Poika ei ole tullut kotiin
Kommentit (42)
Ajelin tiistaina klo 02 pikkukaupungissa. Siellä pyöräili pari kasiluokalle menevää poikaa. Iät 13-14.
Ihmettelen todella vanhempia
Tuon takia muutin pois lapsuudenkodista melkein heti täytettyäni 18v. Äitini yritti tukahduttaa minut ja soitteli vähintään 10 kertaa yössä ja valvoi siihen asti kun tulin kotiin. Ilmoitin aina kenen kanssa olen ja mihin aikaan tulen, mutta tuossa iässä illan suunnitelmat saattoi muuttua nopeasti eikä sitä ekana ollut mielessä tiedottaa äidille.
Poika ei ole tullut vieläkään. Enkä ole siis soitellut tai viestitellyt perään. Eli tuosta tukahduttamisesta tässä ei ole kyse. Mitään hänestä ei oli kuulunut reilusti yli vuorokauteen.
Ap.
No kyllä nyt vois jo soittaa ja kysyä kuulumiset. Jos siitä suuttuu ja loukkaantuu, niin ihan vapaasti, saat ainakin itse rauhan.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:24"]Poika ei ole tullut vieläkään. Enkä ole siis soitellut tai viestitellyt perään. Eli tuosta tukahduttamisesta tässä ei ole kyse. Mitään hänestä ei oli kuulunut reilusti yli vuorokauteen.
Ap.
[/quote]
Vaikka tässä ketjussa sanottiin, että älä soittele perään, niin kait nyt jokainen tajuaa jo tuossa vaiheessa kysellä missä mahdollisesti on. Ei kukaan meistä tarkoittanut, että älä koskaan kysele, odota vaikka viikko, vaan maalaisjärkeä voi käyttää tässäkin. Varsinkin, jos tällainen käytös on epätyypillistä pojalles. Minä en vielä huolestuisi, koska tunnen hyvin poikani jutut, mitä tekee ja miksi ei olisi jo tullut, mutta ehkä sinun kannattaisi jo hiukan viestittää missä luuraa. Ettei ole sattunut jotain....
Taidetaan tosiaan nyt soittaa ja kysellä. On epätyypillistä tosiaan näin pitkät poissaolot.
Voi herrajee, jos av-palstalta täytyy kysellä voiko soittaa omalle pojalleen. Ei taida olla ollut oikein hanskassa koko homma.
Kun olin 18, minä sain satikutia jos jäin ilmoittamatta yöllä johonkin. Kyllähän mammalla voi tulla helposti huoli, jos ei ole tapana "katoilla" (edes lyhyeksi ajaksi) ilmoittamatta, ei vastaa puhelimeen tai jotain vastaavaa. Ei minun miehenikään ole enää lapsi, mutta kyllä minä haluan silti tietää suurinpiirtein missä ukko luuraa. Se on rasittavaa, jos täysi-ikäistä rajoitetaan ja paapotaan koko ajan. Menemisistä ilmoittaminen ja sopimusten noudattaminen on kuitenkin tavallista toisten huomioon ottamista, oli ikä mikä tahansa. Ja sellaista ei ole väärin pyytää.
No tietenkin jo soittaisin, jos kerran samassa taloudessa asuu.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:37"]Voi herrajee, jos av-palstalta täytyy kysellä voiko soittaa omalle pojalleen. Ei taida olla ollut oikein hanskassa koko homma.
[/quote]
En ole kysynyt mitään lupia. Viime yönä kirjoittelin ihan huvikseni tänne, kun hereillä olin. Nyt ajattelin kertoa, kun tilanne jatkuu.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:24"]Poika ei ole tullut vieläkään. Enkä ole siis soitellut tai viestitellyt perään. Eli tuosta tukahduttamisesta tässä ei ole kyse. Mitään hänestä ei oli kuulunut reilusti yli vuorokauteen.
Ap.
[/quote]
Provoa pukkaa
Meillä ainakin oli itsestään selvyys että ilmoitetaan koska tullaan kotiin vai tullaanko, vaikka lapset oliva täysi-ikäisiä ja asuivat kotona. Ilmoitanhan minäkin ja heidän isänsä koska on tulossa kotiin. Murkkuikäisillekin meni perille nikottelematta. Kyllä kai sitä kämppistääkin alkaisi kaivata jos ei vuorokauteen mitään ilmottaisi, saati lastaan.
Olisinkin provo, mutta ei. Totta on joka sana.
Mies laittoi äsken viestin, mun mielestä olisi pitänyt soittaa. Jos ei kohta tule vastausta soitetaan kyllä. Ap.
Onhan se on 18, mutta silti, kotona kun asuu olisi kiva tietää jos oikeasti unohtuu jonnekin...
No pistä viestiä. Älä kuitenkaan ahdistele.
18n jo aikuinen. On varmaan jossain ihan turvassa älä sen takia yöunia menetä
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 06:45"]Ajelin tiistaina klo 02 pikkukaupungissa. Siellä pyöräili pari kasiluokalle menevää poikaa. Iät 13-14.
Ihmettelen todella vanhempia
[/quote]
Stalkkailet öisin teinejä? Wtf??