Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ei tee lasta niin se on ekoteko, mutta jonain päivänä saattaa huomata olevansa melko yksinäinen ja tarpeeton ihminen

Vierailija
20.02.2022 |

Kun ei tee lasta niin se on ekoteko, mutta myös jonain päivänä, kun ne eläkkeelle lähtökahvit on juotu saattaa huomata olevansa melko yksinäinen ja tarpeeton ihminen. Eräs johtaja kysyi kenelle työ on kaikkein tärkeintä. Joitain käsiä nousi tämän johtajan käden lisäksi ja silloin ajattelin, että hän tosiaan laittoi perheensä sijoille 2-? Hän on nyt eläkkeellä ja ehkä kukaan ei häntä tehtaalla enää muista ja minäkin vain tuosta "aivopierusta"

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Mulla on lapsi, ja silti olen tarpeeton ja yksinäinen.

Vierailija
62/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taas tekee lapsen, niin jonain päivänä huomaa tehneensä toisen tarpeettoman ihmisen. Siinä sitä sitten ollaan kaksi tarpeetonta.

No niinpä! Tätä nämä lisääntyjät eivät ikinä tajua.

Hokevat ja määkivät kuorossa idioottimaista mantraansa: Ihmisen elämän tarkoitus on lisääntyä, jos ei lisäänny elämä on turha, ja on ihan turha ihminen.

Eivät tyhmät ääliöt ymmärrä surkeilla siloaivoillaan, että mikään ei takaa, että se heidän lapsensa lisääntyisi aikuistuttuaan. Ja jos se heidän pentunsa ei lisäänny, niin se heidän lapsensa on TURHA ja ARVOTON ja myös he ovat silloin ITSEKIN sellaisia, miksikä toisia haukkuivat.

Se heidän ei-turhuus, ja ei-arvottomuus muuttuvat turhuudeksi ja arvottomuudeksi, sinä päivänä kun heidän viimeinen jälkeläinen jättää lisääntymättä.

ÄÄLIÖT!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi suomalaisen lapsettomuutta niinkään ekoteoksi. Se on ennemminkin paikan antaminen ulkomaiselle lapselle.

No tätä matematiikkaa en ymmärrä? Jos se ulkomaan lapsi syntyisi joka tapauksessa, joten eikö maapalloa kohtaan ole ekoteko, että syntyykin vain yksi kun toinen jää syntymättä?

Vierailija
64/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi saada lapsia, mutta en koe, että olisin yksinäinen ja tarpeeton? Aika julmaa ajatella, että olisin tarpeeton, koska olen lapseton .. Nyt lapsettomana voin laittaa energiana esim. siihen, että autan sisarten lasten hoidossa. Enkä koe, että olisin yksin, kun on täällä muitakin ihmisiä, kuin ne jotka synnyttäisin..

Vierailija
65/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut jo ala-asteelta yksinäinen ja tarpeeton.

Tuottaako muiden epäonni ap:lle jotain mielihyvää vai mikä on syynä tuollaiselle mässäilylle ja naamaanhieromiselle? Opettelisit käytöstavat ja empatian, niitä et näemmä lapsia tekemällä saanut.

Vierailija
66/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kaltainen, suppeamielinen ihminen joutuu todennäköisemmin yksinäiseksi kuin avarakatseinen vela jolla on aikaa myös ystävilleen. 😘

Joo ja suppeamielinen on myös vanhempanakin aika raskas ja sietämätön taakka lapsilleen, kun imee heistä elämänenergian ja vaatii, vaatii, vaatii, vaatii, syyllistää, syyllistää, painostaa ja roikkuu taakkana.

Vierailija
67/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni pelottaa lapsettomien vanhuus. Silloin on edunvalvonnan armoilla. Muistakaa tehdä edunvalvontavaltuutus hyvissä ajoin, ettette joudu yleisen edunvalvonnan armoille. Tehkää testamentti, kun muistisairautta ei ole vielä todettu. Niin paljon ikäviä kohtaloita yleisen edunvalvonnan kanssa. Yleinen edunvalvonta ei ajattele päämiehen etua, vaan miten itse pääsisi helpoimmalla vähimmillä töillä, kun heillä on sata päämiestä per yleinen edunvalvoja.

Kun edunvalvonnassa oleva vanhus tarvitsee vaikkapa uusia vaatteita, soitan edunvalvontaan, seuraavana päivänä tulee raha käytettäväksi ja voidaan hakea uusia vaatteita. Jos joudun soittamaan omaiselle, että voisitteko tuoda mummolle vaatteita kun vanhat ovat epäsopivia tai rikki, joudun muistuttelemaan omaista useita kertoja ja tarvittavia vaatteita saadaan ehkä puolen vuoden päästä. Eräs hoitamani muistisairas rouva muutti hoitokotiin hätäsijoituksena viime syksynä, riitelevät omaiset eivät ole vieläkään tuoneet hänen huonekalujaan tai muutakaan tarpeellista. Me hoitajat olemme haalineet ja hankkineet välttämättömän.

Tahdoin vain sanoa, että lapsia ei kannata tehdä vanhuuden turvaksi. Suomessa on maailman yksinäisimmät vanhukset vaikka lähes kaikilla on lapsia ja lastenlapsia.

Vierailija
68/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi saada lapsia, mutta en koe, että olisin yksinäinen ja tarpeeton? Aika julmaa ajatella, että olisin tarpeeton, koska olen lapseton .. Nyt lapsettomana voin laittaa energiana esim. siihen, että autan sisarten lasten hoidossa. Enkä koe, että olisin yksin, kun on täällä muitakin ihmisiä, kuin ne jotka synnyttäisin..

Et ole tarpeeton. Aloittaja on tarpeeton ihminen ja henkisesti vajaamielinen köyhä.

Hän puhuu itsestään, ei sinusta, minusta tai kenestäkään lapsettomasta.

Vierailija
69/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa katkerat lisääntyjät jotka yrittävät tolkuttaa ja pakottaa omaa hourettaan, miten lapseton olisi vanhuksena yksinäinen kun ei tehnyt lapsia, tai kyllä se sitten kaduttaa.

Itse olen käsittänyt, että ihminen on vanhana ihan sama ihminen mikä aikaisemminkin, keho on vaan raihnaisempi, muisti voi temppuilla, mutta se se persoona, arvot ja ihmisyys muutu miksikään "yleiseksi stereotyypiksi jostain mummosta", jotka ovat kaikki samanlaisia. Ihminen pysyy ihan itsenään, vaikka menettää "ihmisyytensä" ehkä muiden silmissä, ja muuttuu ryppyiseksi riesaksi.

Joka ikinen vela tuntee itsensä 1234598093280928302 kertaa paremmin, kuin palstan katkera lisääntyjä, joka ei ole meitä edes kertaakaan tavannut.

Minä olen ehdottoman suvereeni asiantuntija sen suhteen mitä minä itse ajattelen, koen, haluan ja olen. Ei kukaan palsahullu.

Minä olen se jolla on kompetenssia sanoa mitä minä haluan, ei kukaan muu.

Minä tunnen itseni parhaiten kaikista maailman ihmisistä, ja tällä asiantuntijuudellani sanon, etten kaipaa lapsia, seuraneitejä ja en ole muuttumassa vanhanakaan tästä peruserakkoluonteestani päinvastaiseksi.

Vierailija
70/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi suomalaisen lapsettomuutta niinkään ekoteoksi. Se on ennemminkin paikan antaminen ulkomaiselle lapselle.

Luuletko sä että se ulkomaalainen lapsi jäisi tekemättä tähän maalilmaan, jos vain suomalainen lapsi syntyisi?

Vierailija
71/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sä että se ulkomaalainen lapsi jäisi tekemättä tähän maalilmaan, jos vain suomalainen lapsi syntyisi?

Totta kai se jää tekemättä. Eikö YK:lla ole sellainen sopimus, että maailmaan saa syntyä tietty määrä ihmisiä yhden vuoden aikana, ja jos joku on kerennyt ensin, niin sitten oma jää tekemättä.

Vierailija
72/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on lahja. Lapsilla on velvollisuus auttaa vanhempiaan ja osoittaa kiitollisuutta, jos se on mahdollista. Vanhempien tietysti tulisi rakastaa joitaa ja kasvattaa lapsensa hyvin ja rukoilla Jumalaa näiden puolesta. Perintöäkin on syytä jättää. Sukupolvien kftju on upea asia. Elämä ei ole helppo pikatie, virheitä tulee - raskaitakin. Anteeksi pyytäminen ja ennen kaikkea anteeksi antaminen on tärkeää henkisen kasvun ja mielen tasapainon takia. Kukaan ihminen ei ole turha. Lapseton olkoon kiitollinen siitä, että hänelle jää aikaa rukoukseen ja toisista huolehtimiseen. Kukaan ei ole myöskään yksin, sillä hänellä on suojelusenkeli ja joskus kyyneleetkin pyyhitään.

Vierailija
73/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että tällaisten aloitusten tekijät jotenkin katuvat sitä että ovat tehneet lapsen tai kadehtivat lapsettomia.

Lapsen hankkimista kannattaa harkita hyvin huolella ennen kuin siihen ryhtyy.

Vierailija
74/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset nyt ovat yleensäkin tarpeettomia, ja aina vain yksinäisempiä. Ei ole yhteisöllisyyttä, kun valtio on ottanut perheen roolin esimerkiksi heikkojen tukemisessa.

Vierailija
75/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomista miten moni kuvittelee, että omat lapset huolehtii heistä, kun he ovat vanhoja.

Tämä palsta on aivan täynnä aikuisten lasten valitusta huonosta lapsuudestaan tai siitä miten rasittavia omat iäkkäät vanhemmat ovat. Taitaa olla yksi palstan pisimpiä ketjuja siitä aiheesta kuinka iäkkäät eivät tajua mitään.

Äärimmäisen paljon on kommentteja myös siitä, että miten iäkkäät joutavatkin kuolla koronaan.

Mitenkä te kuvittelette tulevaisuudessa iäkkäinä saavanne parempaa kohtelua ja arvostusta kuin mitä nykyiset eläkeläiset saavat. Hölmöt! 😂

Vierailija
76/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset nyt ovat yleensäkin tarpeettomia, ja aina vain yksinäisempiä. Ei ole yhteisöllisyyttä, kun valtio on ottanut perheen roolin esimerkiksi heikkojen tukemisessa.

Perheet voi ihan hyvin tukea heikkoja edelleen, mutta suurin osa ei ole sitä koskaan tehnyt. Ennen muinoin oltiinkin köyhäintaloissa tai ojanpohjalla, jos oli heikko. Suomalaiset perheet on vaan keskimääräistä häiriintyneempiä.

Vierailija
77/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni pelottaa lapsettomien vanhuus. Silloin on edunvalvonnan armoilla. Muistakaa tehdä edunvalvontavaltuutus hyvissä ajoin, ettette joudu yleisen edunvalvonnan armoille. Tehkää testamentti, kun muistisairautta ei ole vielä todettu. Niin paljon ikäviä kohtaloita yleisen edunvalvonnan kanssa. Yleinen edunvalvonta ei ajattele päämiehen etua, vaan miten itse pääsisi helpoimmalla vähimmillä töillä, kun heillä on sata päämiestä per yleinen edunvalvoja.

Kun edunvalvonnassa oleva vanhus tarvitsee vaikkapa uusia vaatteita, soitan edunvalvontaan, seuraavana päivänä tulee raha käytettäväksi ja voidaan hakea uusia vaatteita. Jos joudun soittamaan omaiselle, että voisitteko tuoda mummolle vaatteita kun vanhat ovat epäsopivia tai rikki, joudun muistuttelemaan omaista useita kertoja ja tarvittavia vaatteita saadaan ehkä puolen vuoden päästä. Eräs hoitamani muistisairas rouva muutti hoitokotiin hätäsijoituksena viime syksynä, riitelevät omaiset eivät ole vieläkään tuoneet hänen huonekalujaan tai muutakaan tarpeellista. Me hoitajat olemme haalineet ja hankkineet välttämättömän.

Tahdoin vain sanoa, että lapsia ei kannata tehdä vanhuuden turvaksi. Suomessa on maailman yksinäisimmät vanhukset vaikka lähes kaikilla on lapsia ja lastenlapsia.

Aamen. Yhdellekään virkaedunvalvojalle en ole joutunut perustelemaan, miksi tehostetussa palveluasumisessa asuvan henkilön olisi hyvä päästä jalkahoitajalle tai kampaajalle. Laskut hoituvat aina. Perintöä kärkkyvät omaisedunvalvojat (joita on tietysti vähemmistö, mutta heitäkin ihan oikeasti on!) ryhtyvät tinkaamaan, että mitä sitä nyt mihinkään jalkahoitoon viedä, ja kampaaja nyt ainakin täyttä turhuutta - ihmiselle, joka on kaikesta päätellen terveinä aikoinaan ollut tarkka omasta ulkoisesta olemuksestaan, aina ollut laitetut hiukset ja iho. 

t. sairaanhoitajana tehostetussa palveluasumisessa

Vierailija
78/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koomista miten moni kuvittelee, että omat lapset huolehtii heistä, kun he ovat vanhoja.

Tämä palsta on aivan täynnä aikuisten lasten valitusta huonosta lapsuudestaan tai siitä miten rasittavia omat iäkkäät vanhemmat ovat. Taitaa olla yksi palstan pisimpiä ketjuja siitä aiheesta kuinka iäkkäät eivät tajua mitään.

Äärimmäisen paljon on kommentteja myös siitä, että miten iäkkäät joutavatkin kuolla koronaan.

Mitenkä te kuvittelette tulevaisuudessa iäkkäinä saavanne parempaa kohtelua ja arvostusta kuin mitä nykyiset eläkeläiset saavat. Hölmöt! 😂

Niinpä! Moni toteaa, että omaan perheeseen kuuluu vain puoliso ja lapset, omat vanhemmat on enää vain random sukulaisia, jotka soittaa liian usein, antaa liikaa ja vääränlaisia joululahjoja, vaatii käymään liian usein...omat työt ja perhe vie kaiken ajan, eikä sitä riitä vanhoille vanhemmille.

Vierailija
79/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät pelasta ketään kuolemalta tai onnettomalta elämältä. Muutenhan kaikki vanhemmat olisivat onnellisia, mutta näinhän asia ei tosiaankaan ole.

Vierailija
80/82 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheet voi ihan hyvin tukea heikkoja edelleen, mutta suurin osa ei ole sitä koskaan tehnyt. Ennen muinoin oltiinkin köyhäintaloissa tai ojanpohjalla, jos oli heikko. Suomalaiset perheet on vaan keskimääräistä häiriintyneempiä.

Tämä on varmaan totta. Jossain Italiassa perhe on kaikki kaikessa, meillä on vaan perheensisäistä riitelyä ja kaunaa lähinnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan