ystävyyssuhteet tahtovat kadota. Olen töissä vanhustenhoidossa ja ei niitä ystäviä useinkaan ole yhtään jäljellä. Ne ystävät ovat usein myos sairaita tai kuolleet tai eivät pysty käymään.

Vierailija
37/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana turhuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siitä, että kaikki on. Ihmiset ja koko pallo. Täysin turhaa ja tarpeetonta.

Se, että yrittää löytää merkitystä omien lasten hoidosta on suunnilleen sama kuin kokisi itsensä tarpeelliseksi, koska siivosi oman asuntonsa, jonka ensin tahallaan sotki. Tai hajottaa tavaran saadakseen elämään merkitystä sen korjaamisesta.

Asia on eri, jos lapsi ei ole oma tai se oli täysi vahinko.

Mulle merkittävintä on se rakkaus. Se ehkä ainut asia mikä tässä elämässä tuntuu järkevältä.

Vierailija
38/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä kun äitini teki lähtöä ja kävin katsomassa häntä, juuri koskaan  ei näkynyt kenenkään muiden vanhusten omaisia. Hoitajat vain kärräsivät niitä telkkarin eteen, jotka olivat tarpeeksi hyvässä kunnossa. 

Vierailija
39/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten voi ottaa elätikseen muutaman virheiden maahantuottaman uussuomalaisen.

Joillekin ajatukset kulkee samaa rataa kohdusta hautaan.

Vierailija
40/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut töissä vanhusten parissa, että yksinäisimpiä ovat vanhukset joilla ON lapsia. Aikuiset lapset eivät ehdi käymään tai jaksa kun omakin elämä on niin raskasta. Sen sijaan lapsettomat vanhukset ovat virkeämpiä ja heillä on muitakin kontakteja tai mielekkyyttä elämässä kuin lapset joihin eivät ole voineet takertua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä