Ette näköjään tiedä vankilaolosuhteista Suomessa mitään
Vankilassahan saa 5 ateriaa päivässä ja ainakin viikonloppuisin jälkiruokaakin. Sitten saa tilata kerran viikossa kanttiinista mitä haluaa.
Kommentit (15)
Ehtiikö siellä tehdä muuta kuin syödä?
Onko joku väittänyt, että vangit näännytettäisiin Suomessa nälkään?
Kanttiinista saa tasan tarkkaan sitä mitä siellä sattuu olemaan, ei suinkaan mitä haluaa.
Eli huonoa laitosruokaa. Vankien pitäisi itse säädellä mitä syö ja mitä ei syö.
Ja kanttiinista voi tilata jos sattuu olemaan rahaa. Ei sieltä tavaraa ilmaiseksi saa. Sitä paitsi viikonloppuisin tarjotaan vain yksi lämmin ateria aamupalan lisäksi. Tiedän koska olen ollut vankilassa. Siinä tulee nälkä kun odottelee lounaspäivällistään
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Vierailija kirjoitti:
Kanttiinista saa tasan tarkkaan sitä mitä siellä sattuu olemaan, ei suinkaan mitä haluaa.
Kai siitä maksaakkin pitää vai onko pysyvä tasku-ale?
Minusta vankiloissa pitäisi olla tarjolla vain vettä ja näkkileipää, pyhänä ja juhlapäivinä voisi olla lisäksi kaurapuuroa (veteen keitettynä). Eikä omia huoneita kaikille, armeijassakin monta miestä on samassa huoneessa, niin pitäisi olla vankilassakin. Mahdollisimman kurjat olot, että haluaa vastasuudessa elää ilman rikoksia ja rötöstelyä.
Vankilassa pitäisi olla henkilökuntana vain vartijat. Ruuan valmistus, tiskaus, siivous ja pyykinpesu yms. pitäisi hoitua vankien toimesta.
Vanikiloitten suihkussa tippuu usein saippuapala lattialle ja sen joutuu usein nostamaan ensikertalainen tai alhaisiin rikoksiin syyllístynyt vankii. Sen jälkeen muut vangit tulevat jonoon saippuan nostajan taakse ja lopun voitte arvatakin.
Se kirjoitti:
Ja kanttiinista voi tilata jos sattuu olemaan rahaa. Ei sieltä tavaraa ilmaiseksi saa. Sitä paitsi viikonloppuisin tarjotaan vain yksi lämmin ateria aamupalan lisäksi. Tiedän koska olen ollut vankilassa. Siinä tulee nälkä kun odottelee lounaspäivällistään
JOutuuko siellä homoillemaan?
No hyvä että saa edes ruokaa, seura kun on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Minusta vankiloissa pitäisi olla tarjolla vain vettä ja näkkileipää, pyhänä ja juhlapäivinä voisi olla lisäksi kaurapuuroa (veteen keitettynä). Eikä omia huoneita kaikille, armeijassakin monta miestä on samassa huoneessa, niin pitäisi olla vankilassakin. Mahdollisimman kurjat olot, että haluaa vastasuudessa elää ilman rikoksia ja rötöstelyä.
Vankilassa pitäisi olla henkilökuntana vain vartijat. Ruuan valmistus, tiskaus, siivous ja pyykinpesu yms. pitäisi hoitua vankien toimesta.
Sitten sieltä pääsisi ulos katkeria ja vihaisia, puutostautisia luurankoja jotka ei enää välitä yhteiskunnasta pätkääkään. Ei sillä rikoksia vähennettäisi.
Mulla oli kerran yksi linnassa ollut työkaveri. Sanoi vaan, että se on ihan perseestä olla lukkojen takana 23 tuntia vuorokaudessa. Kyllä mää sitä uskon. Muuten kokemukset on aika vähissä.
Linna dokkarista kyllä selkis että siellä pärjäisi vaikka sumopainija. Se ettei laitoksessa saada ihmisiä normaalipaino siksi enempikin huolestuttavaa.
Se kirjoitti:
Mutta saahan ne käyttörahaa ja "palkkaakin" jos osallistuu toimintaan. Ei ne suuria roposia ole, mutta kyllä sillä jotain saa ostettua.
So? Miksi pitäisi tietää?