Belgiassa myönnetty armokuolema 24-vuotiaalle masennuksesta kärsivälle:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015070319967983_ul.shtml
Mitä mietteitä herättää?
Kommentit (234)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:37"]No minä varmaan sitten kuvittelen että meitä masentuneita halveksitaan. Joo ja olen tosi aggressiivinen ja vika on minussa itsessäni. Te vaan yritätte auttaa. Sovitaan vaikka sitten näin. [/quote] Sekö on sinusta masentuneiden halveksuntaa, että ei haluaisi yhteiskunnan kannustavan heitä kuolemaan?
[/quote]
Yhteiskunta kannustaa ajamaan rekkaapäin. Ja syömään lääkkeitä jotka aiheuttavat enemmän haittaa kun auttavat itse ongelmaan.
Kyllä minusta masentuneellakin on oikeus kuolla kauniisti. Jokainen päivä on yhtä tuskaa, niin odota siinä sitten 80 vuotiaaksi kun hoidot muka on kehittyneet tarpeeksi.
Itse asiassa mikään hoito ei auta, kun vika on tässä maailmass ihmisineen ja systeemeineen.
Kaikki eivät vain sopeudu tähän sairaaseen kilpailemiseen ja siihen että pitäisi koko ajan olla nuolemassa rikkaiden persettä ja ehkä kerätä käpyjä metsästä, jos meinaa kokea itsensä hyväksytyksi.
[/quote]
Miksi sinusta yhteiskunn[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:29"]Miksi ihmiselämä on niin yliarvostettukkin asia. Ja meinaan nyt siltä kantilta, että miksi ihminen ei saisi kuolla, omaasta vapaasta tahdostaan?.
Me olemme ylikansoittaneet tämän maapallon ja on järjenvastaista pitää pakolla hengissä ihmisiä, jotka eivät sitä halua.
On totta, että kyseisen ihmisen elämä olisi voinut parantua, mutta onko sillä sinäänsä mitään merkitystä, jos hän haluaa kuolla ja kuolee. Sitä ei kukaan tiedä, ja kyseessä on vain yksi onneton ihminen miljardien joukossa.
Kevyin perustein ei tietenkään pelkän masennuksen takia eutanasiaa pitäisi myöntää, mutta esim.kolmen vuoden laitoshoito on jo riittävä peruste.
Meidän pitäisi enemmän arvostaa kaikkien vapaata tahtoa omaa elämäänsä kohtaan. Jos joku haluaa kuolla, niin se on henkilökohtainen valinta, on itsekästä mennä siihen kapulaksi rattaisiin.
Jos joku ei yksinkertaisesti halua elää, niin miksi olisi pakko?.
Kaikilla se elämä ei ole mielekästä, ei vaikka miten päin asiaa vääntäisi.
Masennus voi siis olla täysin perusteltu syy eutanasialle.
[/quote]
Hyvänen aika!! Te masentuneet saatte vapaasti tehdä itsemurhan jollette halua elää!! Miksi se ei riitä?? Että yhteiskunnan pitäisi vielä oikein palkata lääkärit surmaamaan teidät vaikka mitään fyysistä estettä ei ole tehdä sitä ihan itse!!
Mä olen kyllä kanssa sitä mieltä, että tahallinen tappaminen (myrkkypiikki) ei ole "terveydenhuollon" tehtävä. Eikä missään nimessä pitäisi lakiin kirjata hoitoalan ammattilaisten tehtäväksi.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:38"]Kaikki on aina vaan oireita. Masennus nähdään jonain ihme sairautena. Masennuksen (silloin kun se on jollain tapaa rationaalista) aiheuttaa se, että elämä on toivotonta ja näköalatonta, se ei ole mikään oire. Masennuksen oireita on se, miten tämä toivottomuus ilmenee käytöksessä. Minun elämäni on omasta mielestäni pilalla ja syytän siitä terveydenhuoltoa (yksityiskohtia en aio tässä paljastaa). Minua ei huvita mennä hymyilemään ja tsemppaamaan paskaihmisten joukkoon. Minun elämäni on kitumista tästä hetkestä hamaan tulevaisuuteen. Voin ihan hyvin ymmärtää miksi joku haluaa kuolla. Itsemurhien ehkäisy perustuu Suomessa keinojen estämiseen ja hankaloittamiseen, mikä tekee tavoitteista vaikeita, jos sanotaan että haluaa kuolla vaikka kivuttomasti tai vailla riskiä pysyvistä vammoista jos sattuu jäämään henkiin. Jos ja kun yhteiskuntaamme ohjaa ihmisten itsekkyys, välinpitämättömyys ja ennen kaikkea raha, niin miksei tehtäisi masennuksen hoidosta helppoa ja halpaa jakamalla myrkkyruiskeita. Kelaa mitkä säästöt!! [/quote] Sinullakin on mahdollisuus parantua. Aloita asennemuutoksesta, luovu uhrin asemasta.
[/quote]
Läpätilää. Mutkun mä olen uhri. Sähän tiedät mitä mulle on tapahtunut. Mun ei tarvitse sietää. Jos mä voin parantua, niin yhtä hyvin jokainen ALSia tai kivuliasta syöpää voi parantua halusta kuolla. Sehän on vaan suhteellista, yhtä paljon masennusta kun mulla. Sä et tiedä mitä ongelmia mulla on tai miten niihin voidaan vaikuttaa, etkä kenen vika ne on. Voin sanoa että ei ole oma vika. Ei, ei, ei ja ei. En välitä kenestäkään ihmisestä, ei ole ihmissuhteita, ei kavereita (enkä edes halua), ei mahdollisuuksia parisuhteeseen tai seksiin ja jos olisikin, niin se ei olisi ikinä sitä mitä olisin halunnut tai tarvinnut, tuhoaisin vain toisen ihmisen psyykeen, tuhoaisin psykologien ja terapeuttien psyykeet. Yritä sä siinä valaa muhun toivoa jollain vaihtoehtohoidoilla, nauran kusisesti. En tule ikinä edes saamaan sellaista katumusta ja vilpitöntä anteeksipyyntöä minua vastaan rikkoneilta, kaikki vain hyssyttelevät. Mun on ihan oikeasti parempikin olla hiljaa koska se on kaikkien parhaaksi. Et voi ymmärtää. Enkä mä ole edes tappamassa itseäni, ilmaisen vain vähän eri näkökulmaa, sitä "vakavasti masentuneen/aivokemiallisen häiriön" näkökulmaa.
[/quote]
Vähän suuruudenhullua kuvitella, että joku toinen hajoaa psykkisesti sun oireiluusi. Sulla ilmeisesti aika suuret luulot itsestäsi noin muuten, jos tuota todellisuuden tajun pettämistä ei huomioida.
[/quote]
Okei: kerron nyt oman tarinani noista lääkärijutuista, vaikka nämä ovat yksityisasioita, saamasi kolme plussaa riitti. Elikkä sukuelimiini kasvoi ilmeisesti jonkinlainen kasvain, josta vaarattomassa tilanteessa koko rakenteesta repesi aika iso osa. Ekaksi kun yritin saada apua, minua ohjailtiin eteenpäin ilmeisesti pidettiin luulosairaana, kesti 2 kk päästä hoitoon, jonka jälkeen lääkäri sanoi että paranee itsellään ja terve. Nyt puolen vuoden jälkeen, kun yllättäen ei parantunut, olen tosissaan menossa leikkaukseen jossa kudoksia ommellaan yhteen. Päättele vaikutukset. Hyvää kesää sulle :)
Kannatan eutanasiaa vakavien sairauksien yhteydessä.
Suomessa tuollainen päätös saattaisi tarkoittaa 800 000 masentuneen ihmisen kuolemaa...
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:54"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:37"][/quote] Hyvänen aika!! Te masentuneet saatte vapaasti tehdä itsemurhan jollette halua elää!! Miksi se ei riitä?? Että yhteiskunnan pitäisi vielä oikein palkata lääkärit surmaamaan teidät vaikka mitään fyysistä estettä ei ole tehdä sitä ihan itse!!
[/quote]
Se olisikin varmasti aivan hurja kuluerä antaa muutamia myrkkyruiskeita. Ja jos on rahasta kyse, niin kyllähän se aika mittavan summan säästää kuluissa, kun palkataan se lääkäri antamaan se ruiske, siis sen henkilön kohdalla.
On loppujen lopuksi aika hankalaa tehdä "siistiä" itsemurhaa, missä jäisi suht ehjä ruumis jälkeen, eikä kukaan joudu siivouspuuhiin tai mädäntynyttä ruumista käsittelemään, tai keräillä ruumiin palasia jostakin, kaapia suolia asfaltista. No ja kaikkea mitä kivaa nämä kuolemat jättääkään jälkeensä..
Mutta miksi mielisairas ei saisi kokea siistiä ja mukavaa loppua?. Rahaan ei voi mitenkään tätä perustaa, koska se on ikävästi sanottuna suuri säästö.
Varmasti myös löytyy aatteen kannattavia lääkäreitä/hoitajia, jotka voivat ruiskeet antaa.
Suomeenkin voisi perustaa ns.itsemurhaklinikan.
Ennen kuolemaa, voi vielä tehdä "mukavia" asioita, jos haluaa. Syödä hyvin, jos kykenee jne. Ja sitten voi nukkua rauhassa pois.
Mutta eihän tämä käy päinsä meidän "elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa" tyypeille.
Masentuneita ihmisiä parjataan jatkuvasti, haukutaan loisiksi, laiskoiksi, yhteiskunnan taakaksi. Ties miksi. Edelleenkin on masentuneena paljon todennäköisempää kuulla moitteita, kuin kannustusta.
Mutta sitten kun masentunut haluaa kuolla, niin ei sekään käy.
Senhän on pakko elää ja kärsiä, koska joku muu niin tahtoo..
Ei se mikään ruiske ole, se kuolemanenkeli jakeli lääkelasissa jotain mönjää, jonka haki erikoisluvalla apteekista. Sitten tämä elämäänsä väsynyt mummeli sen joi ja hetken päästä rupesi väsyttämään. karsea ohjelma...
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:54"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:37"][/quote] Hyvänen aika!! Te masentuneet saatte vapaasti tehdä itsemurhan jollette halua elää!! Miksi se ei riitä?? Että yhteiskunnan pitäisi vielä oikein palkata lääkärit surmaamaan teidät vaikka mitään fyysistä estettä ei ole tehdä sitä ihan itse!!
[/quote]
Se olisikin varmasti aivan hurja kuluerä antaa muutamia myrkkyruiskeita. Ja jos on rahasta kyse, niin kyllähän se aika mittavan summan säästää kuluissa, kun palkataan se lääkäri antamaan se ruiske, siis sen henkilön kohdalla.
On loppujen lopuksi aika hankalaa tehdä "siistiä" itsemurhaa, missä jäisi suht ehjä ruumis jälkeen, eikä kukaan joudu siivouspuuhiin tai mädäntynyttä ruumista käsittelemään, tai keräillä ruumiin palasia jostakin, kaapia suolia asfaltista. No ja kaikkea mitä kivaa nämä kuolemat jättääkään jälkeensä..
Mutta miksi mielisairas ei saisi kokea siistiä ja mukavaa loppua?. Rahaan ei voi mitenkään tätä perustaa, koska se on ikävästi sanottuna suuri säästö.
Varmasti myös löytyy aatteen kannattavia lääkäreitä/hoitajia, jotka voivat ruiskeet antaa.
Ennen kuolemaa, voi vielä tehdä "mukavia" asioita, jos haluaa. Syödä hyvin, jos kykenee jne. Ja sitten voi nukkua rauhassa pois.
Mutta eihän tämä käy päinsä meidän "elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa" tyypeille.
Masentuneita ihmisiä parjataan jatkuvasti, haukutaan loisiksi, laiskoiksi, yhteiskunnan taakaksi. Ties miksi. Edelleenkin on masentuneena paljon todennäköisempää kuulla moitteita, kuin kannustusta.
[/quote]
Jos haluat tehdä siistin itsemurhan, niin tutki vähän lääkkeittesi myrkyllisyyttä. Jos et kerralla saa apteekista tarpeeksi, säästä niitä. Kannat itse vastuun kuolemastasi, et voi sälyttää sitä toisille.
Kuule 161: mä olen opiskellut alaani sitä varten, että VOIN PARANTAA SAIRAITA IHMISIÄ. En helvetissä ala jakelemaan myrkkypulloja sun kaltaisille elämään kyllästyneille omaan napaan tuijottelijoille joilla on muka ollu niiin niin rankkaa. Rankempaa kuin kaikillamuilla.
Ps. Tiedän neliraajahalvaantuneita joiden elämä on itseasiassa ihan mukavaa. Ja syöpäsairaita, jotka kivuista huolimatta pitää kiinni ja nauttii joka päivästä ja hetkestä. Ja sitten tiedän kolmekymppisiä työkyvyttömyyseläkkeellä loisijoita, jotka masennuksessaan jaksaa vaan syödä, juoda ja haukkua kuinka yhteiskunta on heidät hylänny (toisin kuim vaikkapa mamut jotka aina vaan saa kaiken).
Terkuin sh joka ei ikinä tule toteuttamaan eutanasiaa muuta kuin passiivisessa muodossaan.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:38"]Kaikki on aina vaan oireita. Masennus nähdään jonain ihme sairautena. Masennuksen (silloin kun se on jollain tapaa rationaalista) aiheuttaa se, että elämä on toivotonta ja näköalatonta, se ei ole mikään oire. Masennuksen oireita on se, miten tämä toivottomuus ilmenee käytöksessä. Minun elämäni on omasta mielestäni pilalla ja syytän siitä terveydenhuoltoa (yksityiskohtia en aio tässä paljastaa). Minua ei huvita mennä hymyilemään ja tsemppaamaan paskaihmisten joukkoon. Minun elämäni on kitumista tästä hetkestä hamaan tulevaisuuteen. Voin ihan hyvin ymmärtää miksi joku haluaa kuolla. Itsemurhien ehkäisy perustuu Suomessa keinojen estämiseen ja hankaloittamiseen, mikä tekee tavoitteista vaikeita, jos sanotaan että haluaa kuolla vaikka kivuttomasti tai vailla riskiä pysyvistä vammoista jos sattuu jäämään henkiin. Jos ja kun yhteiskuntaamme ohjaa ihmisten itsekkyys, välinpitämättömyys ja ennen kaikkea raha, niin miksei tehtäisi masennuksen hoidosta helppoa ja halpaa jakamalla myrkkyruiskeita. Kelaa mitkä säästöt!! [/quote] Sinullakin on mahdollisuus parantua. Aloita asennemuutoksesta, luovu uhrin asemasta.
[/quote]
Läpätilää. Mutkun mä olen uhri. Sähän tiedät mitä mulle on tapahtunut. Mun ei tarvitse sietää. Jos mä voin parantua, niin yhtä hyvin jokainen ALSia tai kivuliasta syöpää voi parantua halusta kuolla. Sehän on vaan suhteellista, yhtä paljon masennusta kun mulla. Sä et tiedä mitä ongelmia mulla on tai miten niihin voidaan vaikuttaa, etkä kenen vika ne on. Voin sanoa että ei ole oma vika. Ei, ei, ei ja ei. En välitä kenestäkään ihmisestä, ei ole ihmissuhteita, ei kavereita (enkä edes halua), ei mahdollisuuksia parisuhteeseen tai seksiin ja jos olisikin, niin se ei olisi ikinä sitä mitä olisin halunnut tai tarvinnut, tuhoaisin vain toisen ihmisen psyykeen, tuhoaisin psykologien ja terapeuttien psyykeet. Yritä sä siinä valaa muhun toivoa jollain vaihtoehtohoidoilla, nauran kusisesti. En tule ikinä edes saamaan sellaista katumusta ja vilpitöntä anteeksipyyntöä minua vastaan rikkoneilta, kaikki vain hyssyttelevät. Mun on ihan oikeasti parempikin olla hiljaa koska se on kaikkien parhaaksi. Et voi ymmärtää. Enkä mä ole edes tappamassa itseäni, ilmaisen vain vähän eri näkökulmaa, sitä "vakavasti masentuneen/aivokemiallisen häiriön" näkökulmaa.
[/quote]
Vähän suuruudenhullua kuvitella, että joku toinen hajoaa psykkisesti sun oireiluusi. Sulla ilmeisesti aika suuret luulot itsestäsi noin muuten, jos tuota todellisuuden tajun pettämistä ei huomioida.
[/quote]
Okei: kerron nyt oman tarinani noista lääkärijutuista, vaikka nämä ovat yksityisasioita, saamasi kolme plussaa riitti. Elikkä sukuelimiini kasvoi ilmeisesti jonkinlainen kasvain, josta vaarattomassa tilanteessa koko rakenteesta repesi aika iso osa. Ekaksi kun yritin saada apua, minua ohjailtiin eteenpäin ilmeisesti pidettiin luulosairaana, kesti 2 kk päästä hoitoon, jonka jälkeen lääkäri sanoi että paranee itsellään ja terve. Nyt puolen vuoden jälkeen, kun yllättäen ei parantunut, olen tosissaan menossa leikkaukseen jossa kudoksia ommellaan yhteen. Päättele vaikutukset. Hyvää kesää sulle :)
[/quote]
Voi elämä. Sulla on sukuelimissä kasvain, jonka hoito viivästyi. _Tämä_ on isoin ongelmasi? Tämän takia sinulta pitäisi pyydellä anteeksi? Nauran nyt ihan hillittömästi, mulle kävi sama juttu! Mutta se on pienin ongelmistani.
T. Se entinen nisti, jolla oli psykoottinen masennus
Aika kamala ajatus, että masennuksen syvissä syövereissä saisi armomurhan ja kuolisi pois. En olisi koskaan tavannut miestäni (olisi ottanut armomurhan jo alaikäisenä jos olisi saanut), äitini ja kolme siskoani olisi nyt hengettöminä. He kuitenkin nykyään elää porskuttavat tyytyväisinä elämiinsä epäonnistuttuaan aikoinaan itsemurhayrityksissään. Otan tämän toki hyvin henkilökohtaisesti (ja myönnän traumatisoituneeni äitini itsemurhayrityksestä ollessani alaikäinen), mutta näin omaisena tuntuisi ihan kauhealta että tuollainen olisi Suomessa mahdollista ja joku läheiseni päätyisi tällaiseen ratkaisuun, joka ei voisi epäonnistua ja olisi siis todellakin lopullinen. Kun siinä masennuksen kourissa ei kuitenkaan yleensä loppuelämäänsä ole niin syvällä, etteikö hyviäkin aikoja (jopa vuosia) olisi vaikka masennus kerta toisensa jälkeen uusiutuisikin. Näistä jokainen pelastui Suomen hyvän terveydenhuollon ansiosta, pääsivät avun piiriin ja elämässä hiljalleen eteenpäin terapioiden ja muun avulla.
Ymmärrän eutanasian puolestaan huomattavan vanhoilla sekä kuolemansairailla iästä riippumatta.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:45"]
[/quote]
[/quote]
Ehdotat siis, että myrkkyruiskeita pitäisi ruveta jakamaan tuosta vaan jokaiselle, joka sellaista keksii pyytää? Aika hurjaa. Todellisuudessahan jokainen eutanasiapäätös on edellyttänyt lukuisia ja taas lukuisia lääkärikonsultaatioita ja tapaamisia useamman eri lääkärin kanssa. Se edellyttää erittäin paljon potilaan tuntemusta, tähän tutustumista, jotta varmistutaan siitä, että päätös on oikea, koska se on lopullinen. Halpaa huvia yhteiskunnalle ei eutanasia ole. Ja hyvää ja kaunista kuolemaa ei nykyresursseilla pystytä takaamaan muillekaan. Kuolema voi tulla vaikka miten elämänhalua olisi eikä siinä ole välttämättä mitään kaunista. Kaikilla ei ole valtaa valita edes sitä, milloin ja mihin kuolee. Masentunut voisi edes sen valita ihan itsekin. Suo anteeksi, mutta en näe miksi yhteiskunnan pitäisi alkaa teitä tappamaan teidän puolestanne. Jotta teillä olisi oikeus siistiin ja mukavaan loppuun, vaikkei sellaiseen ole oikeutta muillakaan?!? Toisin kuin monilla parantumattomasti sairailla, pyörätuoliin tai vuoteeseen sidotuilla, teillä on sentään valinnanvaraa!! Mutta ilmeisesti mikään ei vain riitä?
Outo ajatus että vapaaehtoisesti kuolevan kuolema pitäisi olla kaunis ja kivuton. Miksi? Heität hukkaan kauneimman lahjan minkä ikinä voit saada, elämäsi, ja sinun pitäisi vielä saada mennä kauniisti, siististi ja kivuttomasti? Kun taas elämää arvostavat ja elämänhaluiset kuolevat mitä hirveimmillä tavoilla. Reilua?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:53"]
Minusta Laura pitäis laittaa asumaan luonnon keskelle, kylvämään perunaa ja porkkanaa, laittamaan itse ruokansa alusta loppuun ja lämmittämään tupansa. Taistelemaan elämästä. Jos saa kaiken valmiiksi annosteltuna ei elämä maistu millekään. Kauniiseen järvimaisemaan toki.
[/quote]Nimenomaan! Tai vaikka kriisialuelle käsipariksi auttamaan niitä joilla on TODELLISIA ongelmia, todellista taistelua elämästä.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 20:22"]
Kuule 161: mä olen opiskellut alaani sitä varten, että VOIN PARANTAA SAIRAITA IHMISIÄ. En helvetissä ala jakelemaan myrkkypulloja sun kaltaisille elämään kyllästyneille omaan napaan tuijottelijoille joilla on muka ollu niiin niin rankkaa. Rankempaa kuin kaikillamuilla. Ps. Tiedän neliraajahalvaantuneita joiden elämä on itseasiassa ihan mukavaa. Ja syöpäsairaita, jotka kivuista huolimatta pitää kiinni ja nauttii joka päivästä ja hetkestä. Ja sitten tiedän kolmekymppisiä työkyvyttömyyseläkkeellä loisijoita, jotka masennuksessaan jaksaa vaan syödä, juoda ja haukkua kuinka yhteiskunta on heidät hylänny (toisin kuim vaikkapa mamut jotka aina vaan saa kaiken). Terkuin sh joka ei ikinä tule toteuttamaan eutanasiaa muuta kuin passiivisessa muodossaan.
[/quote]
Aika sadistista, että hyvillä mielin annat ihmisten kuivua ja vaikka kuolla ravinnon puutteeseen, mutta kivuton ruiske on ehdoton ei. Asennekin sulla on just sitä mitä hyvältä hoitajalta jokainen toivoo. Nam.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:45"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:54"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:37"][/quote] Hyvänen aika!! Te masentuneet saatte vapaasti tehdä itsemurhan jollette halua elää!! Miksi se ei riitä?? Että yhteiskunnan pitäisi vielä oikein palkata lääkärit surmaamaan teidät vaikka mitään fyysistä estettä ei ole tehdä sitä ihan itse!! [/quote]
[/quote] Ehdotat siis, että myrkkyruiskeita pitäisi ruveta jakamaan tuosta vaan jokaiselle, joka sellaista keksii pyytää? Aika hurjaa. Todellisuudessahan jokainen eutanasiapäätös on edellyttänyt lukuisia ja taas lukuisia lääkärikonsultaatioita ja tapaamisia useamman eri lääkärin kanssa. Se edellyttää erittäin paljon potilaan tuntemusta, tähän tutustumista, jotta varmistutaan siitä, että päätös on oikea, koska se on lopullinen. Halpaa huvia yhteiskunnalle ei eutanasia ole. Ja hyvää ja kaunista kuolemaa ei nykyresursseilla pystytä takaamaan muillekaan. Kuolema voi tulla vaikka miten elämänhalua olisi eikä siinä ole välttämättä mitään kaunista. Kaikilla ei ole valtaa valita edes sitä, milloin ja mihin kuolee. Masentunut voisi edes sen valita ihan itsekin. Suo anteeksi, mutta en näe miksi yhteiskunnan pitäisi alkaa teitä tappamaan teidän puolestanne. Jotta teillä olisi oikeus siistiin ja mukavaan loppuun, vaikkei sellaiseen ole oikeutta muillakaan?!? Toisin kuin monilla parantumattomasti sairailla, pyörätuoliin tai vuoteeseen sidotuilla, teillä on sentään valinnanvaraa!! Mutta ilmeisesti mikään ei vain riitä?
[/quote]
Että kyllä sitä saatte tekin perkele kärsiä!!1!!
Olethan sinäkin hoitaja?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:56"]
Oikeasti sairaille ja vanhuksille armokuolema olisi hyvä juttu.
[/quote]
Tuo oikeasti sairaat vähän pisti silmään. Kyllä masennuskin on oikea sairaus, ei kuitenkaan mielestäni hyvä peruste armokuolemalle.
[/quote]
Mutta hoidettavissa oleva! Eutanasia on hyvä jos ihminen on joka tapauksessa kuolemassa hitaasti ja kivuliaasti pois. Masennuksessa on hyvät tsäänssit parantua.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 20:56"]
Outo ajatus että vapaaehtoisesti kuolevan kuolema pitäisi olla kaunis ja kivuton. Miksi? Heität hukkaan kauneimman lahjan minkä ikinä voit saada, elämäsi, ja sinun pitäisi vielä saada mennä kauniisti, siististi ja kivuttomasti? Kun taas elämää arvostavat ja elämänhaluiset kuolevat mitä hirveimmillä tavoilla. Reilua?
[/quote]
Kuka siitä hyötyy, että vapaaehtoisesti kuolevan kuolema on ruma ja sotkuinen? Paitsi sairaat sadistit saa tyydytyksen, mutta jos ajatellaan ihan vaikka yhteiskunnan näkökulmasta.
Ei, ei ja ei. Liian nuori hän on. Ajattelen, että jos hän olisi tyttäreni. En missään tapauksessa suostuisi tuohon, mutta ilmeisesti minulta ei edes kysyttäisi, koska tytär olisi jo aikuinen ja voisi itse päättää asioistaan. Se olisi iso menetys. Mahtaako hänellä olla vanhemmat elossa vielä?
24-vuotiaalla on vielä elämä edessään, vaikka se ei silloin aina siltä tuntunutkaan.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 21:08"]
Ei, ei ja ei. Liian nuori hän on. Ajattelen, että jos hän olisi tyttäreni. En missään tapauksessa suostuisi tuohon, mutta ilmeisesti minulta ei edes kysyttäisi, koska tytär olisi jo aikuinen ja voisi itse päättää asioistaan. Se olisi iso menetys. Mahtaako hänellä olla vanhemmat elossa vielä?
24-vuotiaalla on vielä elämä edessään, vaikka se ei silloin aina siltä tuntunutkaan.
[/quote]
Olitko sen ikäisenä kärsinyt koko ikäsi itsetuhoisista ajatuksista? Oliko sinulla takana useita itsemurhayrityksiä? Olitko ollut 21-vuotiaasta asti kolme vuotta suljettuna laitoshoitoon?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 17:02"]
[/quote]
Turvallinen tapa KOKEILLA ITSEMURHAA? Whaaaaaaat
[/quote]
Juurikin niin!.
Viimeinen asia mikä ihmisen voi saada haluta elämään, on kuolema.
Ihmisellä on niin voimakas eloonjäämisvaisto, että vastakun se kuolema kolkuttaa oven takana, niin voi löytyä se halu elää.
Toinen ratkaisuehdotus masennus ja eutanasia linjaan on ns.itsemurha laskuvarjohyppy. Laitetaan itsetuhoiset laskuvarjojen kanssa hyppäämään korkealta. Jos todella haluaa kuolla, ei vain avaa varjoa, mutta jos matkalla maahan elämäntahtoa löytyy, voi vetää varjon auki.
Tuossakin kuitenkin tulee se sama kysymys eteen, kun ruiskua tuodaan. Tuskinpa sitä väkisin pistetään.
Ei tule turhaan epäonnistuneiden itsemurhien vammauttamia ihmisiä.
Jos on todella valmis kuolemaan, niin sitten kuolee ns.kauniisti, eikä kenenkään tarvitse luututa aivonrippeitä seiniltä.
Jokainen meistä kuolee, kaikki meistä ei usko mihinkään kaikella on tarkoituksensa hihhulointiin.
Me elämme, kuolemme ja piste. Jotkut elävät pieksettyinä alusta loppuun, jotkut elää keskivertokivaa elämää ja joillakin sattuu onnistamaan aina vain ja mitä kaikkea mahtuu siihen välille. Loppujen lopuksi ei ole mitään merkitystä kuoleeko joku sitten muuan vuosi aikaisemmin myrkkypistokseen, vai vitkutteleeko siihen asti, että kuolee vanhainkodilla vaipoissa. Tai tiedä vaikka kompastuu ja lyö päänsä.
Kaikkien on aivan pakko elää, koska mäkin elän ja tykkään elämästä, on vain jotenkin niin...itsekästä ja vaaleanpunaisia pilvihattaroita..antakaa kunkin päättää omasta puolestaan, ette te siinä mitään häviä.