Eilen tuli tasan viisi vuotta lapseni kuolemasta. Tänään olen rikki.
Mun lapsi olisi täyttänyt eilen 25-vuotta, mutta sen sijaan vein kukkia pojan haudalle. Jostain syystä eilen ei tuntunut yhtään miltään. Luulin jo, että nää kamalat vuosipäivät on helpottaneet eivätkä enää lamaannuta, mutta aamulla näin sattumalta kauppareissulla pojan ala-asteen opettajan. En tiedä mikä sattuma se oli, mutta tuntui, että kaikki mustu silmissä ja suhisi korvissa. Pakolliset moikat sain sanottua ja autossa romahdin. Tuli mieleen ihan kaikki pojan koulumuistot, eka koulupäivä, eka luokkakuva, eka joulujuhla, väsyneet aamut teini-iässä kun riideltiin kouluun menosta, vanhojen tanssit, ylioppilasjuhlat...mulla on ihan älytön ikävä taas. En pääse ikinä yli. Toivottavasti sulla rakas poikqni on siellä jossain kaikki hyvin ❤️
Kommentit (117)
Omena-Hessu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoli 20-vuotissyntymäpäivänään? Onnettomuus?
Osittain. En halua puhua siitä. Ap
Ääh, miten niin et halua kertoa tarkemmin, kun kuitenkin aloitit kirjoitusketjun aiheesta? Sen verran nyt kuitenkin halusit, että teit otsikon ja aloitteen.
Jos et halua puhua etkä kirjoittaa mihin poikasi kuoli, niin älä sitten tee tuollaisia juttuja nettiin: "Minäpäs tiedän jotain mitä te ette tiedä ja en kerro mikä se juttu on kun en halua että te saatte tietää mitä ette tienneet, mutta te ette tietäisi että minä tiedän jotain mitä te ette tiedä jos minä en olisi ensin kertonut että te ette tiedä mitä minä tiedän."
Oletko Ap henkisesti pikkulapsi vai onko tuo kertomuksesi pelkkää potaskaa ja provokaatiota?
Jos tragediasi on totta, kerro sitten mihin poikasi kuoli. Ei tapahtunut siitä enää pahene eikä parane.
Tuo kirjoituksesi nro 16 "Osittain onnettomuus omana syntymäpäivänään" tosin viittaa epäsuorasti johonkin yliannostukseen tai alkoholimyrkytykseen kuten omassa aikaisemmassa kysymyksessäni hieman jo aavistelinkin.
Tällaiset jutut ovat jotenkin kiinnostavia.
Mikäs korppikotka siellä kitisee turhautumistaan? Tuskin ap haluaa paljastaa jos poika kuoli esim rattijuopon kyydissä tai myrkkyviinaan.
Tulipa surullinen olo. Kaikkea hyvää teille ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa se on ollut lauantai. Oli liian hauskaa?...
Toivottavasti oli. Se on mun ainoa lohtu, mitä usein mietin kun mietin poikani kuolemaa. Ainakin hän lähti onnellisena ja sai elää hyvän elämän. Ap
Onnellisena alkoholimyrkytysessä? Miksi siihen jamaan oli oli itsensä saattanut? Outo käsitys hyvästä elämästä, että parikymppisenä kuolee viinaan.
Mene pois. Ap:n lapsi on luultavasti nauttinut täysillä elämästään ja juhlinut rakkaimpien ystävien kanssa. Hänen poismeno on varmasti ollut niin hyvä kuin se koskaan voi olla. Pojalla on kaikki hyvin ❤️
Kaduttiko kun olit päästänyt juhlimaan?
Vierailija kirjoitti:
Omena-Hessu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh, miten niin et halua kertoa tarkemmin, kun kuitenkin aloitit kirjoitusketjun aiheesta? Sen verran nyt kuitenkin halusit, että teit otsikon ja aloitteen.
Jos et halua puhua etkä kirjoittaa mihin poikasi kuoli, niin älä sitten tee tuollaisia juttuja nettiin: "Minäpäs tiedän jotain mitä te ette tiedä ja en kerro mikä se juttu on kun en halua että te saatte tietää mitä ette tienneet, mutta te ette tietäisi että minä tiedän jotain mitä te ette tiedä jos minä en olisi ensin kertonut että te ette tiedä mitä minä tiedän."
Oletko Ap henkisesti pikkulapsi vai onko tuo kertomuksesi pelkkää potaskaa ja provokaatiota?
Jos tragediasi on totta, kerro sitten mihin poikasi kuoli. Ei tapahtunut siitä enää pahene eikä parane.
Tuo kirjoituksesi nro 16 "Osittain onnettomuus omana syntymäpäivänään" tosin viittaa epäsuorasti johonkin yliannostukseen tai alkoholimyrkytykseen kuten omassa aikaisemmassa kysymyksessäni hieman jo aavistelinkin.
Tuliko nyt hyvä mieli kun painostit aloittajan kertomaan? Jokaisella on oikeus kertoa sen verran kuin haluaa. Meidän ei olisi tarvinnut tietää kaikkea. Toivottavasti kukaan ei pahota aloittajan mieltä nyt.
En ole tämä, jolle vastasit, mutta eiköhän ap aikuisena ihmisenä itse valinnut haluaako hän kertoa, vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai kuoliko kotona?
Yritätkö vihjailla, että ap ei olisi huolehtinut lapsestaan? HÄPEÄ, vaikka se voikin olla sulta liikaa pyydetty.
Niin ja tuon ikäinen kossi asuu usein jo omillaan. Ei äiti voi koko ajan (aikuisen) lapsen perään katsoa vaikka kuinka haluaisi. Aikuiset lapset elävät jo omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä toinen järjen jättiläinen... Ymmärräthän, että aloittajan lapsi on ollut täysi-ikäinen. Ei aloittaja olisi voinut häntä estää lähtemästä, joten turha mitään katua. Sitä paitsi usein tuon ikäiset asuvat jo omillaan eikä vanhemmat aina tiedä missä omillaan asuva nuori menee. Turha syyttää ap:ta.
Omena-Hessu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kuvottava ihminen. Vai pitäis kertoa kun sinua kiinnostaa. Aihe ei käsittele tapahtunutta, vaan surua ja siitä selviytymistä. Mikä ihmisiä vaivaa. Hurjasti voimia ap ❤️
Vierailija kirjoitti:
Omena-Hessu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua pelottaa, että mun poika saa valtavasti paskaa niskaan. Hän ei ole enää täällä. Toivon, että häntä ei enää arvostella. Olen minäkin ollut vihainen pohjattoman surun lisäksi, mutta se ei tuo häntä takaisin..
Mutta oikein päättelit, alkoholimyrkytykseen kuoli. Toivon että ette satuta mua. Ap
Eikö kotona opetettu kohtuukäyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä toinen järjen jättiläinen... Ymmärräthän, että aloittajan lapsi on ollut täysi-ikäinen. Ei aloittaja olisi voinut häntä estää lähtemästä, joten turha mitään katua. Sitä paitsi usein tuon ikäiset asuvat jo omillaan eikä vanhemmat aina tiedä missä omillaan asuva nuori menee. Turha syyttää ap:ta.
Näin juuri. Aikoinaan yksi opiskelukaverini kuoli baari-illan jälkeen kotonaan. Asui siis yksin ja oli ilmeisesti tukehtunut oksennukseen. Kysyn vain, että miten hänen vanhempansa olisi tuon tilanteen voinut estää? Ei mitenkään.
Miksi veit kukkia talvella haudalle?
Vierailija kirjoitti:
Miksi veit kukkia talvella haudalle?
Onko tämäkin nykyään kiellettyä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omena-Hessu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua pelottaa, että mun poika saa valtavasti paskaa niskaan. Hän ei ole enää täällä. Toivon, että häntä ei enää arvostella. Olen minäkin ollut vihainen pohjattoman surun lisäksi, mutta se ei tuo häntä takaisin..
Mutta oikein päättelit, alkoholimyrkytykseen kuoli. Toivon että ette satuta mua. Ap
Eikö kotona opetettu kohtuukäyttöä?
Nuorilla voi lähteä lapasesta, oli perhe millainen vain. Lopeta aloittajan syyllistäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti piti avata keskustelu...
Harvoinpa noin nuoret kuukahtaa. Ellei sitten vaikea sairaus tai onnettomuus vie
Ihme syyllistämistä! Parikymppiset juhlii, ei se tarkoita että olisi jotenkin alkoholisti tai muuten syrjäytynyt. Bailaus vain kuuluu nuorten elämään. Ja ikävä kyllä siinä voi sitten sattua jotain, kuten että kompastuu ja lyä päänsä tai sammuu ja tukehtuu oksennukseen. I
Hei ap, olen ihan varma, että tunnen sinut. Terveisiä ja voimia! ☀️ T. A. M.