Miksi naiset nettideittailussa kysyvät aina ammattia?
Olen pistänyt merkille, että tutustumisen aikana naiset eivät ikinä unohda kysyä mieheltä ammattia. Miksi tämä on niin tärkeää?
Muistan kerran yhdet treffit joiden alussa nainen kysyi, että mitäs teet työksesi ja sen jälkeen hän ei kysynyt enää yhtään mitään.
Harvoin kuulen esim. kysymystä, että minkälainen olet luonteeltasi.
Aina tuntuu olevan hirveä kiire kuulla se ammatti, käännetään se keskustelu heti töihin ihan kuin ilman sitä tietoa ei voisi jatkaa tutustumista.
Kommentit (654)
Mä oon AMK-insinööri, mutta sanon aina olevani suunnittelija. Teen siis suunnitteluinsinöörin hommia, eli on ihan todenmukainen ilmaus. Naiset tykkää vissiin luovemmista miehistä ja ovat aina positiivisesti yllättyneitä mun "luovasta urasta". Todellisuudessa piirtelen autocadillä koneen osia, mikä ei ole mitenkään seksikästä.
M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 sivua keskustelua siitä, kun aloittaja on tehnyt aika korkealentoisia tulkintoja siitä että potentiaalista kumppania kiinnostaa missä toinen viettää n. 10 h (työmatkat otettu huomioon) viitenä päivänä viikossa.
Ps. minulta on joka ainoa tuttavuus kysynyt ammattia sukupuolesta ja asiayhteydestä riippumatta.
Kyseinen 10h, sen ei edes pitäisi kiinnostaa, koska sillä ei ole merkitystä.
Jos kiinnostut jostain, niin sinua ei haittaa yhtään vaikka hän tekee 10 tuntia vuorokaudessa seksityötä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toimeentulotuella elävä mies, ja naisystäväni käy pienipalkkaisessa duunissa. Ja minä olen se joka joutuu tämän tästäkin lainaamaan rahaa hänelle, koska taloudenhallinta lienee minulla parempi. Joten en siis ole "elätti" enkä "perässäraahattava" ja suurin osa vastauksistanne on surkeita valehteluyrityksiä.
Mene pummi töihin. Pienipalkkainen nainen sentään elättää itse itsensä, sinä et.
teit kyllä selväksi asenteesi toimeentulotuella eläviä kohtaan. Kokkariko olet?
Jos selitykset siitä, että miehen kukkaro eli palkka eli ammatti on tärkeyspäässä ylhäällä pitää ottaa todesta, niin yrittäkää edes valehdella uskottavammin.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan vasemmalle kaikki miehet joiden profiileissa yritetään esittää varakasta, oli varallisuus aitoa tai feikattua. Ei kiinnosta semmoinen arvomaailma.
Samaa snobismia kuin muutkin arvot. Vähän enemmän pinnalla kuin normaalisti, mutta määrällistä eroa ei välttämättä ole. Ehkä se on onnellinen siinä vaiheessa, ja haluaa tuoda sitä esiin, että hyvin menee. Myöhemmällä iällä se voi olla itsetunnon korvike tai muuttunut elitismiksi.
Olenko itse snobi ja elitisti? Toki, täytyy myöntää, enkä ole muuttamassa sitä, kun ei tunnu luonnolliselta, ja se on hyödyllinen vastavoima muiden snobismia vastaan, ja korvaa itsetunnon luonnollisesti, jolla pysyy samalla viivalla. Jos olisin mitätön, olisin elitisti sen suhteen, että olisin snobismia vastaan.
kyllä ne miehetkin kysyy. Aina. Ja viestittely loppuu lhes joka kerta seinään kun kerron että olen TYÖTÖN.
Mutta, naisena myös kysyn miehiltlä. SYYnä on se että joku voi olla vaikka ex perhemur----aja, joka on esim. mt-eläkeläinen, skitsofr---mutta vapaalla jalalla. Valmiina deittailemaan naisia. Kai heiläkin on oikeus hakea seuraa. Myös nämä on liikenteessä, vaikkapa Sanna SIll.....ää. Sitä vaan treffeille. Suomessa kun ketään ei pidetä vankilassa kauempaa kuin 10 v. ja sitäkin aeimmin vapautuu koevapauteen tms.
Pyrin säästämään aikaa, että jos jotain tuollaista paljastuu, sen paljastumiseen ei tarvitse kulutta 6 kk liirum laarum jaaritteluja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et suoraan laita deittiprofiiliin sitä ammattia, niin loppuu kysely?
Kyllä mä aina ohitan sen, jos siinä on se ammatti.
-Naisen logiikka
Naiset näissä ketjuissa aina väittävät että ammatin kysyminen on vain small talkia, mutta miesten käytännön kokemus on sellainen, että ammatin kysyminen on kynnyskysymys joka määrittelee jatkoon pääsyn.
Kokeile vastata vaikka siivooja tai joku muu matalan statuksen ammatti ja yritä pysyä kärryillä että miten moni keskustelu loppuu välittömästi.
Tietenkään kukaan mies ei arastelisi keskustelua ammatista jos se olisi oikeasti vain small talkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset vain suosiolla laittaisi profiiliin ne ammatit, jotka kelpaa, niin miehet ei suotta tuhlaisi aikaa vääriin naisiin.
Ja samoin myös tulorajat.
-
Tuolon hyvä!
Eikös joku voisi luoda pisteytysjärjestelmän (appin tai softan) jossa olisi eri parametrejä ja oletus-painoarvokerroin kullekin. Se olisi luonnollisesti muokattavissa, sillä niinhän elävässä elämässäkin toinen nainen arvostaa hyvää tanssitaitoa ja toinen kunnossa olevaa lompakkoa ja kolmas erotiikkaosastoa.
Alku-hahmotelma... voi täyentää
-vuosiansio
-painoindeksi
-postinumero
-veneen pituus
-Bemarin malli
-Odotettavissa oleva perintö M€
-lapsia edellisistä suhteista
-tasoitus golffissa
-kaukomatkojen kesto kuukausissa mitattuna
-
-
-
jne varmaan täydennystä löytyy...?
En muista törmänneeni tollaiseen kertaakaan, naisten suhteen jotka mua kiinostaa, että taitaa riippua miehestäkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurustellut työnarkomaanin kanssa ja haluaisin kyllä tietää onko mahdollisesti samanlainen työnarkomaani. Mieluummin normityötä tekevä eikä sellainen jolle työ on koko elämä.
Amispuolelta niitä löytyy eniten, ja sitä vähemmän mitä ylemmäs mennään, koska voivat olla mieluummin nenä kirjassa tai näytössä, ehkä jopa Vauva-palstalla. Ohjukset voi selvittää piankin.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan suoraan profiiliin, että ammattia tai koulusta ei ole ja että olen pitkäaikaistyötön. Tiedän että nämä kiinnostavat naisia eikä siis tarvitse noista kysellä. Toisaalta ei tarvitse kysellä sen takiakaan, että ei tuollaiseen profiiliin tule yhtään tykkäystä. No, enpä ainakaan haaskaa kenenkään aikaa.
Jospa panostaisit siihen profiiliin, että neidit näkee millainen olet, ja jos ketään ei kiinnosta, ei ole sun syy. Ongelma on matala taloudellinen taso ja varattomuus, jos ne ei toiselle sovi.
Kysyn ammattia, koska mielestäni se on yksi tutustumisen neutraaleimmista kysymyksistä ja ihan asiaankuuluva, kun etsitään kumppania. Se mikä ammatti sitten on, ei yleensä merkitse niin kovasti itselleni, mutta joku koulutus peruskoulun jälkeen on kuitenkin vaatimuksena. Harvassa ovat ne ammatit, joiden vuoksi en voisi koko tyyppiä harkita parisuhteeseen. Mulle ei ole suurta merkitystä onko mies kaupan kassalla vai kirurgi, kunhan tykkää työstään ja toisaalta työ ei ole koko elämä (kuten monella kirurgilla...). Ammatinvalinta myös kertoo ihmisestä paljon, moneen ammattiin ei pääse tai siinä ei menesty, jos ei ole tiettyjä ominaisuuksia esim. oma-aloitteellisuutta, pitkäjänteisyyttä tai sosiaalisia taitoja (ammatista riippuen). Ja kyllä, ammatinvalinta antaa myös osviittaa taloudellisesta tilanteesta. Miehen lompakon perässä en ole, mutta jos mies ei tule palkallaan toimeen ja/tai on jatkuvasti taloudellisissa vaikeuksissa niin en näe kovin suuria mahdollisuuksia pysyvämpään suhteeseen ja esim. perheen perustamiseen. Itse tulen ihan kohtuullisesti toimeen ja kokemuksesta tiedän, että suhde alkaa rakoilla kun toisen varat loppuvat ja oletukset minun maksuhalukkuudestani alkavat.
Vierailija kirjoitti:
Onhan lääkärillä ja teurastajalla kieltämättä hiukan eri kaiku.
Lääkärit on pelottavia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ammatti kertoo ihmisestä paljon. Kuhunkin ammattiin päätyy tietyntyyppisiä ihmisiä. Olen itse esimerkiksi kirjastonhoitaja. Herättää varmaan tiettyjä mielikuvia ihmisissä. Mieheni on lääkäri. Se herättää sitten taas toisenlaisia ajatuksia. En ymmärrä miksi ammatin tiedusteleminen olisi jotenkin loukkaavaa.
Mitä mielenkiintoa on deittailusta, jos tietää toisesta jotain?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä ammatilla tuntuu olevan iso merkitys myös miehille. Nuorempana baarissa ollessa miehet kysyivät mitä teen työkseni. Kun sanoin olevani siivooja, eivät sen jälkeen enää juttelua jatkaneet. Ja tämä oli useamman kerran. Tätä aikani kun ihmettelin, ajattelin valehdella seuraavalle. Seuraava kysyi, sanoin olevani merkonomi opiskelija. Juttelu jatkui ja miehellä pysyi mielenkiinto.
Toki kun teoriani oli vahvistettu, en itse jatkanut jutustelua.
Naisenkin statuksella siis on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain työttömiä miehiä kiukuttaa ammatin kysyminen
Niin?
Milloin se menee perille, että miehiä ei kiinnosta naisen ammatti? 😅
Miehiä kiinnostaa naisen tissit, peppu, emätin, hiukset, kasvot.
Miksi väitätte vastaan?
Molemmilla sukupuolilla vain se ensimmäinen ylitettävä, suhteessa itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset näissä ketjuissa aina väittävät että ammatin kysyminen on vain small talkia, mutta miesten käytännön kokemus on sellainen, että ammatin kysyminen on kynnyskysymys joka määrittelee jatkoon pääsyn.
Kokeile vastata vaikka siivooja tai joku muu matalan statuksen ammatti ja yritä pysyä kärryillä että miten moni keskustelu loppuu välittömästi.
Tietenkään kukaan mies ei arastelisi keskustelua ammatista jos se olisi oikeasti vain small talkia.
"Kokeile vastata vaikka siivooja". Oletko itse siivooja vai kehotatko toisia valehtelemaan? Väitätkö myös, että yksikään pienipalkkainen mies ei ole koskaan päätynyt parisuhteeseen? Nyt minua kiinnostaa, onko oma isäsi johtaja, miesmalli vai lottomiljonääri?
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin joku totesi että tietylle alalle päätyvät samankaltaiset henkilöt ja tuossa olikin sitten se syy miksi en paljasta ammattiani aluksi, karkea yleistäminen.
Olen työskennellyt ammatissani riittävän kauan kuullakseni tai lukeakseni lähes kaikki stereotypiat työhöni ja ammattiryhmääni liittyen enkä halua kuunnella niitä enää.
Mikä sun ammatti on, näin alun jälkeen? Sähköputkimies?
Eikö se ole "monotypia", tässä tapauksessa?
Kyllä miehetkin kysyy. Olen sattumoisin jäänyt työkyvyttömyyseläkkeelle nuorena ja teen työkeikkoja vain epäsäännöllisesti silloin tällöin. Jos joku kokee asian dealbreakeriksi niin parempi vaan kun tulee heti ilmi, eipähän mene aikaa hukkaan.
tykätään toistemme seurasta?