2-vuotias hukkunut naapurin uima-altaaseen
Miksi 2-vuotias päästettii ulos ilman valvontaa? Vahtikaa lapsianne!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1436062863061.html
2-vuotias lapsi hukkui uima-altaaseen Torniossa
Lapin poliisin mukaan 2-vuotias lapsi löydettiin sunnuntaina elottomana uima-altaasta Torniossa.
Poliisi sai tiedotteen mukaan sunnuntaina iltapäivällä hätäkeskukselta tehtävän kadonneesta noin 2-vuotiaasta lapsesta. Poliisin saapuessa tapahtumapaikalle lapsi oli löydetty naapurin uima-altaasta.
Lapsen elvyttäminen aloitettiin välittömästi. Paikalle tulleen ambulanssin henkilökunta jatkoi elvyttämistä. Sen jälkeen lapsi kuljetettiin Länsi-Pohjan keskussairaalaan. Sieltä lapsi siirrettiin helikopterilla Oulun yliopistolliseen sairaalaan. Oulussa lapsi todettiin kuolleeksi.
Poliisi jatkaa asian tutkimista kuolemansyyn selvittämisenä.
Kommentit (165)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 17:45"]Tulen vahtimaan yötä päivää että kaikki tästä asiasta aloitettavat keskustelut poistetaan.
[/quote]
Huonosti vahdit!
Tällaiset turmat jaksavat aina ihmetyttää, miksi 2-vuotias oli yksin ulkona? Jumalan terve vaan juu.
Kaksi vuotiaalla ei ole vielä järjen häivääkään eli ei yksin ulos ja ovi säppiin vielä kun ollaan sisällä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 17:07"]
Onhan tänäänkin vielä ollut lämmin päivä, varmaan perheessä ollut ovi auki. Moni 2-vuotias on hyvin vilkas, meilläkin oli sellainen elosalama, joka poistui paikalta kahden valokuvan ottamisen välissä. Onneksi mitään vakavampaa ei meille koskaan käynyt. Tällä perheellä oli nyt huonompi tuuri.
Viime kesänä mummon vahdittavana ollut lapsi putosi ikkunasta sillä välin kun mummo oli vaihtamassa pikkusisarukselle vaippaa. Vahinko ei tule kello kaulassa ja huolellinenkin valvonta voi - yleensä toisen lapsen vuoksi - pettää juuri ratkaisevalla hetkellä.
[/quote]
Turhia onnettomuuksia. Pienet lapset otetaan mukaan, kun käydään toisen vaippa vaihtamassa. Vahtivuorosta ei lähdetä, ennen kuin jokainen pihalle jäävä lapsi siirtyy toisen aikuisen vastuulle. Ja lapset lasketaan. Ja kun laittaa ruokaa, niin lapset ovat sisällä lukkojen takana pihateistä ja uima-altaista. Kun otetaan vaippaa, niin vauvasta pidetään kiinni tai vaihdetaan lattialla. Lapsi on korvaamaton. Keinot löytyy, kun ennakoi ja laittaa turvallista ympäristöä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:39"] [quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:28"] [quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 09:59"] [quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 22:18"]Itselläni katosi kaksivuotias viime viikolla hetkeksi. Olimme sisällä ja minä menin yläkertaan vessaan. Vessassa ollessani kuulin kuinka ulko-ovi pamahti. Oven piti olla lukossa mutta mieheni oli tavaraa kantaessaan laittanutkin Lukon kielen alas ja unohtanut sen. Kauheassa paniikissa juoksin pihalle ja löysin tytön pikkuhoususillaan hiekkalaatikosta. Vahinko tapahtuu niin helposti. Syyllistäminen ei auta. Voimia pienokaisensa menettäneille ja muille empatiakykyä. [/quote] Jos olisi jäänyt auton alle tuona paskalla istumisen aiksns, niin luulenpa, että moni syyttäisi sinua huolimattomuudestasi. Itse otan 2-vuotiaani mukaan vessaan kanssani. Jos joudun tekemään jotain muuta, enkä pysty katsomaan perään joka sekunnin aikana, niin laitan lapsen syöttötuoliin katsomaan lastenohjelmia. [/quote] Ja jos lapsesi putoaa syöttötuolista päälleen ja vammautuu, luulenpa, että moni syyttäisi sinua hulimattomuudestasi. [/quote] itse olin ainakin niin pelokas, etten uskaltanut 2 vuotiasta koskaan jättää alakertaan yksin. Mutta olinkin kai ylihuolehtiva äiti [/quote] Mielestäni tuossa ei ole mitään ylihuolehtivaisuutta, vaan ihan perusmaalaisjärkeä. Ei 2-vuotiasta voi jättää yksin hetkeksikään, ellei hän sitten ole esim. valjailla kytkettynä syöttötuoliin tai jonkinlaisessa aitauksessa, mistä ei osaa pois. Toki lapsi voi leikkiessään lyödä päänsä ihan lattiaan ja kuolla siihen. Sitä ei voi oikein estää. Jos noin tapahtuu, niin tapahtuu. Mutta se, että vanhempi menee vessaan jättäen lapsen vartioimatta, ja tämä pääsee ulos talosta sinä aikana on silkkaa huolimattomuutta ja varomattomuutta. Saa syyttää itseään, jos jotain käy. Meidän 2v. on äärettömän temperamenttinen ja aktiivinen, hetkeksikään ei voi jättää vahtimatta. [/quote] No ainakin minua syytettiin ylihuolehtivaiseksi. Meillä on useampi lapsi ja olin aina hiukan hermona, ettei vain satu mitään. Mielessäni näin aina, miten parivuotias voi vaikka kiivetä johonkin ja tipahtaa, jos menen kauemmas tms. Ulkonakin kyttäsin kuin haukka ja uimaan en päästänyt yksin, ennen kuin ikää oli 10v ja uimamaisterin tutkinto suoritettu. Ystävät haukkuivat, etteivät lapseni koskaan itsenäisty, kun en päästänyt niitä yksin ulos, vaan ulkoilin aina heidän kanssaan. Pienimmät lapset istui vessan lattialla, kun kävin aamukakilla ja ruoan valmistuksen aloitin yleensä aina aamulla heräämällä aiemmin, kuin lapset. Oli perunat kuorittu valmiiksi ja kastike tehtynä, kun heräsivät. Näin jälkeen päin ajattelen, että ehkä hieman liikaa stressasin, mutta olen ollut aina sellainen, että olen pelännyt, että jotain sattuu. [/quote] Tiesitkö, että tuollainen voi tehdä todella pahaa lapsen itsetunnon kehitykselle? Jokainen äiti varmasti sydän syrjällään käy kaikki kauhuskenaariot läpi, kun lapsi oppii ajamaan ilman apurattaita ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa, mutta ei silloin mennä pitämään kiinni pyöränsarvesta asenteella, että "kaadut kuitenkin". Silloin vedetään ylpeä hymy kasvoille ja kannustetaan kauempaa - annetaan lapsen onnistua itse. [/quote]tyhjänpäiväistä länkytät! Lapsi kaipaa tukea ja turvaa sopivasti ja lainaamasi oli aivan normaalisti huolehtiva vanhempi. Itsenäisyyttä annetaan vähitellen enemmän kun kasvaa mutta liikaa ei voi eikä kannata lapsen hoksottimiin luottaa! Ei edes isommillakaan koululaisilla vielä ole ennakointikykyä odottamattomiin tilanteisiin.
[/quote]
Normaalisti huolehtiva vanhempi ei ota lasta vessaan paskankäryyn istumaan, vaan huolehtii ympäristön niin lapsiturvalliseksi, että lapsi pärjää sen 2min ilman kädestä pitävää äitiä.
No oliko se yksin ulkona, sitähän me ei tiedetä vai karkasiko ovesta.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:39"] [quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:28"] [quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 09:59"] [quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 22:18"]Itselläni katosi kaksivuotias viime viikolla hetkeksi. Olimme sisällä ja minä menin yläkertaan vessaan. Vessassa ollessani kuulin kuinka ulko-ovi pamahti. Oven piti olla lukossa mutta mieheni oli tavaraa kantaessaan laittanutkin Lukon kielen alas ja unohtanut sen. Kauheassa paniikissa juoksin pihalle ja löysin tytön pikkuhoususillaan hiekkalaatikosta. Vahinko tapahtuu niin helposti. Syyllistäminen ei auta. Voimia pienokaisensa menettäneille ja muille empatiakykyä. [/quote] Jos olisi jäänyt auton alle tuona paskalla istumisen aiksns, niin luulenpa, että moni syyttäisi sinua huolimattomuudestasi. Itse otan 2-vuotiaani mukaan vessaan kanssani. Jos joudun tekemään jotain muuta, enkä pysty katsomaan perään joka sekunnin aikana, niin laitan lapsen syöttötuoliin katsomaan lastenohjelmia. [/quote] Ja jos lapsesi putoaa syöttötuolista päälleen ja vammautuu, luulenpa, että moni syyttäisi sinua hulimattomuudestasi. [/quote] itse olin ainakin niin pelokas, etten uskaltanut 2 vuotiasta koskaan jättää alakertaan yksin. Mutta olinkin kai ylihuolehtiva äiti [/quote] Mielestäni tuossa ei ole mitään ylihuolehtivaisuutta, vaan ihan perusmaalaisjärkeä. Ei 2-vuotiasta voi jättää yksin hetkeksikään, ellei hän sitten ole esim. valjailla kytkettynä syöttötuoliin tai jonkinlaisessa aitauksessa, mistä ei osaa pois. Toki lapsi voi leikkiessään lyödä päänsä ihan lattiaan ja kuolla siihen. Sitä ei voi oikein estää. Jos noin tapahtuu, niin tapahtuu. Mutta se, että vanhempi menee vessaan jättäen lapsen vartioimatta, ja tämä pääsee ulos talosta sinä aikana on silkkaa huolimattomuutta ja varomattomuutta. Saa syyttää itseään, jos jotain käy. Meidän 2v. on äärettömän temperamenttinen ja aktiivinen, hetkeksikään ei voi jättää vahtimatta. [/quote] No ainakin minua syytettiin ylihuolehtivaiseksi. Meillä on useampi lapsi ja olin aina hiukan hermona, ettei vain satu mitään. Mielessäni näin aina, miten parivuotias voi vaikka kiivetä johonkin ja tipahtaa, jos menen kauemmas tms. Ulkonakin kyttäsin kuin haukka ja uimaan en päästänyt yksin, ennen kuin ikää oli 10v ja uimamaisterin tutkinto suoritettu. Ystävät haukkuivat, etteivät lapseni koskaan itsenäisty, kun en päästänyt niitä yksin ulos, vaan ulkoilin aina heidän kanssaan. Pienimmät lapset istui vessan lattialla, kun kävin aamukakilla ja ruoan valmistuksen aloitin yleensä aina aamulla heräämällä aiemmin, kuin lapset. Oli perunat kuorittu valmiiksi ja kastike tehtynä, kun heräsivät. Näin jälkeen päin ajattelen, että ehkä hieman liikaa stressasin, mutta olen ollut aina sellainen, että olen pelännyt, että jotain sattuu. [/quote] Tiesitkö, että tuollainen voi tehdä todella pahaa lapsen itsetunnon kehitykselle? Jokainen äiti varmasti sydän syrjällään käy kaikki kauhuskenaariot läpi, kun lapsi oppii ajamaan ilman apurattaita ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa, mutta ei silloin mennä pitämään kiinni pyöränsarvesta asenteella, että "kaadut kuitenkin". Silloin vedetään ylpeä hymy kasvoille ja kannustetaan kauempaa - annetaan lapsen onnistua itse. [/quote]tyhjänpäiväistä länkytät! Lapsi kaipaa tukea ja turvaa sopivasti ja lainaamasi oli aivan normaalisti huolehtiva vanhempi. Itsenäisyyttä annetaan vähitellen enemmän kun kasvaa mutta liikaa ei voi eikä kannata lapsen hoksottimiin luottaa! Ei edes isommillakaan koululaisilla vielä ole ennakointikykyä odottamattomiin tilanteisiin.
[/quote]
Normaalisti huolehtiva vanhempi ei ota lasta vessaan paskankäryyn istumaan, vaan huolehtii ympäristön niin lapsiturvalliseksi, että lapsi pärjää sen 2min ilman kädestä pitävää äitiä.
[/quote]
Jos on vatsa kovalla ja menee vartti? Tai löysällä ja menee vartti?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 09:59"] [quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 22:18"]Itselläni katosi kaksivuotias viime viikolla hetkeksi. Olimme sisällä ja minä menin yläkertaan vessaan. Vessassa ollessani kuulin kuinka ulko-ovi pamahti. Oven piti olla lukossa mutta mieheni oli tavaraa kantaessaan laittanutkin Lukon kielen alas ja unohtanut sen. Kauheassa paniikissa juoksin pihalle ja löysin tytön pikkuhoususillaan hiekkalaatikosta. Vahinko tapahtuu niin helposti. Syyllistäminen ei auta. Voimia pienokaisensa menettäneille ja muille empatiakykyä. [/quote] Jos olisi jäänyt auton alle tuona paskalla istumisen aiksns, niin luulenpa, että moni syyttäisi sinua huolimattomuudestasi. Itse otan 2-vuotiaani mukaan vessaan kanssani. Jos joudun tekemään jotain muuta, enkä pysty katsomaan perään joka sekunnin aikana, niin laitan lapsen syöttötuoliin katsomaan lastenohjelmia. [/quote] Ja jos lapsesi putoaa syöttötuolista päälleen ja vammautuu, luulenpa, että moni syyttäisi sinua hulimattomuudestasi. [/quote] itse olin ainakin niin pelokas, etten uskaltanut 2 vuotiasta koskaan jättää alakertaan yksin. Mutta olinkin kai ylihuolehtiva äiti [/quote] Mielestäni tuossa ei ole mitään ylihuolehtivaisuutta, vaan ihan perusmaalaisjärkeä. Ei 2-vuotiasta voi jättää yksin hetkeksikään, ellei hän sitten ole esim. valjailla kytkettynä syöttötuoliin tai jonkinlaisessa aitauksessa, mistä ei osaa pois. Toki lapsi voi leikkiessään lyödä päänsä ihan lattiaan ja kuolla siihen. Sitä ei voi oikein estää. Jos noin tapahtuu, niin tapahtuu. Mutta se, että vanhempi menee vessaan jättäen lapsen vartioimatta, ja tämä pääsee ulos talosta sinä aikana on silkkaa huolimattomuutta ja varomattomuutta. Saa syyttää itseään, jos jotain käy. Meidän 2v. on äärettömän temperamenttinen ja aktiivinen, hetkeksikään ei voi jättää vahtimatta.
[/quote]
No ainakin minua syytettiin ylihuolehtivaiseksi. Meillä on useampi lapsi ja olin aina hiukan hermona, ettei vain satu mitään. Mielessäni näin aina, miten parivuotias voi vaikka kiivetä johonkin ja tipahtaa, jos menen kauemmas tms. Ulkonakin kyttäsin kuin haukka ja uimaan en päästänyt yksin, ennen kuin ikää oli 10v ja uimamaisterin tutkinto suoritettu.
Ystävät haukkuivat, etteivät lapseni koskaan itsenäisty, kun en päästänyt niitä yksin ulos, vaan ulkoilin aina heidän kanssaan. Pienimmät lapset istui vessan lattialla, kun kävin aamukakilla ja ruoan valmistuksen aloitin yleensä aina aamulla heräämällä aiemmin, kuin lapset. Oli perunat kuorittu valmiiksi ja kastike tehtynä, kun heräsivät.
Näin jälkeen päin ajattelen, että ehkä hieman liikaa stressasin, mutta olen ollut aina sellainen, että olen pelännyt, että jotain sattuu.
[/quote]
Tiesitkö, että tuollainen voi tehdä todella pahaa lapsen itsetunnon kehitykselle? Jokainen äiti varmasti sydän syrjällään käy kaikki kauhuskenaariot läpi, kun lapsi oppii ajamaan ilman apurattaita ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa, mutta ei silloin mennä pitämään kiinni pyöränsarvesta asenteella, että "kaadut kuitenkin". Silloin vedetään ylpeä hymy kasvoille ja kannustetaan kauempaa - annetaan lapsen onnistua itse.
[/quote] No, ihan tuollaista en tehnyt :) Mutta ulkoilin heidän kanssaan yhdessä, en päästänyt yksin uimaan, pienet oli aina silmien alla, vilkkaassa liikenteessä pidin kädestä kiinni, laiturilla oli pienillä pelastusliivi yms. Kaverit ihmettelivät, kun en päästänyt 3 ja 4 vuotiaita ulos 7 vuotiaan vahdittavaksi, vaan lähdin itsekin ulos. Ilman apupyöriä oppivat ajamaan 4 vuotiaina kukin
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:07"]
Aaveellahan lspset riistäytyy vanhempien,kädesta ja juoksee laiturille ja hyppää, joten vahingolle ei voi mitään ja ei niitä kannata vahtiakkaan
[/quote]
Jebu, kauheen paskaa säkää vaan, ei voi mitään.
[/quote]
Juuri näin. Oletko muka marttyyrimamma ja vahdit lastasi koko ajan.
[/quote]
Vahdin lastani koko ajan. Enkä koe sen olevan mikään uhraus, joten en ole 'marttyyrimamma'. Ikävää, jos sinulle oman lapsesi vahtiminen on vastenmielistä.
Kuvitteletteko te OIKEASTI että lapsen pystyy vahtimaan niin, ettei tuollaista pääse käymään?
Ettakö koskaan käännä selkää lapselle? Eikö teillä koskaan ole tilannetta, kun toinen vanhempi luulee toisen vahtivan?
Mä en usko että KUKAAN vaikka olisi miten huolellinen. voi täysin vahtia lastaan edes kolmea ensimmäistä ikävuotta. Vanhemman täytyy käydä vessassa, thedä kotitöitä (selän kääntäminen voi riittää siihen että jotain tapahtuu)
Esim. lapsi voi kadota kotipihalta, kun vanhempi grillaa pihviä ja luulee lapsen leikkivän selän takana. Lapsi onkin sillä välin livahtanut aidan välistä naapuriin, jonne ei ole aiemmin edes yrittänyt mennä. Vanhempi etsii väärästä paikasta ja onnettomuus ehtiikin sillä välin tapahtua.
Lapsia täytyy tietenkin vahtia huolellisesti, mutta silti onnettomuuksia voi tapahtua.1516
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:38"]
Ja sitten sille toiselle hieman "yksinkertaiselle" porukalle... Miksi hukkunut viedään YO-sairaalaan? Etenkin lasten tehohoitoa on keskikitetty VAIN JA AINOASTAAN NIIHIN. Lapsen oikea sedaatio esim. hengityskoneessa vaatii lasten anestesiologiaan perehtyneen erikoislääkärin. Ja oletteko idiootit ikinä kuullut JÄÄHDYTYSHOIDOSTA? Pitäisi olla jokaiselle sivistyneelle ihmiselle normaali tieto. Jos aivot ovat kauan ilman happea, niin silloin systeeminverenkierto jäähdytetään ja saadaan ainakin osa aivoista näin pelastettua. Ja ei, ei todellakaan ole jossain Tornion terkkarissa osaamista saati laitteita. Ei edes Rovaniemellä. Sanaa ECMO teille on varmaan turha edes selittää...
VOIKO SUOMALAISET NAISET OIKEASTI OLLA NÄIN TYHMIÄ JA SIVISTMÄTTÖMIÄ KUIN TÄLLÄ PALSTALLA ON? Olen pyöristynyt. Oletteko kaikki jotain amis-idiootteja tai kehareita sossupummeja?
[/quote]
Joo, sorry kun en ole koskaan hukkunut eikä lapsenikaan, niin enpä tiedä näistä hoidoista. Parempi vaan tällasen urpon on katsoa, etteivät lapset pääse hukkumaan.
Kyseinen paikka on tiiviisti asutettua aluetta. Siinä ei tarvitse kuin selän kääntää ja lapsi on jo naapurin altaassa. Minuutti pari riittää. Siinä ihminen varmaan ensin etsii oman pihan, tien ja vasta sitten älyää mennä naapurin tontille. Vai juoksisitko itse ensin naapurin pihalle lastasi etsimään? Mietipä omalle kohdalle ensin sinä joka huutelet.
Hirveä juttu. Itselläkin 2- vuotias ja sydäntä kylmää tämän pienen kohtalo :( Pakko sen verran sanoa tähän väliin, että usein kuulee sanottavan että lapset kasvatetaan nykyään "pumpulissa" ja että kyllä lapset voivat leikkiä pihalla itsekseenkin hetken aikaa esimerkiksi sen ajan kun äiti pukee vaikka vauvalle päälle. Mielestäni ei vaan voi, ja lapsia on jatkuvasti vahdittava 7-vuotiaaksi asti jolloin jo voivat sen pikku hetken olla pihassa itsekseen. En tietenkään tiedä mitä tässä tapauksessa on tapahtunut mutta yleensä Suomessa lapset jätetään yllättävän pieninä itsekseen vrt. muu Eurooppa.Itsenäisyyttä arvostettaan ja pärjäämistä odotetaan jo pieniltä.
Eikö Lapissa ole turha kylmä hankkia uima-allasta?
Varmasti vanhemmat tuntevat syyllisyyttä. Miten joku voi edes olettaa ettei tuntisi? Tilannetta ei tiedetä, ja näin varmasti voi käydä kaikille, myös teille jotka kiillotatte omaa sädekehäänne kauhistelemalla vanhempien huolimattomuutta. Jokainen lapsi on erilainen, joku vilkkaampi ja kekseliäämpi kuin toinen. Kaksivuotias kehittyy niin nopeasti, että vanhemmat eivät välttämättä voi varautua kaikkeen, kun lapsi yhtäkkiä oppiikin jotain uutta (esim. joku ylempänä kertoi kuinka lapsi oppi avaamaan oven vaikka oli turvasysteemit). Toiseksi, en ymmärrä miksi jotkut haaskalinnun tavoin yrittävät selvittää, onko perhe lestadiolainen. Se ei kerro mitään, on lestadiolaisissakin ihan samalla tavalla vanhempia, jotka eivät tarpeeksi huolehdi lapsistaan, kuin eilestadiolaisissakin. Ja ihan samalla tavalla lapsiaan vahtivia vanhempia kuin muissakin ihmisissä. Lestadiolaisuus ei liity siihen mitenkään. Hohhoijaa mitä mustavalkoista ajattelua. Kunnioittakaa hukkunutta lasta ja hänen omaisiaan, älkääkä arvostelko heitä täällä! He ovat saaneet kaikista karuimman opetuksen jo...
Miukissa. Eivät olleet lestadiolaisia. Lasten huolehtiminen ei muuten ole vakaumuksesta kiinni. Ei pitäisi katekorisoida ihmisiä vakaumuksen perusteella. Lasten "peräänkatsominen" ei ole sidoksissa vakaumukseen - toki perheen koostumus ja jäsenmäärä voi vaikuttaa senkin asian organisoimiseen. Ihmisiä ollaan kuitenkin kaikki omine ominaisuuksinemme ja virheinemme.
Jumalalle kiitos että omani 2 v tuhisee vieressä eikä ruumishuoneella. Olen onnekas ihminen.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:34"]
Kyseinen paikka on tiiviisti asutettua aluetta. Siinä ei tarvitse kuin selän kääntää ja lapsi on jo naapurin altaassa. Minuutti pari riittää. Siinä ihminen varmaan ensin etsii oman pihan, tien ja vasta sitten älyää mennä naapurin tontille. Vai juoksisitko itse ensin naapurin pihalle lastasi etsimään? Mietipä omalle kohdalle ensin sinä joka huutelet.
[/quote]
Todellakin juoksisin ensimmäisenä katsomaan naapurin uima-altaasta, sillä se on se kaikista kohtalokkain paikka, mihin lapsi voi mennä! Sama homma, jos lapsi katoaisi mökillä, niin ekana tietysti mennään tarkastamaan ranta. Tämän tapauksen uutisoinnissa pisti ensimmäisenä silmään se, että paikalle tullut poliisi löysi lapsen altaasta. Tuskin poliisikaan ihan hetkessä paikalle tuli, ja tuskin poliisi nyt ihan heti soitettiin paikallekaan. Toivoisin niin kovasti, että ihmiset tällaisissa tapauksissa ihan ensimmäisenä tarkastaisivat lähiojat, altaat, lammet ja rannat. Nämä ovat niin surullisia tapauksia, ja koskettavat monia. Voimia läheisille ja niille, jotka lasta yrittivät pelastaa.
Onpa harvinaisen ällöttävä ketju. Mammat kilvan todistelemassa, kuinka he AINA vahtivat lapsiaan eikä heille KOSKAAN voi sattua onnettomuutta. Ja tämä siis ketjussa, jossa aiheena on pienen lapsen traaginen hukkumiskuolema. Missään ei ole edes kerrottu olosuhteita, joissa lapsi pääsi hukkumaan.
Voitteko aloittaa omasta erinomaisuudestanne ihan oman keskustelun, jossa te samanhenkiset voitte päteä paremmuudellanne?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 21:15"]
Huhhuh! Osanotto omaisille:( Hirveä kohtalo pikkuiselle.Se vaan on niin helppo sanoa ja syyttää vanhempia,varsinkaan kun ei tilanteesta ole tietoa.Varsinkin jos lapsi on vilkaanpuoleinen ja rohkea.Nostat lapsen pois turvaistuimesta ja kumarrat ottamaan laukkua etupenkin jalkotilasta.Lyöt auton oven kiinni ja PAM! Lasta ei näy missään ruuhkaisella parkkisella...
[/quote]
Jos lapsi on vilkas, niin sitä pidetään kädestä kiinni sen aikaa, kun otetaan kassia. Helppoa, eikö vain. PAM.
[/quote]
Jos lapsi on vilkas, otat laukun ENSIN ja sitten vasta lapsen... Dah?!
[/quote]
näinpä....lapsi pysyy turvaistuimessa sen aikaa kun kantaa kasseja, mutta lapsi ei pysy samaa aikaa auton vieressä tai eteisessä odottamassa.