Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko untuvatakin saumoista tulla höyheniä?

Vierailija
17.02.2022 |

Ostin haltilta, 160€ arvoisen takin. Aika pian kun otin takin käyttöön, huomasin että saumoista tulee höyheniä, eri puolilta.
Otin yhteyttä ja sanoivat että normia, en voi palauttaa takkia.
Lupasivat kuitenkin että voin käyttää ompelijalla ja korvaavat mulle.

No käytin takkia ompelijalla, joka sanoi heti, että ei kuulu höyhenien tulla ulos, laatuvirhe. Hän ei voi korjata saumoja koska ne on ehjät ja takkiin tulisi vain lisää reikiä jos alkaisi ommella.

No kerroin tämän as.palvelulle joka sitten pyysi että lähetän takin heille ja tutkivat tarkemmin.
Nyt tuli heiltä vastaus, että ei mitään vikaa takissa, on normia että höyheniä tulee pihalle saumoista.

Ok, lähettävät takin takaisin. Jonkin pienen lahjan kera.

Mielipiteitä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisesta Känädä Goossesta on tullut samoista läpi jopa kokonainen siipi.

Vierailija
22/41 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta tietoa tämäkin. Normaalia siis että höyhenet leijailee...ööö... ehkä ei jatkoon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkasato

Sulkasato tarkoittaa lintujen höyhenpeitteen uusiutumista.

Ei se ole vika vaan ominaisuus, takki uudistuu.

Vierailija
24/41 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollekin jo sadan euron takki voi olla kallis. Kirpputoreilta kyllä tekee hyviä löytöjä.

Tuota kirpputoriväitettä kuulee paljon. Minä en ikinä löydä mitään, sillä parhaathan viedään heti käsistä.

Vierailija
25/41 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytteiden pitäisi pysyä takin sisällä.

Vierailija
26/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laadukkaan. Mäkin ostin joskus Fransan kevytuntuvatakin ja sieltä irtoili kaameasti höyheniä. En voinut pitää kun auton penkkikin oli niiden peitossa. Vein myymälään takaisin mutta eivät hyväksyneet reklamaatiota, kun kuulemma näin käy halvoissa takeissa. No, mikä sitten on halpa? 

Ja miksi myyvät huonoja takkeja?  Miksi maailmassa ylipäätään pitää valmistaa huonoja takkeja, joista tiedetään jo tehdessä, että niistä tulee täytteet ulos?  Yhtä paljon untuvaa, höyhentä ja kangasta niihinkin laitetaan, mutta ei viimeistellä saumoja.  Pitäisikö kieltäytyä ostamasta, ja kauppojen tilaamasta, niin loppuisi tarve tehdä niitä?

Höpö höpö. Laadukas untuvatakki on hanhenuntuvaa eikä ankanuntuvaa. Se on kosteuskäsitelty. Untuvatakki on tikattu niin että ne on lokerossa. Sellaisissa kohdissa mitkä joutuvat rasitukselle esimerkiksi olkapäät reppujen yms. takia käytetään mieluummin laadukkaassa takissa keinokuitua. Laadukkaat untuvatakki niin siinä on 90 prosenttia untuvaa ja 10 höyheniä. Laadukkaan untuvatakin fill Power lämpöarvo on 650-900. Kuvaamani laadukkaat untuvatakit maksaa 500-1300€.

Satasen untsikka tai vaikka kahdensadan on ihan jaskaa jos ei ole sellainen tilanne että rotsi on joku -70% superlöytö

Vierailija
27/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaassa untuvatakissa on irroitettava ja säädettävä huppu sekä laadukas vuori.

Mulla on Hugo Boss untuvatakki, tehty Euroopassa. Ostin 2016. Maksoin 569 euroa. Takki on edelleen kuin uusi ja vain harvoin joku höyhen tulee takista ulospäin. Kosteuskäsitelty ja irroitettava säädettävä huppu ja helma. Paljon taskuja. 80% untuvaa ja 20% höyhentä

Vierailija
28/41 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun Joutsenen kevytuntuvatakista tulee untuvia läpi, mutta takki on jo vanha. Kamgas on todella ohutta.

Elloksen alle 200 euron untuvaparkasta ei tule läpi mutta kangas on paksua.

Vierailija
29/41 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä haglöfsin kohtuu kallis untuvatakki, eli laatua pitäisi olla. Tästäkin takista välillä huomaa tunkevan hyöheniä ulos, se ei haittaa, koska varsinaisen untuva ei voi tuolla lailla irtoilla ilman oikeaa repeämää. Nämä irtiolevat höyhenet ovat vain eroteltaessa joutuneet takin teko vaiheessa täytteen sekaan. Yleensä mitä laaduukkaampi untuvatakki on sitä enemmän siellä on untuvaa, itsellä untuvaa 85% ja höyhentä 15%. Untuva on kevyt ja lämmin eriste, kun taas höyhen painavampaa, mutta silti takeissa sitä käytetään, jotta hinta ei olisi liian kallis pelkeällä untuvalla.

Vierailija
30/41 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäkankaan pitäisi estää se, ehkei sitä ole lainkaan, mutta tuotteet voivat tulla mistä vain, vaikka rääkätty lintu?

Vierailija
31/41 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta untuvatakkia kun sitä on vaikea pestä, mulla ei oo kuivaajaa. Ollaan ostettu laadukas Rukan toppatakki miehelle, eikä se ole untuvaa. Hyvin lämmittää kuulemma kovallakin pakkasella. Miksi ihmiset ostaa tuollaisia eläinrääkkäystakkeja kun muullakin pärjää?

Vierailija
32/41 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tulee niitä luultavasti sekin Kiinassa tehty . 

Vierailija
33/41 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkä untuvatakki, joka on ostettu yli 25 vuotta sitten. Käytän sitä vain kovilla pakkasilla, joten monina talvina sitä tarvitaan vain muutamana päivänä. Pesen sen itse pesukoneessa keväällä, jos olen käyttänyt sitä sinä talvena paljon. Siitä tulee vain aivan satunnaisesti pikkuruinen untuva läpi.

Vierailija
34/41 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 15 vuotta vanha joutsenen takki, eikä hyöhenet ole tulleet ulos uutena eikä kovan käytön jälkeen. Ostin viime talvena uuden joutsenen, eikä tule höyheniä. Tosi lämmin. Vinkki että siellä on ale. Olen ostanut omani puoleen hintaan.

Niiden kevytuntuvatakit tulee Kiinasta. Ei niitä, jos tahtoo hyvän. 

Vierailija
35/41 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun Joutsenen kevytuntuvatakista tulee untuvia läpi, mutta takki on jo vanha. Kamgas on todella ohutta.

Nää kevytversiot tehdään kiinassa ja laatu kiinaa. Lukee siellä sivuilla. 

Vierailija
36/41 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, ostin kalliin takin, kun ajattelin, että nyt sen on pakko olla hyvä ja kestävä. Sinne meni 160€.
En ikinä oo noin kallista ostanut, enkä tämän jälkeenkää aio ostaa.

Ostan jatkossakin kirpputoreilta suurimman osan vaatteista. Ap

160 euroa on todella vähän untuvatakista 

Vierailija
37/41 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne höyhenet kankaasta läpi tule vaan saumojen tikeistä 

Mulla on 15vuotta vanha untuvatakki, joskus tulee untuva saumasta läpi. Lähinnä pesun yhteydessä 

Vierailija
38/41 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolenkymmentä untuvatakkia vuosien mittaan omistaneena voi sanoa, että takista ei kuulu tursua mitään. Vanhinta kevytuntuvaa on käytetty niin kauan, että hihojen sisäsaumoihin alkoi tulla kulumista pientä reikää. Mutta siitäkään ei ole untuvat tulleet ulos mistään muualta.

Hyvä untuvatakki maksaa. Tuo vanha piti siirtää syksyllä pihahommiin. Uusi, sellainen takapuolen päälle ulottuva, kotimainen, maksaa muistaakseni noin 400 euroa.

Pitkä kevytuntuva, jota on käytetty ainakin viisi vuotta, maksaa tällä hetkellä näköjään noin 600 euroa.

Hyvää ei saa halvalla, mutta hyvä toimii niin kauan kunnes saumat alkaa pettää. Joutsenella näkyy olevan myös korjauspalvelu.

Vierailija
39/41 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, ostin kalliin takin, kun ajattelin, että nyt sen on pakko olla hyvä ja kestävä. Sinne meni 160€.
En ikinä oo noin kallista ostanut, enkä tämän jälkeenkää aio ostaa.

Ostan jatkossakin kirpputoreilta suurimman osan vaatteista. Ap

160 euroa on todella vähän untuvatakista 

Se on liian vähän uudesta. Käytettyjä löytyy torista, vintedistä ja esim ninyes nettikauppa. Ostaisin mielummin käytetyn hyvän kuin huonon uuden. Joskus sain kirppikseltä 20 eurolla, mutta niin halvalla löytyy harvoin.

Vierailija
40/41 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluu. Hyvä untuvatakki muuttaa sinut asteittain linnuksi, jos niin haluat. Voit toki siivota höyhenet pois halutessasi.