En ymmärrä ihmisiä jotka ei erota Sibeliuksen sinfonioita toisistaan
Eikö tuo ole ihan yleissivistystä? Meidän perheessä ainakin jo lapsena kuunneltiin Sibeliusta. Saan aina hieman yksinkertaisen kuvan ihmisistä, jotka ei tunnista Sibeliusta tai erota hänen sinfonioitaan. Etenkin miehillä tämä tuntuu tuottavan vaikeuksia.
Kommentit (9)
Höpsö! On ihan hyvä, jos tunnistaa Sibeliuksen sinfoniat ylipäätään kuullessaan musiikkia.
Huoh. Olen ikäni soittanut viulua ja tutustunut moniin säveltäjiin. Sibeliukselta en kuitenkaan tunnista kuin finlandian ja valse tristen.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:50"]
Huoh. Olen ikäni soittanut viulua ja tutustunut moniin säveltäjiin. Sibeliukselta en kuitenkaan tunnista kuin finlandian ja valse tristen.
[/quote]
Kuinka pitkälle olet opiskellut? t. toinen viulisti
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:50"]
[/quote]
Olet soittanut ikäsi viulua, etkä tunnista viulukirjallisuuden kenties mahtavinta konserttoa?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:50"]
[/quote]
Kuinka pitkälle olet opiskellut? t. toinen viulisti
[/quote]
3/3 jälkeen lopetin ja itsekseni olen jatkanut vielä soittamista itsekseni. Tähän asti siis noin 20 vuotta soittanut.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:50"]
[/quote]
Olet soittanut ikäsi viulua, etkä tunnista viulukirjallisuuden kenties mahtavinta konserttoa?
[/quote]
En tunnista. Enemmän keskittynyt venäläisten säveltäjien tuotantoon.
En minä ainakaan nuorena aikuisena tunnista. Lapsena ei perheessä kuunneltu, koulussa ei soitettu ennen lukiota. Silloinkin vain muutaman kerran. Eikä minua henkilökohtaisesti kiinnosta.
Osaan ja tiedän asioita, joita ympäristössä on ollut ja jotka kiinnostaa.
Joo ja viiviä ja Wagneria toisistaan!