Naapuri valittaa koirasta
Mitähän tässä ois tehtävä. Muutettiin rivitaloon, meillä on pentukoira jolla lievä eroahdistus. Saattaa haukahdella yksin ollessaan, kuitenkin aina kun lähden jään kuuntelemaan ettei kuulu haukuntaa ja takaisintullessakaan ei mitään kuulu. Poissa olen kerrallaan korkeintaan 3 tuntia päiväaikaan, viimeisimmän kerran alle tunnin ja lappu jätetty. En tiedä kuka asiasta valittaa, jättää nimettömiä lappuja asiasta.
Haluan naapurisovun ylläpitää muuta kun ei tässä nyt oikein tiedä mitä tehdä. Koiraa kovasti koulutetaan ja varmasti ajan myötä tottuu yksinolemiseen mutta onko vinkkejä mitä asiassa tekisin.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako niitä piskejä kerros- tai rivitaloihin. Piste.
Älkää muuttako kerrostaloihin jos ette kestä muita ihmisiä. Piste.
Älä muuta kerrostalon, jos aiheutat muille asukkaille kohtuutonta meluhaittaa.
Vierailija kirjoitti:
Koiran kannalta tietysti hyvä jos yrittää hoitaa eroahdistuksen.Nimettömiin lappuihin en reagoisi mitenkään.Jos ei voi suoraa sanoa niin olkoot hiljaa...
No etpä tietenkään reagoisi. Reagoisitko hallituksen puheenjohtajan lappuihin?
Mistä sä muuten tiedät mitä se koira kotona tekee, ellei se naapuri kerro, että ulisee ja haukkuu? Jo on itsekästä toihua. Minä ja minun koira, muut kuunnelkoot räksytystä, mä kun viis veisaan. Onneksi taloyhtiön kokous päättää, että lyhyeen loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tilanne se, että et käy töissä ja yhteiskunta elättää sinut ja koirasi? Koirat eivät kuulu veronmaksajien elätettäväksi.
En tiedä oletko trolli vai muuten vain idiootti ja asiahan ei sinulle kuulu mutta oletko kuullut sairaslomasta tai äitiyslomasta?🤭
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttäviä tommoset naapurit
Niin on, siis sellaiset joissa on haukkuva koira
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroahdistus ei korjaannu itsestään.
Aloitusviestistä ei käy ilmi, mitä olet tehnyt eroahdistuksesta eroon pääsemiseksi.
Siinä mielessä lappu on aiheellinen.
Kannattaa ihan oikeasti hoitaa se eroahdistus alta pois. Se ei hoidu itsestään, vaan pikemminkin pahenee.
Digital dogsitterillä voi seurata koiran yksinoloa ja kouluttaa pysymään hiljaa.
Tsemppiä, ja rapsutuksia koiralle!
Lappu ei ole aiheellinen. Voi tulla sanomaan asiasta naamatusten, nimetön lappu on yleensä kiusaajan tai häiriintyneen merkki. Tuohon "lapputerroriin" ei kannata alistua, vaan vaatia selvät perustelut naamatusten. Ja sitten yhdessä isännöitsijään yhteys.
Voi ne perustelut olla ihan selvät siinä lapussakin. Mutta räksytyksestä kärsivälle kotirauhan menettäneelle naapurille toki ihan hyvä vinkki, että mielummin suoraan valitus isännöitsijälle kuin anonyymi lappu.
Nimenomaan on parempi että mahdolliseen ristiriitatilanteeseen otetaan heti ulkopuolinen, puolueeton taho. Eikä mikään "taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja", vaan juurikin isännöitsijä. Hän sitten luettelee madonluvut naapureille, joko asiattomalle koiranomistajalle, tai sitten turhaan valitukseen syyllistyvälle naapurille.
Koirat on kivoja. Niiden omistajat valitettavan usein ei todellakaan ole.
Miksi nämä mitään kestämättömät yliherkät asuvat kaupungissa kerrostaloissa, eivätkä muuta johonkin Suomussalmen perämetsään? Kun asuu kerrostalossa, niin siellä voi joskus koira haukkua ja vauva itkeä, se on ihan normaalia elämää.
Itse olin ensin laittanu naapurille lapun ja kun mitään ei tapahtunut niin ilmoitin isännöitsijälle. Sai huomautuksen.
Kyse oli koko työpäivän kestävästä haukunnasta/ulvonnasta. Tunnista ehkä 10-15min hiljaa. Niin raskasta tehdä etätöitä kotona.
Meillä on 30 asunnon kerrostalossa 8 koiraa, ja teen jatkuva etätyöt¨ä eli kuulen kyllä metelin. Yksikään ei hauku tai ulvo päivisin, no postinjakajalle saattaa joku räksäys tulla tai mielipidettä reviiristä käytävässä.
Yleensä kun joku uusi muuttaa, sen koira saattaa jonkun aikaa itkeskellä, ja se alkaa yleensä omistajan töihin lähdön jälkeen siinä 15 minuutin päästä, kestää tunnin pari. Menee pari kuukautta ja sitten ne tottuu olemaan uudessa kodissa.
Itkevää koiraa enemmän mua häiritsee tee-se- itse remppahullu yläkerran naapuri, jolla iskuporakone laulaa jo kolmatta vuotta putkeen. (Yritä siinä sitten kuulla palaverissa yhtään mitään kun porakone alkaa pureutua betoniin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitusviestistä ei käy ilmi, mitä olet tehnyt eroahdistuksesta eroon pääsemiseksi.
Kannattaa ihan oikeasti hoitaa se eroahdistus alta pois. Se ei hoidu itsestään, vaan pikemminkin pahenee.
Digital dogsitterillä voi seurata koiran yksinoloa ja kouluttaa pysymään hiljaa.
Lappu ei ole aiheellinen. Voi tulla sanomaan asiasta naamatusten, nimetön lappu on yleensä kiusaajan tai häiriintyneen merkki. Tuohon "lapputerroriin" ei kannata alistua, vaan vaatia selvät perustelut naamatusten. Ja sitten yhdessä isännöitsijään yhteys.
Voi ne perustelut olla ihan selvät siinä lapussakin. Mutta räksytyksestä kärsivälle kotirauhan menettäneelle naapurille toki ihan hyvä vinkki, että mielummin suoraan valitus isännöitsijälle kuin anonyymi lappu.
Nimenomaan on parempi että mahdolliseen ristiriitatilanteeseen otetaan heti ulkopuolinen, puolueeton taho. Eikä mikään "taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja", vaan juurikin isännöitsijä. Hän sitten luettelee madonluvut naapureille, joko asiattomalle koiranomistajalle, tai sitten turhaan valitukseen syyllistyvälle naapurille.
Jep, itse ainakin äänittäisin räksytystä ennen valitusta, jotta on jotain näyttöäkin. Hieman haastavaa toki, sillä seinän takaa korvin todella häiritsevästi kuuluva ääni ei ihan helposti ”tartu” mikin kautta, mutta ääntä voi tietokoneella vahvistaa. Itse saan heti kun haluan äänitettyä monen tunnin haukkumaratonin seinän takaa. Lisäksi voin kyllä kutsua tarvittavat tahot kuuntelemaan ihan omin korvinkin kuinka nautinnollista tuo saatanallinen mökä on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä mitään kestämättömät yliherkät asuvat kaupungissa kerrostaloissa, eivätkä muuta johonkin Suomussalmen perämetsään? Kun asuu kerrostalossa, niin siellä voi joskus koira haukkua ja vauva itkeä, se on ihan normaalia elämää.
Miksei toisinpäin? Häiriköt ne sinne perämetsään joutaa asumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun päälle meinattiin käydä kun asiallisesti sanoin. Koiranomistajan mies oli pahoinpitelystä tuomittu, sain myöhemmin tietää. En suosittelis menemään. Samaa sanoi mulle isännöitsijä, kun asiasta juttelin. Tuo väkivaltaporukka muuttikin sitten heti pois. Se naapurin vanha kukkahattutätikin voi ampua kutia päähän, keneenkään ei voi luottaa. Ja kosto seuraa yleensä perästä. Ihan fiksu taloyhtiön oli tämä meidän, ei mikään ghetto.
Vierailija kirjoitti:
Miksi itsekeskeiset mölyapinat eivät muuta sinne perämetsään, vaan terrorisoivat aina muita omalla pohjattomalla typeryydellään?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 30 asunnon kerrostalossa 8 koiraa, ja teen jatkuva etätyöt¨ä eli kuulen kyllä metelin. Yksikään ei hauku tai ulvo päivisin, no postinjakajalle saattaa joku räksäys tulla tai mielipidettä reviiristä käytävässä.
Yleensä kun joku uusi muuttaa, sen koira saattaa jonkun aikaa itkeskellä, ja se alkaa yleensä omistajan töihin lähdön jälkeen siinä 15 minuutin päästä, kestää tunnin pari. Menee pari kuukautta ja sitten ne tottuu olemaan uudessa kodissa.
Itkevää koiraa enemmän mua häiritsee tee-se- itse remppahullu yläkerran naapuri, jolla iskuporakone laulaa jo kolmatta vuotta putkeen. (Yritä siinä sitten kuulla palaverissa yhtään mitään kun porakone alkaa pureutua betoniin.)
Näinhän se on ja kaikki täysipäiset ymmärtää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun päälle meinattiin käydä kun asiallisesti sanoin. Koiranomistajan mies oli pahoinpitelystä tuomittu, sain myöhemmin tietää. En suosittelis menemään. Samaa sanoi mulle isännöitsijä, kun asiasta juttelin. Tuo väkivaltaporukka muuttikin sitten heti pois. Se naapurin vanha kukkahattutätikin voi ampua kutia päähän, keneenkään ei voi luottaa. Ja kosto seuraa yleensä perästä. Ihan fiksu taloyhtiön oli tämä meidän, ei mikään ghetto.
Juuri niin. Se on aina ihan hyvä veikkaus, ettei kannata mennä henkilökohtaisesti sanomaan yhtään mitään ympäristöään häiriköivälle henkilölle. Ei ne kovin usein ihan normaalijärkisiä ole, jo heidän toimintansakin sen todistaa.
Vierailija kirjoitti:
"Saattaa haukahdella yksin ollessaan"
Mistä tiedät että se on haukahtelua? Se on voinut ulista ja haukkua sen koko ajan mitä olet poissa.
Tiedän siitä, koska olen jäänyt kuuntelemaan jääkö haukkumaan, odotan ainakin10 min ja kun tulen takaisin en kuule haukkumista. Eli ei koko aikaa ainakaan hauku. Ja tiedän kyllä kokemuksesta että haukkuminen on ärsyttävää kuunneltavaa, olen joskus joutunut yön kuuntelemaan kun naapurin koira haukkui tauotta.
Omasta mielestäni koiran haukunta on normaalia elämisen ääntä, toki nyt kun eroahdistus kyseessä niin ollaan kouluttamassa sitä pois ettei ahdistu kun ollaan poissa. Luulen että naapurin ärsyttää ihan vaan kun entinen naapuri ollut koiraton eikä ole kuulunut hiiskahdustakaan
Vierailija kirjoitti:
Saakohan vauvat itkee yötä päivää niin että se kuuluu naapuriin
Vauvaako vertaat eläimeen? Älä viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Mä kans sanon, että kannattaa äänittää koiraa sen yksinollessa, niin saat todellisen kuvan haukkumisesta.
Itselläni on kokemus koirasta valittavasta naapurista, kun jouduin muuttamaan remonttia pakoon muutamaksi kuukaudeksi kerrostaloon. Jätin ilmoiustaululle lapun, jossa kerroin, että koirani ei ole ennen asunut kerrostalossa ja jos naapurit kuulevat häiritsevää haukuntaa poissaollessani, olisivat minuun yhteydessä, niin rupean ratkomaan oitis asiaa. Yksi naapuri teki kuitenkin valituksen suoraa isännöitsijälle. Aloin kuljettamaan koiraa hoidossa työpäivieni ajan ja silti vaan tuli valituksia.
Yksi naapuri oli siis vain päättänyt, että koirani haukkuu. Jätin koiran kotiin ja äänitin sitä yksinollessa, eikä päästänyt ääntäkään.
Joo, aivan varmasti on turhasta valittajiakin olemassa. Valitettavasti paljon enemmän on heitä, joiden korirauhaa oikeasti häiritään, mutta eivät valita vaan hammasta purren yrittävät kestää.
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Saattaa haukahdella yksin ollessaan"
Mistä tiedät että se on haukahtelua? Se on voinut ulista ja haukkua sen koko ajan mitä olet poissa.
Tiedän siitä, koska olen jäänyt kuuntelemaan jääkö haukkumaan, odotan ainakin10 min ja kun tulen takaisin en kuule haukkumista. Eli ei koko aikaa ainakaan hauku. Ja tiedän kyllä kokemuksesta että haukkuminen on ärsyttävää kuunneltavaa, olen joskus joutunut yön kuuntelemaan kun naapurin koira haukkui tauotta.
Omasta mielestäni koiran haukunta on normaalia elämisen ääntä, toki nyt kun eroahdistus kyseessä niin ollaan kouluttamassa sitä pois ettei ahdistu kun ollaan poissa. Luulen että naapurin ärsyttää ihan vaan kun entinen naapuri ollut koiraton eikä ole kuulunut hiiskahdustakaan
Meillä naapurin koira aloittaa haukkumaan kun omistaja on poistunut tontilta. Lopettaa kun omistaja lähestyy taloa. Joko näkee ikkunasta tai vaistoaa jollain muilla tavoin, mutta tuo ilmiö on todella selvä ja välillä melkeinpä hämmästyttävä. 🙂 Et voi olla omasta koirastasikaan varma ellet äänitä (jos et siis naapureidesi sanaan suostu luottamaan).
On niitäkin sekopäitä jotka valittavat vauvan itkusta. Ihan oikeasti. Täytyy olla päästään vialla jos sellaisesta valittaa.