Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käytä alkoholia, miksi sitä ihmetellään?

Vierailija
05.07.2015 |

Niin.. Mitä pahaa siinä on? Miksi sitä pitää aina ihmetellä? Ja miksi niin monet ottaa sen moralisointina?

Taas eilen, olimme sukuloimassa jossa muut ottivat, paitsi minä ja mieheni, silti koko ajan tyrkytettiin alkoholia ja "Ai te ootteki tommosta parempaa väkee ku ei alkoholi kelpaa" jne. 

Lukemattomia kertoja törmännyt tähän samaan. En vaan tajua :D

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu ihan saman. Itse en käytä alkoholia siitä yksinkertaisesta syystä etten pidä alkoholijuomien mausta.En jaksaisi aina perustella syytä. En ole raskaana, absolutisti tms. Juon vain hitto vie mieluummin vettä, vissyä, limsaa...

Vierailija
2/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen monesti miettinyt, että voisin luopua kokonaan alkoholista, koska punaviiniä lukuunottamatta en pidä minkään muun alkoholijuoman mausta. Mutta olen päätynyt siihen, että pääsee usein "helpommalla" kun ottaa tilaisuuksissa sen yhden lasillisen, niin ei saa ihmettelyjä osakseen. Yhden lasin jälkeen siirryn usein veteen/limuun jne. koska kukaan ei enää sen jälkeen kiinnitä niin paljoa huomiota asiaan, kun on kuitenkin juonut jotain. Tyhmää, mutta minkäs teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä ihmetellään jos yksi tekee eri tavalla kuin enemmistö, oli asia mikä hyvänsä. Pitääkö se nyt niin henkilökohtaisesti ottaa? Jos ette jaksa perustella ja kukaan ei saisi edes puhua asiasta, miksi ette voi kiltisti ottaa sitä boolimukia ja olla juovinanne kunnes sen voi kaataa viemäriin? Tympii kun pitäisi aina olla varpaillaan puheenaiheiden suhteen. Edes säästä ei saa valittaa ilman että joku hermostuu.

Vierailija
4/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:44"]

Ainahan sitä ihmetellään jos yksi tekee eri tavalla kuin enemmistö, oli asia mikä hyvänsä. Pitääkö se nyt niin henkilökohtaisesti ottaa? Jos ette jaksa perustella ja kukaan ei saisi edes puhua asiasta, miksi ette voi kiltisti ottaa sitä boolimukia ja olla juovinanne kunnes sen voi kaataa viemäriin? Tympii kun pitäisi aina olla varpaillaan puheenaiheiden suhteen. Edes säästä ei saa valittaa ilman että joku hermostuu.

[/quote]

En hermostu vaan ihmettelen, että jos kaikki sukulaiset ja kaverit jo tietää ettei käytetä (ei olla käytetty 8 vuoteen) niin silti pitää aina kysyä ja tuputtaa ja pahempaa vielä se, että pitää tuputtaa monta kertaa saman illan aikana :D Sen ekan kerran vielä jotenkin ymmärtää, mutta että jokainen erikseen kysyy monta kertaa illassa, niin en tajua. Ap :)

Vierailija
5/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:44"]

Ainahan sitä ihmetellään jos yksi tekee eri tavalla kuin enemmistö, oli asia mikä hyvänsä. Pitääkö se nyt niin henkilökohtaisesti ottaa? Jos ette jaksa perustella ja kukaan ei saisi edes puhua asiasta, miksi ette voi kiltisti ottaa sitä boolimukia ja olla juovinanne kunnes sen voi kaataa viemäriin? Tympii kun pitäisi aina olla varpaillaan puheenaiheiden suhteen. Edes säästä ei saa valittaa ilman että joku hermostuu.

[/quote]

En hermostu vaan ihmettelen, että jos kaikki sukulaiset ja kaverit jo tietää ettei käytetä (ei olla käytetty 8 vuoteen) niin silti pitää aina kysyä ja tuputtaa ja pahempaa vielä se, että pitää tuputtaa monta kertaa saman illan aikana :D Sen ekan kerran vielä jotenkin ymmärtää, mutta että jokainen erikseen kysyy monta kertaa illassa, niin en tajua. Ap :)

[/quote]

En tarkoittanut nimenomaan että sinä tästä hermostuisit, vaan alkoholia juomattomat ihmiset yleisesti ovat aika herkkänahkaisia tämän asian suhteen.

Tuo tuputtaminen on kyllä outoa käytöstä. Ehkä heistä tuntuu että yritätte jotenkin pysyä porukan ulkopuolella ja sitten haluavat tuolla tavalla houkutella mukaan. Innostuksissaan unohtaen hyvät tavat.

Vierailija
6/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa alkoholi on tabu. Kaikkien kuuluu juoda, jos et juo saattaa jostakin tuntua että hän itse juo liikaa...

Yleisempi kysymys on miksi et juo, kuin miksi juot noin paljon (sitähän ei ole kohteliasta kysyä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä, kun perustelun "ei tee mieli" pitäisi riittää ja asian olla sillä selvä. Tuntuu, että asiasta tehdään ongelma niin monella tapaa, joko:
A) ihmetellään miksei joku kotitekoinen booli maistu ja loukkaannutaan
B) tuputetaan ja tyrkytetään "kyl sä yhen hei voit ottaa"
C) udellaan ja urkitaan "mitä, ootko raskaana vai!"
D) otetaan marttyyriasenne "höh, no en mäkään sit kehtaa juoda"
yms.

Itselläni syynä on, ettei alkoholi maistu, eikä sovi minulle. Kärsin sos.tilanteiden ahdistuksesta ja juominen lähtee lapasesta, jos rupean ahdistuneena juomaan. Lisäksi mieluiten pidän veren alkoholivapaana, niin voin paniikin iskiessä turvallisesti ottaa rauhoittavan lääkkeen. Tämä tarinako minun pitäisi kertoa puolitutuillekin? Ei heidänkään tarvitse perustella, mikseivät vaikka syö sipulia ärtyvän suolen oireyhtymän takia tms. Yksityisasioita.

Vierailija
8/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas käytän minimaalisesti alkoholia. En tykkää olla kännissä ja vielä vähemmän pidän krapulasta. Tulen helposti humalaan ja mulla on lääkitys, jonka teho voimistuu kun juon ja se aiheuttaa väsyneen olon. Olen tottunut teeskentelemään juovani, keksimään tekosyitä juomattomuuteen ja peittelemään vähäistä alkoholinkäyttöäni.

En ymmärrä miksi alkoholi on niin tärkeää! "Kunnon" ihminen juo pullon viiniä viikonlopun kunniaksi, juhlistaa arkea parilla skumppalasillisella, ottaa konjakkia kahvin kanssa ravintolassa, saunan jälkeen pari olutta tai siideriä, etelän lomalla nautiskellaan drinkkejä jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa "parempaan väkeen" kuuluminen on suurin synti.

Vierailija
10/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 17:00"]Minäkään en ymmärrä, kun perustelun "ei tee mieli" pitäisi riittää ja asian olla sillä selvä. Tuntuu, että asiasta tehdään ongelma niin monella tapaa, joko:
A) ihmetellään miksei joku kotitekoinen booli maistu ja loukkaannutaan
B) tuputetaan ja tyrkytetään "kyl sä yhen hei voit ottaa"
C) udellaan ja urkitaan "mitä, ootko raskaana vai!"
D) otetaan marttyyriasenne "höh, no en mäkään sit kehtaa juoda"
yms.

Itselläni syynä on, ettei alkoholi maistu, eikä sovi minulle. Kärsin sos.tilanteiden ahdistuksesta ja juominen lähtee lapasesta, jos rupean ahdistuneena juomaan. Lisäksi mieluiten pidän veren alkoholivapaana, niin voin paniikin iskiessä turvallisesti ottaa rauhoittavan lääkkeen. Tämä tarinako minun pitäisi kertoa puolitutuillekin? Ei heidänkään tarvitse perustella, mikseivät vaikka syö sipulia ärtyvän suolen oireyhtymän takia tms. Yksityisasioita.
[/quote]
Niinpä. En ole koskaan juonut paljon mutta juonut juhlissa kylässä kun on tarjottu. Nyt olen jotenkin yliherkistynyt alkoholille ja jo puoli lasia esim viiniä siideriä mitä vaan saa sydämen hakkaamaan tuhatta ja sataa. Ilmeisesti keski-ikä. Mitään fyysistä sairautta ei ole. Mutta ongelma on sitten tullut tästä muille. Ollaan ihan äimän käkenä kun en yhtään ota ja selitystä ei uskota eikä minulla edes tietenkään ole mitään velvoitetta antaa mitään syytä. Minulle jopa täytetään lasi että nyt kyllä Tiinakin sitten ottaa. Tai pahin viinasieppo lähettää murhaavia katseita. Ja tosiaan en ole koskaan juonut em seurassa itseä esim.näkyvään humalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Kaikki tietävät että olen kärsinyt migreenistä pienestä pitäen. Minkä ihmeen vuoksi minun pitäisi muiden mieliksi juoda ainetta joka laukaisee helvetillisen migreenikohtauksen? En ymmärrä.

Vierailija
12/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 17:50"]Olen ihmetellyt samaa. Kaikki tietävät että olen kärsinyt migreenistä pienestä pitäen. Minkä ihmeen vuoksi minun pitäisi muiden mieliksi juoda ainetta joka laukaisee helvetillisen migreenikohtauksen? En ymmärrä.
[/quote]
Kun se kuuluu juoda tai oot paska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama homma, kun ihmettelevät että miksen juo. Noh siinäpä ihmettelevät.

Vierailija
14/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

 [quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:42"]

Itsekin olen monesti miettinyt, että voisin luopua kokonaan alkoholista, koska punaviiniä lukuunottamatta en pidä minkään muun alkoholijuoman mausta. Mutta olen päätynyt siihen, että pääsee usein "helpommalla" kun ottaa tilaisuuksissa sen yhden lasillisen, niin ei saa ihmettelyjä osakseen. Yhden lasin jälkeen siirryn usein veteen/limuun jne. koska kukaan ei enää sen jälkeen kiinnitä niin paljoa huomiota asiaan, kun on kuitenkin juonut jotain. Tyhmää, mutta minkäs teet.

[/quote]

Minä olen todennut saman, että pääsee helpommalla, kun ottaa sen yhden lasin. Kohta porukka on niin kännissä, ettei huomaa, kun kaadan sen pois ja saan vihdoin jotain parempaa juotavaa.

Paitsi, että olen ollut parissa juhlassa, missä ei ollut muuta alkoholitonta, kuin kraanavesi ja kahvi. Yritin ottaa limsaa, niin emäntä huusi, ettei sitä saa juoda, se on booliin, juo vettä, jos et halua boolia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi