Miksi kutsutaan naista, joka ei viihdy naisporukoissa?
Kommentit (197)
Näissä naisten kanssa viihtyvissa naisissa on eräs mielenkiintoinen piirre; kun jossakin asiassa alkaa tulla perusteltavaa tai oma mielipide jää tappiolle, ollaan nopeasti perustelemassa "mutta mieskin sanoi", "miehenkin mielestä on niin ja noin", ikäänkuin se mitä just se oma pera sanoo tai on mieltä, olisi jokin absoluuttinen fakta, "jaa no sitten kun pera kerran sanoo niin kyl se sitten on niin". Omia mielipiteitä löytyy hyvin harvalta ja kantaa ei oteta kunnolla mihinkään, nasten kanssa viihtyvät naiset on ns. joojoo-naisia, mutta kun puolensa tarvii alkaa pitää, silloin vedotaan miehen sanomisiin.
Että pohtikaa sitä, kovin tärkeitä ne miehet ja niiden mielipiteet on, mutta silti niiden kanssa ei muut naiset saisi viihtyä puhetasolla.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:12"]
Naiset! Te itse teette tämän. Huorittelette, panettelette ja suljette osan pois. Te itse räkätätte, juoruatte ja yleistätte. Minä tulen toimeen monen työpaikkani miehen kanssa siksi koska yksinkertaisesti pidän heistä ihmisenä. Oikeastaan aika jännä juttu, että sellainen tsäkä on käynyt, että niin monta hyvää tyyppiä on samassa paikassa.
[/quote]
Se oli pelkkää vittuilua. Ei kaikki naiset ole bimboja jotka puhuvat vain lapsista ja meikeistä.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:28"]
Tämä keskustelu tiivistää aika hyvin sen miksi en ole väkisin naisporukkaan hankkiutunut. En vaan jaksa tälläistä "kanssa siskojen" halveksumista ja selkään puukottamista.
[/quote]
Sinähän niitä "kanssasiskojasi" halveksut, jos et osaa kuvitella, että naisista löytyy yksilöitä. Me muut tulemme hyvin toimeen keskenämme ja miesten kanssa.
[/quote]
No jos naiset täällä näin haukkuvat toisiaan en halua kuulua sellaiseen porukkaan jossa hukuttaisiin mukaan kuulumattomia. Miksi en voi viettää aikaani miesten kanssa ilman että se on naisporukoille ongelma, etenkään kun en tee siitä itse numeroa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:12"]
ohis, kyllä se monelle miehelle on tärkeää, että autossa on metalliväri ja alumiinivanteet sekä moni muu pinnallinen asia. Juuri tämä itseäni huvittaa, että tyypillisesti miesten kiinnostuksen kohteita pidetään jotenkin fiksumpana, vaikka se moottorin tehokin on aika pinnallinen asia, kun ei sitä täyttä tehoa voi kuitenkaan käyttää Suomessa.
[/quote]
Et sitten koskaan ohita ja seisahduksistakin lähdet niin ettei kukaan muu pääse samoilla valoilla etkä koskaan vedä esim. venettä trailerilla tai hevoskoppia? Ei tee teholla mitään ei Suomessa koskaan.
Hyvä esimerkki muuten siitä, miksi kannattaa puhua autoista vain miesten kanssa.
[/quote]
Hyvä esimerkki muuten siitä, miten syvällä miesten palvonnassa joku voikaan olla. Keksitkö _mitään_ muuta puheenaihetta kuin autot? Ovatko kaikki muut aiheet vain pinnallisia tyhjäpäiden puheenaiheita?
[/quote]
Ps. meillä on tässä viimeisen viikon ajan keskusteltu tehokkaamman auton hankkimisesta ja muista autojen yksityiskohdista miehen kanssa. En kuitenkaan pidä nyt itseäni mitenkään parempana kuin muita.
[/quote]
Tuo on kyllä ankeaa, että sinulla kiinnostus tässä tapauksessa autoihin yhdistyy miehiin (miehen kanssa itsekin niistä olet puhunut, joten palvot siis miestä(si)?) - entä jos olenkin nainen, jota itseään kiinnostaa autot, joka ei kysele mieheltä mielipidettä siitä millaisen auton MINÄ itselleni hankin (hän vastaavasti saa hankkia millaisen haluaa, en voi toisen ostoksiin puuttua) ja joka hankkisi auton vaikka olisi sinkku? Ymmärrätkö, että autot voivat kiinnostaa naista ilman että sillä yritetään miellyttää ketään muuta kuin naista, joka itse sillä omalla autollaan ajaa? Kaiki naiset eivät myöskään ajele millään vanhoilla kulahtaneilla kauppakasseilla tai miehen vanhoilla jämillä vaan ihan itseään miellyttävillä ja itsehankituilla autoilla. Vai eikö naisella saa olla autoa, onko ajaminen ja autot "miesten hommia", jotka on parempi jättää miehille ja istua töröttää vaan etupenkillä? Puhumattakaan traikun tai hevoskopin vedosta? Ettei vaan tässä tule pitäneeksi itseään "parempana" jos perässä on vaikka hevoskoppi?
[/quote]
Kaupungissa asuvilla korkeasti koulutetuilla ihmisillä on usein muitakin puheenaiheita kuin autot, hevoskopit ja traikut (mitä ikinä ne sitten ovatkaan). Kannattaisi sinunkin testata.
t. Ohis
[/quote]
Traikuksi sanon sitä, millä on vene (venetraileri) ja hevoskopiksi sitä, missä hevosta roudataan ratsastuskisoihin. Ja kaupunkilaisten tätä nimenomaan tarvitsee tehdä, kun harvemmin keskustassa on isolle veneelle paikkaa ja ratsatsuskisojakin on harvemmin keskustassa. Siinä olet kyllä oikeassa, että aika harvalla kaupunkilaisella koulutuksesta riippumatta on isoa venettä ja kunnollista hevosta.
Miehet ovat reiluja ja mukavia. Huumori on hauskaa ja sitä viljellään runsaasti. Selkäänpuukottajia ei suvaita. Tylsistä jutuista sanotaan suoraan, kuittaillaan ystävällisesti niin että tylsäkin juttu muuttuu hauskaksi. Yhdessä tehdään eikä vatuloida!
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:49"]Minusta on ihan käsittämätöntä että naiset mollaa toisia naisia. Ja olisi ikäänkuin fiksumpi kun ei tule juttuun kuin miesten kanssa. Olen tavannut niin naisia kuin miehiä joiden jutut ei vaan kiinnosta. Asia ei ole sukupuolesta kiinni vaan ne ovat luonne-eroja. Ärsyttää tosi paljon että joku voikin kuvitella olevansa jotenkin rehdimpi. reilumpi ja näemmä jopa fiksumpi kun ei tule toimeen muiden naisten kanssa. Fiksu ihminen pitää persoonista ei sukupuolesta. [/quote] Nimenomaan persoonasta. Mun parhaat kaverit on tähän asti ollut kaikki miehiä, yksi hyvä naispuolinen kaveri löytyy mutta asutaan niin kaukana toisistanne ettei nähdä kuin max kerran vuoteen. Mun elämään ei vain ole ilmestynyt naispuolisia ihmisiä joista olisi tullut ystäviä mulle, harrastukset ja ammattini ovat molemmat hyvin miesvaltaisia. En todellakaan luule olevani kenenkään yläpuolella sen takia ettei mulla ole naisystävistä koostuvaa ystäväpiiriä, ratkeaisin riemusta jos saisin hyviä ystäviä naisista. Kavereiden tyttöystävät ovat hissukoita ja viihtyvät paremmin kotisohvalla, minä vietän aikaani laittaen harrasteautoani. Nykyisestä työpaikasta löysin itselleni tämän hetken parhaimman ystäväni, naisen. Ollaan nykyään kuin siskot, mutta silti vietän suurimman osan ajastani miesten kanssa. En väitä etten tulisi naisten kanssa toimeen, mulla vaan on kaksi hyvää naispuolista kaveria ja loput miehiä, miksi tämä kuumentaa täälläkin tunteita. Ja kyllä, olen onnellisesti parisuhteessa.
[/quote]
Sillä on niin paljon eroa tuleeko toimeen naisten kanssa vai eikö vain satu olemaan ystävinä juurikaan naisia. Mulla on nykyään lähinnä mieskavereita, ihan sattumalta. Huvittaa kuitenkin tyypit jotka väheksyy naisia aktiivisesti ja niputtaa kaikki samanlaisiksi.
[/quote]
Mua huvittaa myös nämä jotka niputtavat miesten kanssa kaveeraavat kaikki samanlaisiksi.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:04"]sama nimi täälläkin! :D hauska yhteen sattuma! :) t, kolmas Ellu [/quote] Pitääks meiä pitää elina-miitti? :D [/quote] Älkää nyt helvetissä, olette kaikki naisia, joten vihaatte toisianne jo valmiiksi. [/quote] Eei, kun me voitas tulla ihan hyvin juttuun. :)
[/quote]
Saaks tulla vaikkei oo Elina?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:20"]
Onko oletus että se nainen viihtyy kuitenkin miesporukoissa? Itse en nimittäin viihdy minkäänlaisissa porukoissa. Hupaisa tuo stereotypia että naiset puhuvat meikeistä ja miehet fysiikasta. Ihan yhtä ikävystyttävää porukkaa ovat molemmat :)
[/quote]
Miehet ei ehkä puhu sen fiksumpia, mutta ei ne ainakaan kaiken aikaa selitä ulkonäöstään, siitä mitä vaimo sanoi tai mitä lapset teki. Kaikkia ei kiinnosta ihmiset (varsinkaan itselle tuntemattomat) vaan asiat ja miehet puhuvat yleensä enemmän asioista kuin vatuloivat jonkun sanomisia ja tekemisiä tai mukamoittivat hiuksiaan parturikäynnin jälkeen tai uutta paitaansa tarkoituksena saada kehuja "ei kun upeat sun hiukset" ja "tosi kiva paita sopii niiiiiin sulle". Btw tämä etenkin on naisissa typerää. Itsellesi sen paidan hommasit, miksi ihmeessä MINUN siitä pitäisi pitää tai olla yhtään mitään mieltä?
[/quote]
Tai mitä jos kertoisinkin totuuden: Se on minusta hirveä, varsinkin noin lihavalle.
[/quote]
Tätä olen usein ajatellut. Mitäs kyselee jos ei siedä vastausta?
Aika rajoittunutta keskustelua täällä. Puhutaan vain vaatteista, meikeistä, autoista ja politiikasta. Voi voi, kun niitä aiheita on vaikka millä mitalla lisää! Aiemmin mainitsemani puutarha ei kiinnosta ketään välittelyn aiheena, koska otin esiin heti ensimmäisenä alan harrastaja -miehen. Jos olisin sanonut vain puutarha, se olisi varmaan lytätty aika nopeasti naismaisena aiheena. Mutta voihan sitä jutella vaikka linnuista - tähän ei saa kyllä kavereita, kun harva tuntee lintuja hyvin, luonnonsuojelusta, kuntoilusta, musiikista...aina on ihmisiä, jotka ovat innokkaita omasta aiheestaan ja toisaalta löytyy ihmisiä, joita tämä aihe ei yhtään kiinnosta. Mutta jostain syystä aina toiset haluvat ottaa vain sukupuolierot esille tässä asiassa, vaikka on paljon muitakin eroja, mitkä määrittelevät kiinnostuksen kohteita.
ohis, kyllä se monelle miehelle on tärkeää, että autossa on metalliväri ja alumiinivanteet sekä moni muu pinnallinen asia. Juuri tämä itseäni huvittaa, että tyypillisesti miesten kiinnostuksen kohteita pidetään jotenkin fiksumpana, vaikka se moottorin tehokin on aika pinnallinen asia, kun ei sitä täyttä tehoa voi kuitenkaan käyttää Suomessa.
[/quote]
Et sitten koskaan ohita ja seisahduksistakin lähdet niin ettei kukaan muu pääse samoilla valoilla etkä koskaan vedä esim. venettä trailerilla tai hevoskoppia? Ei tee teholla mitään ei Suomessa koskaan.
Hyvä esimerkki muuten siitä, miksi kannattaa puhua autoista vain miesten kanssa.
[/quote]
Hyvä esimerkki muuten siitä, miten syvällä miesten palvonnassa joku voikaan olla. Keksitkö _mitään_ muuta puheenaihetta kuin autot? Ovatko kaikki muut aiheet vain pinnallisia tyhjäpäiden puheenaiheita?
[/quote]
Ps. meillä on tässä viimeisen viikon ajan keskusteltu tehokkaamman auton hankkimisesta ja muista autojen yksityiskohdista miehen kanssa. En kuitenkaan pidä nyt itseäni mitenkään parempana kuin muita.
[/quote]
Tuo on kyllä ankeaa, että sinulla kiinnostus tässä tapauksessa autoihin yhdistyy miehiin (miehen kanssa itsekin niistä olet puhunut, joten palvot siis miestä(si)?) - entä jos olenkin nainen, jota itseään kiinnostaa autot, joka ei kysele mieheltä mielipidettä siitä millaisen auton MINÄ itselleni hankin (hän vastaavasti saa hankkia millaisen haluaa, en voi toisen ostoksiin puuttua) ja joka hankkisi auton vaikka olisi sinkku? Ymmärrätkö, että autot voivat kiinnostaa naista ilman että sillä yritetään miellyttää ketään muuta kuin naista, joka itse sillä omalla autollaan ajaa? Kaiki naiset eivät myöskään ajele millään vanhoilla kulahtaneilla kauppakasseilla tai miehen vanhoilla jämillä vaan ihan itseään miellyttävillä ja itsehankituilla autoilla. Vai eikö naisella saa olla autoa, onko ajaminen ja autot "miesten hommia", jotka on parempi jättää miehille ja istua töröttää vaan etupenkillä? Puhumattakaan traikun tai hevoskopin vedosta? Ettei vaan tässä tule pitäneeksi itseään "parempana" jos perässä on vaikka hevoskoppi?
[/quote]
Kaupungissa asuvilla korkeasti koulutetuilla ihmisillä on usein muitakin puheenaiheita kuin autot, hevoskopit ja traikut (mitä ikinä ne sitten ovatkaan). Kannattaisi sinunkin testata.
t. Ohis
[/quote]
Hukkaan on mennyt sekin korkea koulutus jos ei ole varaa kunnolliseen merikelpoiseen veneeseen tai osaavaan ratsuun. Onneksi on edes koulutus.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:54"]
Miehet ovat reiluja ja mukavia. Huumori on hauskaa ja sitä viljellään runsaasti. Selkäänpuukottajia ei suvaita. Tylsistä jutuista sanotaan suoraan, kuittaillaan ystävällisesti niin että tylsäkin juttu muuttuu hauskaksi. Yhdessä tehdään eikä vatuloida!
[/quote]
Tämä on ser ruusunpunainen ihanne, mikä vain harvoin pitää paikkansa. Tosielämässä sairaslomalla olevalle nauraa räkätetään kahvipöydässä ilkeästi. Yhteistyökumppanista puhutaan paskaa, mutta kun on paikalla, kehutaan. Yhdessä tekemisestä hyvä esimerkki, että eri yhtiöt eivät voi laittaa putkiaan maahan samaan aikaan, vaan sama paikka kaivetaan uudelleen auki eri päivänä, kun yhteistyöhön ei kyetä ja tässä tosielämästä revityssä tapauksessa osapuolet ovat 100 % miehiä, minä olen vain sivustaseuraaja ilman sananvaltaa, koska en ole ollut ko. projektissa mukana. Yksi istui meillä kerran palaverin päälle toisen tunnin valittamassa tietyistä ihmisistä, ei mulle tämäkään, vaan kun on avokonttori, kuulee kaiken. Mula olisi esimerkkejä vaikka kirjaan asti. On paljon miehiä, joilla ei ole yhtään huumorintajua ja näiden kanssa on oltava kusi sukassa vähän jokaisen.
Naisinsinööri.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:37"]
Kuulemma kommunismin aikaansaannosta tuo, ettei pukeutumista ja vaatetusta sekä kauneutta ja sen ympärillä olevia asioita pidetä vakavasti otettavina asioina ja ammatteina. Läntisissä maissahan vaateteollisuus ja kaikki sen ympärillä ovat suurtyöllistäjiä.
[/quote]
Vaateteollisuus on businesstä esim. Englannissa ja Ranskassa. Eli ihan vakava aihe. Mutta omien lasten yksityisasioiden levittely ja ruotiminen työprukoissa ovat minusta noloa ja vaivaannuttavaa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:56"]
Aika rajoittunutta keskustelua täällä. Puhutaan vain vaatteista, meikeistä, autoista ja politiikasta. Voi voi, kun niitä aiheita on vaikka millä mitalla lisää! Aiemmin mainitsemani puutarha ei kiinnosta ketään välittelyn aiheena, koska otin esiin heti ensimmäisenä alan harrastaja -miehen. Jos olisin sanonut vain puutarha, se olisi varmaan lytätty aika nopeasti naismaisena aiheena. Mutta voihan sitä jutella vaikka linnuista - tähän ei saa kyllä kavereita, kun harva tuntee lintuja hyvin, luonnonsuojelusta, kuntoilusta, musiikista...aina on ihmisiä, jotka ovat innokkaita omasta aiheestaan ja toisaalta löytyy ihmisiä, joita tämä aihe ei yhtään kiinnosta. Mutta jostain syystä aina toiset haluvat ottaa vain sukupuolierot esille tässä asiassa, vaikka on paljon muitakin eroja, mitkä määrittelevät kiinnostuksen kohteita.
[/quote]
Kuntoilu on hyvä aihe, mutta kun siitä alkaa puhua, aina löytyy naisia jotka selittää, että ei tarvitse kuntoilla kun syö sitä ja tätä tai että kokeile mieluummin tätä humpuukilaihdutusvalmistetta ja mitä sinäkin siellä salilla hikoilet kun olet niin hoikka muutenkin. Ikäänkuin kuntoilu olisi jotakin, jota tehdään vain siksi että ollaan läskejä - taas päästään ulkonäköön. Joku lintuaihe on saletisti sellainen, josta ei työpaikan kahvihuoneessa voi puhua 3 lausetta enempää kun jo joku alkaa selittää, mitä löysi alesta. Koska oletus on, että kaikkia naisia kiinnostaa vain hömppä syystä että ovat naisia.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
t. Ohis
[/quote]
Hukkaan on mennyt sekin korkea koulutus jos ei ole varaa kunnolliseen merikelpoiseen veneeseen tai osaavaan ratsuun. Onneksi on edes koulutus.
[/quote]
Ohis toiselta: Miksi pitäisi olla, jos ei kiinnosta? Mulla on vene, mutta ei sitä missään kuljetella vaan talvisäilytys on rannalla ja merikelpoista ei tartte järvellä. Vene on nimenomaan minun, tosin en ole ostanut vaan perinyt. Hevoset evvk.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:49"]
Minä luulen, että nämä jotka eivät jaksa kuunella puheita meikeistä ja ulkonäöistä eivät ole tuollaisissa naisporukoissa edes olleet, vaan koko mielipide perustuu pelkkään omasta päästä tulleeseen olettamukseen, samoin kuin se, etteivät miehet muka puhuisi lapsista. Vähemmän koulutetuilla aloilla on nimenomaan niitä kovajätkä tyylisiä -naisia enemmän, sen sijaan koulutetuilla mm. insinööreillä voi olla paljonkin "naisten" harrastuksia. En todellakaan ole ainoa tietämäni sukkia kutova insinööri, yksi kaverini on aktiivinen ratsastaja ym. Osa insinööreistä on myös pukeutumiseltaan hyvinkin naisellisia. Enkä ole koskaan joutunut keskelle mitään draamoja sitten ala-asteen. Se muiden naisten tyhjäpäiseksi nimittäminen on useimmiten pelkkä mielikuva oman itsen pönkittämiseksi. Luultavasti tällaiset toisia naisia tyhjäpäiseksi nimittävät naiset eivät nimeomaan itse pysty keskustelemaan muiden naisten kanssa mitään järkevää, koska eivät halua ja se syy on siis oikeasti heissä itsessään.
[/quote]
Insinöörinaiset ovat hyvin miehekkäitä jo ammattinsakin puolesta. Tuskin järjestävät mitään draamaa pikkuasioista.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:36"]
Lesboksi.
[/quote]
Liian älykäs nainen on muiden naisten mielestä lesbo. Ja tämäkin virheellinen havainto sanotaan ihan röyhkeästi ääneen uhrin kuullen. Ja liian seksikäs nainen on vaarallinen peto.
[/quote]
Korjaan hieman, liian älykäs nainen on miesten mielestä lesbo. Ja se kerrotaan hänelle ääneen.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:58"]
[/quote]
Sinulla taitaa olla melkoisen suppea maailmankuva, jos kuvittelet kaikkien haluavan samoja asioita. Minua ei kiinnosta pätkääkään hevosten hoito tai veneily, käytän ennemmin rahat matkusteluun ja maailmankuvani avartamiseen. Voisin suositella sinullekin.
Meillä on työpaikalla avokonttorissa naisia jotka puhuavat taukoamatta aamusta iltaan omasta itsestään. Kuten fiksuimmat arvaavatkin, ei siitä synny 8 tunniksi kovinkaan tasokasta juttua, varsinkaan kun kys. naiset eivät esim. lue mitään, harrasta mitään jne.
Kenellä tuo korkeasti koulutetuista kaupunkilaisista puhuva luulee olevan isoja veneitä ja hevosia autojen perässä? Kouluttamattomilla maalaisillako? Nimenomaan hyvin tienaavat hankkii isoja veneitä ja harrastaa ratsastusta kilpatasolla, koska kumpikaan homma ei ole halpaa ja kaupungissa asuminen tarkoittaa sitä, että niitä on kuskattava pitkin poikin, koska pitopaikkoja ei kaupungissa ole (siis isoissa kaupungeissa, joku maaseututuppukaupunki on oma lukunsa). Tosin korkea koulutushan ei takaa hyviä tuloja, koulutuksesta ei toistaiseksi makseta kun tarvitsee olla töitäkin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
t. Ohis