Yritin siirtyä minimalistiseen ihonhoitoon
Ja totesin, että saan niin paljon iloa elämään kaikkien purkkien kanssa puljaamisesta, ettei todellakaan ole mun juttu joku hajusteeton pesuneste ja perusvoide. Harrastan siis kosmetiikkaa enkä aio tätä harrastusta lopettaa.
Kommentit (32)
Kannattaa myös ottaa joku harrastus ettei liikaa keskity itseen ja omaan naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaan. Itse nautin kun ei tarvi turhaa rahaa tuhlata kun ei se puljaus ihoa paranna päin vastoin.
Parantaa se ihon ulkonäköä huomattavasti. Juuri totesin tämän asian, kun vedin perusvoidekuurin, jolloin iho on kyllä ihan hyvä, mutta ei samalla tavalla hehkuva kuin kosmetiikalla höystettynä. Nuoren iho tietysti on hehkuva ihan luonnostaan, mutta yli 40-vuotiaana tarvitsee jo lisäboostia.
Ap
En minä ainakaan tuota paheksu. Kaikilla meillä on pienet asiamme josta saamme iloa, ankeaksihan elämä menisi jos kaikki vaan pitäisi minimalisoida eikä mitään "turhaa" saisi pitää vain koska se tuo arjen keskelle iloa. Itselleni tällainen asia on yksityisautoilu. En luovu :)
Minäpäs harradtan kaikkea muuta kuin purnukoita eli vältän turhia kemikaalia enkä ole montaakaan kertaa pessyt tänä vuonna itseäni muulla kuin hiukset shampoolla ja todella harvoin kasvoja jollain puhdistavalla.
Rasvoja en käytä ollenkaan.
Rahallisesti sekä ympäristölle edullista elämää.
Mikä kullekin sopii ja mistä tykkää.
Äitini ei käytä ikinä mitään, max kookosöljyä jos siltä tuntuu, ja hänen ihonsa on täydellisessä tasapainossa.
Itselläni taas on taipumusta atopiaan ja kuivuuteen, eikä siihen mitkään pelkät syömiset auta, joten joudun käyttämään iholleni jotain ulkoista kosteutusta.
Ilmasto kyllä auttaa, mutta asun Suomessa. Talvisin joutuu kyllä todella puljaamaan ihoa ja kosteuttamaan huolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaan. Itse nautin kun ei tarvi turhaa rahaa tuhlata kun ei se puljaus ihoa paranna päin vastoin.
Parantaa se ihon ulkonäköä huomattavasti. Juuri totesin tämän asian, kun vedin perusvoidekuurin, jolloin iho on kyllä ihan hyvä, mutta ei samalla tavalla hehkuva kuin kosmetiikalla höystettynä. Nuoren iho tietysti on hehkuva ihan luonnostaan, mutta yli 40-vuotiaana tarvitsee jo lisäboostia.
Ap
Mulla meni toisinpäin. Olen käyttänyt "tehoaineita" hyvistä sarjoista jo ainakin 10 vuotta mutta mulle puhkesi ruusufinni (rosacea) ja ihotautilääkäri kielsi kaikki C-vitamiinit, kuorivat hapot ja entsyymit, retinolit yms. Ihon rauhoittamiseksi mulle laitettiin ainoaksi hoidoksi CeraVen kuivan ihon pesuneste ja kosteusvoide. Olin huolissani mitä mun iholle käy, mutta kävikin niin että huokoset on pienentyneet, silmänalusten kuivuusrypyt vähentyneet ja iho näyttää silmin nähden paremmalta kaikin puolin.
Asia selvä. Itselleni kosmetiikkavoiteet ovat aina osoittautuneet pettymyksiksi ja jääneet kaapin perälle. En siis viitsi ostaa. Ehkä sitten oikeasti vanhana.
Joten vesi-suojakerroinpäivävoide-vesi-kasvovesi-erisan hajuton halpisvoide -linjalla mennään.
Minäkin tykkään kosmetiikasta. Sellaista itsensä hemmottelua.
Kosmetiikka harrastuksena. 😆
Kantsii ostaa vaan ne perustuotteet. Iho kiittää ja rahaa säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iho parantunut kun joskus aloitin hoitamaan paremmin. Rahatkin riittää.
Tykkäät kemikaaleista ja muoviroskasta? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä samaa mieltä, tosin ekologisesta näkökulmasta.
Ymmärrän tarpeen hemmotella itseään ihonhoidolla, mutta itse saan sen tunteen ihan vaan ruusuveden, Whamisan Deep Rich Tonerin ja öljyn käyttämisestä, jotka imeytän kasvoihini guashan avulla.
Usein aamuisin avaavan joogan ja pienen pilatestuokion jälkeen katson hetken animea ja guashaan kasvot. Ihana rutiini, eikä vaadi paljoa tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
On sitä tyhmemmistäkin harrastuksista kuultu. Iho kiittää? Tässä kohtaa en halua säästää, käyn töissä sitä varten, että voin ostaa kivoja juttuja.
Ap
Kuka tykkää harrastaa mitäkin. Minusta kaikki moottoroidut vehkeet ja esim. postimerkkien ja rahojen keräily on rahan heittämistä hukkaan, mutta mistä kukin nyt sattuu tykkäämään. Ei ole minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantsii ostaa vaan ne perustuotteet. Iho kiittää ja rahaa säästyy.Mulla on iho parantunut kun joskus aloitin hoitamaan paremmin. Rahatkin riittää.
En puhunut huonosta hoitamisesta. Sitä että ei osta turhia tuotteita.
Puljaa vaan, niin kauan kun iho ei oireile. Kosmetiikassahan tärkeintä on, että siitä tulee itselle hyvä olo ja rentouttaa/tulee sellainen olo, että hoitaa itseään.
Itse en jaksa arjessa panostaa, joten tuo minimalismi sopii. Välillä sitten saunan yhteydessä vietän kunnon spa-hetken kuorintoineen, naamioineen ja voiteineen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tykkää harrastaa mitäkin. Minusta kaikki moottoroidut vehkeet ja esim. postimerkkien ja rahojen keräily on rahan heittämistä hukkaan, mutta mistä kukin nyt sattuu tykkäämään. Ei ole minulta pois.
Jep. Turha valittaa naisille niiden kosmetiikka- ja muotiharrastuksen epäekologisuudesta niin kauan, kun kaikenlainen moottoroiduilla vehkeillä rällääminen on ok.
Kaksi tärkeintä asiaa, mitkä oikeasti vaikutta, ovatb ruokavalio ja aurinkovoide(mahdollisimman iso kerroin).