Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksistisin kommentti, jonka olet kuullut?

Vierailija
02.07.2015 |

Omalla kohdallani ehkä pahin oli urheilupiireistä, naisporukka pelaa huvikseen hikistä ja raakaa lajia ja aluekokouksessa oltiin sopimassa ottelukäytännöistä. Ehdotin muista kausista poikkeavasti hiukan pidempää taukoa ns. erätauolla, että ehdimme hiukan vetämään henkeä ja syömään jotain pientä energiansaannin turvaamiseksi. Liiton vastuuhenkilö sanoi nikaten silmää, että ehtisimme meikata ja laittaa tukan kuntoon? Hienoa yrittää saada lajin naispuolta enemmän arvostetuksi, kun liitossakin väheksytään.

Ja tähän ketjuun saavat tietysti myös miehet osallistua, mitä seksististä olet kuullut naisen suusta?

Kommentit (195)

Vierailija
101/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:13"]

Edellisessä työpaikassani yksi 50-kymppinen miestyöntekijä ei vaivautunut ensimmäiseen 3 kuukauteen opettelemaan nimeäni (olin ainoa uusi työntekijä pienessä yksikössä), vaan kutsui minua "likaksi" ja puhui minusta kolmannessa persoonassa, vaikka olin aivan vieressä.

[/quote]

Mulla sama, paitsi sukupuolet toisin päin, ja aika oli vaan n. kuukausi. Myöhemmin tultiin juttuun ihan hyvin.

Vierailija
102/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:27"]Olen töissä autokorjaamolla, missä kaikki muut ovat miehiä. Muutaman kuukauden jaksoin kuunnella sitä tytöttelyä. Eniten ärsytti tytöttely miehiltä, jotka olivat minua max muutaman vuoden vanhempia. Jotenkin sellaisilta vanhoilta miehiltä sitä siedättää paremmin, vaikka ärsyttääkin. Lopulta kun ärähdin pahimmalle tytöttelijälle palaverissa niin että kaikki kuulivat, minua alettiin puhutella ihan nimellä.
[/quote]mitä sä sanoit sille? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavaa tiukkapipoisuutta valittaa ja uhriutua tuollaisista jutuista.

Vierailija
104/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten voi osata käyttää MIKROA, koska olen nainen :DDDDDDDD t: dippainssi

Vierailija
105/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunissa toimistolla yksi miespuolinen työkaveri tykkää viljellä vihjailevia vitsejä. En osaa näistä loukkaantua, lähinnä hymähtelen ja välillä lähden itsekin mukaan sanailuun. En koe näitä kommentteja mitenkään törkeiksi tai alentaviksi, ehkä siksi että tiedän tehneeni omat työni hyvin ja tiedän että pohjimmiltaan tämä duunikaverinikin arvostaa minua. Heittelee samanlaista läppää kaikille muillekin, harmiton heppu.

Vierailija
106/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:34"]

Armeijassa esiteltiin puhelinta ennen kännykkäaikaa lauseella: Tällä voitte sitten illalla soittaa karvaperseillenne.

[/quote]

Cmoon, toihan on hauskaa :D Mitä sekstististä tossa on? Vai oletko mies, jota neuvottiin miten soitetaan tyttöystävälle?

Toihan voi tarkottaa mitä vaan.
[/quote]
Niin tuon lauseen kuultuaan meistä moni päätti että on vain sen lyhyimmän ajan palveluksessa. Jos taso tuota niin ei hyödytä kuluttaa yhtään päivää tulonansaintamahdollusuudesta tuossa puljussa.

Vierailija
107/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:22"]

[/quote]

Täällä nyt hoetaan innokkaasti tuota "uhriutumista". Trendisana, jonka hokijat eivät edes ymmärrä sanan sisältöä. Sinustako ihan oikeasti uhri on ihminen, joka ei suostu epäasialliseen kohteluun? Ja vähemmän uhri on ilmeisesti sellainen, joka nyökyttelee mukana, kun häntä kohdellaan epäasiallisesti? Jännä logiikka sulla.

Vierailija
108/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär syntyi, tyhjä syntyi, sanoi äitini, eikä edes riidan yhteydessä, kunhan jotakin sanoakseen.

n57

Vierailija
109/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:39"]

ap tässä hei, hienoa keskustelua täällä käydään! En ole feministi, toivon vain että työhön valitaan pätevin, oli se sitten mies tai nainen. Tai että ravintolassa laskua tarjotaan pariskunnalle, ei vain miehelle, että meidän jokaisen mielipide on arvokas roikkui jalkovälissä jorma tai häpyhuuli. Arvostakaamme toisiamme ja antakaa mahdollisuus todistaa, että ennakkoluulot voivat olla vääriä. Joskus mies on parempi vanhempi ja nainen vaihtamaan renkaat, ei sillä ole mitään väliä kunhan asiat tulee hoidettua parhain päin :)

[/quote]

Ap, olet feminismi, jos kannatat tasa-arvoa

Vierailija
110/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:22"]

[/quote]

Täällä nyt hoetaan innokkaasti tuota "uhriutumista". Trendisana, jonka hokijat eivät edes ymmärrä sanan sisältöä. Sinustako ihan oikeasti uhri on ihminen, joka ei suostu epäasialliseen kohteluun? Ja vähemmän uhri on ilmeisesti sellainen, joka nyökyttelee mukana, kun häntä kohdellaan epäasiallisesti? Jännä logiikka sulla.

[/quote]Harmaa asiallisuus ei ole elämän tarkoitus eikä mikään tavoite. Elämään kuuluu värit.

Vierailija
111/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:39"]

ap tässä hei, hienoa keskustelua täällä käydään! En ole feministi, toivon vain että työhön valitaan pätevin, oli se sitten mies tai nainen. Tai että ravintolassa laskua tarjotaan pariskunnalle, ei vain miehelle, että meidän jokaisen mielipide on arvokas roikkui jalkovälissä jorma tai häpyhuuli. Arvostakaamme toisiamme ja antakaa mahdollisuus todistaa, että ennakkoluulot voivat olla vääriä. Joskus mies on parempi vanhempi ja nainen vaihtamaan renkaat, ei sillä ole mitään väliä kunhan asiat tulee hoidettua parhain päin :)

[/quote]

Ap, olet feminismi, jos kannatat tasa-arvoa

[/quote]En kannata mitään aatetta ilman kritiikkiä.

Vierailija
112/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15-vuotiaana kesätöissä kahvilassa. Samassa kahvilassa oli töissä kaksi poikaa (noin 18-vuotiaita), sekä toinen 15-vuotias tyttö. Koska kahvila sijaitsi pienessä, muutaman sadan ihmisen kylässä, vietimme lähes koko kesän nelistään. Vaikka nämä pojat ovat ihania ihmisiä ja ystäviä, sain joskus ihmetellä heidän asenteitaan meitä tyttöjä kohtaan. Yleisin seksistinen lause oli luokkaa "menkää te tiskaamaan ja imuroimaan, niin me voidaan purkaa toi autokuorma". Tämän lisäksi he flirttailivat ja ehdottelivat melko avoimesti seksiä. On totta, että painavien laatikoiden kantaminen onnistuu paremmin kahdelta nuorelta mieheltä kuin kahdelta teini-ikäiseltä tytöltä, mutta sellainen tytöt-ei-osaa-mitään-koska-ne-ei-ole-miehiä asenne otti meitä päähän että jossain vaiheessa niin paljon, että saarnasimme noille pojille pitkän luennon siitä miten heidän asenteensa olivat suoraan 50-luvulta. Ehdottelut ja halveksunta loppuivat kuin seinään, ja meistä tuli lopulta hyviä ystäviä.

Vierailija
113/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksismi on rikos!!! Nih.

Vierailija
114/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:58"]En muista yksittäisiä kommentteja tästä tilanteesta, mutta olimme mieheni kanssa hakemassa autoa korjaamosta ja korjaajaukko puhuin vain ja ainoastaan miehelleni (joka ei tiedä siis hölkäsen pöläystäkään autoista, vähemmän kuin minä). Jos kysyin kysymyksen tai totesin jotakin, ukko keskeytti, katsoi minua hetken säälivästi ja jatkoi miehelleni puhumista ja käänsi jopa selän minulle...
[/quote]
Tämä sama kävi minulle. Olen vielä itse autoasentaja ammatiltani, mutta käytin ajanpuutteen vuoksi autoa läheisellä korjaamolla. Kun haimme mieheni kanssa autoa, oli korjaamon miehen puhe osoitettu vain miehelleni, minut ja kysymykseni sivuutti täysin. Lopulta kyllästyin ja aloin kysellä todella teknisiä kysymyksiä ja kertoilin tarkasti tyyppivioista ja harrasteautostani. Kaveri oli selvästi vähän nolona.

Vierailija
115/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:26"]

Taaperoikäiset lapset (tyttö ja poika) leikkivät keskenään. Tämä poika ei sitten oikein halunnut jakaa lelujaan tyttäreni kanssa. Sanoin sitten ihan ystävällisesti tälle pojalle, että täytyisi oppia jakamaan omia lelujaan muidenkin kanssa niin tämän pojan isä siihen tuhahti "eiköhän se jakaminen kuule ole noiden tyttöjen juttu"

[/quote]

Huonoa huumoria ehkä joo, mutta silti hauska heitto.

Vierailija
116/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:06"]

Iskurepla: "Asteikolla feminististä täydelliseen kotirouvaan, kuinka hyvä olet tekemään ruokaa?" 

Huumorilla tietysti heitetty, mutta ei feminismi kyllä millään lailla ruoanlaittotaitoihin liity.

[/quote]

Älkää olko noin tiukkapipoisia, hauska läppähän toi on!

Vierailija
117/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:29"]

Tänään viimeksi pyysin töissä lainaan ruuvimeisseliä niin sanottiin että haluat varmaan mahdollisimman suurta meisseliä.

En tee työkseni mitään raksahommia.

[/quote]

Minä olisin nauranut tälle itsekin :D

Vierailija
118/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:11"]

Siivosin työkseni liikuntakeskusta ja ihan omalla ajalla ajoin auton rampissa tolppaa päin ja jouduin muutaman päivän sairauslomalle. Kun palasin töihin, pomoni oli "bodaamassa" aka kanteli reenikassiaan ja machoili peilin edessä salilla ja lohkaisi jotain todella hauskaa siitä miten naisten ei pitäisi saada ajaa ollenkaan. 

[/quote]

Tämän olisi voinut muotoilla niin että sinun ei pitäisi saada ajaa ollenkaan, sehän on totta ;)

Vierailija
119/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:20"]

Lentokoneessa pari penkkiriviä edempänä joku mies joutui vaihtamaan naisen kanssa paikkaa, koska vieressä oli yksin matkustava lapsi. Jos miehet ovat lentoyhtiön mielestä lähtökohtaisesti pedofiileja, niin tällaiset seikat tulisi huomioida paikkavarauksessa eikä nolata miestä lentokoneessa.

[/quote]

Tämä on kyllä ihan älytöntä... Huh.

Vierailija
120/195 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:20"]

Lentokoneessa pari penkkiriviä edempänä joku mies joutui vaihtamaan naisen kanssa paikkaa, koska vieressä oli yksin matkustava lapsi. Jos miehet ovat lentoyhtiön mielestä lähtökohtaisesti pedofiileja, niin tällaiset seikat tulisi huomioida paikkavarauksessa eikä nolata miestä lentokoneessa.

[/quote]

Tämä on kyllä ihan älytöntä... Huh.

[/quote]

Jep, nostaisin varmaan kunnianloukkaussyytteen jos selvästi vaikuttaisi siltä, että paikkaa on vaihdettu siksi että mua epäiltäisiin pedariksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi