Miksi kutsutaan naista, joka ei viihdy naisporukoissa?
Kommentit (197)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:04"]sama nimi täälläkin! :D hauska yhteen sattuma! :)
t, kolmas Ellu
[/quote]
Pitääks meiä pitää elina-miitti? :D
[/quote]
Älkää nyt helvetissä, olette kaikki naisia, joten vihaatte toisianne jo valmiiksi.
Jännä. Minä en muista koskaan esim. työpaikkojen kahvipöydissä puhutun mistään kynsilakoista. VAikka olen insinööri, olen pari kertaa ollut naisvaltaisessa valtion virastossa pätkätöissä. Kyllä niissä puheenaiheet on olleet laidasta laitaan, urheilusta, yhteiskunnasta, vaalien aikaan politiikka on polttava aihe, yleensäkin ajankohtaisista aiheista, joskus varmaan puhutaan vaatteistakin, mutta enemmänkin tyyliin "Haltin toppapuku" oli hyvä ostos laskettelurinteeseen tms. Miksi autoista puhuminen on sen kummempaa kuin jostain laukuista puhuminen? Siitä tekee sen "paremman" asian vain se, että puhujat on enemmän miehiä, vaikka kyse on hyvin ulkoisesta asiasta siiinäkin. Sitä paitsi, autoistakin naisporukoissa välillä puhutaan, mutta ei se ole sen kummempi puheenaihe kuin joku naisellisemmaksi mielletty. Taas sorruin vaahtoamaan, nyt menen ulos. insinöörinainen.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:30"]Huvittaa nämä miesten jumaloijat. Ai että kun miesolento avaa suunsa niin se on niiiiin älyllistä toimintaa. :) Naisten perseiden arvostelu terassillakin on varmaan tärkeä yhteiskunnallinen debatti, kunhan vain yliolento-miehet ovat äänessä. :)
[/quote]
Tän takia just en viihdy näissä naisporukoissa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:20"]
Onko oletus että se nainen viihtyy kuitenkin miesporukoissa? Itse en nimittäin viihdy minkäänlaisissa porukoissa. Hupaisa tuo stereotypia että naiset puhuvat meikeistä ja miehet fysiikasta. Ihan yhtä ikävystyttävää porukkaa ovat molemmat :)
[/quote]
Miehet ei ehkä puhu sen fiksumpia, mutta ei ne ainakaan kaiken aikaa selitä ulkonäöstään, siitä mitä vaimo sanoi tai mitä lapset teki. Kaikkia ei kiinnosta ihmiset (varsinkaan itselle tuntemattomat) vaan asiat ja miehet puhuvat yleensä enemmän asioista kuin vatuloivat jonkun sanomisia ja tekemisiä tai mukamoittivat hiuksiaan parturikäynnin jälkeen tai uutta paitaansa tarkoituksena saada kehuja "ei kun upeat sun hiukset" ja "tosi kiva paita sopii niiiiiin sulle". Btw tämä etenkin on naisissa typerää. Itsellesi sen paidan hommasit, miksi ihmeessä MINUN siitä pitäisi pitää tai olla yhtään mitään mieltä?
[/quote]
Kun joku ostaa auton tai moottoripyörän, on lauma miehiä siinä ympärillä kyllä hetkessä. Miksi se on sen erikoisempi aihe?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:26"]
Onko oletus että se nainen viihtyy kuitenkin miesporukoissa? Itse en nimittäin viihdy minkäänlaisissa porukoissa. Hupaisa tuo stereotypia että naiset puhuvat meikeistä ja miehet fysiikasta. Ihan yhtä ikävystyttävää porukkaa ovat molemmat :)
[/quote]
Miehet ei ehkä puhu sen fiksumpia, mutta ei ne ainakaan kaiken aikaa selitä ulkonäöstään, siitä mitä vaimo sanoi tai mitä lapset teki. Kaikkia ei kiinnosta ihmiset (varsinkaan itselle tuntemattomat) vaan asiat ja miehet puhuvat yleensä enemmän asioista kuin vatuloivat jonkun sanomisia ja tekemisiä tai mukamoittivat hiuksiaan parturikäynnin jälkeen tai uutta paitaansa tarkoituksena saada kehuja "ei kun upeat sun hiukset" ja "tosi kiva paita sopii niiiiiin sulle". Btw tämä etenkin on naisissa typerää. Itsellesi sen paidan hommasit, miksi ihmeessä MINUN siitä pitäisi pitää tai olla yhtään mitään mieltä?
[/quote]
Kun joku ostaa auton tai moottoripyörän, on lauma miehiä siinä ympärillä kyllä hetkessä. Miksi se on sen erikoisempi aihe?
[/quote]
Onhan se uus auto paljon mielenkiintoisempi.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:04"]sama nimi täälläkin! :D hauska yhteen sattuma! :)
t, kolmas Ellu
[/quote]
Pitääks meiä pitää elina-miitti? :D
[/quote]
Älkää nyt helvetissä, olette kaikki naisia, joten vihaatte toisianne jo valmiiksi.
[/quote]
Eei, kun me voitas tulla ihan hyvin juttuun. :)
Kyllä se stereotypia vaan pitää useimmiten paikkansa. Olen 35v ja tähän ikään ehtinyt "kokeilla" aika monta naisporukkaa, ja ne puheet on lähes aina tätä:
* "Siis hei miehet. Miehet ne on niiiin avuttomia. Meidänkin masa kuule eilen kun se yritti kokata, niin voi hihihihihi voi kun se ei osannu niitä perunoita kuoria oikein, se kuule hihihihi blaablaablaa voi noita miehiä, ei ne pärjäis ilman naisia eikö niin emännät!!!"
* "Mun marjajoonatan se oppi uimaan kahdessa päivässä kun oltiin etelässä, siellä se pulikoi kuule kolme vuotta vanhempien kanssa, niinhän minä sirpalle sanoin että kyllä meidän marjajoonatan oppii kun se vaan pääsee kokeilee ja me ostettiin marjajoonatanille sellainen tosi ihana uimapuku, voi kun oisit nähny miten se siitä tykkäs kun blaablaablaa"
* "Luin hei siitä blogista että marja-aronia, sitä voi syödä mihin vaivaan tahansa, säkin varmaan luit? ai etkö, miten niin et lukenu, sehän on niin suosittu?? no, kuitenkin mun homeopatisti sano kans että sitä aroniaa pitää syödä, ja kun mähän oon hei hirveetä lihonu sen puoli kiloa viime kesästä niin kävin ostaa aroniaa kilon, siellä oli tosi hyvä tarjous että kannattaa käydä sieltä hakee se ennen perjantaita, blaablaablaa"
* "Iik se näyttelijä X, vitsi se on IIIIIHHAAANNAAA hihihih kyllä sellainen jos tulis vastaan niin voisin tsihiiihiiii kyl sä hei tiiät, vitsi kun mä katoin sitä elokuvaa niin meidän pertti oli tosi mustis kun mä kuolasin sitä, voi äly mä meinasin kuolla kun se riisui paidan, iik ihihihihihihi"
* "Siis meillä töissä se jaska vaan kuolaa mua. Ykskin päivä kun mulla oli mininahkahame ja olin tsättäilly sen kaa tunnin, niin aattele se pisti mulle silmäniskuhymiön! Mä olin niinku et daa, mä oon naimisissa ja sit tää yks tulee iskee vaikken oo ikinä sille mitään antanu ymmärtää hei! Silloinki kun istuin se pöydällä hameessa niin ihan varmasti kyyläs mun reisiä, voi hitsi minkä mä sille voin että oon niin kaunis?!? Ei tartteis silti kuolata, voi perse noiden miesten kaa miten niille sais aivoon että ei kiinnosta vaikka pikkujouluissa istuinkin sen syliin, ei se mitään tarkota siis hei camoon?!?"
Ei helvetti, ei tuollaista vaan jaksa. Ja jokainen näistä on ihan elävästä elämästä esimerkki... Yksittäisiä naisia toki on jotka ei tällaisia kanoja ole, mutta niin harvassa että ei meistä kovin "porukkaa" saa kasattua :(.
Joskus on paha paikka jos on tottunut olemaan vaikkapa työporukassa ainoa nainen ja sinne tulee toinen nainen. Ei tartte olla muuta vikaa kuin että on nainen, niin toinen soittaa jopa lehteen, että olipa mukavaa kunnes tuli nainen joka sitä ja tätä. Eli syyllistyy ihan itse siihen, mistä toista naista syyttää. Tällainen viesti oli todella paikallislehden valituspalstalla kerran.
Mistä tämä käsitys, ettei miehet puhu lapsista? Jatkuvastihan ne puhuu. Mun pomokin, mies siis, selittää opiskelevan tyttärensä asioista sellaisia yksityiskohtia, että herraisä, välillä tekee mieli kysyä, että eikö nyt jo 22-vuotiaalla ole omaa elämää. Sai lapsenlapsenkin, vanhempi tytär sai siis, ja olen muuten nähnyt aika monta kuvaa. Sama aikaisemmalla työpaikalla, kyllä ne, joilla oli pikkuisia lapsia, olivat kovia niistä puhumaan.
Rekkalesboksi? Miesten miellyttäjäksi?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:34"]
Jännä. Minä en muista koskaan esim. työpaikkojen kahvipöydissä puhutun mistään kynsilakoista. VAikka olen insinööri, olen pari kertaa ollut naisvaltaisessa valtion virastossa pätkätöissä. Kyllä niissä puheenaiheet on olleet laidasta laitaan, urheilusta, yhteiskunnasta, vaalien aikaan politiikka on polttava aihe, yleensäkin ajankohtaisista aiheista, joskus varmaan puhutaan vaatteistakin, mutta enemmänkin tyyliin "Haltin toppapuku" oli hyvä ostos laskettelurinteeseen tms. Miksi autoista puhuminen on sen kummempaa kuin jostain laukuista puhuminen? Siitä tekee sen "paremman" asian vain se, että puhujat on enemmän miehiä, vaikka kyse on hyvin ulkoisesta asiasta siiinäkin. Sitä paitsi, autoistakin naisporukoissa välillä puhutaan, mutta ei se ole sen kummempi puheenaihe kuin joku naisellisemmaksi mielletty. Taas sorruin vaahtoamaan, nyt menen ulos. insinöörinainen.
[/quote]
Naisena minua nyt kiinnostaa enemmän autot kuin vaikka laukut. Ei minulle ole yhdentekevää, millaisella autolla ajan, en myöskään ole niin tyhmä ja tietämätön että kuvittelen jokaisen mersun olevan "tosikallis ja hieno auto, jollaiseen on varaa vain rikkailla" - joku muutaman tonnin 10 vuotta vanha romu, josta monet naiset puhuvat tällaisia kun sellinen on vaikka työkaverilla tai uudella miesystävällä. Naisten kanssa autoista puhuminen on juuri tuon vuoksi hankalaa, harva tietää enkä jaksa kuunnella mitään luuloja "hienoista audeista ja bemareista", jotka on vanhoja korimalleja ja vuosimalleja olevia halpiksia. Miehet voi kyllä kehua niitä myös, mutta ei ne sentään kuvittele jonkun vm. 2000 olevan "uusi ja kallis".
Kutsun heitä harhaisiksi miesten perseennuolijoiksi. Slurp slurp vaan :)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:44"]Kutsun heitä harhaisiksi miesten perseennuolijoiksi. Slurp slurp vaan :)
[/quote]
Pakko kysyä näin jätkäporukassa olevana naisena, että miten nuolen miesten perseitä? Omaamalla samanlaiset jutut ja ottamalla kerran kuukaudessa kuppia heidän kanssaan ja käyn festareilla?
Minusta on ihan käsittämätöntä että naiset mollaa toisia naisia. Ja olisi ikäänkuin fiksumpi kun ei tule juttuun kuin miesten kanssa. Olen tavannut niin naisia kuin miehiä joiden jutut ei vaan kiinnosta. Asia ei ole sukupuolesta kiinni vaan ne ovat luonne-eroja.
Ärsyttää tosi paljon että joku voikin kuvitella olevansa jotenkin rehdimpi. reilumpi ja näemmä jopa fiksumpi kun ei tule toimeen muiden naisten kanssa. Fiksu ihminen pitää persoonista ei sukupuolesta.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No hei se on tekniikkaa...miehistä...fiksumpaa...
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:49"]
Minusta on ihan käsittämätöntä että naiset mollaa toisia naisia. Ja olisi ikäänkuin fiksumpi kun ei tule juttuun kuin miesten kanssa. Olen tavannut niin naisia kuin miehiä joiden jutut ei vaan kiinnosta. Asia ei ole sukupuolesta kiinni vaan ne ovat luonne-eroja. Ärsyttää tosi paljon että joku voikin kuvitella olevansa jotenkin rehdimpi. reilumpi ja näemmä jopa fiksumpi kun ei tule toimeen muiden naisten kanssa. Fiksu ihminen pitää persoonista ei sukupuolesta.
[/quote]
Ja kukahan näin on väittänyt? On ihan oma tulkintasi vetää johtopäätös "en viihdy naisten seurassa koska heidän kiinnostuksenkohteensa eroavat omistani" = "olen parempi kuin muut". Se nyt vaan on totta että keskimäärin naisten kiinnostuksenkohteet ja kommunikointityyli OVAT erilaisia kuin miehillä, ja sen toteaminen sekä sanominen että kokee viihtyvänsä paremmin toisen sukupuolen parissa, ei ole millään lailla arvolatautunut. Olet sovinisti, jos tulkitset "miehet tekee asiaa x eikä sitä y jota naiset tekee" = "asia x on parempi kuin y".
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:26"] [quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:20"] Onko oletus että se nainen viihtyy kuitenkin miesporukoissa? Itse en nimittäin viihdy minkäänlaisissa porukoissa. Hupaisa tuo stereotypia että naiset puhuvat meikeistä ja miehet fysiikasta. Ihan yhtä ikävystyttävää porukkaa ovat molemmat :) [/quote] Miehet ei ehkä puhu sen fiksumpia, mutta ei ne ainakaan kaiken aikaa selitä ulkonäöstään, siitä mitä vaimo sanoi tai mitä lapset teki. Kaikkia ei kiinnosta ihmiset (varsinkaan itselle tuntemattomat) vaan asiat ja miehet puhuvat yleensä enemmän asioista kuin vatuloivat jonkun sanomisia ja tekemisiä tai mukamoittivat hiuksiaan parturikäynnin jälkeen tai uutta paitaansa tarkoituksena saada kehuja "ei kun upeat sun hiukset" ja "tosi kiva paita sopii niiiiiin sulle". Btw tämä etenkin on naisissa typerää. Itsellesi sen paidan hommasit, miksi ihmeessä MINUN siitä pitäisi pitää tai olla yhtään mitään mieltä? [/quote] Kun joku ostaa auton tai moottoripyörän, on lauma miehiä siinä ympärillä kyllä hetkessä. Miksi se on sen erikoisempi aihe? [/quote] No hei se on tekniikkaa...miehistä...fiksumpaa...
[/quote]
Eihän kukaan ole näin väittänyt! Jos on kiinnostunut enemmän autoista kuin toisten paidoista, niin silloin autot on "erikoisempi" eli parempi puheenaihe (ko. yksilölle). Tää on kuule just sitä "naisellista" keskustelua, että kun toinen toteaa faktat niin vedetään tunteet kehiin. "yhyy sä väität että autoista puhuminen on fiksumpaa" kun toinen vaan totesi että puhuu mieluummin autoista... Huoh.
Huvittaa nämä miesten jumaloijat. Ai että kun miesolento avaa suunsa niin se on niiiiin älyllistä toimintaa. :) Naisten perseiden arvostelu terassillakin on varmaan tärkeä yhteiskunnallinen debatti, kunhan vain yliolento-miehet ovat äänessä. :)