Miksi kutsutaan naista, joka ei viihdy naisporukoissa?
Kommentit (197)
Ei KAAKATTAJIEN kanssa viihdy kuin toinen samanlainen...KOTKOT.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:49"]
Minusta on ihan käsittämätöntä että naiset mollaa toisia naisia. Ja olisi ikäänkuin fiksumpi kun ei tule juttuun kuin miesten kanssa. Olen tavannut niin naisia kuin miehiä joiden jutut ei vaan kiinnosta. Asia ei ole sukupuolesta kiinni vaan ne ovat luonne-eroja. Ärsyttää tosi paljon että joku voikin kuvitella olevansa jotenkin rehdimpi. reilumpi ja näemmä jopa fiksumpi kun ei tule toimeen muiden naisten kanssa. Fiksu ihminen pitää persoonista ei sukupuolesta.
[/quote]
Ja kukahan näin on väittänyt? On ihan oma tulkintasi vetää johtopäätös "en viihdy naisten seurassa koska heidän kiinnostuksenkohteensa eroavat omistani" = "olen parempi kuin muut". Se nyt vaan on totta että keskimäärin naisten kiinnostuksenkohteet ja kommunikointityyli OVAT erilaisia kuin miehillä, ja sen toteaminen sekä sanominen että kokee viihtyvänsä paremmin toisen sukupuolen parissa, ei ole millään lailla arvolatautunut. Olet sovinisti, jos tulkitset "miehet tekee asiaa x eikä sitä y jota naiset tekee" = "asia x on parempi kuin y".
[/quote]
Ööh, tuo aloittaja?
Johtopäätös:
Jos tulet naisena paremmin toimeen suuremman osan miehistä, kuin suuremman osan naisista kanssa, olet huora ja nuolet miesten perseitä. Ei väliä, vaikka olisit kiinnostuneempi samoista asioista miehien kanssa kuin olisit kiinnostunut asioista, joista naiset ovat enemmän kiinnostuneet.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:34"]
Jännä. Minä en muista koskaan esim. työpaikkojen kahvipöydissä puhutun mistään kynsilakoista. VAikka olen insinööri, olen pari kertaa ollut naisvaltaisessa valtion virastossa pätkätöissä. Kyllä niissä puheenaiheet on olleet laidasta laitaan, urheilusta, yhteiskunnasta, vaalien aikaan politiikka on polttava aihe, yleensäkin ajankohtaisista aiheista, joskus varmaan puhutaan vaatteistakin, mutta enemmänkin tyyliin "Haltin toppapuku" oli hyvä ostos laskettelurinteeseen tms. Miksi autoista puhuminen on sen kummempaa kuin jostain laukuista puhuminen? Siitä tekee sen "paremman" asian vain se, että puhujat on enemmän miehiä, vaikka kyse on hyvin ulkoisesta asiasta siiinäkin. Sitä paitsi, autoistakin naisporukoissa välillä puhutaan, mutta ei se ole sen kummempi puheenaihe kuin joku naisellisemmaksi mielletty. Taas sorruin vaahtoamaan, nyt menen ulos. insinöörinainen.
[/quote]
Naisena minua nyt kiinnostaa enemmän autot kuin vaikka laukut. Ei minulle ole yhdentekevää, millaisella autolla ajan, en myöskään ole niin tyhmä ja tietämätön että kuvittelen jokaisen mersun olevan "tosikallis ja hieno auto, jollaiseen on varaa vain rikkailla" - joku muutaman tonnin 10 vuotta vanha romu, josta monet naiset puhuvat tällaisia kun sellinen on vaikka työkaverilla tai uudella miesystävällä. Naisten kanssa autoista puhuminen on juuri tuon vuoksi hankalaa, harva tietää enkä jaksa kuunnella mitään luuloja "hienoista audeista ja bemareista", jotka on vanhoja korimalleja ja vuosimalleja olevia halpiksia. Miehet voi kyllä kehua niitä myös, mutta ei ne sentään kuvittele jonkun vm. 2000 olevan "uusi ja kallis".
[/quote]
Voidaanko sanoa, että ei se mistä puhuu vaan se miten puhuu?
Kun naiset puhuu vaikka lapsistaan, puhetapa on sellainen kehuva kuin juuri hänen lapsensa olisivat poikkeuksellisen ainutlaatuisia. Hänelle varmaan ovatkin, mutta muilla on samoin - eivät hänen lapsensa sen ihmeellisempiä ole ja kehuskelulla tekee vain itsensä naurettavaksi.
Tai ulkonäöstä puhuminen - tarkoitushan on saada kehuja, mutta mitä arvoa on kehuilla jotka saadaan ikäänkuin itse vihjaillen tyyliin eikö mun reidet olekin tosi pakstu, johon kuuluu vastata että ei kun ihanan hoikat (vaikka olisivat varsinaiset sellutukit). Jos taas vastaa, että ovathan ne mutta salilla ne kapenee, oletkin inhottava ihminen.
Asioista voi puhua monella tavalla, ehkä se on se tapa mikä ärsyttää enemmän kuin aihe.
Olen äärimmäisen huvittunut paitsi tästä keskustelusta, myös ylipäätään ihmisten ennakkoluuloista.
Minä olen nainen, jolla on nytkin päällä nätti toppi ja hame (ei mini). On lakatut kynnet ja helmikorvakorut ja melkoisen kimalteleva sormus sormessa. Hiukset on lettikampauksella. Olen ruskettunut ja olen ihan kivan näköinen muutenkin.
Se, millaisena minua pidetään pelkän ulkonäön takia on juurikin tuo jo moneen kertaan kerrottu litania. Mutta minäpä EN ole kiinnostunut meikeistä, en blogeista, en kynsilakoista tai näyttelijöistä ta muodista. Minä en puhu näistä koskaan.
Mutta miten ihmiset sitten suhtautuvat minuun on joskus huvittavaa, joskus rasittavaa. "Siis niin mitä sä teit työksesi. Oikeasti? Sinä? Insinööri?" tai "ai millä moottoripyörällä mä ajan? No sellaisella mikä pärisee. Ai sullakin on pyörä? Oikeasti? Siis tiedätkö sä näistä jotain?"
Huoh ihmiset, olette niin ennakkoluuloisia. Kaunis ja huoliteltu nainen voi ymmärtää politiikasta, taloudesta, tekniikasta, kuin myös lukea paljon ja olla perillä monesta eri asiasta. Se, että lakkaan kynteni ja letitän pitkät hiukseni on sivuseikka. Mutta monelle naiselle se on joku juttu. Ei voida tutustua ja jos tutustutaan, ihmetellään että ei se halunnutkaan juoruta ja sillähän on ihan oikeita mielipiteitäkin.
Oho.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:26"] [quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:20"] Onko oletus että se nainen viihtyy kuitenkin miesporukoissa? Itse en nimittäin viihdy minkäänlaisissa porukoissa. Hupaisa tuo stereotypia että naiset puhuvat meikeistä ja miehet fysiikasta. Ihan yhtä ikävystyttävää porukkaa ovat molemmat :) [/quote] Miehet ei ehkä puhu sen fiksumpia, mutta ei ne ainakaan kaiken aikaa selitä ulkonäöstään, siitä mitä vaimo sanoi tai mitä lapset teki. Kaikkia ei kiinnosta ihmiset (varsinkaan itselle tuntemattomat) vaan asiat ja miehet puhuvat yleensä enemmän asioista kuin vatuloivat jonkun sanomisia ja tekemisiä tai mukamoittivat hiuksiaan parturikäynnin jälkeen tai uutta paitaansa tarkoituksena saada kehuja "ei kun upeat sun hiukset" ja "tosi kiva paita sopii niiiiiin sulle". Btw tämä etenkin on naisissa typerää. Itsellesi sen paidan hommasit, miksi ihmeessä MINUN siitä pitäisi pitää tai olla yhtään mitään mieltä? [/quote] Kun joku ostaa auton tai moottoripyörän, on lauma miehiä siinä ympärillä kyllä hetkessä. Miksi se on sen erikoisempi aihe? [/quote] No hei se on tekniikkaa...miehistä...fiksumpaa...
[/quote]
Ei kai kukaan (nainenkaan) tosissaan väitä, että joku typerä paita tai hiukset on ihan sama asia kuin auto tai moottoripyörä? Johan siinä puhutaan ensinnäkin aivan eri hintaluokasta ja onhan nyt pyörä paljon kiinnostavampi kuin jokin rääsy. Pyörästä voi puhua helposti tunnin, jostakin rääsystä jo minuutti alkaa kyllästyttää.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:44"]Kutsun heitä harhaisiksi miesten perseennuolijoiksi. Slurp slurp vaan :)
[/quote]
Pakko kysyä näin jätkäporukassa olevana naisena, että miten nuolen miesten perseitä? Omaamalla samanlaiset jutut ja ottamalla kerran kuukaudessa kuppia heidän kanssaan ja käyn festareilla?
[/quote]
Vastasin aloitukseen, en ole perehtynyt henkilökohtaiseen seuraelämääsi. Nainen joka ilmoittaa, ettei viihdy naisporukoissa, on harhainen miesten perseennuolija, oikea kunnon ruskeakieli. Miehen paskakin maistuu paremmalta heidän suussaan. :)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:52"]
Elinaksi, joka on siis nimeni.
Vähempää ei voisi kiinnostaa ns. naisten jutut. Jos niillä tarkoitetaan jotain manikyyrejä, vaatteita jne.
Naistenkin kanssa voi toki keskustella yhteiskunnallisista asioista ja vaikka mistä... Mutta käsitän, että naisten jutut ovat juuri näitä ihme ulkonäköön keskittyviä tyhjänpäiväisyyksiä.
[/quote]
Ihan näin sivuhuomautuksena niin aika surullista, että naiset itsekin ovat sitä mieltä, että oman sukupuolen jutut ovat vain tyhjänpäiväistä jauhamista pinnallisuuksista ja miesten jutut sitten tätä Oikeaa Keskustelua esim. yhteiskunnallisista asioista.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:26"] [quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:20"] Onko oletus että se nainen viihtyy kuitenkin miesporukoissa? Itse en nimittäin viihdy minkäänlaisissa porukoissa. Hupaisa tuo stereotypia että naiset puhuvat meikeistä ja miehet fysiikasta. Ihan yhtä ikävystyttävää porukkaa ovat molemmat :) [/quote] Miehet ei ehkä puhu sen fiksumpia, mutta ei ne ainakaan kaiken aikaa selitä ulkonäöstään, siitä mitä vaimo sanoi tai mitä lapset teki. Kaikkia ei kiinnosta ihmiset (varsinkaan itselle tuntemattomat) vaan asiat ja miehet puhuvat yleensä enemmän asioista kuin vatuloivat jonkun sanomisia ja tekemisiä tai mukamoittivat hiuksiaan parturikäynnin jälkeen tai uutta paitaansa tarkoituksena saada kehuja "ei kun upeat sun hiukset" ja "tosi kiva paita sopii niiiiiin sulle". Btw tämä etenkin on naisissa typerää. Itsellesi sen paidan hommasit, miksi ihmeessä MINUN siitä pitäisi pitää tai olla yhtään mitään mieltä? [/quote] Kun joku ostaa auton tai moottoripyörän, on lauma miehiä siinä ympärillä kyllä hetkessä. Miksi se on sen erikoisempi aihe? [/quote] No hei se on tekniikkaa...miehistä...fiksumpaa...
[/quote]
Eihän kukaan ole näin väittänyt! Jos on kiinnostunut enemmän autoista kuin toisten paidoista, niin silloin autot on "erikoisempi" eli parempi puheenaihe (ko. yksilölle). Tää on kuule just sitä "naisellista" keskustelua, että kun toinen toteaa faktat niin vedetään tunteet kehiin. "yhyy sä väität että autoista puhuminen on fiksumpaa" kun toinen vaan totesi että puhuu mieluummin autoista... Huoh.
[/quote]
Erikoisempi aihe? Ei ehkä erikoisempi, mutta kiinnostavampi. Miksi sinulla on oikeus olla kiinnostunut paidoista ja se on ihan ok, mutta kun joku toinen nainen ei ole vaan häntä kiinnostavat autot, hän kuvitteleekin sen olevan "erikoista"? Onko pakko olla laumassa tyhmä ja ihastella, että kylläpä laskutuksen mirkulla kävi tuuri kun on tosi rikas tuo uusi mies joka toi sen töihin oikein Mersulla (joojoo, Mersulla toi mutta en nyt tiedä mitä kehumista on jossakin vanhassa käytettynä ostetussa taksinlouskussa jonka hinnalla saa pari Micraa koska tahansa), jotta ei vain kuvittele mitään?
Tässä se ongelma on; naisten mielestä on oltava ns. niinkuin kaikki muutkin (siis stereotypian mukainen), jotta olisi ok, muuten kuvittelee olevansa erikoinen ja parempi. Siis ei kun ihmettelemään uutta paitaa, mirkun miehen halpisauton rämää ja päivittelemään läskejään - kyllä toinen nainen kohta tulee kehaisemaan, että ihan on sulla huippumallin sääret eikä mitkään läskit höpsis kikatikikati.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:55"]Jätkien panopuu.
[/quote] Naiset! Te itse teette tämän. Huorittelette, panettelette ja suljette osan pois. Te itse räkätätte, juoruatte ja yleistätte. Minä tulen toimeen monen työpaikkani miehen kanssa siksi koska yksinkertaisesti pidän heistä ihmisenä. Oikeastaan aika jännä juttu, että sellainen tsäkä on käynyt, että niin monta hyvää tyyppiä on samassa paikassa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:52"]
Elinaksi, joka on siis nimeni.
Vähempää ei voisi kiinnostaa ns. naisten jutut. Jos niillä tarkoitetaan jotain manikyyrejä, vaatteita jne.
Naistenkin kanssa voi toki keskustella yhteiskunnallisista asioista ja vaikka mistä... Mutta käsitän, että naisten jutut ovat juuri näitä ihme ulkonäköön keskittyviä tyhjänpäiväisyyksiä.
[/quote]
Ihan näin sivuhuomautuksena niin aika surullista, että naiset itsekin ovat sitä mieltä, että oman sukupuolen jutut ovat vain tyhjänpäiväistä jauhamista pinnallisuuksista ja miesten jutut sitten tätä Oikeaa Keskustelua esim. yhteiskunnallisista asioista.
[/quote]
No jos vaikka omalla työpaikalla tilanne tosiaan on tämä? Naiset puhuu tyhmiä ja miehet asiaa? Ei kai siinä voi alkaa väittää, että tokihan kevään uudet meikkisävyt tai nicojanican aamuinen sutkaus on ihan yhtä tärkeä aihe kuin hallitusneuvottelut? Ehkä naisten kannattaisi sitten puhua myös Oikeaa Keskustelua eikä olettaa, että kaikki naiset vain siksi että ovat naisia, ovat loputtoman kiinnostuneita meikeistä ja nicojanicoista ja kikattelevat kaikelle asialliselle, että en mä mitään noista ymmärrä eikä edes kiinnosta mies meillä tuollaiset asiat tietää hihihihi.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:59"]
Jännä. Minä en muista koskaan esim. työpaikkojen kahvipöydissä puhutun mistään kynsilakoista. VAikka olen insinööri, olen pari kertaa ollut naisvaltaisessa valtion virastossa pätkätöissä. Kyllä niissä puheenaiheet on olleet laidasta laitaan, urheilusta, yhteiskunnasta, vaalien aikaan politiikka on polttava aihe, yleensäkin ajankohtaisista aiheista, joskus varmaan puhutaan vaatteistakin, mutta enemmänkin tyyliin "Haltin toppapuku" oli hyvä ostos laskettelurinteeseen tms. Miksi autoista puhuminen on sen kummempaa kuin jostain laukuista puhuminen? Siitä tekee sen "paremman" asian vain se, että puhujat on enemmän miehiä, vaikka kyse on hyvin ulkoisesta asiasta siiinäkin. Sitä paitsi, autoistakin naisporukoissa välillä puhutaan, mutta ei se ole sen kummempi puheenaihe kuin joku naisellisemmaksi mielletty. Taas sorruin vaahtoamaan, nyt menen ulos. insinöörinainen.
[/quote]
Naisena minua nyt kiinnostaa enemmän autot kuin vaikka laukut. Ei minulle ole yhdentekevää, millaisella autolla ajan, en myöskään ole niin tyhmä ja tietämätön että kuvittelen jokaisen mersun olevan "tosikallis ja hieno auto, jollaiseen on varaa vain rikkailla" - joku muutaman tonnin 10 vuotta vanha romu, josta monet naiset puhuvat tällaisia kun sellinen on vaikka työkaverilla tai uudella miesystävällä. Naisten kanssa autoista puhuminen on juuri tuon vuoksi hankalaa, harva tietää enkä jaksa kuunnella mitään luuloja "hienoista audeista ja bemareista", jotka on vanhoja korimalleja ja vuosimalleja olevia halpiksia. Miehet voi kyllä kehua niitä myös, mutta ei ne sentään kuvittele jonkun vm. 2000 olevan "uusi ja kallis".
[/quote]
Voidaanko sanoa, että ei se mistä puhuu vaan se miten puhuu?
Kun naiset puhuu vaikka lapsistaan, puhetapa on sellainen kehuva kuin juuri hänen lapsensa olisivat poikkeuksellisen ainutlaatuisia. Hänelle varmaan ovatkin, mutta muilla on samoin - eivät hänen lapsensa sen ihmeellisempiä ole ja kehuskelulla tekee vain itsensä naurettavaksi.
Tai ulkonäöstä puhuminen - tarkoitushan on saada kehuja, mutta mitä arvoa on kehuilla jotka saadaan ikäänkuin itse vihjaillen tyyliin eikö mun reidet olekin tosi pakstu, johon kuuluu vastata että ei kun ihanan hoikat (vaikka olisivat varsinaiset sellutukit). Jos taas vastaa, että ovathan ne mutta salilla ne kapenee, oletkin inhottava ihminen.
Asioista voi puhua monella tavalla, ehkä se on se tapa mikä ärsyttää enemmän kuin aihe.
[/quote]
Siis tämä. Miksi niin monella naisella on tapa moittia ulkonäköään, vaatteitaan jne tarkoituksena saa vastustelua ja kehuja? Sekö ei ole typerää ja to-del-la naurettavaa? Kun et lähde tähän älyttömään minä moitin kehu sinä-leikkiin, aletaan näyttää naamaa ja kohta saatkin kuulla kautta rantain muualta, että sinä olit se joka sanoit typerystä lihavaksi. Siis se, ettet alkanut kehua ja estellä ettet ole lihava toisen niin sanoessa vaan olit sanomatta mitään, tarkoittaa että sinä sanoit lihavaksi. Ja yleensä nämä vielä ovat sitä mitä sanovat olevansa (lihavia, paksureitisiä, tappijalkoja), joten miksi pitäisi valehdella kun toinen on todennut asian oikein? Varsinkin kun naiset aina niin arvostavat rehellisyyttä.
Missä näitä kynsilakasta puhuvia naisporukoita edes on? Itse en ole kertaakaan törmännyt yhteenkään naiseen, joka olisi halunnut puhua vain meikeistä tai vastaavista. Olen kyllä hieman introvertti, joten kokemukseni lienee hiukan rajoitetumpi kuin kovin sosiaalisilla ihmisillä, mutta olen kyllä kaikkien tapaamieni naisten kanssa voinut puhua vaikka musiikista, matkustamisesta, yhteiskunnallisista asioista, politiikasta, tieteestä tai ihan mistä vaan, kiinnostuksen kohteiden mukaan. Ihan samoista asioista kuin miestenkin kanssa. Jotenkin surullinen keskustelu tämä, ajatella että jonkun kuva omasta sukupuolestaan on noin rajoittunut.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:23"]
Missä näitä kynsilakasta puhuvia naisporukoita edes on? Itse en ole kertaakaan törmännyt yhteenkään naiseen, joka olisi halunnut puhua vain meikeistä tai vastaavista. Olen kyllä hieman introvertti, joten kokemukseni lienee hiukan rajoitetumpi kuin kovin sosiaalisilla ihmisillä, mutta olen kyllä kaikkien tapaamieni naisten kanssa voinut puhua vaikka musiikista, matkustamisesta, yhteiskunnallisista asioista, politiikasta, tieteestä tai ihan mistä vaan, kiinnostuksen kohteiden mukaan. Ihan samoista asioista kuin miestenkin kanssa. Jotenkin surullinen keskustelu tämä, ajatella että jonkun kuva omasta sukupuolestaan on noin rajoittunut.
[/quote]
Oletan, että naisvaltaisilla työpaikoilla (ryhmäpaine pakottaa kaikki puhumaan kuin pöljät) ja vähänkoulutetuilla aloilla (kiinnostus yleensäkin asioihin on suppeaa ja rajoittunutta).
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:04"] Ennakkoluuloiseksi. [/quote] Näin. Vituttaa tuo ihme käsitys että naiset puhuu keskenään vain ulkonäöstä ja juoruilee. Huomaa tosiaan ettei nää henkilöt ole viettäneet aikaa naisten kanssa.
Itseäni ei kiinnosta henkilön sukupuoli vaan jutut ja se miten tullaan toimeen. [/quote] Joo. Mutta usein se menee ainakin mun kohdalla niin, että miesten kanssa on enemmän yhteistä.
[/quote]
Mullakin on paljon miespuolisia kavereita, mutta en kuitenkaan sulje naisia pois elämästäni. En mä kaikkien miestenkään kanssa tule toimeen ja toisaalta tunnen tosi huipputyyppejä, jotka ovat naisia. Siksi en voi väittää, ettenkö viihtyisi naisporukoissa, vaikken niissä stereotyyppisissä juorupiireissä hengaakaan. Suurin osa naisporukoista ei niitä ole.
[/quote]
On mullakin kaks naispuolista ystävää, mutta asuvat kaukana, joten ei ole mahdollista viettää aikaa.
[/quote]
samat sanat! Ja mies porukassa viihtyvä on varmaan jatkuvaa ylimääräistä draamaa välttelevä :D
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:06"]Naiset jaksaa jauhaa koko ajan tunnetason asioita. Ja sen lisäksi sitä ainaista laihdutusta ja muita yhdentekeviä juttuja. Make sitä... ja Jake tätä... voi, ei, kumman kaa mä nyt oon.
Mieluummin keskustelen vaikka fysiikasta. Korkeakoulutuksen kautta löytyy parempia piirejä. Olen tyytyväinen.
Mutta alkuperäinen kysymys on, miksi minua kutsutaan? En tiedä, ei varmaankaan ainakaan jätkäksi. Olen ihan naisellisen näköinen ja sivistyneesti käyttäytyvä nainen.
En tiedä.
[/quote]
Just. Naiset jauhaa liikaa tunnetason juttuja ja puhuvat liikaa "meidän Niko-Petteri" ja meidän Hannu juttuja ollakseen kiinnostavia. Mä taas henkilökohtaisesti pidän noista ulkonäkö ja shoppailujutuista kevennyksenä ja miksei ammatillisessakin mielesssä kun olen liiketaloutta lukenut. Meidän alalla muuten niin miehet kuin naisetkin puhuvat niistä. Sen sijaaan en jaksa kuunnella noita äityköiden päivähoito- ja terveyskeskusongelmia vaan vien yksityiselle kun en muutenkaan sosialismia kannata vaan olen sitä mieltä, että jokainen täyspäinen vastaa itse itsestään ja perheestään niin älyllisesti kuin taloudellisestikin.
Kuulemma kommunismin aikaansaannosta tuo, ettei pukeutumista ja vaatetusta sekä kauneutta ja sen ympärillä olevia asioita pidetä vakavasti otettavina asioina ja ammatteina. Läntisissä maissahan vaateteollisuus ja kaikki sen ympärillä ovat suurtyöllistäjiä.
Kutsuisin huomionkipeiksi. En näe mitään muuta syytä sulkea puolta maailmanväestöä pois tuttavapiiristä kuin seksuaalisen kiinnostuksen. Ainoana naisena saa kivasti sitä huomiota miehiltä. Voi sitten vedota siihen, että ne omat jutut vaan on niiiiiin paljon fiksumpia, kun ne muut naiset jauhaa vaan ulkonäöstä.
Ymmärrättehän, että jos naiset puhuvat vain ulkonäöstä ja ovat muutenkin typeriä ja tylsiä, te miesporukoissa pyörivät kuulutte myös tähän. Ei teistä miehiä tule sillä, että haukutte muita naisia. Jos taas tiedostatte, että vain osa naisista on sellaisia, miksette anna toisille naisille edes mahdollisuutta osoittautua kiinnostaviksi?
Meidän kaveriporukkaan kuuluu miehiä ja naisia. Jos pyöritään pelkällä naisporukalla jossain, puhe kääntyy usein politiikkaan. Ulkonäöstä tai lapsista kukaan ei jaksa pahemmin jauhaa. Miehistäkin puhutaan, mutta huomattavasti vähemmän kuin miesporukoissa naisista. En oikeasti juurikaan näe eroa naisten ja miesten välillä, jollei niitä väkisin halua hakea. Kehottaisin kaikkia "hyviä jätkiä" miettimään todellisia motiivejaan siihen, että haukutaan muut naiset tyhjäpäisiksi ja korotetaan miehet jalustalle.
En viihdy naisporukoissa mutten myöskään miesporukoissa. Viihdyn parhaiten sekaporukoissa. Ei jauheta selluliiteista muttei myöskään pakoputkista. Monipuolisinta ja mielenkiintoisinta keskustelua syntyy kun on sekä naisia että miehiä kaveri- tai työporukassa samaan aikaan
[/quote]
[/quote]
No niin minuakin, mutta ei se korostamisen arvoinen tai parempi asia.