Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ei tee lasta niin se on ekoteko, mutta jonain päivänä saattaa huomata olevansa melko yksinäinen ja tarpeeton ihminen

Vierailija
20.02.2022 |

Kun ei tee lasta niin se on ekoteko, mutta myös jonain päivänä, kun ne eläkkeelle lähtökahvit on juotu saattaa huomata olevansa melko yksinäinen ja tarpeeton ihminen. Eräs johtaja kysyi kenelle työ on kaikkein tärkeintä. Joitain käsiä nousi tämän johtajan käden lisäksi ja silloin ajattelin, että hän tosiaan laittoi perheensä sijoille 2-? Hän on nyt eläkkeellä ja ehkä kukaan ei häntä tehtaalla enää muista ja minäkin vain tuosta "aivopierusta"

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhemmiten myös ystävyyssuhteet tahtovat kadota. Olen töissä vanhustenhoidossa ja ei niitä ystäviä useinkaan ole yhtään jäljellä. Ne ystävät ovat usein myos sairaita tai kuolleet tai eivät pysty käymään.

No onhan siellä muita vanhuksia, joiden kanssa jutella. Eno oli hoitokodissa ja viihtyi hyvin muiden asukkaiden kanssa. Sama tunne kuin Sohvaperunoissa olleet eläkeläispapat. 

Vierailija
42/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhemmiten myös ystävyyssuhteet tahtovat kadota. Olen töissä vanhustenhoidossa ja ei niitä ystäviä useinkaan ole yhtään jäljellä. Ne ystävät ovat usein myos sairaita tai kuolleet tai eivät pysty käymään.

Itsekin alalla olleena olen huomannut, että vanhukset alkaa elämään omassa kuplassaan, ei ne virkeämmätkään halua seurustella ja jutella keskenään yhteisruokailusa tai yhteistiloissa, mieluiten ollaan omassa huoneessa. Sukulaisten viersilutkin on vähän samaan harmaaseen arkeen uppoavaa, ei enää ilahduta sekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät vaikuta yksinään onnellisuuteen.

Onneton voi olla lapsista huolimatta, oli niitä tai ei.

Vierailija
44/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kaltainen, suppeamielinen ihminen joutuu todennäköisemmin yksinäiseksi kuin avarakatseinen vela jolla on aikaa myös ystävilleen. 😘

Vierailija
45/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsekästä tehdä lapsi siinä toivossa, että saa siitä omaishoitajan sitten joskus itselleen. Lasten kuuluu lähteä pesästä aikuistuttuaan ja luoda oma elämänsä. 

Tiedän kyllä yhden tapauksen, jossa vanhemmat ovat saaneet ainoan lapsensa pysymään kotona. Tytär on ilmeisesti hiukan heikkolahjainen, niin taiteilijatar kuin olevinansa. Tytär lähestyy neljääkymmentä, eikä koskaan ole ollut palkkatyössä eikä asunut poissa kotoaan. Tällaisessa tapauksessa ymmärrän kyllä tilanteen, mutta en sitä, että normaali aikuinen elää vanhempansa kanssa ja tuloina ovat vanhemmilta saamat taskurahat.

Vierailija
46/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat onnettomia ja riitelivät joka viikonloppu. Vaikka heillä oli kaksi kilttiä lasta. Itse en lapsia halunnut hankkia.

Vierailija
47/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on jo lapsena tarpeeton, vanhemmat ja sisarukset pitävät sinua tarpeettomana. Sama jatkuu koulussa, töissä.. joka paikassa. Ystävät jättävät kun eivät enään hyödy sinusta millään tavalla. Kuka tekee lapsia vain kokeakseen olevansa tarpeellinen?

Vierailija
48/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut töissä vanhusten parissa, että yksinäisimpiä ovat vanhukset joilla ON lapsia. Aikuiset lapset eivät ehdi käymään tai jaksa kun omakin elämä on niin raskasta. Sen sijaan lapsettomat vanhukset ovat virkeämpiä ja heillä on muitakin kontakteja tai mielekkyyttä elämässä kuin lapset joihin eivät ole voineet takertua.

Sama havainto minulla. Ehkä niillä lapsettomilla on ollut enemmän koko elämän mittaan toisaalta tarvetta, toisaalta aikaa ja voimavaroja, suunnata ydinperheen ulkopuolisiin asioihin. Voi olla tosi läheisiä entisiä työkavereita, harrastusporukoita, sukulaisiin hyvät välit jne. 

Lapsia hankkineille vanhuksille, joille lapset syystä tai toisesta kuitenkin ovat aika etäisiä, on tosi vaikea ottaa vastaan ulkopuolista apua, kun itselle vaan uskotellaan, että kyllä se "Pasi" tulee ja vaihtaa sen lampun tai enhän minä mitään kotihoitoa tarvitse, kun kyllähän "Suvi" minua hoitaa. Ja sitten kun vanhuksen luvalla "Suville" soitan, niin käy ilmi, että "Suvi" asuu 300 kilometrin päässä ja on nähnyt äitiään viimeksi äitienpäivänä 2021. 

Vierailija
49/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole välttämättä yksinäinen, vaikka asuisit yksin eikä sinulla ole lapsia. Toisaalta taas voit olla hyvinkin yksinäinen, vaikka olisit suurperheen äiti. En koe itseäni yksinäiseksi, koska minulla on merkityksellisiä ihmissuhteita perheen ulkopuolella ja koen olevani samalla aaltopituudella heidän kanssaan.

Ihmetyttää jotkut ihmiset, jotka kokevat vain fyysisen läheisyyden ratkaisevan sen, tunteeko ihminen itsensä yksinäiseksi. Eli ajatus menee jotakuinkin heillä näin: ihminen on perheellinen/parisuhteessa = ei voi olla yksinäinen, kun aina on joku saman katon alla. Jos ihminen kokee, ettei hänellä ole toisia ihmisiä, jotka ymmärtävät tai ovat samalla aaltopituudella, väittäisin hänen tunteva itsensä yksinäiseksi, koska hän kokee olevansa mahdollisesti yksin henkisellä puolella. 

Vierailija
50/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan lapsia siksi halunnut, että heistä on minulle seuraa tai apua vanhana. Heillähän on silloin omat elämänsä elättävänään ja maailma tutkittavanaan, minne ikinä heidän tiensä heidät johtaakaan.

Elän joka päivä nauttien lasteni seurasta nyt kun he ovat vielä kouluikäisiä ja paljon kotona, tässä hetkessä.

Vierailija
51/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täytyy tehdä lapsi, koska pelkää yksinäistä vanhuutta eikä muuten löydä merkitystä elämäänsä, ei selvästikään kannata hankkia lapsia.

Vierailija
52/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni pelottaa lapsettomien vanhuus. Silloin on edunvalvonnan armoilla. Muistakaa tehdä edunvalvontavaltuutus hyvissä ajoin, ettette joudu yleisen edunvalvonnan armoille. Tehkää testamentti, kun muistisairautta ei ole vielä todettu. Niin paljon ikäviä kohtaloita yleisen edunvalvonnan kanssa. Yleinen edunvalvonta ei ajattele päämiehen etua, vaan miten itse pääsisi helpoimmalla vähimmillä töillä, kun heillä on sata päämiestä per yleinen edunvalvoja.

Vierailija
53/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni pelottaa lapsettomien vanhuus. Silloin on edunvalvonnan armoilla. Muistakaa tehdä edunvalvontavaltuutus hyvissä ajoin, ettette joudu yleisen edunvalvonnan armoille. Tehkää testamentti, kun muistisairautta ei ole vielä todettu. Niin paljon ikäviä kohtaloita yleisen edunvalvonnan kanssa. Yleinen edunvalvonta ei ajattele päämiehen etua, vaan miten itse pääsisi helpoimmalla vähimmillä töillä, kun heillä on sata päämiestä per yleinen edunvalvoja.

Omaisuutta ei kannata säästäellä sukanvarteen jos ei ole perillisiä. Nautitaan kun kerran täällä eletään.

Vierailija
54/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman voi huomata vaikka tekisi monta lasta.

Maailman paskin syy lisääntyä on pelko yksinäisestä vanhuudesta. Ei sillä jälkikasvulla ole mitään velvollisuutta sinulle seuraa pitää.

Yksinäinen vanhus voi tutustua muihin yksinäisiin vanhuksiin tai vaikka ottaa kissan kaverikseen.

Paskimmat syyt lisääntyä:

1: Teen lapsen, jotta se voisi pitää minulle seuraa.

2: Teen lapsen, jotta se voisi hoitaa minua vanhana.

3: Teen lapsen, jotta voisin kokea olevani jotenkin tähdellinen ihminen, kun hoidan sitä, ja se on minusta riippuvainen.

4: Teen lapsen, jotta se saisi sitten maksaa eläkkeeni.

5: Teen lapsen, jotta oikean rotuinen ja oikean maalainen ihminen olisi kuormittamassa planeettaa tulevaisuudessa.

6: Teen lapsen, jotta näen minun omat geenini lisääntyneenä toisessa ihmisessä.

7: Teen lapsen, jotta voisin leikkiä kotia ja se olisi niin kuin nukkeni.

8: Teen lapsen, jotta parisuhteeni pelastuisi ja se lapsi pitäisi meitä yhdessä.

9: Teen lapsen, koska niin on yleensä ollut tapana, ja mitä ne muutkin ajattelee, jos en tee.

10: Teen lapsen, jotta voin toteuttaa sen avulla kaikkea sitä, mitä en itse pystynyt tekemään.

11: Teen lapsen, koska on kamala ajatus, ettei MINUSTA jää jälkeen mitään kun kuolen.

12: Ihan mikä tahansa, mitä tässä ei jo mainittu

Vierailija
55/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset voi muuttaa vaikka ulkomaille ja käyvät kerran vuodessa kylässä. Kannattaa panostaa ystävyysuhteisiin. 

Asun ulkomailla puolisoni kanssa emmekä käy Suomessa edes joka vuosi (nyt koronan vuoksi olemme viimeksi käyneet vuonna 2018). Ei todellakaan kannata laskea sen varaan, että lapset asuvat aikuisinakin lähellä tai vaikka asuisivatkin, että ramppaisivat kylässä. Ja lasten teko omaksi seuraksi vanhana on itsekkäitä mitä olen kuullut.

Vierailija
56/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua masentaa se, että joudun sinnitellä eläkeikään asti ennen kuin saan olla ihan yksin.

Haudassa saat olla yksin. Eikä ole koskaan helle!

Vierailija
57/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman paskin syy lisääntyä on pelko yksinäisestä vanhuudesta. Ei sillä jälkikasvulla ole mitään velvollisuutta sinulle seuraa pitää.

Yksinäinen vanhus voi tutustua muihin yksinäisiin vanhuksiin tai vaikka ottaa kissan kaverikseen.

3: Teen lapsen, jotta voisin kokea olevani jotenkin tähdellinen ihminen, kun hoidan sitä, ja se on minusta riippuvainen.

5: Teen lapsen, jotta oikean rotuinen ja oikean maalainen ihminen olisi kuormittamassa planeettaa tulevaisuudessa.

8: Teen lapsen, jotta parisuhteeni pelastuisi ja se lapsi pitäisi meitä yhdessä.

9: Teen lapsen, koska niin on yleensä ollut tapana, ja mitä ne muutkin ajattelee, jos en tee.

10: Teen lapsen, jotta voin toteuttaa sen avulla kaikkea sitä, mitä en itse pystynyt tekemään.

11: Teen lapsen, koska on kamala ajatus, ettei MINUSTA jää jälkeen mitään kun kuolen.

Teidän velojen katkeruus on todella suunnatonta.

Vierailija
58/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap tullut ajatelleeksi, että moni vela saattaa tykätä yksinolosta ja omasta rauhasta huomattavasti keskimääräistä enemmän? Että tämä olisikin vapaaehtoisen lapsettomuuden syy eikä seuraus?

- omasta rauhasta nauttiva vela, joka on onnellisin kun ihmissuhteita on vain vähän ja harvoin

Vierailija
59/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän velojen katkeruus on todella suunnatonta.

Miksi olisimme katkeria? Jos olisimme halunneet lapsen, niin meillä olisi sellainen jo.

Ilmeisesti olet tehnyt lapsesi jostain 1-11 kohdan syystä ja sinulla meni tunteisiin.

Eikö niin?

Ei lapsettomien katkeraksi syyttäminen oikein auta sinua pääsemään pois siitä, että syysi lisääntyä on perseestä.

Vierailija
60/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tein lapsettomuuspäätöksen jo nuorena niin onhan sitä ollut aikaa asioita miettiä. Kyllä mä noihin lukuisiin ystäviin sitten varmaan tukeudun kun tulee tarpeeton olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän