Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksistisin kommentti, jonka olet kuullut?

Vierailija
02.07.2015 |

Omalla kohdallani ehkä pahin oli urheilupiireistä, naisporukka pelaa huvikseen hikistä ja raakaa lajia ja aluekokouksessa oltiin sopimassa ottelukäytännöistä. Ehdotin muista kausista poikkeavasti hiukan pidempää taukoa ns. erätauolla, että ehdimme hiukan vetämään henkeä ja syömään jotain pientä energiansaannin turvaamiseksi. Liiton vastuuhenkilö sanoi nikaten silmää, että ehtisimme meikata ja laittaa tukan kuntoon? Hienoa yrittää saada lajin naispuolta enemmän arvostetuksi, kun liitossakin väheksytään.

Ja tähän ketjuun saavat tietysti myös miehet osallistua, mitä seksististä olet kuullut naisen suusta?

Kommentit (195)

Vierailija
61/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hyvää hyvyyttäni kuskasin baarista silloisen mieheni kaveria kotiin. Alkoi sitten siinä meuhkaamaan, että naiset ei osaa ajaa yhtään eikä niitä pitäisi ratin taakse päästää. Hiljaisella kylätiellä sitten löin liinat kiinni ja karjaisin naisellisesti tälle miehelle, että jos herra nyt oikeasti on tuota mieltä, niin herra on hyvä ja kävelee loppumatkan. Se vaan harmitti, että siinä kohtaa oltiin hirvittävän lähellä tämän kohteliaan herrasmiehen kotia. Tosin hiljeni kyllä tuossa kohtaa. Eikä ole sen jälkeen mulle enää sanaakaan sanonut. Ei vissiin tykännyt, että naisihminen sanoo vastaan.

Vierailija
62/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Menin opettajaksi pienelle koululle ja minulle pahoiteltiin sitä, että joudun opettamaan kuudennelle luokalle matematiikkaa. "Yleensä miesopettaja on vetänyt kutosten matikat", totesi rehtori. 

Toisen kerran pidin viitosluokkalaisille matematiikan tuntia, kun vanhempainyhdistyksen naiset tulivat etsimään jotain tavaroita luokastani. He sanoivat minulle koko luokan kuullen: "Eipä taida blondi itsekään osata noita asioita."

Kyllä. Matemaattinen ajattelu tapahtuu terskassa, joten naiselta ko. puuhastelu ei onnistu.

Ope

P.s. Katsokaapa Me Naiset kannesta Anna Abreun lausahdus. Melko seksistinen sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin kesätyöpaikasta. Vastaus: "ei meillä tähän ruohonleikkuuseen ole ollut tapana tyttöjä ottaa." Olin yleisurheileva 17-vuotias tyttö. Varmasti olisin ollut yhtä hyvä kuin joku kundi.

Vierailija
64/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoikäiset lapset (tyttö ja poika) leikkivät keskenään. Tämä poika ei sitten oikein halunnut jakaa lelujaan tyttäreni kanssa. Sanoin sitten ihan ystävällisesti tälle pojalle, että täytyisi oppia jakamaan omia lelujaan muidenkin kanssa niin tämän pojan isä siihen tuhahti "eiköhän se jakaminen kuule ole noiden tyttöjen juttu"

Vierailija
65/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...

-Jos joidenkin kaipaama seksismittömyys tulisi joskus, se tarkoittaisi myös sukupuoliroolittomuutta. Sp-roolit voivat olla rajoite, mutta ne eivät missään nimessä ole _vain_ rajoite.

-Esimerkiksi miehen ja naisen erilaisuuden muistamisessa ja siitä pitämisessä ei ole mitään seksististä, vaan seksismi alkaa, jos rajataan joku psykososiaalinen asia tai piirre VAIN miehen tai naisen ominaisuudeksi.

-Seksismi ei ole aina sortavaa käytännössä, vaan joskus vaikkapa yksinkertaisesti hauskaa. Seksuaalisuudesta ja kehosta on tehty vitsejä ja satiiria hyvin kauan, eikä siinä ole mitään rikollista niin kauan kuin koko sukupuolta ei alenneta sen varjolla. Neutraaliuden ja vakavuuden ei pidä olla mikään tavoite, sillä elämä ei onnistu - eikä pidäkään onnistua - niin, että kaikkia miellytetään. Lisäksi kaikki huumori tai leikki ei ole politiikkaa.

Vierailija
66/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun naista sanotaan järjestään parin kauniimmaksi ja paremmaksi puoliskoksi. Mielisairasta seksismiä.

Vierailija
67/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mitä juttuja.

En ole ikinä elämässäni kuullut yhtä törkeitä kommentteja kuin täällä on naisille heitetty. En edes tiedä miten reagoisin, joko olisin niin täydellisen tyrmistynyt kommentin heittäjän tyhmyydestä etten saisi sanaa suustani tai avaisin sanaisen arkkuni kauniiden kirosanojen säestämänä. N26

Vierailija
68/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:46"]

Ollessani biljardissa reilusti voitolla itseäni 30v vanhempaa mieshenkilöä (olen hyvä pelaamaan):

"Osaa tyttö näköjään käytellä keppejä.."

Vastasin: "No ilmankos sinullakin on taito hallussa"

[/quote]

30 vuotta vanhempi mies tai nainen voi mun puolestani kutsua nuorempia tytöiksi tai pojiksi. Tuo nyt on hieman siinä rajalla onko se seksismikomentti vai sukupolvikommentti.

Vierailija
69/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ tyttö-sanan käyttö ei varmaan ollut pääpointti.

Vierailija
70/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on n. 180 cm pitkä nainen. Työssään hän käyttää tummaa kokohaalaria kuten kaikki muutkin. Kerran miespuolinen kollega kysyi, onko sinua koskaan luultu mieheksi? Vastauksena oli ei, onkos sinua?

Vierailija
71/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:06"]

Tuttavani on n. 180 cm pitkä nainen. Työssään hän käyttää tummaa kokohaalaria kuten kaikki muutkin. Kerran miespuolinen kollega kysyi, onko sinua koskaan luultu mieheksi? Vastauksena oli ei, onkos sinua?

[/quote]

Oliko sukunimi Vasquez?

Vierailija
72/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähällä olen päässyt näiden seksististen juttujen suhteen. No kerran illanistujaisissa pelattiin isännät vs. emännät -peliä, ja kun tiesin moottoripyöriin liittyvään kysymykseen vastusksen, yksi känninen nuorikaveri sano että "Voi vittu, miten työt voi tietää tuollasista" :D

Ja vanhemmillani oli ennen minun syntymääni ja vielä vähän sen jälkeenkin todella ahtaat käsitykset sukupuolien rooleista. Esim. minä olen hurjan kiinnostunut ilmailusta ja moottoriurheilusta, niin se ei millään meinannut passata vanhemmilleni kun olin lapsi. En kuitenkaan antanut periksi ja niin vanhemmatkin nöyrtyivät ja ymmärsivät. Äitini myönsi myöhemmin, että he todellisuudessa pelkäsivät että minua kiusataan kiinnostukseni takia ja kun asuimme tuppukylässä (minua kiusattiin lopulta kyllä ihan muista syistä), kyse ei ollut hyväksynnän puutteesta. Hän on myös sanonut että jos minua, ainoaa lasta, ei olisi hän ja isäni eläisivät vieläkin 1950-luvulla.   

Vierailija
73/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen pomo sanoi vanhassa kesätyöpaikassani vakkariasiakkaalle, että "meille ei tänne otetakaan töihin muita kun isorintaisia nuoria naisia" ja vinkkas silmää mulle ja työkaverilleni jotka olimme tuolloin 19&20v.

Vierailija
74/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan pomoni sanoi minulle, "jos aiot tehdä lapsia niin tulet sitten ensin mun luokse käymään". Vastasin siihen, etten ihan sua lasteni isäksi suunnitellut.

Vierailija
75/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä on että mies kehuu naisen ulkonäköä ja sitten naiset loukkaantuu ja mies on sika, kun kehtasi yrittää olla kohtelias ja hauska.

Vierailija
76/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:15"]

Suurin osa näistä on että mies kehuu naisen ulkonäköä ja sitten naiset loukkaantuu ja mies on sika, kun kehtasi yrittää olla kohtelias ja hauska.

[/quote]Feminismi on saanut monet naiset seuraamaan miesten käytöstä tarkemmin.

Vierailija
77/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oot niin nätti että voisit olla Suomen 3. perintöprinsessa, jos vaan vielä kasvattaisit tukkaa pidemmäksi!"

Tässä tuo fleda on vahingossa päässyt kasvamaan niin näinköhän missiorganisaatio ois valmis perustamaan mulle oman perintöprinsessapaikan.

Vierailija
78/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi rouvashenkilö ensin kehui kaunista kiharaa tukkaani ja sitten silitti sitä ilman lupaa. En saanut traumoja mutta ärsytti ja jotenkin tuli sellanen tunne että saako minua koskettaa ja silittää kuin eläintä. Olen teinipoika enkä aikuinen mies, joten kai sen ymmärtää. Eikö tää oo seksismiä, vaikka tuskin hänellä oli mitään seksuaalisia ajatuksia :D

Vierailija
79/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yökkönä , näkyvästi raskaana.Eräs miespotilas pyysi viereensä ällö ilme naamallan.Vastasin hänen erehtyneen osastoista, alapuolellamme oli siihen aikaan vierihoito- osasta.Huonetoverit nauroivat ja kysyjä öli sen jälkeen hiljaa. 

Vierailija
80/195 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni tuli kerran (taas kerran) lainaamaan rahaa minulta. Yritin aloittaa keskustelua hänen raha-asioiden hoidosta, suunnitteli ottavansa lisää lainaa pankista ym. Hän suuttui ja huusi ettei puhu ämmien kanssa rahasta. Olisi kuitenkin ollut valmis lainaamaan rahaa ämmältä, joka on hoitanut raha-asiat huolellisemmin kuin hän. En lainannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi