Naapuri valittaa koirasta
Mitähän tässä ois tehtävä. Muutettiin rivitaloon, meillä on pentukoira jolla lievä eroahdistus. Saattaa haukahdella yksin ollessaan, kuitenkin aina kun lähden jään kuuntelemaan ettei kuulu haukuntaa ja takaisintullessakaan ei mitään kuulu. Poissa olen kerrallaan korkeintaan 3 tuntia päiväaikaan, viimeisimmän kerran alle tunnin ja lappu jätetty. En tiedä kuka asiasta valittaa, jättää nimettömiä lappuja asiasta.
Haluan naapurisovun ylläpitää muuta kun ei tässä nyt oikein tiedä mitä tehdä. Koiraa kovasti koulutetaan ja varmasti ajan myötä tottuu yksinolemiseen mutta onko vinkkejä mitä asiassa tekisin.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakohan vauvat itkee yötä päivää niin että se kuuluu naapuriin
On niitäkin sekopäitä jotka valittavat vauvan itkusta. Ihan oikeasti. Täytyy olla päästään vialla jos sellaisesta valittaa.
Paitsi niissä tapauksissa, joissa vanhempi on lähtenyt ravintolaan ja jättänyt vauvan/lapset yksin.
Tai niissä tapauksissa, joissa äiti on saanut sairaskohtauksen/kuollut ja pieni vauva/lapsi on jäänyt yksin nääntymään janoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän tapauksen jossa naapurin mummo syytti koiraa haukkumisesta ja jätin sitten nauhoituksen asian selvittämiseksi että kuinka paljon koira oikein yksin ollessa haukkuu,oltiin juuri muutettu ja ajattelin sen johtuvan uudesta kodista koska aiemmin tällästä ongelmaa ei ollut ollut, no kyllähän se haukkui mutta vasta sitten kun"joku"kävi tasaisin väliajoin hakkaamassa ovea, kolisuttamassa postiluukkua jne. Eli tämä mummeli se siellä ärsytti tahallaan koiraa ja sitten viattomasti soitteli isännöitsijälle ja kauhisteli muille naapureille että eikö olekkin kamalaa kuinka sen uuden naapurin koira vaan haukkuu ja haukkuu..
Liian helppo ja tylsä elämä tekee tuollaiseksi, on pakko keksiä ongelmia tyhjästä. Olisi mennyt vaikka kerhoon, niin saisi mielenvirikettä päiviinsä.
Eläintarvikeliikkeestä semmoinen pistorasiaan laitettava jutska, mikä erittää sähkövirran avulla jotaki hormoonia, ni koikkuli rauhottuu.
Nauhoitus päälle niin tietää haukkuuko koira oikeasti vai ei. Vielä parempi jos videota, niin näkee missä tilanteissa ja miten haukkuminen alkaa ja milloin loppuu.
Kaverilla oli koira haukkunut pari viikkoa päivät ennen kuin naapuri ilmoitti asiasta. Aikaisemmin ei ollut haukkunut, mutta välissä oli ollut pari vuotta niin, että koira ei ollut joutunut olemaan päiviä yksin. Ongelma korjaantui nopeasti kun siitä tiedettiin.
Itselle sattunut turhasta valittaja. Oli oikein eläinsuojeluilmoituksen tehnyt kun koira heitteillä, ei pääse koskaan lenkille ja haukkuu päivät pitkät. Mulla vaan ei ollut koiraa. Oli ilmeisesti joskus nähnyt lenkillä kaverin koiran kanssa kun koira oli vähän muuton jälkeen pari päivää hoidossa. Valitus tuli vuoden asumisen jälkeen.
Laita kerrostalossa jatkuvasti haukkuvalle koiralle postiluukusta sopivaa "herkkua" niin hiljenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako niitä piskejä kerros- tai rivitaloihin. Piste.
Älkää muuttako kerrostaloihin jos ette kestä muita ihmisiä. Piste.
Älä muuta kerrostalon, jos aiheutat muille asukkaille kohtuutonta meluhaittaa.
Juurinäin, mää en vaan tajua miksi tää nyky yhteiskunta on muokattu häiriköitä varten?
Hyvin asuvia yritetään puske muuttaan metikköön ja häiriköt saa jatkaa kaikkien palveluiden läheisyydessä.
Laitakaupungilla rivareissa teillä olisi enemmän tilaa metelöidä, kun hyvin asuvat osaa ottaa naapuritkin huomioon.
Noh, nyt on onneksi juntit ja urpot k uolemassa poies lähivuosina, saadaanko tämäkin asia korjattua?
Miten multa on alkanut tippua xylitolikarkkeja pihalle, en ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroahdistus ei korjaannu itsestään.
Aloitusviestistä ei käy ilmi, mitä olet tehnyt eroahdistuksesta eroon pääsemiseksi.
Siinä mielessä lappu on aiheellinen.
Kannattaa ihan oikeasti hoitaa se eroahdistus alta pois. Se ei hoidu itsestään, vaan pikemminkin pahenee.
Digital dogsitterillä voi seurata koiran yksinoloa ja kouluttaa pysymään hiljaa.
Tsemppiä, ja rapsutuksia koiralle!
Lappu ei ole aiheellinen. Voi tulla sanomaan asiasta naamatusten, nimetön lappu on yleensä kiusaajan tai häiriintyneen merkki. Tuohon "lapputerroriin" ei kannata alistua, vaan vaatia selvät perustelut naamatusten. Ja sitten yhdessä isännöitsijään yhteys.
Voi ne perustelut olla ihan selvät siinä lapussakin. Mutta räksytyksestä kärsivälle kotirauhan menettäneelle naapurille toki ihan hyvä vinkki, että mielummin suoraan valitus isännöitsijälle kuin anonyymi lappu.
Nimenomaan on parempi että mahdolliseen ristiriitatilanteeseen otetaan heti ulkopuolinen, puolueeton taho. Eikä mikään "taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja", vaan juurikin isännöitsijä. Hän sitten luettelee madonluvut naapureille, joko asiattomalle koiranomistajalle, tai sitten turhaan valitukseen syyllistyvälle naapurille.
Meillä on riittänyt hallituksen puheenjohtajan puuttuminen asioihin, ei ole tarvinnut isännöitsijälle asti mennä. /rivariasukas sivusta.
Hallituksen puheenjohtaja ei ole mikään puolueeton taho, vaan osakas. Hän voi olla valittajan kaveri, joten miten oletat että silloin saadaan puolueeton tulkinta asiasta? Ei mitenkään. Olen asunut pienessä taloyhtiössä, joka oli eläkeläisiä täynnä. He kiusasivat yhtä nuorta pariskuntaa, jolla oli koliikkilapsi. Meininki alkoi olla jo ihan sairasta ja taloyhtiön hallituksen pj oli hyvinkin aktiivinen kiusaaja asiassa.
Sanoin meillä, siis meillä. On aina tilannekohtaista miten voi ja kannattaa toimia. Harkintaa kehiin, ennen kuin juoksee heti isännöitsijän luo. Tiedän tapauksen missä isännöitsijä sanoi sopimuksen irti, kun sai alati olla selvittelemässä asukkaiden välejä.
Kyllä kai minä nyt tiedän, että joskus ollaan kavereita ja puolueellisiakin. Ihan kuin idiootille sinun kommentointisi. Ja minä olen asunut useissa erikokoisissa taloyhtiöissä.
Voi jukra kun olet fiksu. Ihan erikokoisissa taloyhtiöissä asunut. Vuf vuf!
Fiksu mä olenkin. Olen kuulunut asukastoimikuntaan vuosia, joten kokemusta on erilaisista asukkaista ja ongelmista. Koiranikin on fiksu, ei hauku eikä ulise.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä mitään kestämättömät yliherkät asuvat kaupungissa kerrostaloissa, eivätkä muuta johonkin Suomussalmen perämetsään? Kun asuu kerrostalossa, niin siellä voi joskus koira haukkua ja vauva itkeä, se on ihan normaalia elämää.
Ja miksei nämä omaan napaan tuijottajat, omahyväiset metelöitsijät, muuta johonkin Suomussalmen perämetsään? Kun asuu kerrostalossa, niin siellä on järjestyssäännöt ihan sitä varten, että taloon saattaa muuttaa joku sellainen perämetsän asukas, joka ei ymmärrä miten kaupungissa ja kerrostalossa asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvaako vertaat eläimeen? Älä viitsi.
Tarkotin että onko sillä väliä kuka naapureita häirittee, ihminen ku itkee vai koira ulisee,, ne jotka koirista valittaa on niitä jotka ei muutenkaan tykkää koirista
Koiria on ihan liikaa ja joka paikka kusiläikkiä ja paska kakkaroita tienpielet täytenään ja usein paskaa keskellä jalka käytävääkin. Kerrostalojen repun pieli joku koirien vessa kun ne päästää heti tarpeensa ulos päästessään. Omakotitalojen postilaatikon juureen käydään niitä laskettamassa tarpeensa ihan niin kuin piruuttaan.
ihminen saa sakot jos kuseskelee mihinkä sattuu mutta eläimiä saa kusettaa mihinkä vain.
Pienissä kerrostalo luukuissa pidetään ihme eläin tarhoja niin että on useampia rakkeja ja kissaa vielä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkotin että onko sillä väliä kuka naapureita häirittee, ihminen ku itkee vai koira ulisee,, ne jotka koirista valittaa on niitä jotka ei muutenkaan tykkää koirista
Minä ainakin tykkään koirista, mutta en silti todellakaan ala suosiolla kuuntelemaan tuntikausien räksytystä ja ulinaa seinän takaa.
Maz kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako niitä piskejä kerros- tai rivitaloihin. Piste.
Älkää muuttako kerrostaloihin jos ette kestä muita ihmisiä. Piste.
Älä muuta kerrostalon, jos aiheutat muille asukkaille kohtuutonta meluhaittaa.
Juurinäin, mää en vaan tajua miksi tää nyky yhteiskunta on muokattu häiriköitä varten?
Hyvin asuvia yritetään puske muuttaan metikköön ja häiriköt saa jatkaa kaikkien palveluiden läheisyydessä.
Laitakaupungilla rivareissa teillä olisi enemmän tilaa metelöidä, kun hyvin asuvat osaa ottaa naapuritkin huomioon.
Noh, nyt on onneksi juntit ja urpot k uolemassa poies lähivuosina, saadaanko tämäkin asia korjattua?
Paras ratkaisu olisi, jos olisi erillisiä `hiljaisia` taloyhtiöitä, joissa ei sallittaisi koiria, pieniä lapsia eikä musiikki-instrumenttien soittoa. Suomen lainsäädäntö ei vain moista salli, sillä on meluajien ihmisoikeus saada asua hiljaisuudesta pitävien naapurissa näitä häiriköimässä. Olen varma, että tuollaisissa yhtiöissä asunnot olisivat todella kysyttyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroahdistus ei korjaannu itsestään.
Aloitusviestistä ei käy ilmi, mitä olet tehnyt eroahdistuksesta eroon pääsemiseksi.
Siinä mielessä lappu on aiheellinen.
Kannattaa ihan oikeasti hoitaa se eroahdistus alta pois. Se ei hoidu itsestään, vaan pikemminkin pahenee.
Digital dogsitterillä voi seurata koiran yksinoloa ja kouluttaa pysymään hiljaa.
Tsemppiä, ja rapsutuksia koiralle!
Lappu ei ole aiheellinen. Voi tulla sanomaan asiasta naamatusten, nimetön lappu on yleensä kiusaajan tai häiriintyneen merkki. Tuohon "lapputerroriin" ei kannata alistua, vaan vaatia selvät perustelut naamatusten. Ja sitten yhdessä isännöitsijään yhteys.
Mun päälle meinattiin käydä kun asiallisesti sanoin. Koiranomistajan mies oli pahoinpitelystä tuomittu, sain myöhemmin tietää. En suosittelis menemään. Samaa sanoi mulle isännöitsijä, kun asiasta juttelin. Tuo väkivaltaporukka muuttikin sitten heti pois. Se naapurin vanha kukkahattutätikin voi ampua kutia päähän, keneenkään ei voi luottaa. Ja kosto seuraa yleensä perästä. Ihan fiksu taloyhtiön oli tämä meidän, ei mikään ghetto.
No kaikki ei ole mitään sekopäisiä prätkäjengiläisiä, vaan melko usein nämä ovat ihan rauhallisia ja normaaleja ihmisiä, joilla on pieni koira. Jos ei sellaisen kanssa uskalla asiaansa asiallisesti selvittää, niin saa katsoa peiliin. Taitaa olla enemmänkin niin, että nämä valittajat ovat usein yksinäisiä ja eri syistä työelämän ulkopuolella, joten heillä ei ole muuta elämää kuin kytätä niitä naapureita. Jos se naapurin tytön Fifi haukkuu pari kertaa, niin siitä tulee omaan elämään sisältö ja tokihan se on kiva kiusata jotakin puolustuskyvytöntä tyttöä lapuilla, sen sijaan että olisi asiallinen ja menisi puhumaan naamatusten.
Ajanhukkaa. Sen vastaantulevan asenteen kun näkee jo omasta viestistäsikin, kun tuntikausien räksyttäminen kääntyy koiranomistajan mielestä ”pariksi haukahdukseksi” josta valittaminen on turhaa nillittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan sillä nyt väliä!!!!! Koira on lemmikki, mikä ei todellakaan ole mikään pakko. Koira on harrastus. ja jos sellaisen ottaa, on se syytä kouluttaa ja valita oikeanlainen rotukin heti aluksi olosuhteiden ja kykyjensä mukaan. Palveluskoirat on eri asia. Ihan hullua vedota johonkin "Kun se on meille kuin lapsi", jos se haukkuu ja siitä valitetaan. Koulutettua ja hiljaista (normaalia joskus haukahtaa) koiraa ei vihaa kukaan. Jostain valittajalla viiraa jos näin kuitenkin on.
Lasten haluaminen on useimmille ykkösasia, ja he ovat ihmisiä ihmisten joukossa. Pienet lapset kasvavat ja oppivat. Koiran eroahdistus voi kestää koko sen iän. Ihmiskunnan lisääntymisellä ei ole mitään tekemistä eläinten ottamisen suhteen. Hullu vertaus.
Itse olen kerran valittanut koko pitkän päivän (joka päivä) ulisevasta ja haukkuvasta koirasta. Hyppi myös vasten seiniä, kun purnukat ja tavarat putoilivat. Todella iso koira, ulkoilua sai päivässä maksimissaan vartin. Tämä on jo eläinsuojelullinen asia. Olen itse koiranomistaja. Ollut useampikin koira, lapsuudesta saakka.
Koiralle lopetuspiikki. Maksaa satasen molemmim puolin.
Vierailija kirjoitti:
Koiralle lopetuspiikki. Maksaa satasen molemmim puolin.
Nuoremmat ja sopeutuvat oikeanlaiseen ympäristöön uusiin koteihin, asiantuntevien ihmisten hoitoon.
Koira-ajokortti ois ehdoton. Pentutehtaat kuriin, kyllä siihenkin keinot löytyisivät. Rekisteröintipakko. Alkeiskoulutuspakko. Ja lopuksi pieni koiravero, niin tulis rahaa koirien jätösten siivoamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten multa on alkanut tippua xylitolikarkkeja pihalle, en ymmärrä?
Xylitolia on hyvä purra suklaan jälkeen.
Paras ratkaisu olisi, jos olisi erillisiä `hiljaisia` taloyhtiöitä, joissa ei sallittaisi koiria, pieniä lapsia eikä musiikki-instrumenttien soittoa. Suomen lainsäädäntö ei vain moista salli, sillä on meluajien ihmisoikeus saada asua hiljaisuudesta pitävien naapurissa näitä häiriköimässä. Olen varma, että tuollaisissa yhtiöissä asunnot olisivat todella kysyttyjä.
Vielä parempi vaihtoehto olisi koirattomat asuinalueet. Ei olisi sisätiloissa tai ulkohäkissä ulisevia koiria. Ei olisi pientareet täynnä koiran tarpeita.
Itse tiedän tapauksen jossa naapurin mummo syytti koiraa haukkumisesta ja jätin sitten nauhoituksen asian selvittämiseksi että kuinka paljon koira oikein yksin ollessa haukkuu,oltiin juuri muutettu ja ajattelin sen johtuvan uudesta kodista koska aiemmin tällästä ongelmaa ei ollut ollut, no kyllähän se haukkui mutta vasta sitten kun"joku"kävi tasaisin väliajoin hakkaamassa ovea, kolisuttamassa postiluukkua jne. Eli tämä mummeli se siellä ärsytti tahallaan koiraa ja sitten viattomasti soitteli isännöitsijälle ja kauhisteli muille naapureille että eikö olekkin kamalaa kuinka sen uuden naapurin koira vaan haukkuu ja haukkuu..