Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksistisin kommentti, jonka olet kuullut?

Vierailija
02.07.2015 |

Omalla kohdallani ehkä pahin oli urheilupiireistä, naisporukka pelaa huvikseen hikistä ja raakaa lajia ja aluekokouksessa oltiin sopimassa ottelukäytännöistä. Ehdotin muista kausista poikkeavasti hiukan pidempää taukoa ns. erätauolla, että ehdimme hiukan vetämään henkeä ja syömään jotain pientä energiansaannin turvaamiseksi. Liiton vastuuhenkilö sanoi nikaten silmää, että ehtisimme meikata ja laittaa tukan kuntoon? Hienoa yrittää saada lajin naispuolta enemmän arvostetuksi, kun liitossakin väheksytään.

Ja tähän ketjuun saavat tietysti myös miehet osallistua, mitä seksististä olet kuullut naisen suusta?

Kommentit (195)

Vierailija
121/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tuota, ettei yksin matkustava lapsi saisi matkustaa miehen vieressä! Mitä ihmettä?

Vierailija
122/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin joskus työnantajan taholta suoraan, ettei nuorta naista haluta palkata. Nehän pamahtavat heti paksuksi paikan saadessaan! Jäin sanattomaksi.

Kaverille kesätyöpaikan miespomo ääneen mietti, että pitäisikö samaa palkkaa maksaa kuin pojille. Kaverini tähän kärppänä totesi että "totta kai!", sai sitten koko kesän parempaa palkkaa kuin muut kyseisessä työpaikassa olleet nuoret naiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:55"]Minulle sanottiin joskus työnantajan taholta suoraan, ettei nuorta naista haluta palkata. Nehän pamahtavat heti paksuksi paikan saadessaan! Jäin sanattomaksi.
[/quote]

Mitä sä vingut, täähän pitää paikkansa. Kunnon mälliämpäreitä

Vierailija
124/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tarjoilijana ravintolassa ja pöytä piti kattaa. En saanut tehdä sitä koskaan yksin, koska "eihän mies tiedä mikä näyttää hyvältä". Samassa paikassa myös olin "hyvä perse" ja "komea poika". Ehkä omaan sitten muiden täällä kirjoittavien miesten mielestä huonon huumorintajun kun ei suuremmin naurattanut.

Vierailija
125/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menin talviaamuna töihin, sanoi mieskollega ensi sanoikseen että paniko pakkanen? Olin 25v ja tuo mies isäni ikäinen pallomaha.

Vierailija
126/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suureen suomalaiseen firmaan palkattiin nuoria kesätyöntekijöitä ulkotöihin.

Pojat ajoivat "teknisesti taitavampina" ajettavia ruohonleikkureita - ja tytöt tekivät kaikki raskaat työt.

Vierailija
127/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kysytty jokaisessa työpaikkahaastattelussa lasten hankkimisesta. Kyselyt loppuivat vasta, kun olin yli 40-vuotias.

Vierailija
128/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 00:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 00:51"]

Miksi joku nainen suuttuu siitä, että mies sanoo häntä kauniiksi?

Mies23v

[/quote]

No jos ihan vaan sanoo, että ootpa kaunis, niin tuskinpa siitä kukaan suuttuu. Mutta se, ilmaiseeko asian vaikkapa "kyllähän sua painais" tai "hyvä perse" tai sen sellaista, niin se ei oikeasti ole mitenkään hohdokasta ja imartelevaa. Oikeastaan kaipaankin ihan vain noita hyväntahtoisia ootpa nätti/kaunis -kommentteja.

[/quote]Kyllä persettä täytyy sanoa hyväksi, ei nyt tietysti koska vaan. Ei jaksa säästellä eikä esittää mitään. Kaikesta epäolennaisesta kannattaa karsia, sen olen huomannut.

Vierailija
129/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä aika rinkirunkkausta on. Ihmiset haluaisi ilmeisesti, että seksi katoaisi arjesta?

Vierailija
130/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuttomat, harmaat, tylsät, ahdistuneet, tärkeilevät ja pikkutarkat naiset oikein koolla täällä. Ei kiitos, ei koskaan.

Vierailija
131/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:36"]

Tytär syntyi, tyhjä syntyi, sanoi äitini, eikä edes riidan yhteydessä, kunhan jotakin sanoakseen.

n57

[/quote]

Tuo on Kantelettaresta, ei liity mitenkään seksismiin. Jos joku laulaa ukko Nooaa niin koet varmaan senkin seksistikseksi jollain tavalla.

Vierailija
132/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 11:56"]

Kun menin talviaamuna töihin, sanoi mieskollega ensi sanoikseen että paniko pakkanen? Olin 25v ja tuo mies isäni ikäinen pallomaha.

[/quote]

Ei ole todellista! "Pakkanen panee" on sanonta, joka tarkoittaa, että ulkona on pakkasta. Se ei liity mitenkään panemiseen. 

Vierailija
133/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana kun on tyhmiä naisia. Tekisi mieli panna ruotuun.

Vierailija
134/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittavatko tälle palstalle vain harvinaisen heikkolahjaiset ja/tai sekopäiset miehet, jotka eivät tunnu käsittävän lainkaan kirjoitettuja juttuja?

Onneksi joukossa on ollut useampi fiksu mies (mm. tarjoilijana työskennellyt), joka on ymmärtänyt, mistä on kysymys ja kertonut asiallisesti omista kokemuksistaan.

Koomisen tietämättömälle feministihokijalle voisi jo ehdottaa jonkinlaista mitalia...

Vierailija
135/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama, jotka ovat enemmän tai vähemmän seksistisiä. En erityisesti loukkaantunut kaikista tapauksista, mutta nekin silti menevät minusta vähän seksismin puolelle.

- yhdessä talkooporukassa ilmoittauduin ajamaan mönkijää. Kaikki muut olivat miehiä / poikia, ja he katselivat minua silmät pyöreinä, kyselivät harrastanko mönkijällä ajelua (en, mutta eipä se mitään rakettitiedettä ole), kysyivät pitääkö auttaa tankkauksessa (kanisterista kaataminen onkin hirmuisen vaikeaa) jne.

- luennoitsija sanoi, että "tehkää nyt opiskeluaikoina asiaa x, koska myöhemmin ette ehdi kun teillä on vaimot elätettävänä". Olin ainoa nainen paikalla.

- toinen luennoitsija sanoi, että pojat eivät tarvitse vertaistukiryhmiä, koska he kuitenkin vain pelleilevät siellä.

Kokonaisuudessaan yllättävän vähän, vaikka olen toiminut paikoissa joissa luulisi seksismiä tapahtuvan. Nuorempana tein ns. "miesten" hanttihommia, ja silloin kohdeltiin aina oikeaoppisesti samoin kuin samassa asemassa olevia poikia, esim. jonkin raskaamman homman kohdalla kysyttiin aina kaikilta arveleeko pystyvänsä tekemään, eikä vain annettu näitä hommia suoraan miespuolisille. Nykyään toimin miesvaltaisella alalla johtotehtävissä ja alaiseni ovat yleensä kaikki miehiä, ja en ole koskaan havainnut mitään poikkipuolista sanaa, ilmettä tai asennetta, tai että joku epäilisi osaamistani. Tosin ala on sellainen että jos ei osaa mitään niin se kyllä näkyy, eli ilmeisesti jos ennakkoluuloja on niin osaamiseni riittää kumoamaan ne.

Vierailija
136/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:36"]

Tytär syntyi, tyhjä syntyi, sanoi äitini, eikä edes riidan yhteydessä, kunhan jotakin sanoakseen.

n57

[/quote]

Tuo on Kantelettaresta, ei liity mitenkään seksismiin. Jos joku laulaa ukko Nooaa niin koet varmaan senkin seksistikseksi jollain tavalla.

[/quote] Kyllä äiti kulta sen ihan minulle sanoi ja loukatakseen, kun oli huonolla tuulella. Kanteletar on minusta tuossa kohtaa erittäin naista tai tyttölasta halventava, vaikka sitä monesti pidetään pikemmin matriarkaalisesta maailmasta kertovana teoksena. 

N57

Vierailija
137/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 00:51"]Miksi joku nainen suuttuu siitä, että mies sanoo häntä kauniiksi?

Mies23v
[/quote]

Mä en ainakaan suutu. Olen kassatyöntekijä ja monesti on keski-ikäinen mies kehunut sanalla "kaunis", ja aina olen hymyillyt ja kiittänyt. Nätisti sanotut kehut tuntuu aina mukavalta, eri asia olis jos mua kehuttais seksuaalissävytteisesti, sellaista en halua tuntemattomilta kuulla etenkään töissä tai muussa epäsopivassa tilanteessa.

Vierailija
138/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni nauroi, kun kuuli mieheni tekevän meillä ruuan näin yleensä. 

Vierailija
139/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 12:31"]

Kyllä tämä aika rinkirunkkausta on. Ihmiset haluaisi ilmeisesti, että seksi katoaisi arjesta?

[/quote]

Kyllä minä haluaisin että seksiin ei tarvitsisi joka paikassa törmätä silloin kun ei halua. Sinä saat sekstailla ja runkata niin paljon kun sielu sietää, KOTONASI, mutta sinulla ei ole mitään oikeutta tuputtaa seksiä toisille ihmisille, häiritä ja loukata ketään alistavasti!

Vierailija
140/195 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 11:54"]

Olin tarjoilijana ravintolassa ja pöytä piti kattaa. En saanut tehdä sitä koskaan yksin, koska "eihän mies tiedä mikä näyttää hyvältä". Samassa paikassa myös olin "hyvä perse" ja "komea poika". Ehkä omaan sitten muiden täällä kirjoittavien miesten mielestä huonon huumorintajun kun ei suuremmin naurattanut.

[/quote]

Loukkaannutko todellakin siittä, että sinua sanotaan komeaksi pojaksi? Minä en loukkaantuisi tuosta.

Mies23v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi