Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset nettideittailussa kysyvät aina ammattia?

Vierailija
17.02.2022 |

Olen pistänyt merkille, että tutustumisen aikana naiset eivät ikinä unohda kysyä mieheltä ammattia. Miksi tämä on niin tärkeää?
Muistan kerran yhdet treffit joiden alussa nainen kysyi, että mitäs teet työksesi ja sen jälkeen hän ei kysynyt enää yhtään mitään.
Harvoin kuulen esim. kysymystä, että minkälainen olet luonteeltasi.
Aina tuntuu olevan hirveä kiire kuulla se ammatti, käännetään se keskustelu heti töihin ihan kuin ilman sitä tietoa ei voisi jatkaa tutustumista.

Kommentit (654)

Vierailija
541/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toimeentulotuella elävä mies, ja naisystäväni käy pienipalkkaisessa duunissa. Ja minä olen se joka joutuu tämän tästäkin lainaamaan rahaa hänelle, koska taloudenhallinta lienee minulla parempi. Joten en siis ole "elätti" enkä "perässäraahattava" ja suurin osa vastauksistanne on surkeita valehteluyrityksiä.

Mitä ihmettä? Taloudenhallintasi on surkeaa, sinähän elät toimeentulotuella ja täysin muiden rahoilla! Ainut mikä tuon selittäisi olisi täysi työkyvyttömyys eikä sekään muuta muuksi sitä että et tienaa omia rahojasi.

tarkoitin tietysti vain, että miten selviää niillä tuloilla jotka on. Etpä var-maan tajunnut? Pakko kaivaa vaikka kivensilmästä jotain moitittavaa,vai?

Vierailija
542/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn, etsitkö vakavaa vai panoa, koska ei kiinnosta lähteä pelkän nussimisen takia tutustumaan.

Tähän paras vastaus on, että kyllä se vakavampi suhdekin tietty kiinnostaa. Sitten jos sitä ei tulekaan, niin saipahan ainakin pimppaa eikä tullut valehdeltua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
544/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä kommentteja puolin ja toisin. Kun olin parikymppinen, ei miehen ammatilla tai koulutuksella ollut mitään merkitystä. Riitti, että mies oli hauskaa seuraa ja hyvännäköinen. Silloin en edes ajatellut, että olisin menossa naimisiin, hankkimassa lapsia ja ottamassa yhteistä asuntolainaa näiden miesten kanssa. 

Kun villi nuoruus oli eletty ja tuli aika vakiintua, miehen ammatilla alkoikin olla jo merkitystä. Kuten muutkin on jo todenneet, parisuhteelle ja perheelle käytettävissä oleva aika on varsin oleellinen juttu. Jos mies olisi ollut paljon ( = yli 40 tuntia viikossa) töissä tai olisi ollut ilta/yötöissä ja/tai usein viikonloppuisin töissä, tämä olisi tarkoittanut, että olisin ollut lastenhoidon suhteen käytännössä yksinhuoltaja ja avioliittokin suunnilleen samaa kuin jos oltaisiin vain seurusteltu. 

Mitä tulee ammatin myötä syntyvään taloudelliseen tilanteeseen, niin onhan silläkin merkitystä. Esimerkiksi mietittäessä, millaisessa asunnossa voidaan asua, mitä voidaan yhdessä tehdä ja montako lasta voidaan hankkia. Kun lähtökohtana on maksaa kaikki yhteiset menot puoliksi, pitäisi molemmille jäädä vielä omaan käyttöönkin rahaa. Pienituloisen puolison kanssa joutuu yhteisen elintason suunnittelemaan pahimmassa tapauksessa matalammaksi kuin mitä oma elintaso olisi sinkkuna. Ja jos tilanne on vielä se, että pienituloinen saa jo sinkkuna erilaisia yhteiskunnan tukia, ainakin osan näistä tuista saattaa menettää kokonaan mennessään parisuhteeseen, koska oletetaan, että puoliso maksaa sen, mitä yhteiskunta on aiemmin maksanut. 

Nyt sitten taas, kun mulla on ikää, olen leski ja lapset aikuisia, ei mua kiinnosta miesten ammatit. Koska mulla ei ole tarkoituskaan muuttaa enää kenenkään kanssa saman katon alle asumaan. Enkä kaipaa kovin tiivistä yhteydenpitoakaan. Yötyö, kolmivuorotyö, reissutyö tms ei ole enää este. Tavoitteena kun ei ole enää edes yhteinen keinutuoli eikä yhteinen hautapaikkakaan. Voin tehdä ystävieni ja muiden läheisteni kanssa asioita, joihin miehellä ei olisi varaa. Nyt taas riittäisi, että mies on hauskaa seuraa. Edes ulkonäkö ei merkitse enää juuri mitään. 

Vierailija
545/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset näissä ketjuissa aina väittävät että ammatin kysyminen on vain small talkia, mutta miesten käytännön kokemus on sellainen, että ammatin kysyminen on kynnyskysymys joka määrittelee jatkoon pääsyn.

Kokeile vastata vaikka siivooja tai joku muu matalan statuksen ammatti ja yritä pysyä kärryillä että miten moni keskustelu loppuu välittömästi.

Tietenkään kukaan mies ei arastelisi keskustelua ammatista jos se olisi oikeasti vain small talkia.

En siedä miestä joka arastelee mihinkään kysymykseen vastaamista. Miksi te arkajalat ette hanki ammattia jonka uskotte takaavan jatkoon pääsyn? Mitä ihmettä te valitatte ja testailette? Kun olette kerran selvittäneet miten homma toimii, hyödyntäkää sitä.

Mitä on tämä toksinen maskuliinisuusvaatimus? Kyllä mieskin saa nykyään olla arkajalka, jos haluaa.

Ja minä saan olla kiinnostumatta aroista miehistä. Katsos kun nykyään mies saa olla mitä haluaa ja yllättäen minäkin saan olla mitä haluan.

Vierailija
546/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toimeentulotuella elävä mies, ja naisystäväni käy pienipalkkaisessa duunissa. Ja minä olen se joka joutuu tämän tästäkin lainaamaan rahaa hänelle, koska taloudenhallinta lienee minulla parempi. Joten en siis ole "elätti" enkä "perässäraahattava" ja suurin osa vastauksistanne on surkeita valehteluyrityksiä.

Mitä ihmettä? Taloudenhallintasi on surkeaa, sinähän elät toimeentulotuella ja täysin muiden rahoilla! Ainut mikä tuon selittäisi olisi täysi työkyvyttömyys eikä sekään muuta muuksi sitä että et tienaa omia rahojasi.

tarkoitin tietysti vain, että miten selviää niillä tuloilla jotka on. Etpä var-maan tajunnut? Pakko kaivaa vaikka kivensilmästä jotain moitittavaa,vai?

Ei siinä kaivaa tarvitse. Et pysty elättämään itseäsi, se on moitittavaa sellaisenaan. Ja kehtaat kritisoida kumppaniasi joka sentään tienaa rahansa.

Vierailija
547/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kun sanon olevani it-insinööri niin lähes aina naisen kiinnostus loppuu siihen.

M29

Mahdanko olla itse jossain nörttikuplassa, kun olen ihan luullut että aiemmin niin halveksitut narukäsinörtit olisivat nykyisin kuuminta hottia? Olen itse jo anoppi-ikäinen, mutta ihan netissä olleiden juttujen perusteella on muotoutunut sellainen mielikuva, että IT-ala nähdään nykyisin arvostettuna ja houkuttelevana. 

Ja kun ainakin miesten keskuudessa on vahva usko siihen, että naisia kiinnostaa vain raha, niin tuntuisi oudolta, ettei nainen näkisi miehen työskentelyä hyväpalkkaisella alalla positiivisena asiana.

Uskoisin, että IT-inssille löytyy ottajia. Kyllä nörteillä on oma fanikuntansa. 

Vierailija
548/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon AMK-insinööri, mutta sanon aina olevani suunnittelija. Teen siis suunnitteluinsinöörin hommia, eli on ihan todenmukainen ilmaus. Naiset tykkää vissiin luovemmista miehistä ja ovat aina positiivisesti yllättyneitä mun "luovasta urasta". Todellisuudessa piirtelen autocadillä koneen osia, mikä ei ole mitenkään seksikästä.

M37

Mitä ihmettä!? Onhan toi seksikästä! Sun pitää nyt ryhdistäytyä ja etsiä nainen, jonka silmässä sun työ on seksikästä. 

Ja kyllä tuossa työssä luovuuttakin tarvitaan. 

Vierailija
549/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset näissä ketjuissa aina väittävät että ammatin kysyminen on vain small talkia, mutta miesten käytännön kokemus on sellainen, että ammatin kysyminen on kynnyskysymys joka määrittelee jatkoon pääsyn.

Kokeile vastata vaikka siivooja tai joku muu matalan statuksen ammatti ja yritä pysyä kärryillä että miten moni keskustelu loppuu välittömästi.

Tietenkään kukaan mies ei arastelisi keskustelua ammatista jos se olisi oikeasti vain small talkia.

Okei, oletetaan, että mies on siivooja. Mitä iloa siitä olisi, että asia ei kävisi ilmi heti tutustumisen alussa, jos naiset kerran eivät huoli matalan statuksen miehiä? Eikö olisi vielä ikävämpää, että olisi ensin ehtinyt herätä molemminpuolinen kiinnostus ja sitten se lopahtaisi kuin että molemmat huomaisivat heti, että tämä oli tässä?

Miksi olette noin pinnallisia miehen statuksen suhteen?

Ohis, mutta miksi suhteessa ei saisi olla mitään pinnallisia kriteereitä tai toiveita?

Itse toivon taide- tai kulttuurialalla olevaa kumppania, ja täytyy sanoa, että kaikkien muiden kohdalla tulee pienimuotoinen pettymys, oli toisen ammatti sitten siivooja tai toimitusjohtaja. Ei vaan tunnu siltä, että oltaisiin samalla aaltopituudella. Kyllä kiinnostavalle ihmiselle annan mahdollisuuden, mutta vielä koskaan ei ole kunnolla synkannut muiden kuin eri alojen taiteilijoiden tai kulttuurialan ihmisten kanssa.

Minä en pidä tuota toivetta mitenkään pinnallisena kriteerinä. En ole itse taide- enkä kulttuurialalla ja suorastaan koen, että näiden ihmisten ajattelussa ja arvomaailmassa on itselleni jotain hyvin vierasta. Ei siis väärää, vaan erilaista. En vain pysty ymmärtämään näiden ihmisten ajatusmaailmaa ja elämäntapaa, enkä voisi kuvitellakaan yhteiselämää jonkun taide- tai kulttuuri-ihmisen kanssa. Joten näin naisen logiikalla sen täytyy toimia myös toiseen suuntaan. En osaa ajatella, että joku taide- tai kulttuuri-ihminen pystyisi innostumaan vaikkapa vakuutusmatemaatikosta tai metsäkoneiden suunnittelijasta.

Vierailija
550/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon AMK-insinööri, mutta sanon aina olevani suunnittelija. Teen siis suunnitteluinsinöörin hommia, eli on ihan todenmukainen ilmaus. Naiset tykkää vissiin luovemmista miehistä ja ovat aina positiivisesti yllättyneitä mun "luovasta urasta". Todellisuudessa piirtelen autocadillä koneen osia, mikä ei ole mitenkään seksikästä.

M37

Mitä vikaa on suunnitteluinsinöörin tittelissä? Minusta se kuulostaa mielenkiintoiselta. Millaiset naiset nyrpistelevät ammatillesi?

Vierailija
551/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse arvostan koulutusta ja itsensä kehittämistä. Haluan, että kumppani arvostaa samoja asioita.

Jotkut arvostaa korkeita tuloja. Itselleni joku miljoonia tienaava jääkiekkoilija olisi turn off.

Joo aivan varmasti :DDD

LEHMÄTKIN LENTÄÄ JOSKUS!

Vierailija
552/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei tunnu ymmärtävän ollenkaan miehen näkökulmaa joka ammatin kertoessaan huomaa naisten hiljenevän kerta toisensa jälkeen.

Ei pointti ole se, että mies haluaisi salailla työtänsä vaan pointti on se, että mies haluaisi tilaisuuden tutustua ilman, että se loppuisi heti ammatin kertomisen jälkeen.

Tietenkin ammattia saa kysyä, mutta sen pitäminen kynnyskysymyksenä on sama asia kuin mies kysyisi naiselta vartalon mittoja etukäteen ja päättäisi sen perusteella haluaako tutustua lisää.

Vierailija
553/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalia kysyä työpaikkaa. Vain sekopäät ja työttömät tuosta kyselystä ahdistuvat, kukaan muu ei.

Vierailija
554/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei tunnu ymmärtävän ollenkaan miehen näkökulmaa joka ammatin kertoessaan huomaa naisten hiljenevän kerta toisensa jälkeen.

Ei pointti ole se, että mies haluaisi salailla työtänsä vaan pointti on se, että mies haluaisi tilaisuuden tutustua ilman, että se loppuisi heti ammatin kertomisen jälkeen.

Tietenkin ammattia saa kysyä, mutta sen pitäminen kynnyskysymyksenä on sama asia kuin mies kysyisi naiselta vartalon mittoja etukäteen ja päättäisi sen perusteella haluaako tutustua lisää.

Mitä selität? Tuo tarkoittaa juuri sitä että sinä haluat salailla työtäsi. Enkä kaipaa sellaisen seuraa joka häpeää työtään.

Vierailija
555/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kysy luonteesta? Jokainenhan voi kertoa luonteestasn mitä tahansa, mutta ammattia ei voi valehdella. Ammatti kertoo ihmisestä paljon. Esim sen,että on pitkäkänteisyyttä ja tavoitteellisuutta ja älyä sen verran,että on kyennyt suorittamaan jonkun tutkinnon.

Taisi osua, eli ap:lla ei ole mitään ammattia.

P. S Ihmiset ylipäätään kysyvät ammattia, kun tutustuvat toisiinsa,ihan perusjuttu.

Ei se ammatti kerro mitään siitä, että mitä sen ammatin harjoittaja on ihmisenä, kuten ei myöskään pukeutuminen.

Aika idioottimaista vetää jotkut täysin debiilit johtopäätökset joidenkin ulkoisten seikkojen, tai henkilön harjoittaman ammatin perusteella.

Huvittaa noin yksinkertaiset ihmiset.

Vierailija
556/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä selität? Tuo tarkoittaa juuri sitä että sinä haluat salailla työtäsi. Enkä kaipaa sellaisen seuraa joka häpeää työtään.

Enkä minä sellaista seuraa, joka ei halua tutustua minuun ihmisenä jonkun ammatin takia, tai pukeutumisen takia, tai sen takia kun minulla ei ole santanderin omistamaa bemaria, tai audia.

Vierailija
557/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä väärää siinä sitten olisi, jos ei haluaisi tutustua tarkemmin naiseen, jonka vartalonmitat eivät miellytä?

Vierailija
558/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ymmärtää hyvissä ajoin miksi sitä ammattia kysytään. Tämän kun ymmärrät niin ymmärrät myös minkä ammatin edustajien ei kannata paljoa deittailulta odottaa. Tapaamistilanteessa kyselyillä on aina jokin tarkoitus. Ei kysellä keskustelun vuoksi vaan kyseessä on ensi alkuun enemmänkin työhaastattelu, joka pitää läpäistä, jotta pääsee sinne seuraavalle tasolle.

Vierailija
559/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä väärää siinä sitten olisi, jos ei haluaisi tutustua tarkemmin naiseen, jonka vartalonmitat eivät miellytä?

Miehen mielestä ei mitään väärää, mutta montako kertaa olet kysynyt naiselta vartalon mittoja ja miten he ovat siihen suhtautuneet?

Vierailija
560/654 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kysy luonteesta? Jokainenhan voi kertoa luonteestasn mitä tahansa, mutta ammattia ei voi valehdella. Ammatti kertoo ihmisestä paljon. Esim sen,että on pitkäkänteisyyttä ja tavoitteellisuutta ja älyä sen verran,että on kyennyt suorittamaan jonkun tutkinnon.

Taisi osua, eli ap:lla ei ole mitään ammattia.

P. S Ihmiset ylipäätään kysyvät ammattia, kun tutustuvat toisiinsa,ihan perusjuttu.

Ei se ammatti kerro mitään siitä, että mitä sen ammatin harjoittaja on ihmisenä, kuten ei myöskään pukeutuminen.

Aika idioottimaista vetää jotkut täysin debiilit johtopäätökset joidenkin ulkoisten seikkojen, tai henkilön harjoittaman ammatin perusteella.

Huvittaa noin yksinkertaiset ihmiset.

Kyllä se kertoo. Ammatti kertoo kunnianhimosta, ahkeruudesta, älystä, arvoista ja ties mistä. Yksi asia, jos ihmiseltä pitäisi kysyä deittaillessa niin se olisi ammatti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi