Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Instagram-stalkkaus

Vierailija
02.07.2015 |

Stalkkaatteko Instassa entisiä ihastuksia, kavereita, sukulaisia tms ja miksi?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on stalkkari tili erikseen

Vierailija
42/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla itsellä on stalkkeri, joka ei todnäk. tiedä jääneensä kiinni. Mies, jonka kanssa meillä oli säätöä joskus yli viisi vuotta sitten. Ei seuraa minua instagramissa,ei ole ikinä tykännyt kuvistani ja emme ole missään somessa enää kavereita saatika olleet yhteyksissä. Olen kuitenkin instastoryjä laittanut nyt puolen vuoden aikana noin 6kpl ja ihan sekalaisessa järjestyksessä, joskus viikon sisään toisen ja kolmannen kuukauden päästä. Mutta siitä huolimatta JOKA AINOAN instastoryn tämä henkilö on käynyt katsomassa. Hänen on siis pakko käydä lähes päivittäin minua kyyläämässä että kerkiää nähdä nämä päivän ajan näkyvät tarinani. Vai keksiikö joku miten muuten tämä on mahdollista?

Miksi et laita tiliäsi yksityiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä tiedät hänen katsoneen kuviasi, koska? 

Ig:n storyssa näkee ketkä ovat käyneet katsomassa. Storyt näkyy vain sellaisille joilla on ig-tili.

Vierailija
44/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä tiedät hänen katsoneen kuviasi, koska? 

Ig:n storyssa näkee ketkä ovat käyneet katsomassa. Storyt näkyy vain sellaisille joilla on ig-tili.

awkward

Vierailija
45/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erillisellä sovelluksella saa selville kuka on käynyt katsomassa omaa tiliä ja kuinka usein. terkkuja vaan exän uudelle naiselle. ;)

Mä en ole instagramissa ja stalkkaan silti tyyppejä, olisi mukava tietää että miten ihmeessä mut voisi erotella stalkkeriksi? IP-osoitteen kauttako? :D

Vierailija
46/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä julkisten kuvien ja muiden tietojen katselu ei ole stalkkausta, vaikka sitä tekisi kymmenen kertaa päivässä. Stalkkaus olisi sitä että hakkeroisi itsensä yksityisille tileille tai vaikka esittäisi olevansa joku muu, jotta henkilö lisäisi kaveriksi. Eli siis hakisi vippaskonsteilla tietoa joka ei ole tarkoitettu julkiseksi. 

Seuraan exien, ihastusten, joidenkin kavereiden, julkkis"ihastusten" jne. Twittereitä, Instagramia, Facebookia, LinkedIniä, jne. Jos olen jostain ihmisestä kiinnostunut ja kuvia yms. löytyy parilla napin painalluksella niin totta kai. Ihmiset on uteliaita, se on ihan normaalia. Se kyllä hirvittää, miten jotkut ihmiset ei ymmärrä yksityisyysasetuksia ollenkaan, ja esim. googlaamalla voi selvittää suunnilleen koko elämän osoitetta, puhelinnumeroa, työpaikkaa, harrastuksia, perhe- ja kaverisuhteita, päivärutiineja yms. myöten. Itse olen sen verran vainoharhainen että mietin kaksi kertaa ennen kuin laitan mitään nettiin, koskaan ei tiedä milloin saattaa joutua oikean stalkkerin tai muun sekopään uhriksi. 

Vierailija
47/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tuntuu että aina kun käyn katsomassa jonkun instagramia niin aika pian se tili muuttuu yksityiseksi. Itselläni ei siis ole ig-tiliä vaan googlen kautta katson. 

Vierailija
48/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten musta tuntuu että aina kun käyn katsomassa jonkun instagramia niin aika pian se tili muuttuu yksityiseksi. Itselläni ei siis ole ig-tiliä vaan googlen kautta katson. [/quoteMulla sama! :0

Vierailija
49/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan tuota yhtä naikkosta stalkkailtua, johon aikoinaan olin pakkomielteisen ihastunut. Onneksi siitä vaivasta kuitenkin pääsin, kauheeta aikaa.

Vierailija
50/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvat yms. on julkisia ja postattu julkiselle tilille, niin en ymmärrä, miten se on "stalkkaamista". Henkilöhän on silloin tarkoituksella julkaissut kuvia, tekstiä tai videomateriaalia mahdollisimman suuren yleisön nähtäväksi. Onko se jotenkin yllättävää, että joku niitä saattaa katsoa? Stalkkaamista olisi yksityisiin tietoihin, tileille, jne hakkerointi, tai sellaisten tietojen ja materiaalin hankkiminen, jota henkilö ei ole tarkoittanut kaikille jaettavaksi. Mielestäni se on vain omaa typeryyttä jakaa itsestään kaikki mahdollinen nettiin, koska ei ikinä voi tietää kuka niitä kuvia ja tietoja katselee ja millä tarkoituksella.

Vierailija
51/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska vituttaa kaikkien entisten tuttujen naamat enkä halua itselleni pahaa mieltä.

Vierailija
52/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee selattua kavereiden kavereita ja entisiä koulukiusaajia. Tämmösiä me ollaan, meitä kiinnostaa miten toisilla menee. Oma tilini on yksityinen enkä päästä läpi kuin semmoset jotka tunnen.

Vierailija
53/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni miestä stalkkaan. Raastavaa mutten voi lopettaa.

Vierailija
54/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä julkisten kuvien ja muiden tietojen katselu ei ole stalkkausta, vaikka sitä tekisi kymmenen kertaa päivässä. Stalkkaus olisi sitä että hakkeroisi itsensä yksityisille tileille tai vaikka esittäisi olevansa joku muu, jotta henkilö lisäisi kaveriksi. Eli siis hakisi vippaskonsteilla tietoa joka ei ole tarkoitettu julkiseksi. 

Seuraan exien, ihastusten, joidenkin kavereiden, julkkis"ihastusten" jne. Twittereitä, Instagramia, Facebookia, LinkedIniä, jne. Jos olen jostain ihmisestä kiinnostunut ja kuvia yms. löytyy parilla napin painalluksella niin totta kai. Ihmiset on uteliaita, se on ihan normaalia. Se kyllä hirvittää, miten jotkut ihmiset ei ymmärrä yksityisyysasetuksia ollenkaan, ja esim. googlaamalla voi selvittää suunnilleen koko elämän osoitetta, puhelinnumeroa, työpaikkaa, harrastuksia, perhe- ja kaverisuhteita, päivärutiineja yms. myöten. Itse olen sen verran vainoharhainen että mietin kaksi kertaa ennen kuin laitan mitään nettiin, koskaan ei tiedä milloin saattaa joutua oikean stalkkerin tai muun sekopään uhriksi. 

Juuri näin. Koko somen idea on, että siellä seurataan kiinnostavia ihmisiä, kuvia, videoita, kommentteja, ilmiöitä. Jollei halua osallistua tällaiseen virtuaalitodellisuuteen, seurata tai olla seurattu, kannattaa sosiaalisuudessaan pitäytyä reaalitodellisuudessa ja vaikkapa kohdata ne kiinnostavat ihmiset kasvokkain.

Vierailija
55/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu instagramiin. Saanko jostain kuitenkin nähtyä, mistä kuvista joku käyttäjä on tykännyt?

Vierailija
56/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuulu instagramiin. Saanko jostain kuitenkin nähtyä, mistä kuvista joku käyttäjä on tykännyt?

Et saa, sun pitää liittyä eli luoda tili, ja lisäksi seurata kyseisestä henkilöä, jotta näkisit edes jotain josta hän on tykännyt. Ja silloinkin joutuisit seuraamaan jatkuvasti mistä hän on tykännyt eli näkemään törkeesti vaivaa. Miksi moinen kiinnostus?

Vierailija
57/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaas nyt ihan rehellisesti että onko oikeasti olemassa joku sovellus josta näkee ketkä käyvät omia kuvia katsomassa? Seuraan erästä samassa kaupungissa asuvaa naikkosta tiedetään toisemme kyllä muttei olla missään tekemisissä ja käyn usein hakemassa inspiraatiota pukeutumiseen hänen kuvistaan sillä pidän todella paljon hänen tyylistään. Kuolen häpeään jos hän näkee jostain miten usein kuvia katson! Hän seuraa siis minua ja minä häntä.

Vierailija
58/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaas nyt ihan rehellisesti että onko oikeasti olemassa joku sovellus josta näkee ketkä käyvät omia kuvia katsomassa? Seuraan erästä samassa kaupungissa asuvaa naikkosta tiedetään toisemme kyllä muttei olla missään tekemisissä ja käyn usein hakemassa inspiraatiota pukeutumiseen hänen kuvistaan sillä pidän todella paljon hänen tyylistään. Kuolen häpeään jos hän näkee jostain miten usein kuvia katson! Hän seuraa siis minua ja minä häntä.

Mä jättäisin naikkosten tyylit rauhaan... ja varsinkin jos olet mies.

Vierailija
59/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei nyt ihan avaudu, että miksi kukaan alunperinkään olisi instassa jos kukaan muu ei saisi käydä kuvia katsomassa?  Kyllä mä katselen ihmisten kuvia. Tuttujen ja tuntemattomien. Onko se stalkkaamista? Höh.

Vierailija
60/76 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä/mitä toi instagram story tarkoittaa? Missä sellainen on? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi