Miten grillata hiilillä ilman savua?
Hiiligrilli ja rapsiöljypohjainen Pirkka-sytysneste. Sytytttäessä muodostuu valtavasti savua, ja hiilet savuttavat noin parikymmentä minuuttia ennen kuin loppuu. Sama tapahtuu tavallisella sytytysnesteelläkin. Naapurit ärsyyntyvät. Miten saa hiillos aikaiseksi ilman savua?
Kommentit (13)
Miten sytytyspalan käyttö muka vähentää savuamista? Itse käytän niitä ja silti savuaa.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:36"] Unohda sytytysnesteet. Käytä kaasukäyttöistä sytytintä tai sytytysbrikettejä&hiiliä "kannussa" alkuun. [/quote] Niin, siis kysymys kuului: "Miten grillata hiilillä ilman savua?" Ei briketeillä. Ap. [/quote] Kyllä luin kysymyksen oikein. Lue sinä vastaus uudestaan ja OIKEIN. SYTYTÄ hiilet sytytyskannussa SYTYSbriketeillä. Eli sytytyspaloilla. Tai kaasusytyttimellä. Joko ymmärsit???
[/quote]
Brikettejä myydään hiilten korvikkeina, hiilten sijasta. Siis sellaisena materiaalina, joka on se materiaali, joka itse itsessäänn muodostaa hiilloksen. Niitä ei myydä sytyttämistä varten vaan palamista varten. Ymmärsitkö? Ap.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:36"] Unohda sytytysnesteet. Käytä kaasukäyttöistä sytytintä tai sytytysbrikettejä&hiiliä "kannussa" alkuun. [/quote] Niin, siis kysymys kuului: "Miten grillata hiilillä ilman savua?" Ei briketeillä. Ap. [/quote] Kyllä luin kysymyksen oikein. Lue sinä vastaus uudestaan ja OIKEIN. SYTYTÄ hiilet sytytyskannussa SYTYSbriketeillä. Eli sytytyspaloilla. Tai kaasusytyttimellä. Joko ymmärsit???
[/quote]
Brikettejä myydään hiilten korvikkeina, hiilten sijasta. Siis sellaisena materiaalina, joka on se materiaali, joka itse itsessäänn muodostaa hiilloksen. Niitä ei myydä sytyttämistä varten vaan palamista varten. Ymmärsitkö? Ap.
[/quote]
Ymmärrätkö sinä että tässä ei puhuta niistä briketeistä, vaan sytytyspaloista?
Voisiko joku vastata itse kysymykseen?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:26"]
Voisiko joku vastata itse kysymykseen?
[/quote]
Ei. Tai ainakaan minä en voi. Käytän brikettejä.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:08"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:36"] Unohda sytytysnesteet. Käytä kaasukäyttöistä sytytintä tai sytytysbrikettejä&hiiliä "kannussa" alkuun. [/quote] Niin, siis kysymys kuului: "Miten grillata hiilillä ilman savua?" Ei briketeillä. Ap. [/quote] Kyllä luin kysymyksen oikein. Lue sinä vastaus uudestaan ja OIKEIN. SYTYTÄ hiilet sytytyskannussa SYTYSbriketeillä. Eli sytytyspaloilla. Tai kaasusytyttimellä. Joko ymmärsit??? [/quote] Brikettejä myydään hiilten korvikkeina, hiilten sijasta. Siis sellaisena materiaalina, joka on se materiaali, joka itse itsessäänn muodostaa hiilloksen. Niitä ei myydä sytyttämistä varten vaan palamista varten. Ymmärsitkö? Ap. [/quote] Ymmärrätkö sinä että tässä ei puhuta niistä briketeistä, vaan sytytyspaloista?
[/quote]
Luulin nähneeni sinun teksissäsi sanan "SYTYSbriketeillä" (p.o.: SYTYTYSbriketeillä"). Onko se sana siellä vai eikö se sana ole siellä? Ap.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:08"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:36"] Unohda sytytysnesteet. Käytä kaasukäyttöistä sytytintä tai sytytysbrikettejä&hiiliä "kannussa" alkuun. [/quote] Niin, siis kysymys kuului: "Miten grillata hiilillä ilman savua?" Ei briketeillä. Ap. [/quote] Kyllä luin kysymyksen oikein. Lue sinä vastaus uudestaan ja OIKEIN. SYTYTÄ hiilet sytytyskannussa SYTYSbriketeillä. Eli sytytyspaloilla. Tai kaasusytyttimellä. Joko ymmärsit??? [/quote] Brikettejä myydään hiilten korvikkeina, hiilten sijasta. Siis sellaisena materiaalina, joka on se materiaali, joka itse itsessäänn muodostaa hiilloksen. Niitä ei myydä sytyttämistä varten vaan palamista varten. Ymmärsitkö? Ap. [/quote] Ymmärrätkö sinä että tässä ei puhuta niistä briketeistä, vaan sytytyspaloista?
[/quote]
Luulin nähneeni sinun teksissäsi sanan "SYTYSbriketeillä" (p.o.: SYTYTYSbriketeillä"). Onko se sana siellä vai eikö se sana ole siellä? Ap.
[/quote]
Joskus on vaikea antaa ohjeita ja vikkejä, jos vastaanottaja on noin pöljä.
Ota itse (ja pari muutakin vastaajaa) selvää miten hiiligrilliä sytytetään oikeaoppisesti sytytysPALOILLA (jos tuo termi saa sinut paremmin tajuamaan) ja "kannulla". Tai tuolla kaasusytyttimellä.
Savua syntyy jokatapauksessa alkuun vähän tyylistä riippumatta, mutta ottamalla selvää ko. tavoista, niin voit minimoida savuamisen.
Lisäksi ei ruokasi maistu sytytysnesteelle.
Unohda sytytysnesteet.
Käytä kaasukäyttöistä sytytintä tai sytytysbrikettejä&hiiliä "kannussa" alkuun.
Kerää koivunlehtiä sytykkeeksi, niin naapurit tulevat luultavasti itse ehdottamaan, että käytät sitä vähemmän savuttavaa Pirkka sytytysnestettäsi.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:36"]
Unohda sytytysnesteet. Käytä kaasukäyttöistä sytytintä tai sytytysbrikettejä&hiiliä "kannussa" alkuun.
[/quote]
Niin, siis kysymys kuului: "Miten grillata hiilillä ilman savua?" Ei briketeillä. Ap.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:36"]
Unohda sytytysnesteet. Käytä kaasukäyttöistä sytytintä tai sytytysbrikettejä&hiiliä "kannussa" alkuun.
[/quote]
Niin, siis kysymys kuului: "Miten grillata hiilillä ilman savua?" Ei briketeillä. Ap.
[/quote]
Kyllä luin kysymyksen oikein. Lue sinä vastaus uudestaan ja OIKEIN.
SYTYTÄ hiilet sytytyskannussa SYTYSbriketeillä. Eli sytytyspaloilla.
Tai kaasusytyttimellä.
Joko ymmärsit???