Poika ei ole tullut kotiin
Kommentit (42)
Uskon kyllä, että kaikki on hyvin ei siinä mitään. En ala viestittämään. Aamulla katson onko tullut. On tosiaan täysi-ikäinen, joten juridisessa vastuussa en ole.
Sillä on tyttöystävä jota se on laittamassa. Sori äiti. Se saattaa jäädä sinne jopa yöksi.
Kyllä tuon ikäiseltäkin voi tekstarilla kysellä kuulumisia.. Kyllä ne muksut vanhemman huolen ymmärtää. Vaan pitää myöhemmin sitten selittää, että olen vaan tämmöinen höntti, että pikku hiljaa napanuoraa katkaisuu ja tottumiseen noihin asioihin. Jokainen ikävuosi kerrallaan.
Meillä 15 vuotias tietää jo tuon faktan, ettei mammaa saa jättää huoleen. Lässytyksesi meni, mutta välilläkös sitä. :)
Toivottavasti ilmottelee pian itestään.
Voihan sitä viestiä laittaa ja poika vastaa jos siltä tuntuu. Ihan sama se on oman ukon kohdalla, vaikka ihan yhtälailla täysikäinen onkin. Sitten viimeistään ei tarvitse enää kotiintuloja miettiä, kun poika muuttaa omilleen.
Mielestäni niin kauan kuin kotona asutaan, noudatetaan sovittuja kodin sääntöjä. Varsinkin kun kännykätkin on kaikilla, niin ilmoitettava olisi jos ei tule sovittuna aikana kotiin.
Ei pysty äiti nukkumaan ennenkuin lapsi on kotona. Puhu siitä huomenna rauhallisesti hänen kanssaan.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:55"]
Mielestäni niin kauan kuin kotona asutaan, noudatetaan sovittuja kodin sääntöjä. Varsinkin kun kännykätkin on kaikilla, niin ilmoitettava olisi jos ei tule sovittuna aikana kotiin.
Ei pysty äiti nukkumaan ennenkuin lapsi on kotona. Puhu siitä huomenna rauhallisesti hänen kanssaan.
[/quote]
Ei kai täysi-ikäisillä enää ole mitään sovittuja kotiintuloaikoja? Tai siis ei ainakaan meillä ole. Tulee, kun tulee ja minä menen nukkumaan, kun väsyttää. Kyllä minä aamulla viimeistään huomaan onko vai ei kotona. Toisinaan saatetaan facessa höpötellä yöllä, että mikä on homman nimi, mutta joskus suunnitelma muuttuu ja se siitä. En minä vahtaa enää 19-vuotiasta, että mitä tekee, milloin tulee ja missä on. Kyllä hän kertoo, jos haluaa.
Tässä ketjussa näkyy hyvin erilaiset kodin säännöt eri perheissä. Toisille on ok, ettei yli 18v ilmoita itsestään, toiselle on itsestäänselvyys, että ilmoitetaan edes onko kotiinpäin tulossa. Turhaa on kinastella, mikä on oikea tapa, koska jokaisessa perheessä sovitaan kaikille parhaiten käyvät säännöt.
Noin ole ajatellut itsekin, että vapautta ja vastuuta ikä tuo. Tulee, kun tulee. Kyllä kotiin kuitenkin tulee viimeistään huomenna. Voi olla vaikka unohtunut kaverilleen. Luulen, että tapasi tänään yhden kaverinsa.
Ap.
Kyllä aikuisenkin hyvä ilmoitella suurinpiirteen tulonsa. Ei tarvitse kertoa, mitä ja missä, mutta jos menee aamuun, niin se menee sitten aamuun ja sen voi sopertaa tekstariinkin. Niin kauan kun saman katon alla asutaan.
Olin itse menoissani tai isäntä, samat säännöt.
Mitä olen sanomaan jos olen poika.
Meillä on myös se sääntö, että 18v saa mennä, missä huvittaa, mutta jos ei tule yöksi kotiin, siitä pitää ilmoittaa. Ei tarvitse selittää eikä etenkään selitellä, ilmoitus riittää. Oma tupa, oma lupa, niinhän sitä sanotaan. Tämä tupa on minun ja isänsä, ja me määräämme säännöt.
No totta helvetissä alat pikkuhiljaa soittelemaan jo. En kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka asuvat samassa taloudessa, eivätkä ilmoittele ollenkaan missä menevät. En nyt tarkoita, että koko ajan tarvii raportoida, mutta toisia kunnioittavaa olis ilmoittaa esim. tuleeko kotiin yöksi, saati sitten toiseksikin.
Kunhan saatte pojan kiinni, sietäisi sopia pelisäännöt vastaisuuden varalle. Kyttäämisen tai jatkuvan ilmoittelun tielle ei tarvitse eikä kannata lähteä, mutta kyllä vanhempien luona asuessa on kohteliasta ilmoittaa vaikka tekstarilla, jos ei ole tulossa yöksi kotiin.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:08"]
Olisinkin provo, mutta ei. Totta on joka sana. Mies laittoi äsken viestin, mun mielestä olisi pitänyt soittaa. Jos ei kohta tule vastausta soitetaan kyllä. Ap.
[/quote]
Teidän piti jo 45 minuuttia sitten soittaa, tai ainakin niin sanoit ekalla sivulla. Ettekä ole vieläkään soittanut.... Ette sit kauhean huolestuneita olekaan nähtävästi. Minä laitoin hetki sitten omalle pojalle Facebookissa kyselyä, että tuleeko täksi yöksi kotiin ja vastasi ihan kiltisti. En ollut huolestunut, mutta kun nyt huomasin, että facessa näyttää olevan, niin päätin jutskata. Ottakaa nyt reippaasti yhteyttä.
Olen 30, ja kun käyn vaikka jouluna kotona ja menemme kavereiden kanssa ulos äiti pyytäää ilmoittamaan jos en tulee kotiin yöksi:) asunut kolmella mantereella ja parhaillaankin asun yli kaukana kotona alueella mikä ei aina positiivisena uutisissa, mutta jos helpottaa äitin oloa niin olkoon niin.
Poika on tullut kotiin, nyt poika saunoo
Siis luulin, että mies soittaa. Hän on tuolla toisessa huoneessa, sovimme että hän kyselee. Hän olikin laittanut vain tekstarin. Kun siihen ei vastausta tullut jonkin ajan kuluessa soitimme pojalle äsken. Hän aikoo tulla huomenna kotiin. On toisella paikkakunnalla. Eipä tarvi enää ihmetellä. Mies puhui puhelimessa hyvin rauhallisesti, kertoi, että olisi mukava, jos ilmoittaisitte, jos jäät yöksi. Tuon hänen rauhallisuutensa vuoksi halusin, että hän soittaa. Itse olen tänäiltana jo sisäisesti vähemmän rauhallinen. Nyt voi kuitenkin nukkua rauhassa, poika on kunnossa!
Meillä miehenikin on ilmoitettava tuleeko yöksi kotiin, samoin minun, niin myös 18-vuotiaani , jolla on tietysti vapaus liikkua milloin vain.
Onpa välinpitämätön nuorimies, mutta oman kasvatuksenne tulos. Alkeellisimpiinkin käytöstapohin kuuluu ilmoittaa aikataulujaan, edes tulemiset ja menemiset, jos vielä aikuisena asuu vanhempiensa luona.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:34"]
Onhan se on 18, mutta silti, kotona kun asuu olisi kiva tietää jos oikeasti unohtuu jonnekin...
[/quote]
Pillurallia se on vetämässä bissen kera. Älä nyt jumankauta itke täysi-ikäisen perään, ahdistuu poika totaalisesti, kun mamma huseeraa ja hyysää.