Miksi naiset nettideittailussa kysyvät aina ammattia?
Olen pistänyt merkille, että tutustumisen aikana naiset eivät ikinä unohda kysyä mieheltä ammattia. Miksi tämä on niin tärkeää?
Muistan kerran yhdet treffit joiden alussa nainen kysyi, että mitäs teet työksesi ja sen jälkeen hän ei kysynyt enää yhtään mitään.
Harvoin kuulen esim. kysymystä, että minkälainen olet luonteeltasi.
Aina tuntuu olevan hirveä kiire kuulla se ammatti, käännetään se keskustelu heti töihin ihan kuin ilman sitä tietoa ei voisi jatkaa tutustumista.
Kommentit (654)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tärkeää olekaan, mutta yksi hyvä keskustelunaihe kun ei muutakaan keksi. Yleensä ihmiset tekevät jotakin työkseen/opiskelevat/etsivät työtä/ jotenkin kuluttavat päivänsä. Ammattia kysyessä saa jo pienen keskustelun täysin tuntemattomankin ihmisen kanssa aikaiseksi, eikä tarvitse puhua säästä ja saa samalla myös jo pienen käsityksen ihmisen elämästä ja kiinnostuksen kohteista.
Mitä jos mies on opiskellut paljon ja tietää valtavasti eri asioista, mutta ei ole tehnyt töitä kovin paljon ja siten omaisuutta ei ole?
Eihän nainen omaisuutta kysynyt vaan ammattia. Jos on opiskelija niin kertoo sitten niistä opinnoista. Puheenaihe sekin on.
Rivien välistä voi lukea naisen kysyvän mieheltä, että löytyykö rahaa.
Melkein kaikki kysymykset voi tulkita noin. Jos kysyy harrastuksia, niin paljastavathan nekin, käyttääkö harrastamiseen paljon rahaa vai ei, jos kysyy asuinaluetta, sekin voi antaa osviittaa tulotasosta... Mitähän sitä uskaltaa enää treffeillä jutella? Sää tietysti on yleensä aika turvallinen aihe. Mutta löytyykö kumppani vain helmikuun sohjoa päivittelemällä?
Politiikka ja uskonto alkavat tuntua ihan neutraaleilta aiheilta aloittaa keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi seurustella poliisin kanssa joten siksi haluaisin tietää miehen ammatin.
Poliisi on poliisi myös vapaa-ajalla joten poliisin kanssa täytyy miettiä tarkemmin keskustelun aiheet ja mitä sanoo.
Ei tavallisen ihmisen tarvitse varoa vaikka olisi treffeillä supon agentin kanssa.
18-25 hain nimenomaan varakasta miestä sittemmin siirryin duunareihin. Tajusin ettei mua arvostettu yhtään sen enempää vaikka mies tienasi enemmän,päinvastoin. Nyt kun molemmat maksaa omat menonsa ja tienaa saman verran ei tule isompia kiistoja.
Tosin, isoin ongelma minkä huomasin oli ja on edelleen etten nähnyt juurikaan miesten kertovan mielenkiinnon kohteistaan. Tää nykyinen kertoi olevansa freelancer ja harrastavansa museoita. Tiesin freelancereissa olevan niitä jotka tekee töitä milloin huvittaa mutta myös uutteriakin.
Oma sattui kuulumaan uutteriin.
Koska mulle työttömät on ehdoton ei. Jos mies vastaa että hän on työtön, lopetan hänen kanssaan kommunikoinnin. Ihan sama mitä opiskelee/työtä tekee, kunhan ei ole työtön
Onko aloittaja ihan tosissaan? Ammatti, työ tai koulutus kertovat ihmisestä huomattavasti enemmän kuin moni muu yksittäinen asia. Omassa tapauksessani ne ainakin kertovat paljon enemmän kuin esimerkiksi harrastukseni. Harrastukset ovat vuosien varrella vaihdelleet, koulutus ja työ taas painottuvat niihin asioihin jotka ovat kiinnostaneet niin kauan ja syvällisesti, että olen viitsinyt lukea tutkinnon. Mielestäni se myös kertoo enemmän ihmisestä, että on vaikkapa opiskellut lääkäriksi (edellyttää tiettyjä asioita) kuin se että kertoo vaikka harrastavansa hiihtoa. Miten edes määritellään harrastus? Hiihtoa voi sanoa harrastavansa jos omistaa sukset ja käy kolme kertaa talvessa ladulla. Lääkäri ei voi sanoa olevansa jos ei ole onnistunut pääsemään lääkikseen, vuositolkulla kouluttautunut ja onnistunut vielä valmistumaan ja saamaan töitä. Kertonee myös enemmän kiinnostuksenkohteista kuin vaikkapa se yksittäinen hiihto, joka voi kiinnostaa hyvin erityyppisiä ihmisiä. On myös hölmöä ajatella, ettei ammatilla olisi mitään merkitystä käytännössä parinvalinnassa. Jos joku sanoisi olevansa maanviljelijä, niin ei olisi mitään järkeä lähteä treffeille koska elämäntapamme, kiinnostuksenkohteemme ja asuinympäristömme olisivat ihan erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kysy luonteesta? Jokainenhan voi kertoa luonteestasn mitä tahansa, mutta ammattia ei voi valehdella. Ammatti kertoo ihmisestä paljon. Esim sen,että on pitkäkänteisyyttä ja tavoitteellisuutta ja älyä sen verran,että on kyennyt suorittamaan jonkun tutkinnon.
Taisi osua, eli ap:lla ei ole mitään ammattia.
P. S Ihmiset ylipäätään kysyvät ammattia, kun tutustuvat toisiinsa,ihan perusjuttu.
Älykkö ja älykäs onn kaksi eri asiaa. Älykkö on viiisautta ja älykäs tarkoittaa sitä että ns leikkaa nopeasti. Ja se ei katso koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Luulin et tää on vain oululaisten naisten ominaisuus mut näköjään ongelma on valtakunnallinen. Jos nainen kysyy ammattia ensimetreillä keskustelua on aivan turha jatkaa pinnallisen kranttumuijan kanssa. Näille kehopositiivisuuden puolesta puhujille tärkeintä on status ja raha. Viis siitä mikä on luonne ja arvot.
Jos mies kysyy ensimetreillä kuvaa, ei jatkoon. Sama juttu, jos aletaan utelemaan harrastuksista. Se on vain peitelty yritys udella rasvaprosenttiani. Pinnallisia kranttu-ukkoja. Viis luonteesta ja arvoista!
Eipä ole juuri tarvinnut kysyä. Deittikumppani on kertonut itse, joko profiilissaan tai keskustelussa. Kaikki helposti todennettavissa, esimerkiksi yhteisten tuttujen kautta, firman sivujen kautta (nimi&kuva) tai tiesin henkilön mutkan kautta itsekin.
Kun etsii seuraa tositarkoituksella, nettideittailussa pätee usein sama kuin parinmuodostuksessa muutenkin: todennäköisimmin suhde syntyy, kun on yhteisiä tuttuja. Minäkään en ole enää markkinoilla, vaan löysin kumppanin tutuista ympyröistä. Ilman deittisovellusta en olisi koskaan saanut tietää, että hän on vapaa ja kiinnostunut.
Hieman huvittavia nämä ”valehtelin olevani lastenlääkäri” -satuilijat. Jos joku nyt on vain kertamunaa vailla, niin ehkäpä häntä ei kiinnosta se ammattikaan niin.
Itse valehtelen ammatin aina pahasti alakanttiin. Loppuu kullankaivajien mielenkiinto heti kättelyssä, jos menee sellaisen kanssa treffeille. -M32
Rehellinen keskustelu miehen ja naise välillä:
Nainen: paljon tienaat?
Mies: paljon painat?
Kaikki olennainen neljällä sanalla.
Sanon olevani lääkäri. Ne naiset joille miehen ammatilla ei ole väliä, niin myöskään mun vastauksella ei ole väliä. Ja ne naiset, joille miehen ammatilla on väliä, saavat sen vastauksen jonka haluavat. Kaikki voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse valehtelen ammatin aina pahasti alakanttiin. Loppuu kullankaivajien mielenkiinto heti kättelyssä, jos menee sellaisen kanssa treffeille. -M32
Entä jos menisi treffeille koulutettujen ja hyvässä työssä olevien naisten kanssa niin ei tarvisi pohtia asiaa ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä on niin heikko itsetunto, että ei tykkää, kun hänen.ammattiaan kysytään, niin se on varma silloin, ettei meistä voisi tulla paria, sillä mies säikähtäisi minun ammattiani. Kyllä se vaan niin on, että samantyyppiset ihmiset sopivat yhteen keskenään ja tutustumisvaiheessa juuri selvitetään, millaisia osapuolet ovat.
Kestääkö sinun itsetuntosi seurustella elintapatyöttömän kanssa?
En yksinkertaisesti halua vähemmän menestynyttä miestä, sellainen olisi luultavasti tyhmä ja hänellä olisi erilainen arvomaailma. Elämäntapatyötön sopii yhteen toisen elämäntapatyöttömän kanssa.
Vähän sama miehillä, ei mies halua rumaa, läskiä, vanhaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos menisi treffeille koulutettujen ja hyvässä työssä olevien naisten kanssa niin ei tarvisi pohtia asiaa ollenkaan?
Tuskin tuo pääsee treffeille ollenkaan 🤷🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän varmaan etsii sellaista vähän laitetumpaa bimboa, mitä harvemmin tulee korkeakoulutettujen kerroksissa töissä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan vasemmalle kaikki miehet joiden profiileissa yritetään esittää varakasta, oli varallisuus aitoa tai feikattua. Ei kiinnosta semmoinen arvomaailma.
Ja jokaista sinunkaltaistasi kohden on 10 naista, jotka svaippaa oikealle.
Vierailija kirjoitti:
Hei te, joiden mielestä ammatista tai töistä ei saisi tai ei ole kiva puhua/kysellä - millaisista asioista haluaisitte jutella esim. ensimmäisillä treffeillä?
Kaikesta muusta.
Kertoo mielestäni aika paljon ihmisestä, jos ei osaa muusta kuin työstään tai ammatistaan jutella. Oikean ihmisen kanssa kyllä keskustelunaiheita löytyy. Viimeksi kun kävin treffeillä niin käytimme noin kuudesta tunnista ehkä 15-30 min työstä tai ammatista puhumiseen. Muun ajan puhuimme kaikkea muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan suoraan profiiliin, että ammattia tai koulusta ei ole ja että olen pitkäaikaistyötön. Tiedän että nämä kiinnostavat naisia eikä siis tarvitse noista kysellä. Toisaalta ei tarvitse kysellä sen takiakaan, että ei tuollaiseen profiiliin tule yhtään tykkäystä. No, enpä ainakaan haaskaa kenenkään aikaa.
LOL. Pisteet rehellisyydestä kumminkin. Miksi olet edes Tinderissä? Eikö kannattaisi hommata koulutus ja työpaikka ja sitten mennä uudestaan niin vois saada osumiakin?
Ajattelin kokeilla. Ei kai Tinderin säännöissä lue, että sinne eivät työttömät tai vailla koulutusta olevat saa mennä? Oli mulla melko hyvä käsitys siitä, että menestykseni ei tulisi kovin suurta olemaan, mutta pelaahan moni meistä lottoakin vaikka tiedämme, että voiton todennäköisyys on pieni.
Kannattaahan sitä miehenäkin selvittää naisen ammatti hyvissä ajoin, ettei hank itselleen lompakkoloista. Ylipäätään kun kerran fakta on, että koulutettuja naisia on enemmän kuin koulutettuja miehiä, kannattaa miehen valkata parhaat päältä. Ei mitään järkeä ottaa jotakin humanistimaisteria, joka kirjoittelee päivät pitkät twitteriin maailmantuskaa anonyymillä biolla, jossa on pronominit ja piirroskuva.
Työ tuo stressiä ja stressin välttely on tärkeintä elämässä.