Kuuluuko untuvatakin saumoista tulla höyheniä?
Ostin haltilta, 160€ arvoisen takin. Aika pian kun otin takin käyttöön, huomasin että saumoista tulee höyheniä, eri puolilta.
Otin yhteyttä ja sanoivat että normia, en voi palauttaa takkia.
Lupasivat kuitenkin että voin käyttää ompelijalla ja korvaavat mulle.
No käytin takkia ompelijalla, joka sanoi heti, että ei kuulu höyhenien tulla ulos, laatuvirhe. Hän ei voi korjata saumoja koska ne on ehjät ja takkiin tulisi vain lisää reikiä jos alkaisi ommella.
No kerroin tämän as.palvelulle joka sitten pyysi että lähetän takin heille ja tutkivat tarkemmin.
Nyt tuli heiltä vastaus, että ei mitään vikaa takissa, on normia että höyheniä tulee pihalle saumoista.
Ok, lähettävät takin takaisin. Jonkin pienen lahjan kera.
Mielipiteitä?
Kommentit (28)
Uutta tietoa tämäkin. Normaalia siis että höyhenet leijailee...ööö... ehkä ei jatkoon...
Sulkasato
Sulkasato tarkoittaa lintujen höyhenpeitteen uusiutumista.
Ei se ole vika vaan ominaisuus, takki uudistuu.
Vierailija kirjoitti:
Jollekin jo sadan euron takki voi olla kallis. Kirpputoreilta kyllä tekee hyviä löytöjä.
Tuota kirpputoriväitettä kuulee paljon. Minä en ikinä löydä mitään, sillä parhaathan viedään heti käsistä.
Kyllä täytteiden pitäisi pysyä takin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei laadukkaan. Mäkin ostin joskus Fransan kevytuntuvatakin ja sieltä irtoili kaameasti höyheniä. En voinut pitää kun auton penkkikin oli niiden peitossa. Vein myymälään takaisin mutta eivät hyväksyneet reklamaatiota, kun kuulemma näin käy halvoissa takeissa. No, mikä sitten on halpa?
Ja miksi myyvät huonoja takkeja? Miksi maailmassa ylipäätään pitää valmistaa huonoja takkeja, joista tiedetään jo tehdessä, että niistä tulee täytteet ulos? Yhtä paljon untuvaa, höyhentä ja kangasta niihinkin laitetaan, mutta ei viimeistellä saumoja. Pitäisikö kieltäytyä ostamasta, ja kauppojen tilaamasta, niin loppuisi tarve tehdä niitä?
Höpö höpö. Laadukas untuvatakki on hanhenuntuvaa eikä ankanuntuvaa. Se on kosteuskäsitelty. Untuvatakki on tikattu niin että ne on lokerossa. Sellaisissa kohdissa mitkä joutuvat rasitukselle esimerkiksi olkapäät reppujen yms. takia käytetään mieluummin laadukkaassa takissa keinokuitua. Laadukkaat untuvatakki niin siinä on 90 prosenttia untuvaa ja 10 höyheniä. Laadukkaan untuvatakin fill Power lämpöarvo on 650-900. Kuvaamani laadukkaat untuvatakit maksaa 500-1300€.
Satasen untsikka tai vaikka kahdensadan on ihan jaskaa jos ei ole sellainen tilanne että rotsi on joku -70% superlöytö
Laadukkaassa untuvatakissa on irroitettava ja säädettävä huppu sekä laadukas vuori.
Mulla on Hugo Boss untuvatakki, tehty Euroopassa. Ostin 2016. Maksoin 569 euroa. Takki on edelleen kuin uusi ja vain harvoin joku höyhen tulee takista ulospäin. Kosteuskäsitelty ja irroitettava säädettävä huppu ja helma. Paljon taskuja. 80% untuvaa ja 20% höyhentä
Kyllä mun Joutsenen kevytuntuvatakista tulee untuvia läpi, mutta takki on jo vanha. Kamgas on todella ohutta.
Elloksen alle 200 euron untuvaparkasta ei tule läpi mutta kangas on paksua.
Kiinalaisesta Känädä Goossesta on tullut samoista läpi jopa kokonainen siipi.