Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksistisin kommentti, jonka olet kuullut?

Vierailija
02.07.2015 |

Omalla kohdallani ehkä pahin oli urheilupiireistä, naisporukka pelaa huvikseen hikistä ja raakaa lajia ja aluekokouksessa oltiin sopimassa ottelukäytännöistä. Ehdotin muista kausista poikkeavasti hiukan pidempää taukoa ns. erätauolla, että ehdimme hiukan vetämään henkeä ja syömään jotain pientä energiansaannin turvaamiseksi. Liiton vastuuhenkilö sanoi nikaten silmää, että ehtisimme meikata ja laittaa tukan kuntoon? Hienoa yrittää saada lajin naispuolta enemmän arvostetuksi, kun liitossakin väheksytään.

Ja tähän ketjuun saavat tietysti myös miehet osallistua, mitä seksististä olet kuullut naisen suusta?

Kommentit (195)

Vierailija
181/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 21-vuotias uraa aloittava nainen, totesi pomo, että tässä työpaikassa tarvitaan teitä naisia niin saadaan perushommat tehtyä, mutta ilman meitä miehiä ei tapahtuisi mitään uutta tai innovatiivista. Pahinta oli se, kun firman naiset säesti. Vaihdoin työpaikkaa kuukaudessa ja nyt sitten teen uutta ja sitä innovatiivista toiselle työnantajalle ja laskustan siitä oikein hyvin. Ja teen kyllä ne rutiinihommatkin.

Vierailija
182/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:28"]

[/quote]

Totta vitussa feminismi on kiinnostunut naisen asemasta. Ennen feminismiähän naisilla ei ollut edes ihmisoikeuksia eikä niitä ole vieläkään kaikissa maissa.

Feminismin vihollinen on syrjivät asenteet, jotka estävät yksilöiden näkemisen omina persooninaan. Niin miehillä kuin naisilla on stereotypioita, jotka vaikuttavat negatiivisesti jokaiseen yksilöön. "Miehet ei itke", "naiset ei osaa ajaa autoa", jne.

[/quote]Miten niin "jokaiseen yksilöön negatiivisesti"? Jotkut seksistiset vitsithän ovat myös hauskoja. Miksi yrität tehdä kaikista naisista yksinomaan uhreja? Uhritarinoihin kannattaa aina suhtautua suurella varauksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:14"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:56"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:10"] Aika vähällä olen päässyt näiden seksististen juttujen suhteen. No kerran illanistujaisissa pelattiin isännät vs. emännät -peliä, ja kun tiesin moottoripyöriin liittyvään kysymykseen vastusksen, yksi känninen nuorikaveri sano että "Voi vittu, miten työt voi tietää tuollasista" :D Ja vanhemmillani oli ennen minun syntymääni ja vielä vähän sen jälkeenkin todella ahtaat käsitykset sukupuolien rooleista. Esim. minä olen hurjan kiinnostunut ilmailusta ja moottoriurheilusta, niin se ei millään meinannut passata vanhemmilleni kun olin lapsi. En kuitenkaan antanut periksi ja niin vanhemmatkin nöyrtyivät ja ymmärsivät. Äitini myönsi myöhemmin, että he todellisuudessa pelkäsivät että minua kiusataan kiinnostukseni takia ja kun asuimme tuppukylässä (minua kiusattiin lopulta kyllä ihan muista syistä), kyse ei ollut hyväksynnän puutteesta. Hän on myös sanonut että jos minua, ainoaa lasta, ei olisi hän ja isäni eläisivät vieläkin 1950-luvulla.    [/quote]Ei tuossa varmaan mitään pahantahtoista ollut. Moottoriajoneuvot hyvin harvoin kiinnostavat naisia erityisemmin, joten tietysti tuo tuli yllätyksenä sille miehelle ja olisit yhtä hyvin voinut ottaa sen kohteliaisuutena. Sama noissa "otamme kauniita naisia" jutuissa. Ei mahtaisi montaa poikaa harmittaa, jos naispomo sanoisi haluavansa töihin vain komeita miehiä ja valitsisi hänet. Naiset ovat vain paljon herkempiä näissä asioissa ja ottavat monesti humoristiset kehutkin loukkauksena. Toki on tässä tullut monta esimerkkiä myös todella ilkeämielisestä käytöksestä miesten puolelta; en tarkoita sitä kiistää.   -Mies 29v + 1v- [/quote] Miksi naiset aina ylireagoi? "Itse asiassa, feministin reaktiossa ei ollut oikeastaan edes kyse tästä Pekan yksittäisestä kommentista, saati sitten siitä että Pekka yksilönä olisi feministin mielestä paha. It’s not about you, Pekka.

Sen sijaan feministiä suututtaa koko se kulttuuri, jossa suurin osa kotitöistä kasaantuu edelleen naisille, jossa naisiin kohdistuu mahdottomia ulkonäköpaineita, jossa työnantajat välttelevät nuorten naisten palkkaamista, jossa 48 hallitusneuvottelijasta vain 13 on naisia, jossa naiset kohtaavat jatkuvasti seksuaalista häirintää, jossa naisia ei pidetä hauskoina tai rationaalisina ja jossa naiset eivät voi viettää ystäviensä kanssa iltaa ilman, että humalaiset miehet tuppautuvat väkisin seuraan vastustelusta huolimatta. Ja niin edelleen. Kaikki tämä ei missään nimessä ole Pekan vika. Mutta Pekan kommentti ei myöskään ole yksittäinen. Se on yksi pieni pala siinä palapelissä, josta muodostuva kuva on se, että naisia arvostetaan monella tavalla vähemmän kuin miehiä. Ja se on nimenomaan se iso kuva, joka suututtaa kaikkia niitä, joiden mielestä ihmisten välinen tasa-arvo on tärkeää. Yksi seksistinen vitsi itsessään ei hetkauttaisi ketään, ellei se edustaisi paljon itseään suurempaa ongelmaa: rakenteellista seksismiä. Halutessani voisin alkaa syrjiä ja pilkata ruskeasilmäisiä ihmisiä, mutta vaikka kuinka julistaisin, että heidän rumat kurasilmänsä viestivät heidän sielunsa sameudesta, olisin vain yksittäinen höyrypää ja kommenttini satunnaisia, melko vaarattomia aivopieruja, sillä ruskeasilmäisiin ei onneksi kohdistu sellaista systemaattista väheksyntää, jolle kommenttini antaisivat lisää virtaa, ja jonka takia heidän asemansa vaikkapa työmarkkinoilla olisi muita huonompi. Ei ole olemassa rakenteellista syrjintää ruskeasilmäisiä kohtaan. Naisia kohtaan valitettavasti on." https://kommentti.wordpress.com/2015/05/15/miksi-naiset-aina-ylireagoi/ [/quote]Mutta onhan tuo feministien projekti utopiaa kun se ajaa vain naisten valtaa ja muutosta naisen asemaan. Se näkee sitä paitsi miehet vastustajanaan. [/quote]Ei näe miehiä vastustajana, vaan rakenteellisen epätasa-arvon. Feminismi tekee miehillekin palveluksen vastustaessaan kivettyneitä ja ahtaita sukupuolirooleja.

[/quote]Käytännössä kiinnostus on naisissa. Lue tätäkin ketjua niin useimmissa kommenteissa mies on seksisti ja nainen viaton uhri.

[/quote]

1. Tällä palstalla näyttää olevan enemmän naiskäyttäjiä.

2. Naisen jakavat täällä omia kokemuksiaan.

3. Jos nämä kokemukset kertovat seksismistä, jota nämä naiset ovat miesten taholta kokeneet, niin sinun logiikallasiko nainen on sitten se seksisti? Eiku. 

Hiljaako pitäisi olla kokemuksistaan, vai mitä ehdotat? Onko se jollain tapaa näiden naisten vika, että heille on miesten toimesta sanottu tällaisia asiattomuuksia? On se nyt kumma jos nämäkin kokemukset saat käännettyä naisten viaksi.

Vierailija
184/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:28"]

[/quote]

Totta vitussa feminismi on kiinnostunut naisen asemasta. Ennen feminismiähän naisilla ei ollut edes ihmisoikeuksia eikä niitä ole vieläkään kaikissa maissa.

Feminismin vihollinen on syrjivät asenteet, jotka estävät yksilöiden näkemisen omina persooninaan. Niin miehillä kuin naisilla on stereotypioita, jotka vaikuttavat negatiivisesti jokaiseen yksilöön. "Miehet ei itke", "naiset ei osaa ajaa autoa", jne.

[/quote]Miten niin "jokaiseen yksilöön negatiivisesti"? Jotkut seksistiset vitsithän ovat myös hauskoja. Miksi yrität tehdä kaikista naisista yksinomaan uhreja? Uhritarinoihin kannattaa aina suhtautua suurella varauksella.

[/quote]

Kerro meille hauska seksistinen vitsi.

Vierailija
185/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:14"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:56"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:10"] Aika vähällä olen päässyt näiden seksististen juttujen suhteen. No kerran illanistujaisissa pelattiin isännät vs. emännät -peliä, ja kun tiesin moottoripyöriin liittyvään kysymykseen vastusksen, yksi känninen nuorikaveri sano että "Voi vittu, miten työt voi tietää tuollasista" :D Ja vanhemmillani oli ennen minun syntymääni ja vielä vähän sen jälkeenkin todella ahtaat käsitykset sukupuolien rooleista. Esim. minä olen hurjan kiinnostunut ilmailusta ja moottoriurheilusta, niin se ei millään meinannut passata vanhemmilleni kun olin lapsi. En kuitenkaan antanut periksi ja niin vanhemmatkin nöyrtyivät ja ymmärsivät. Äitini myönsi myöhemmin, että he todellisuudessa pelkäsivät että minua kiusataan kiinnostukseni takia ja kun asuimme tuppukylässä (minua kiusattiin lopulta kyllä ihan muista syistä), kyse ei ollut hyväksynnän puutteesta. Hän on myös sanonut että jos minua, ainoaa lasta, ei olisi hän ja isäni eläisivät vieläkin 1950-luvulla.    [/quote]Ei tuossa varmaan mitään pahantahtoista ollut. Moottoriajoneuvot hyvin harvoin kiinnostavat naisia erityisemmin, joten tietysti tuo tuli yllätyksenä sille miehelle ja olisit yhtä hyvin voinut ottaa sen kohteliaisuutena. Sama noissa "otamme kauniita naisia" jutuissa. Ei mahtaisi montaa poikaa harmittaa, jos naispomo sanoisi haluavansa töihin vain komeita miehiä ja valitsisi hänet. Naiset ovat vain paljon herkempiä näissä asioissa ja ottavat monesti humoristiset kehutkin loukkauksena. Toki on tässä tullut monta esimerkkiä myös todella ilkeämielisestä käytöksestä miesten puolelta; en tarkoita sitä kiistää.   -Mies 29v + 1v- [/quote] Miksi naiset aina ylireagoi? "Itse asiassa, feministin reaktiossa ei ollut oikeastaan edes kyse tästä Pekan yksittäisestä kommentista, saati sitten siitä että Pekka yksilönä olisi feministin mielestä paha. It’s not about you, Pekka.

Sen sijaan feministiä suututtaa koko se kulttuuri, jossa suurin osa kotitöistä kasaantuu edelleen naisille, jossa naisiin kohdistuu mahdottomia ulkonäköpaineita, jossa työnantajat välttelevät nuorten naisten palkkaamista, jossa 48 hallitusneuvottelijasta vain 13 on naisia, jossa naiset kohtaavat jatkuvasti seksuaalista häirintää, jossa naisia ei pidetä hauskoina tai rationaalisina ja jossa naiset eivät voi viettää ystäviensä kanssa iltaa ilman, että humalaiset miehet tuppautuvat väkisin seuraan vastustelusta huolimatta. Ja niin edelleen. Kaikki tämä ei missään nimessä ole Pekan vika. Mutta Pekan kommentti ei myöskään ole yksittäinen. Se on yksi pieni pala siinä palapelissä, josta muodostuva kuva on se, että naisia arvostetaan monella tavalla vähemmän kuin miehiä. Ja se on nimenomaan se iso kuva, joka suututtaa kaikkia niitä, joiden mielestä ihmisten välinen tasa-arvo on tärkeää. Yksi seksistinen vitsi itsessään ei hetkauttaisi ketään, ellei se edustaisi paljon itseään suurempaa ongelmaa: rakenteellista seksismiä. Halutessani voisin alkaa syrjiä ja pilkata ruskeasilmäisiä ihmisiä, mutta vaikka kuinka julistaisin, että heidän rumat kurasilmänsä viestivät heidän sielunsa sameudesta, olisin vain yksittäinen höyrypää ja kommenttini satunnaisia, melko vaarattomia aivopieruja, sillä ruskeasilmäisiin ei onneksi kohdistu sellaista systemaattista väheksyntää, jolle kommenttini antaisivat lisää virtaa, ja jonka takia heidän asemansa vaikkapa työmarkkinoilla olisi muita huonompi. Ei ole olemassa rakenteellista syrjintää ruskeasilmäisiä kohtaan. Naisia kohtaan valitettavasti on." https://kommentti.wordpress.com/2015/05/15/miksi-naiset-aina-ylireagoi/ [/quote]Mutta onhan tuo feministien projekti utopiaa kun se ajaa vain naisten valtaa ja muutosta naisen asemaan. Se näkee sitä paitsi miehet vastustajanaan. [/quote]Ei näe miehiä vastustajana, vaan rakenteellisen epätasa-arvon. Feminismi tekee miehillekin palveluksen vastustaessaan kivettyneitä ja ahtaita sukupuolirooleja.

[/quote]Käytännössä kiinnostus on naisissa. Lue tätäkin ketjua niin useimmissa kommenteissa mies on seksisti ja nainen viaton uhri.

[/quote]

1. Tällä palstalla näyttää olevan enemmän naiskäyttäjiä.

2. Naisen jakavat täällä omia kokemuksiaan.

3. Jos nämä kokemukset kertovat seksismistä, jota nämä naiset ovat miesten taholta kokeneet, niin sinun logiikallasiko nainen on sitten se seksisti? Eiku. 

Hiljaako pitäisi olla kokemuksistaan, vai mitä ehdotat? Onko se jollain tapaa näiden naisten vika, että heille on miesten toimesta sanottu tällaisia asiattomuuksia? On se nyt kumma jos nämäkin kokemukset saat käännettyä naisten viaksi.

[/quote]Uhrimarttyyrius roolina on valtapoliittinen ongelma. Vähemmistöissä on aivan sama ilmiö. Murheelliset tarinat muuttuvat helposti valtapelin osiksi, tästä on ainakin yksi esimerkki Australiasta.

"Asiattomuus"? Mitä tarkoitat? Miten voit kutsua jotain sanaa tms. "asiattomaksi" kaikkien ihmisten puolesta, onko asia todella noin yksiselitteinen? Entä miksi kaikkien pitäisi olla "asiallisia"? Mikä on yleispätevästi asiatonta ja mikä asiallista, kuka sen päättää ja määrittää?

Vierailija
186/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:00"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 00:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 00:51"]

Miksi joku nainen suuttuu siitä, että mies sanoo häntä kauniiksi?

Mies23v

[/quote]

No jos ihan vaan sanoo, että ootpa kaunis, niin tuskinpa siitä kukaan suuttuu. Mutta se, ilmaiseeko asian vaikkapa "kyllähän sua painais" tai "hyvä perse" tai sen sellaista, niin se ei oikeasti ole mitenkään hohdokasta ja imartelevaa. Oikeastaan kaipaankin ihan vain noita hyväntahtoisia ootpa nätti/kaunis -kommentteja.

[/quote]

Ymmärrän kyllä, että nuo "kyllähän sua painais" tai "hyvä perse" on loukkaavia, mutta viittasinkin nyt esim. tuohon viesteihin nro2 ja 4. 

"Ja tässä on nää meidän tytöt. Ulkonäön takia otettiin. No ei vaiskaan, heh heh."

"Työpaikoilla saanut viittauksia ulkonäöstäni, mm. minun kuulemma pitäisi olla töissä mahdollisimman paljon, koska tuotan iloa silmille työpaikan miehille."

[/quote]

KONTEKSTI!! Ei kukaan halua kuulla olevansa töissä vain ulkonäkönsä vuoksi eikä esim. pätevyyden ja taitojen. Nainen alennetaan tuossa näyttelyesineeksi...

Vierailija
187/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla pomo tytötteli. Vastasin topakasti, että älä tytöttele minua. Sen jälkeen onkin korjannut aina minut neidiksi.

Samassa palaverissa yritti paikata mokailujaan sanomalla "Tämä kaipaisi sellaista tietynlaista kosketusta" tarkoittaen termiä "naisen kosketus", eli järjestelyä ja koristelua.Tuo kiertelevä ilmaus sai sen kuulostamaan vielä irstaammalta, mutta selvästi tajusi sen itsekin ja nolostui entisestään. Hoidin asian kuntoon nauramalla. Selvästikään ei ilkeyttään näitä asoita sanonuy, joten en jaksanut loukkaantua sen enempää.

Vierailija
188/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä hei, hienoa keskustelua täällä käydään! En ole feministi, toivon vain että työhön valitaan pätevin, oli se sitten mies tai nainen. Tai että ravintolassa laskua tarjotaan pariskunnalle, ei vain miehelle, että meidän jokaisen mielipide on arvokas roikkui jalkovälissä jorma tai häpyhuuli. Arvostakaamme toisiamme ja antakaa mahdollisuus todistaa, että ennakkoluulot voivat olla vääriä. Joskus mies on parempi vanhempi ja nainen vaihtamaan renkaat, ei sillä ole mitään väliä kunhan asiat tulee hoidettua parhain päin :)

Vierailija
189/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 10:26"]"Ja tässä on nää meidän tytöt. Ulkonäön takia otettiin. No ei vaiskaan, heh heh." Ex-pomo esitteli työpaikkaa uudelle työntekijälle. Tytöttely on hyvin alentavaa, samoin heitto siitä, että olemme siellä vain ulkonäkömme takia. Emme siis olleet mitään "tyttöjä" enää, vaan molemmat +30v. [/quote] Naisten huumorintaju..

[/quote]

"Naisten huumorintaju.." Kyllä siinä kenen tahansa huumorintaju on koetuksella, jos joutuu noin väsynyttä läppää kuuntelemaan.
[/quote]
Ja typerään mieleen ei juolahtanut että tuon olisi voinut ottaa kohteliaisuutena. Sen sijaan jo ennestään ruma naama piti rullata norsunvitulle. On meitä suomalaisia miehiä siunattu naisilla.
[/quote]
Niin vitsihän on tietenkin vain kohteliaisuudeksi tarkoitettu. Sekin olisi kiva kun uusi miestyöntekijä esiteltäisiin tyyliin tässä matti, otettiin töihin kun sillä on pienempi kuin pomolla, ei vaiskaan vitsi vitsi. Ainahan mies pienen leikittelyn kestää. Tai tervetuloa taloon tänne muiden eunukkien joukkoon, vitsi vitsi. Siiis aisankannattajien siis vitsi vitsi. Onpa tosikko ja naama hiiren mulkulla, on meidän naisia miehillä siunattu.
Naisten halveeraaminen on niin sisällä jokaisessa miehessä että ymmärtäähän sen että miehelle on se vaikea käsittää kun ei edes ymmärrä sitä.

Vierailija
190/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut kaksi vuotta töissä vahtimestarina, kun ilmoitin, että en enää jatka. Kuulemma oli harmi, että "se typykkä" ei olekaan enää seuraavana vuonna töissä. Kaksi vuotta vaksina, tein työni hyvin, mutta silti olin "se typykkä". Hillitysti vitutti kyllä.

Vierailija
191/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani parikymppisenä töissä miesvaltaisella alalla sain kuulla uskomattomat määrät törkyä. Pahin oli erään n. 30 vuotta vanhemman esimiesasemassa olevan äijän kommentti (meillä oli yt-neuvottelut käynnissä tuolloin): "Jos saat potkut, voin palkata sut mun työhuoneeseen sohvalle istumaan koristeeksi". Paljon myös ehdoteltiin kaikenlaista, kommentoitiin ulkonäköä ja kyseltiin intiimiasioista. Pikku hiljaa tuohon vaan valitettavasti tottui ja paskanjauhanta väheni huomattavasti, kun sain itsevarmuutta ja opin sanomaan takaisin.

Eniten silti ärsytti tytöttely. Kerran osastolle käveli alihankkijan edustaja, vilkaisi ympärilleen ja kysyi "onko täällä ketään paikalla". Osoitin itseäni ja kysyin että kuinka voin auttaa. Monesti minut ohitettiin suoraan ja työohjeita mentiin kysymään suoraan miespuoliselta kollegalta. Osalla vanhemmasta väestä kesti pitkään ennen kun minut otettiin tosissaan ja kohdeltiin tasavertaisena kollegana.

Vierailija
192/195 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Vierailija
193/195 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi.

Moi.

Vierailija
194/195 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
195/195 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En nyt itse olisi sanonut noin, mutta onhan se totta, ettei tytöillä ole kovin hyviä mahdollisuuksia tehdä jalkapallosta ammattia ja elättää sillä perhettään. Ammattiurheilijanainen ei voi edes perustaa perhettä, paitsi lesbot. Poikien tavoitteellinen kilpaurheilu myös pitää heidät poissa rikoksista ym, tyttöjen kohdalla tätä ongelmaa ei yleensä ole kuin poikkeustapauksissa. Kyse ei siis sinänsä ole siitä, että pojat itsessään olisivat arvokkaampia.[/quote]

Karseeta pascaa!

Siis tyttöjen/naisten pitäs olla ilman, jotta pojista ei tulis rikollisia?!?

Hei naiset! Tiesittekö, että rikoksia tekevät miehet ovat teidän syytä! Nyt pitää lopettaa KAIKKI tyttöjen harrastustoiminta, niin pojista kasvaa kunnon miehiä. Tää on jokaiset naispuolisen ihmisen velvollisuus!

Ja ratkaisu naisurheilijoiden huonoon palkkaukseen on kotiin äänti, ei palkkojen korotus. Oli lesbo tai ei.

Miten tänä päivänä voi enää löytyä tämmöisiä tampioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän