Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokottamaton, tiesitkö, että 3 rokotusta suojaa vakavalta koronataudilta 100 kertaa paremmin?

Kommentit (172)

Vierailija
121/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut eivät ymmärrä narratiivia. Todistetun tutkimuksen mukaan rokotettuja kohtaa kamala kohtalo. Me viisaat peritään sitten kaikkien omaisuus ja rakennetaan maa uudestaan.

Te ”viisaat” salaliittohörhöt? 😂🤣 Teidän rakentama maa olisi kyllä mielenkintoista nähdä kun risumajan rakentaminenkin lienee aivan ylivoimainen haaste.

Kyllä ainaki preppaaja hörhöt ovat aika näppäriä käsistään. Jos yhteiskunta romahaisi, niin paljon mielummin olisin siinä porukassa kuin sinun kanssa :)

Vierailija
122/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia rokottamattomia on niin helppo viedä kuin pässiä narussa 🤔

…sanoo rapsodiaa ja mv-lehteä lukeva ja kritiikittömästi em. ”julkaisujen” ”artikkeileihin” uskova salaliittohörhö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut eivät ymmärrä narratiivia. Todistetun tutkimuksen mukaan rokotettuja kohtaa kamala kohtalo. Me viisaat peritään sitten kaikkien omaisuus ja rakennetaan maa uudestaan.

Te ”viisaat” salaliittohörhöt? 😂🤣 Teidän rakentama maa olisi kyllä mielenkintoista nähdä kun risumajan rakentaminenkin lienee aivan ylivoimainen haaste.

Kyllä ainaki preppaaja hörhöt ovat aika näppäriä käsistään. Jos yhteiskunta romahaisi, niin paljon mielummin olisin siinä porukassa kuin sinun kanssa :)

Ongelma lienee siinä että preppaajat ovat ottaneet rokotukset. Ovat sen verran fiksua sakkia.

T. Preppaaja

Vierailija
124/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma lienee siinä että preppaajat ovat ottaneet rokotukset. Ovat sen verran fiksua sakkia.

T. Preppaaja

Eikä samaan porukkaan edes pääsisi joku rokottamaton riskitekijä pilaamaan muiden resurssit.

t. toinen preppaaja

Vierailija
125/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omikron ei aiheuta vakavaa tautia lähes kenellekään. Eli rokote tai ei, olet suojassa vakavalta taudilta.

-

Eikö?

-Omikron on ollut joulukuulta 2021 valtavariantti

-Koronaan kuolleiden määrä oli huipussaan 18.1.2022. Laskutapa ei ole muuttunut viime aikoina.

-

Mikähän kumma aiheutti satojen kuolleiden piikin vuodenvaihteen molemmilla puolilla?

-

https://www.koronatilastot.fi/fi/sairaala/

Kuolinsyytä ei tilastoida. Jos sinulla on rekisterissä merkintä positiivisesta koronatestistä, kuolema merkataan koronatilastoon. Nyt kun omicron leviää kaikkiin, kaikki kuolemat näkyvät tuossa tilastossa riippumatta siitä kuolitko koronaan vai koronan kanssa

-

Jätit vastaamatta itse kysymykseen:

-Kun tilastointitapa ei ole muuttunut viime aikoina, mikä ihme on aiheuttanut koronapositiivisten kuolemissa huiman nousun Omikronvariantin tullessa valtavariantiksi?

-

THL ei enää erittele rokotettuja/rokottamattomia tilastoissaan. Syy siihen on rokotettujen voimakkaasti kasvava enemmistö.

-

Mikäs tämä sitten on: 

Sairaalahoitoa vaatineiden tartuntojen ilmaantuvuus alttiissa väestössä (kuukaudessa / 100 000 henkilöä) iän ja rokotussuojan mukaan, 01.01.2022 – 30.04.2022

-

Rokottamattomien sininen palkki on hallitseva kaikissa ikäryhmissä ----> rokotukselle ja asap!

-

https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19inci/summary_cov19incisummary

-

Eikös näistä ole THL:n mukaan 30 % sellaisia, jotka ovat tulleet sairaalahoitoon muun kuin koronan takia? En ymmärrä, miksei tilastointia voi tehdä oikean tilanteen mukaisesti.

Itse kaipaisin nimenomaan oikeita tilastoja asian tiimoilta, etenkin eri ikäryhmien osalta. Ymmärrän hyvin rokotusten tarpeen riskiryhmäläisillä ja ikääntyneillä, mutta onko rokotuksista merkittävästi hyötyä nuoremmille?

Alapeukuttajat: ettekö te haluaisi nähdä todenmukaisia tilastoja? Eikö olisi mielenkiintoista tietää, mihin ikäryhmiin tämä 30 % sijoittuu?

Minua kiinnostaisi totuus, mutta THL lopetti rokotusstatuksen kertomisen, kun rokotetut alkoi olla voimakkaasti kasvava enemmistö koronaan kuolleissa.

Mikään rokote ei anna 100% suojaa. Jos rokotteiden suoja on 90%, niin 5 milj. rokotetusta sairastuu n. 500.000 henkilöä, joka on yhtä suuri joukko, kuin yli 12v rokottamattomia, jolla riski sairastua on 100%.

Matemaattisesti rokotetut pitäisi olla yliedustettuna, koska heitä yli 5 milj.

Ja mitä tulee "ylikuoleisuuteen", niin tottakait heitä kuolee nyt enemmän, koska tartuntamäärät suuret, kun Omikron ja Omikron2 on helposti tarttuva.

Vielä vuosi sitten tällä palstalla naureskeltiin Mika Salmiselle, kun hän ennusti koronaviruksen uusista varianteista ja mutatioista ja arveli tartuntamäärän olevan jopa 11.000 tartuntaa päivässä ja nyt se on moneen kertaan ylitetty.

Kun tartuntamäärät ovat näin suuret, riski kuolla on paljon suurempi, kuin vielä vuosi sitten, kun tartuntamäärissä puhuttiin muutamasta tuhannesta päivässä.

Jos Omikron 2 on vielä tartuvampi ja epidemia jatkuu, myös kuolleiden määrä lisääntyy, jos tartuntamäärät tuplaantuvat.

Pelkkää matematiikkaa.

Vierailija
126/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on ihmisillä niin vaikeaa käsittää? Mä en syö edes buranaa, saatikka että ottaisin jonkun kokeellisen piikin. En pelkää pöpöjä enkä kuolemaa, lähtö tulee sitten kun on sen aika.

Vierailija
127/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on ihmisillä niin vaikeaa käsittää? Mä en syö edes buranaa, saatikka että ottaisin jonkun kokeellisen piikin. En pelkää pöpöjä enkä kuolemaa, lähtö tulee sitten kun on sen aika.

Sama, mutta olen ottanu rokotteen.

Vierailija
128/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat kuolla minun puolestani aivan vapaasti mihin vain, mutta voisitko olla tartuttamalla murhaamatta lähimmäisiäsi?

Vierailija
129/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat kuolla minun puolestani aivan vapaasti mihin vain, mutta voisitko olla tartuttamalla murhaamatta lähimmäisiäsi?

Vuosi 2022. Luulee, että koronarokotettu ei tartuta. 😆

Vierailija
130/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi 2022. Luulee, että koronarokotettu ei tartuta. 😆

Kun rokottamattomat eivät enään faktoilla menee homma aina tähän.

Vierailija
131/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on aivan tuurista kiinni minkälainen korona kenellekkin tulee, oli rokotuksia tai ei.

Vierailija
132/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 70v mies, kolme rokotusta. Kohtuulliset varotoimet käsien pesu, maskin käyttö ja kolme rokotusta ja siitä huolimatta sain koronan. Tosin hyvin lievänä 2-3 päivää kipeä ja köhää vielä vähän.

Tosin lukemalla näitä älä ota rokotusta tekstejä, olisi voinut uskoa syynä olevan se, että olen yrittänyt kouluttaa immuunipuolustustani tunnistamaan koronan-aiheuttaja viruksen paremmin ja nopeuttamaan vasta-aineiden muodostumista.

Koronasta ei voi nauttia täysin, jos ei makaa vatsallaan, sairaalan sängyssä letkuruokinnassa ja vaipoissa, kai sen nyt tyhmäkin tajuaa.

Lukekaa nyt hyvät ihmiset sukunne historiaa, esim. 1850-luvun kieppeiltä. Ihme että niistä ihmisistä jotkut ehtivät saada lapsia, ennenkuin kuolivat johonkin tautiin. Kun ei ollut näitä tappavia rokotuksia ja muuta kamalaa.

Vierailija
133/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten jokainen rokotevastainen tuntee useita, jotka kuolivat piikin jälkeen. Taannoin erään uutisen fb-linkin kommenteissa eräs vastustaja kertoi peräti kuuden tuttunsa kuolleen rokotteen vuoksi, toinen ilmoitti tuntevansa kolme miestä, jotka kuolivat rokotteen jälkeen jne. Jokainen on myös kopsannut "kaverinsa seinältä luvan kanssa" tarinan jostain nuoresta joka tyyliin halvaantui rokotteesta.

Ootteko muuten rokotekriittistet pistäneet merkille, että teidän piireissä pyritään vaikuttamaan mielipiteisiin aina jonkun spesifin tarinan kautta, joka on henkilöity tiettyyn ihmiseen? Aina kerrotaan kuinka se-ja-se halvaantui/kuoli/sai autismin jne riippuen nyt mikä rokote on kyseessä milloinkin. Näytetään myös usein "uhrin" kuvaa, ennen ja jälkeen ja tarinoidaan riipaisevasti millainen hän oli ennen kuin paha rokote vei kaiken.

Näihin tarinoihin on helpompi samaistua ja ajatella, että tämä vois tapahtua mulle tai mun lapselle. Ihmisiin istutetaan pelko keksityillä tarinoilla ja liioitelluilla versioilla, koska niiden tiedetään uppoavan, kunhan on tarpeeksi vakuuttavasti kerrottu.

Vierailija
134/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

taasen ap käynyt porvoossa.

kukaan ei jauha enää mistään korroonnaasta. paitsi ap.

Vierailija
135/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah hah. En ole menossa edes sille ensimmäiselle piikille.

Eikö siellä ruokakassijonon lähistöllä olisi yhtään rokotuspistettä?

Vierailija
136/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole rokotehaittoja vaikka 3 rokotetta.

Vierailija
137/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen neurolla enkä ole koskaan vielä nähnyt yhtään potilasta jolla olisi rokotehaittoja. Aika jännä että niitä ei täällä sairaalamaailmassa vain näy 🤔

Vierailija
138/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä toisten rokotuksista itkeminen johtuu? Oikeassa elämässä kukaan ei enää jaksa koko aihetta. Minun puolestani jokainen saa ottaa 0 tai vaikka 146 rokotetta. Nykyinen variantti on joka tapauksessa lievä lähes jokaiselle. Itse olen 36v ja ainuttakaan rokotetta en ottanut. Sairastin lapsen kautta koronan pari viikkoa sitten ja tauti oli todella lievä flunssa.

Mennäänkö jo eteenpäin? Annetaan ihmisten elää ja tehdä itse päätöksiä aivan kuin ennenkin. Mediakin alkaa jo rauhoittua. Ihmiset sairastelevat ja jokaista tapausta emme voi estää. Joskus joku joutuu sairaalaan, se on kuitenkin koronassa hyvin harvinaista ja terveydenhuollon on ne muutamat tapaukset kestettävä tai asiat ovat todella huonosti. Panostusta terveydenhuoltoon tarvitaan.

Aika väljä arvio, että nykyinen variantti on lievä lähes jokaiselle. Oletko tarkistanut paljonko on tullut kuolleita Omikronin aikana? Katso vaikka Wordlometeristä Suomen kuolemat.

Vierailija
139/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä toisten rokotuksista itkeminen johtuu? Oikeassa elämässä kukaan ei enää jaksa koko aihetta. Minun puolestani jokainen saa ottaa 0 tai vaikka 146 rokotetta. Nykyinen variantti on joka tapauksessa lievä lähes jokaiselle. Itse olen 36v ja ainuttakaan rokotetta en ottanut. Sairastin lapsen kautta koronan pari viikkoa sitten ja tauti oli todella lievä flunssa.

Mennäänkö jo eteenpäin? Annetaan ihmisten elää ja tehdä itse päätöksiä aivan kuin ennenkin. Mediakin alkaa jo rauhoittua. Ihmiset sairastelevat ja jokaista tapausta emme voi estää. Joskus joku joutuu sairaalaan, se on kuitenkin koronassa hyvin harvinaista ja terveydenhuollon on ne muutamat tapaukset kestettävä tai asiat ovat todella huonosti. Panostusta terveydenhuoltoon tarvitaan.

En itke toisten rokotuksista, jokaisen henkilökohtainen asia. Olen ottanut yhden rokotteen jonka jälkeen pahoja terveysongelmia. Koen että minulla on oikeus keskustella aiheesta edelleen. Terveys ja mahdollisesti henkikin kun menee tämän rokotteen takia. Apua ei saa ja sensuuri pelaa.

Mitähän ne terveysongelmat ovat. Olen melko vakuuttunut että eivät ainakaan siihen yhteen rokotukseen liity ja jos liittyvät, niin terveysongelmat ovat luokkaa 4 päivää kestänyt jomottelu olkavarressa.

Vierailija
140/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla niitä käsitysvaikeuksia näyttää olevan. Et osaa omilla aivoillasi ajatella ja ottaa asioista selvää, vaan olet täydellisesti foliohattujen disinformaation varassa, minkä kertoo jo käyttämäsi naurettava ilmaus kokeellinen piikki. Yritä nyt vaikka hiukan eritellä, mikä niistä monista Covid-piikeistä on kokeellinen, kun niitä on useita. Ei varmaan sinunkaan mielestäsi sellainen piikki voi olla kokeellinen jota on jo miljardiluokkaa pistetty. Sehän ei voi oikein millään logiikalla enää kokeellinen olla.