Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin katosi keskustelu uudesta työttömille tarjottavasta asiakaspalvelumallista ?

Vierailija
18.02.2022 |

Outoa etttei asiasta saa keskustella lainkaan suositulla keskustelupalstalla

Kommentit (164)

Vierailija
1/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoksen myötä työnhakijoille tarjotaan aiempaa yksilöllisempää ja henkilökohtaisempaa palvelua. Tämä vaikuttaa asiakkaan arkeen useammalla tavalla: kasvokkain tapaamiset oman vastuuvirkailijan kanssa lisääntyvät ja niitä järjestetään aiempaa useammin. Lisäksi työnhakijan työnhakuvelvollisuus uudistuu.

Tämähän on pelkästään positiivinen asia. Miksi asiasta ei saa puhua?

Vierailija
2/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin pohdin, että millä resursseilla he sen tekevät. Kuten kirjoitinkin niin tässä vuosi pari sitten ihan pyysin päästä heidän luokseen kasvotusten juttelemaan. Pyyntö evättiin resurssipulan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön ohjataan kädestä pitäen töihin. Eikö tämä ole pelkästään hyvä asia?

Vierailija
4/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TYöttömät ei tykkää siitä, että pitää hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa.

Pahinta mitä suomalaiselle työttömälle voi sattua on se että hänelle löydetään töitä.

Vierailija
5/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko uusi malli yli 60-vuotiaita?

Vierailija
6/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin pitkäaikaistyöttömän näkökulmasta aika pitkän kommentin, mutta ketju katosi jo ennen sen lähettämistä.

Ei mikään ihme, että tätä aihetta koskevat ketjut katoavat. Tämänkin ketjun alkupäästä näkee syyn: jotkut palavat halusta päästä solvaamaan työttömiä, ja näemmä se onnistuu, vaikkei muuta mätkittävää edes ole kuin omat olkiukot.

Vierailija
7/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön ei edelleenkään lähtökohtaisesti kelpaa oikeaan palkkatyöpaikkaan, koska CV:ssä on aukko. Sen puoleen työnantajat eivät myöskään katso hyvällä työnhakijoita jotka saapuvat paikalle käsi kädessä avustajan kanssa. Työnhakijoilta odotetaan omatoimisuutta.

Käytännössä uusi ohjausmalli kanavoituu työkokeilun ja muiden ilmaistyön muotojen lisääntymiseen, mikä vähentää palkkatyöpaikkojen määrää eli luo palkkatyömarkkinan rinnalle yhä merkittävämmän ilmaistyömarkkinan.

Vierailija
8/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TYöttömät ei tykkää siitä, että pitää hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa.

Pahinta mitä suomalaiselle työttömälle voi sattua on se että hänelle löydetään töitä.

Ei hätää, edes ne työttömät jotka haluaisivat töihin eivät työllisty, puhumattakaan pitkäaikaistyöttömistä joilla ei ole koulutusta tai lainkaan työkokemusta.

Vierailija
9/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olikaan se dokumenttisarja Ylellä jossa työkkärin virkailija tarjosi pitkäaikaistyöttömälle töitä kierrätyskeskuksessa. Työtön oli kuin myrkyn niellyt saatuaan puhelun työpaikasta työkkäristä. 

Vierailija
10/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Minä täytän 62 vuotta muutaman viikon kuluttua. Työvoimaviranomaiset vain käskevät hakemaan työkyvyttömyyseläkkeelle, koska en kuitenkaan työllistyisi enää. Työkyvyttömyyseläkkeelle ei kuitenkana pääse ilman diagnoosia, joten sekään ei ole vaihtoehto minun tapauksessani (olen hakenut diagnooseja, mutten ole saanut mitään).

Vierailija
11/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Minä täytän 62 vuotta muutaman viikon kuluttua. Työvoimaviranomaiset vain käskevät hakemaan työkyvyttömyyseläkkeelle, koska en kuitenkaan työllistyisi enää. Työkyvyttömyyseläkkeelle ei kuitenkana pääse ilman diagnoosia, joten sekään ei ole vaihtoehto minun tapauksessani (olen hakenut diagnooseja, mutten ole saanut mitään).

Koskee kaikkia työttömiä. Myös kaikkia omaehtoisessa koulutuksessa olevia

Vierailija
12/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön ei edelleenkään lähtökohtaisesti kelpaa oikeaan palkkatyöpaikkaan, koska CV:ssä on aukko. Sen puoleen työnantajat eivät myöskään katso hyvällä työnhakijoita jotka saapuvat paikalle käsi kädessä avustajan kanssa. Työnhakijoilta odotetaan omatoimisuutta.

Käytännössä uusi ohjausmalli kanavoituu työkokeilun ja muiden ilmaistyön muotojen lisääntymiseen, mikä vähentää palkkatyöpaikkojen määrää eli luo palkkatyömarkkinan rinnalle yhä merkittävämmän ilmaistyömarkkinan.

Tuo on se todellisuus mitä uusi malli vaikuttaa.

Vierailija
13/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on työkokeilussa? Se on työttömälle oiva väylä palkkatöihin.

Vierailija
14/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen löyt'änyt aina työpaikan vaikka olen ollut työttömänäkin. Viimeksikin olin 2v4kk työttömänä (nautin ansiosidonnaisesta), aloin sitten hakea viime keväänä töitä ja sain kutsun moneen haastatteluun. Olen liki 50v ja ihan tavallista toimistotyötä tehnyt. Ei kukaan kysellyt että miksi olet ollut työttömänä.

Vierailija
15/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tämäkään malli kaikkia koskee. Eihän ne kaikille soitelleet 3 kkn väleinkään, vaikka olis pitänyt.

Vierailija
16/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toimii hyvin Tanskassa. Miksi ei siis myös Suomessa?

Vierailija
17/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt myös osa-aikatyön ottaminen tule kannattavaksi?

Vierailija
18/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on työkokeilussa? Se on työttömälle oiva väylä palkkatöihin.

Ihmisiä jää lisää työttömäksi kun yrityksille tarjotaan ilmaista työvoimaa. Yritä ajatella joskus out of the box.

Vierailija
19/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nyt myös osa-aikatyön ottaminen tule kannattavaksi?

Työ on parasta sosiaaliturvaa sanoi Juhana. Kaikki työ kannattaa siis aina.

Vierailija
20/164 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausityöläisiltä menee nykyiset hyvät työt alta kun joutuu töiden välissä hakemaan pakosta paskaduunia koska työnhakuvelvollisuus. Politiikot ovat taas pihalla duunarin arjesta.