Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako päiväkodin työntekijät ja sairaanhoitajat ym kaikki flunssat ja norot koko ajan?

Vierailija
10.04.2023 |

Vai kehittyykö työssä joku rautainen vastustuskyky eikä sairastu juuri ikinä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalta mulla on kokemusta. Ja sinä aikana olin vähiten kipeänä! Eli immuniteetti oli hyvällä tasolla.

Vierailija
2/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taidan kuulua jälkimmäisiin, harvoin sairastan. Norot tuli aikoinaan omilta lapsilta eikä töistä, vaikka sielläkin niitä kiertää. Angiinan muistan saaneeni töistä juuri ennen koronahygieniakäytäntöjä, olimme väistötiloissa ahtaasti ja käytimme ruokalaa jossa oli paljon muita.

Että varmaan vastustuskyky kehittyy, tai sitten sellainen sattuu minulla luonnostaan olemaan erilainen kuin jollain helpommin sairastavilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia töissä eräässä lääkärikeskuksessa, työhuoneeni oli samalla käytävällä kuin lääkärien ja hoitajien eli siellä leijui ilmassa koko ajan flunssa ja muita pöpöjä. En siis ollut itse mikään lääkäri vaan toimistotöissä, mutta samassa tilassa siis. Olin usein flunssassa. Sitten vaihdoin työpaikkaa ihan toisaalle ja olen pysynyt terveenä.

Vierailija
4/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vuosia töissä eräässä lääkärikeskuksessa, työhuoneeni oli samalla käytävällä kuin lääkärien ja hoitajien eli siellä leijui ilmassa koko ajan flunssa ja muita pöpöjä. En siis ollut itse mikään lääkäri vaan toimistotöissä, mutta samassa tilassa siis. Olin usein flunssassa. Sitten vaihdoin työpaikkaa ihan toisaalle ja olen pysynyt terveenä.

Saattoi kuule olla homeessa tilat.

Vierailija
5/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Jotkut sairastaa tosi paljon, ja toisille kehittyy semmonen vastustuskyky että sairastavat todella vähän. Itse kuulun jälkimmäisiin.

Ja olen hyvin harvoin kipeänä.

Vierailija
6/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut melko terveenä useamman vuoden. Pari kertaa yskää, eikä sen kummempaa. Nytkin yskin limaa, ei muita oireita.

Vierailija
7/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain uutena työntekijäni kaikki samat flunssat , joita lapsetkin sairastivat.

Silloin ei onnex ollut mitään mahatauteja liikkeellä .

Vierailija
8/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin ollut flunssassa tms. Edellisen kerran sairastin, kun olin vuorotteluvapaalla v. 2015.

Vakaope

Vierailija
9/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin viimeksi olla sairaana useampi vuosi takaperin, eli sairastan todella harvoin. Ja olen siis töissä sairaalassa, tosin en hoitajana.

Vierailija
10/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja olen ja harvoin saan asiakkailta tauteja, vaikka ne olis ollu norossa et kait se sit vahvistuu.

Vierailija
11/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenn sairaanhoitaja. Olen aina sairastanut harvoin. Viimeisen neljän vuoden aikana olen sairastanut lievän koronan, mutta en muuta. Korona positiivisten ja olen ollut paljon tekemisissä. Noro minulla on ollut kerran ja siitäkin on yli 10 vuotta aikaa. Influenssaa ei ole ollut koskaan. Viimeisintä flunssa en muista, mutta kyllä se on ollut reilusti ennen koronaa, joten siitä täytyy olla ainakin neljä vuotta, mutta ehkä enemmänkin.

Vierailija
12/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheenä sairastettu noin kerran kuussa siitä saakka, kun lapsi aloitti päiväkodin. Lähes 3 vuotta menty näin. Monesti tehdään töitä sairaana, ettei liian usein tulisi saikkua. Päiväkotia ennen sairastettiin pari-kolme flunssaa vuodessa.

Vierailija
13/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Etenkin päiväkodissa jossa altistutaan jatkuvasti kuselle, paskalle ja räälle ja ruoka pitää ottaa samasta linjastosta kuin persettä ja nenää kaivavat linjastolla pärskivät lapset.

Sairaanhoitajilla lie asiat paremmin.

Vierailija
14/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden alaa vaihtaneen vaka-opettajan, joka vaihtoi alaa pitkälti juuri infektioaltistumisten vuoksi.

Vierailija
15/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja ainoat taudit töistä on tullut silloin kun olin lasten osastolla töissä, joten vastaan että lapset ovat tartuttajia, ja jos niiden kanssa joutuu olemaan tekemisissä, niin tautihan se sieltä tulee. Tämän lisäksi kotona tietenkin omat teinit ja puoliso, jolle taudit myös tarttuvat, ja näin sairastetaan vaikkei ole pieniä lapsia itsellä. Olen nyt kieltäytynyt lasten puolella työskentelystä koska en jaksa, eikä perhe jaksa sitä flunssarumbaa johon menee yhteensä kuukausi vuodesta.

Vierailija
16/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja olen, ja tosi harvoin sairastan mitään flunssia tms tartuntatauteja.

Vierailija
17/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakaope ja ollut näissä töissä yli 20v. Olen todella harvoin sairaana ja vastustus kykyni on hyvä. 2010 olin influensassa ja 2022 koronassa. Normi flunssaa mulla ei ole oikeastaan koskaan. Joskus harvoin saan jonkun vatsapöpöpön, ehkä kerran viidessä vuodessa.

Mutta kun omat lapset oli pieniä, kävi usein niin, että vaikka itse en sairastanut, toin pöpöjä kotiin (kaikesta käsien pesusta huolimatta) ja he sairastivat. Toisinaan myös puoliso.

Vierailija
18/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut, että vähitellen kehittyy vastustuskyky.. (tosin viime vanha työkaveri nainen väitti, että hänellä oli nuorena parempi vastustuskyky ja huononee vanhempana) mutta kaikilta muilta kuullut, että pääasiassa vastustuskyky kehittyy työssä.

Ja myös ainakin itse huomaan että ymmärrän myös suojata itseäni paremmin.

Kyllä leviää norot, flunssat jne. Ei toki kaikki.

Vierailija
19/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan eivät, vaan tuovat flunssat ja pöpöt kotiin ja perheenjäsenet sairastavat heidänkin puolesta.

Vierailija
20/26 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa. Etenkin päiväkodissa jossa altistutaan jatkuvasti kuselle, paskalle ja räälle ja ruoka pitää ottaa samasta linjastosta kuin persettä ja nenää kaivavat linjastolla pärskivät lapset.

Sairaanhoitajilla lie asiat paremmin.

Saa. Meillä ei ole suojakäsineitä muuta kuin ruokaa käsiteltäessä.

Infektioaltistumisen riski on niin laaja:  ulosteet, nenäräkä, syljet, virtsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi