Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko aihetta lastensuojeluilmoitukseen?

Vierailija
03.07.2015 |

- Lapsen äiti "entinen" huumeidenkäyttäjä, tosin käyttää myös kun lapsi on hoidossa; lapsen kanssa aina selvinpäin

- Koti on todella likainen, niin likainen että lapsella aina likaiset jalkapohjat. Epäjärjestys on sanoinkuvaamaton

- Lapsen isä on korvaushoidossa, juo joka päivä. Ei kuitenkaan koskaan humalassa

- Eivät käy missään. Lapsi viettää suurimman osan ajastaan sisällä äidin ja isän kanssa. Edes kaupassa eivät käy, ruuat tuodaan heille kotiin äidin sukulaisten toimesta. Äidin puolen isovanhemmat käyttävät silloin tällöin lasta ulkona

- Lapsella ei juuri ole vaatteita, vain muutama vaatekerta

- Lapsi 3v, ei osaa puhua muutamaa sanaa enempää

- Lapsi on todella ylipainoinen, kotona ei puuron lisäksi ruokaa vaan lähinnä pilttiä/herkkuja/einestä

- Lapsi ei käy päivähoidossa

- Kotona ilmapiiri negatiivinen, jatkuvaa kiroilua ja riitelyä

- Lapsella ei juuri leluja tai muita virikkeitä

Lähipiirissä tällainen. Olen käynyt äidin kanssa siivoamassa, olen kannustanut ulkoiluun ja aktiivisempaan elämään. Siivotaan lähinnä silloin kun on vieraita tulossa. Enää en kanna ruokaa&muuta perheelle, perheen isä on joutunut jopa muutaman kerran lähtemään itse kauppaan. Asunto missä asuvat on pieni, ja täynnä romua. Lapsesta kyllä pidetään huolta (ainakin silloin kun minä olen paikalla) eikä ikinä ole ollut mitään väkivallan, fyysisen tai henkisen merkkejä ilmassa. Lapsi siis voi hyvin mutta kasvuympäristö huolettaa. Onko lastensuojeluilmoituksen paikka? Voisivat saada apua mm. kodinhoitoon, kerhoja ja muita virikkeitä.

Mielipiteitä?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:45"]

Pilveä polttaa?

[/quote]

Sitäkin, pääasiassa kuitenkin Subutexia. Sekä äiti että isä.

ap
[/quote]

Tee ilmoitus. Jos äiti ostaa huumeet kadulta, niin lapsi joutuu väkisinkin laiminlyödyksi. Subutex-narkkarin täytyy jatkuvasti olla varuillaan, että seuraava annos on valmiina. Oletan että hän on siis riippuvainen.
On myös mahdollista, että korvaushoidossa oleva isä antaa säännöllisesti lääkkeitään äidille, jos isä saa lääkkeet kotiin eikä joudu hakemaan annosta päivittäin. Eli silloin molemmat joutuvat piikittämään (tai ottamaan nenän kautta tms.) annoksen, koska muuten lääkkeet eivät riitä kahdelle ihmiselle. Jos subua ottaa suun kautta, sitä joudutaan ottamaan todella paljon suurempi annos, kuin silloin, kun lääkettä piikitetään suoraan suoneen. Isä mahdollisesti menettää korvaushoidon ja toivottavasti menettääkin. Minua suoraansanoen v*tuttaa, että k-hoidossa on tuollaisia potilaita, jotka käyttävät hoitoaan väärin. He vievät hoitopaikkaa sellaisilta ihmisiltä, jotka sitä OIKEASTI tarvitsevat.

Vierailija
62/73 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että onko?! No vittu haloo! On aihetta ja huolestuttaa myös ap:n älyllinen tila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:45"]Älä puutu muiden asioihin
[/quote]
Oletko itsekin jotain kammottavaa salaileva perheen äiti? Tulen todella vihaiseksi sunlaisista ihmisistä, jotka antais kaiken sen paskan tapahtua katsoen sormien välistä tai jopa itse toimien. Luoja!!!!

Vierailija
64/73 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus, voi lapsi parkaa. Minusta tuollaisilta vanhemmilla ei ole edes oikeutta lapsiin. On surullista, että niin moni järkevä ihminen kärsii lapsettomuudesta, mutta tuollaiset selkärangattomat paskakasat lisääntyvät. Pahoittelu sanavalinnasta, muttan en voi sietää ap:n kuvailemia ihmisiä, lasta ei voi oikeasti rakastaa tuollaisessa ympäristössä. 

Vierailija
65/73 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan ymmärrä tuollaisia ihmisiä. Ensinnäkin, lapsen isä aivan selvästi antaa lääkkeitään äidille. Se on korvaushoidon väärinkäyttöä ja sääntörikkomus. Se johtaa korvaushoitopaikan menettämiseen ja niin sen kuuluukin mennä. Suomessa on monia ihmisiä, jotka oikeasti tarvitsevat sitä hoitoa. Ja tuollaiset väärinkäyttäjät vievät heiltä mahdollisuuden päästä siihen hoitoon. Kaupungista riippuen korvaushoitoon pääsee vain tietty määrä ihmisiä. Ja mielestäni sinne pitäisi päästää ne, joiden tarkoitus on jättää kaikki muut päihteet taakse ja jotka haluavat päästä elämässä eteenpäin: aloittaa opiskelun, mennä töihin... Saada normaalin elämän. Korvaushoito mahdollistaa tuon kaiken, jos potilas käyttää hoitoa oikein. Äiti ja isä aivan varmasti myös piikittävät kaiken subun (ja muun?) mitä saavat.
Olen itse subunisti ja en uskalla ottaa edes lemmikkiä, koska tiedän, etten hoitamattoman riippuvuuteni takia välttämättä pysty tarjoamaan sille niin hyvää kotia, minkä haluaisin tarjota. Tuo kertomasi kuulostaa aivan kamalalta. Ihan perus narkkarin elämältä. Tee ilmoitus ja auta heitä. Ehkä lapsen vanhemmat heräävät todellisuuteen ja tekevät muutoksen, kun huomaavat, että lapsi viedään heiltä pois. Kenenkään lapsen ei pitäisi joutua elämään tuollaisessa kodissa.

Vierailija
66/73 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:02"]Tee ilmoitus, voi lapsi parkaa. Minusta tuollaisilta vanhemmilla ei ole edes oikeutta lapsiin. On surullista, että niin moni järkevä ihminen kärsii lapsettomuudesta, mutta tuollaiset selkärangattomat paskakasat lisääntyvät. Pahoittelu sanavalinnasta, muttan en voi sietää ap:n kuvailemia ihmisiä, lasta ei voi oikeasti rakastaa tuollaisessa ympäristössä. 
[/quote]

Nuo ihmiset ovat sairaita. He tarvitsevat apua. Olen samaa mieltä, että lapsi pitäisi ottaa pois, mutta tuossa tilanteessa syyttely ja haukkuminen ei auta. Heidän pitäisi itse herätä todellisuuteen ja ottaa apu vastaan. Äidin pitäisi mennä katkaisuhoitoon ja päihdekuntoutukseen. Isän kohdalla kannattaisi miettiä, että onko hänen tarvetta olla korvaushoidossa, kun hän ilmeisesti ei osaa käyttää sitä hoitoa oikein.

Vierailija
67/73 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:02"]Tee ilmoitus, voi lapsi parkaa. Minusta tuollaisilta vanhemmilla ei ole edes oikeutta lapsiin. On surullista, että niin moni järkevä ihminen kärsii lapsettomuudesta, mutta tuollaiset selkärangattomat paskakasat lisääntyvät. Pahoittelu sanavalinnasta, muttan en voi sietää ap:n kuvailemia ihmisiä, lasta ei voi oikeasti rakastaa tuollaisessa ympäristössä.  [/quote] Nuo ihmiset ovat sairaita. He tarvitsevat apua. Olen samaa mieltä, että lapsi pitäisi ottaa pois, mutta tuossa tilanteessa syyttely ja haukkuminen ei auta. Heidän pitäisi itse herätä todellisuuteen ja ottaa apu vastaan. Äidin pitäisi mennä katkaisuhoitoon ja päihdekuntoutukseen. Isän kohdalla kannattaisi miettiä, että onko hänen tarvetta olla korvaushoidossa, kun hän ilmeisesti ei osaa käyttää sitä hoitoa oikein.

[/quote]

Laps luultavast rasittuu kun viedään vieraaseen ympäristöön.

Taitaa muutenkin olla arka kun eivät käy missään. 

En todellakaan suosittele suoraa vaihtoa lastenkotiin tai muuallekin. 

Vierailija
68/73 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:21"]Ap lopeta täällä vouhkaaminen ja mene hakemaan se lapsi ulos kanssasi. Voisit myös siivota heillä ja sanoa että mennään yhdessä kävellen kauppaan

[/quote]

Usko tai älä mutta kolme ensimmäistä vuotta minä olen tuota tehnyt. Siivotaan yhdessä, alatte katsokaas laittaa tavarat pois käytön jälkeen, ylläpitosiivous, kaatunut juoma siivotaan heti, likaiset tiskit astianpesukoneeseen. Niin ei, lapsi kävelee sisällä jalat mustana kaiken romun keskellä. Kauppaan ei mennä ollenkaan jos ei autolla pääse, kyllä joku muu käyttää autolla. Ei minulla riitä voimat toimia kahden aikuisen ihmisen huoltajana! Jostakin tästä on pakko puhua!
Ap
[/quote] Täällähän sinä vouhkaat.

Vierailija
69/73 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt jo suoraan mikä suhde sinulls on tuohon perheeseen

Vierailija
70/73 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:28"]Sano nyt jo suoraan mikä suhde sinulls on tuohon perheeseen
[/quote]

Älä sano. Ei meidän sitä tarvitse tietää. Mistä sen tietää vaikka tämä subunisti äiti olisi palstalla.

Tee Ilmoitus ja lapsi turvaan. Narkkarit kuolkoon aineisiinsa. Ja kyllä. Olen ollut riippuvainen läheinen joten myötätuntoa ei heru.

Vierailija
71/73 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis itse tuo josta kertoo.

Vierailija
72/73 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä saan veikata niin ap on lapsen äidin äiti.

Vierailija
73/73 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:28"]Sano nyt jo suoraan mikä suhde sinulls on tuohon perheeseen
[/quote]

Älä sano. Ei meidän sitä tarvitse tietää. Mistä sen tietää vaikka tämä subunisti äiti olisi palstalla.

Tee Ilmoitus ja lapsi turvaan. Narkkarit kuolkoon aineisiinsa. Ja kyllä. Olen ollut riippuvainen läheinen joten myötätuntoa ei heru.
[/quote]
minustakin aivan olennainen asia tietää suhde tuohon perheeseen kun kerta ottanut sen niin asiakseen ja täällä levittelee tietoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan