Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokottamaton, tiesitkö, että 3 rokotusta suojaa vakavalta koronataudilta 100 kertaa paremmin?

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina on edelleen yksi harvoista maista, joka ei ole tuonut maahan yhtään Pfizerin ja Modernan kehittämiä poikkeuksellisen tehokkaita mRNA COVID -rokotteita. Sen sijaan se on toistaiseksi tukeutunut kahden kiinalaisen yrityksen, Sinovacin ja Sinopharmin, kehittämiin rokotteisiin.

Sekä Sinovac- että Sinopharm-rokotteet käyttävät perinteistä suunnittelua , jotka sisältävät kokonaisia ​​koronaviruksen muotoja, jotka on inaktivoitu – kokeiltu tapa saada rokotteet toimiviksi. Vaikka nämä rokotteet olivat alun perin varsin hyviä estämään oireellisen COVID-viruksen saamisen, tämä suoja heikkeni merkittävästi ajan myötä. Nämä rokotteet tarjoavat myös huonon suojan omikronitartuntaa vastaan. Tämä on painostanut Kiinaa kehittämään tehokkaampia rokotteita. mRNA-rokotteet näyttävät tarjoavan parhaan suojan omikronin infektiota vastaan. Ne tarjoavat myös edelleen erittäin vaikuttavan suojan vakavia sairauksia vastaan. Näin ollen mRNA-rokoteteknologia näyttää tarjoavan parhaan suojan COVID-virusta vastaan ​​tulevaisuudessa – tästä syystä myös Kiina on nyt kehittänyt tällaisen rokotteen.

(The Conversation)

Vierailija
102/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähellä tuo omikron on ollut harvoin lievä..tuntuu kestävän vielä loputtomiin, että oireet häviää. On siis ihan rokotettuja ja rokottamattomia kenellä se tässä jyllää ja itsellänikin on siis 3piikkiä. Mutta tuntuu ettei tuossa ole mitään logiikkaa kuka saa ja miten rajuna..tuuripeliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä toisten rokotuksista itkeminen johtuu? Oikeassa elämässä kukaan ei enää jaksa koko aihetta. Minun puolestani jokainen saa ottaa 0 tai vaikka 146 rokotetta. Nykyinen variantti on joka tapauksessa lievä lähes jokaiselle. Itse olen 36v ja ainuttakaan rokotetta en ottanut. Sairastin lapsen kautta koronan pari viikkoa sitten ja tauti oli todella lievä flunssa.

Mennäänkö jo eteenpäin? Annetaan ihmisten elää ja tehdä itse päätöksiä aivan kuin ennenkin. Mediakin alkaa jo rauhoittua. Ihmiset sairastelevat ja jokaista tapausta emme voi estää. Joskus joku joutuu sairaalaan, se on kuitenkin koronassa hyvin harvinaista ja terveydenhuollon on ne muutamat tapaukset kestettävä tai asiat ovat todella huonosti. Panostusta terveydenhuoltoon tarvitaan.

Vierailija
104/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tiedossa tutkimus joka kumoaa kaikki vastapuolen argumentit, mutta en viitsi linkittää kun olette niin saamattomia. Kuuklatkaa itse jne. Mikään ei kuitenkaan estä minua käyttämästä em. mielikuvitustutkimusta argumenttina tässä keskustelussa. 😂🤣Follariporukka osoittaa toistuvasti olevansa äärimmäisen naurettavaa höyrypääsakkia.

Vierailija
105/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lähellä tuo omikron on ollut harvoin lievä..tuntuu kestävän vielä loputtomiin, että oireet häviää. On siis ihan rokotettuja ja rokottamattomia kenellä se tässä jyllää ja itsellänikin on siis 3piikkiä. Mutta tuntuu ettei tuossa ole mitään logiikkaa kuka saa ja miten rajuna..tuuripeliä.

Sama täällä. Ei tunnu ainakaan oireiltaan olevan yhtään edellisiä variantteja `helpompi`.

Vierailija
106/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä toisten rokotuksista itkeminen johtuu? Oikeassa elämässä kukaan ei enää jaksa koko aihetta. Minun puolestani jokainen saa ottaa 0 tai vaikka 146 rokotetta. Nykyinen variantti on joka tapauksessa lievä lähes jokaiselle. Itse olen 36v ja ainuttakaan rokotetta en ottanut. Sairastin lapsen kautta koronan pari viikkoa sitten ja tauti oli todella lievä flunssa.

Mennäänkö jo eteenpäin? Annetaan ihmisten elää ja tehdä itse päätöksiä aivan kuin ennenkin. Mediakin alkaa jo rauhoittua. Ihmiset sairastelevat ja jokaista tapausta emme voi estää. Joskus joku joutuu sairaalaan, se on kuitenkin koronassa hyvin harvinaista ja terveydenhuollon on ne muutamat tapaukset kestettävä tai asiat ovat todella huonosti. Panostusta terveydenhuoltoon tarvitaan.

Aika laajasti tuntuu edelleen olevan aiheena mm. työpaikan kahvipöytäkeskusteluissa. Se ettei sinua kiinnosta, ei ole mikään yleispätevä sääntö.

Vierailija
107/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukuun DATA

Rokottamattomien osuus sairaalahoitoon joutuvista koronapotilaista on säilynyt erittäin korostuneena myös omikronvariantin rantauduttua Suomeen.

Asia käy ilmi THL:n maanantaina julkaisemasta tilastosta, jossa tarkastellaan sairaalahoitoa vaativien koronatapausten ilmaantuvuutta alttiissa väestössä joulukuussa 2021.

Rokottamattomien osuus sairaalahoitoon joutuneista oli joulukuussa moninkertainen rokotettuihin verrattuna.

50–69-vuotiaista rokottamattomista sairaalahoitoon joutui 114,03 tapausta sataatuhatta kohden, osittain rokotetuista 30,96 sataatuhatta kohden ja täyden rokotesuojan saaneista vain 6,26 suhteessa sataantuhanteen.

Yli 70-vuotiailla vastaavat suhdeluvut sataatuhatta kohden ovat rokottamattomilla 126,36, osittain rokotetuilla 62,19 ja täysin rokotetuilla 16,87.

Merkittävin ero sairaalahoidon kuormituksessa rokotettujen ja rokottamattomien välillä on 30–49-vuotiaiden ikäryhmässä.

Sairaalahoidossa sataatuhatta henkilöä kohden oli 73,23 rokottamatonta, 10,36 osittain rokotettua ja 3,76 täysin rokotettua.

THL päivittää ilmaantuvuusluvut kerran kuussa, 15. päivän jälkeisenä arkipäivänä. Silloin julkaistaan aina edellisen kuukauden luvut

Alapeukkua, koska antiwaxereille tuli paha mieli. Sitä paitsi, THL:n tilastot ovat gatesin vääristelemiä NWO-juonia!

Vierailija
108/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omikron ei aiheuta vakavaa tautia lähes kenellekään. Eli rokote tai ei, olet suojassa vakavalta taudilta.

-

Eikö?

-Omikron on ollut joulukuulta 2021 valtavariantti

-Koronaan kuolleiden määrä oli huipussaan 18.1.2022. Laskutapa ei ole muuttunut viime aikoina.

-

Mikähän kumma aiheutti satojen kuolleiden piikin vuodenvaihteen molemmilla puolilla?

-

https://www.koronatilastot.fi/fi/sairaala/

Kuolinsyytä ei tilastoida. Jos sinulla on rekisterissä merkintä positiivisesta koronatestistä, kuolema merkataan koronatilastoon. Nyt kun omicron leviää kaikkiin, kaikki kuolemat näkyvät tuossa tilastossa riippumatta siitä kuolitko koronaan vai koronan kanssa

-

Jätit vastaamatta itse kysymykseen:

-Kun tilastointitapa ei ole muuttunut viime aikoina, mikä ihme on aiheuttanut koronapositiivisten kuolemissa huiman nousun Omikronvariantin tullessa valtavariantiksi?

-

THL ei enää erittele rokotettuja/rokottamattomia tilastoissaan. Syy siihen on rokotettujen voimakkaasti kasvava enemmistö.

-

Mikäs tämä sitten on: 

Sairaalahoitoa vaatineiden tartuntojen ilmaantuvuus alttiissa väestössä (kuukaudessa / 100 000 henkilöä) iän ja rokotussuojan mukaan, 01.01.2022 – 30.04.2022

-

Rokottamattomien sininen palkki on hallitseva kaikissa ikäryhmissä ----> rokotukselle ja asap!

-

https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19inci/summary_cov19incisummary

-

Eikös näistä ole THL:n mukaan 30 % sellaisia, jotka ovat tulleet sairaalahoitoon muun kuin koronan takia? En ymmärrä, miksei tilastointia voi tehdä oikean tilanteen mukaisesti.

Itse kaipaisin nimenomaan oikeita tilastoja asian tiimoilta, etenkin eri ikäryhmien osalta. Ymmärrän hyvin rokotusten tarpeen riskiryhmäläisillä ja ikääntyneillä, mutta onko rokotuksista merkittävästi hyötyä nuoremmille?

Vierailija
109/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erinomainen kommentti.

Lampaat haluaisivat kaikki samaan laumaan, mutta se ei onnistu. Ajatelkaa sitä tyrannian määrää, jos lampailla olisi valta päättää muiden asioista.

Taas kerran, yli kolmellakymmenellä prosentilla ihmisistä on luontainen immuniteetti koronaan. Rokotetuilla immuunivaste on alhaalla.

Mitä luulet, kuinka moni lopetti lukemisen siihen kohtaan kun aloit öyhöttömään jostain ”lampaista”?

Vierailija
110/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omikron ei aiheuta vakavaa tautia lähes kenellekään. Eli rokote tai ei, olet suojassa vakavalta taudilta.

-

Eikö?

-Koronaan kuolleiden määrä oli huipussaan 18.1.2022. Laskutapa ei ole muuttunut viime aikoina.

-

Mikähän kumma aiheutti satojen kuolleiden piikin vuodenvaihteen molemmilla puolilla?

-

Kuolinsyytä ei tilastoida. Jos sinulla on rekisterissä merkintä positiivisesta koronatestistä, kuolema merkataan koronatilastoon. Nyt kun omicron leviää kaikkiin, kaikki kuolemat näkyvät tuossa tilastossa riippumatta siitä kuolitko koronaan vai koronan kanssa

-

-Kun tilastointitapa ei ole muuttunut viime aikoina, mikä ihme on aiheuttanut koronapositiivisten kuolemissa huiman nousun Omikronvariantin tullessa valtavariantiksi?

-

THL ei enää erittele rokotettuja/rokottamattomia tilastoissaan. Syy siihen on rokotettujen voimakkaasti kasvava enemmistö.

-

Mikäs tämä sitten on: 

Sairaalahoitoa vaatineiden tartuntojen ilmaantuvuus alttiissa väestössä (kuukaudessa / 100 000 henkilöä) iän ja rokotussuojan mukaan, 01.01.2022 – 30.04.2022

-

Rokottamattomien sininen palkki on hallitseva kaikissa ikäryhmissä ----> rokotukselle ja asap!

-

-

On nuo THL:n tyypit eteviä kyllä, kun nyt jo huhtikuulle asti on tilastot tehtynä :)

-

Enempi kouluja käyneelle voisi tulla mieleen, että kyseessä on kenties alati päivittyvä ja tuohon aikajaksoon sijoittuva tilasto. Mutta jos joka puolella haluaa nähdä huijausta ja salaliittoja, niin kai tuostakin silloin pystyy leipomaan huijauksen?

(Huoh...)

-

Enempi kouluja käyneen luulisi ymmärtävän sarkasmin päälle :D

Vierailija
111/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Eikö?

-

-

-

-

-

Mikäs tämä sitten on: 

-

-

-

Eikös näistä ole THL:n mukaan 30 % sellaisia, jotka ovat tulleet sairaalahoitoon muun kuin koronan takia? En ymmärrä, miksei tilastointia voi tehdä oikean tilanteen mukaisesti.

Itse kaipaisin nimenomaan oikeita tilastoja asian tiimoilta, etenkin eri ikäryhmien osalta. Ymmärrän hyvin rokotusten tarpeen riskiryhmäläisillä ja ikääntyneillä, mutta onko rokotuksista merkittävästi hyötyä nuoremmille?

Alapeukuttajat: ettekö te haluaisi nähdä todenmukaisia tilastoja? Eikö olisi mielenkiintoista tietää, mihin ikäryhmiin tämä 30 % sijoittuu?

Vierailija
112/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itke toisten rokotuksista, jokaisen henkilökohtainen asia. Olen ottanut yhden rokotteen jonka jälkeen pahoja terveysongelmia. Koen että minulla on oikeus keskustella aiheesta edelleen. Terveys ja mahdollisesti henkikin kun menee tämän rokotteen takia. Apua ei saa ja sensuuri pelaa.

Vierailija
113/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erinomainen kommentti.

Lampaat haluaisivat kaikki samaan laumaan, mutta se ei onnistu. Ajatelkaa sitä tyrannian määrää, jos lampailla olisi valta päättää muiden asioista.

Taas kerran, yli kolmellakymmenellä prosentilla ihmisistä on luontainen immuniteetti koronaan. Rokotetuilla immuunivaste on alhaalla.

Mitä luulet, kuinka moni lopetti lukemisen siihen kohtaan kun aloit öyhöttömään jostain ”lampaista”?

Ihan sama. Lampaat on lampaita ja jos ne loukkaantuu siitä, että niistä käytetään oikeaa nimitystä se on vain merkki siitä, että osui ja uppos.

On olemassa sellainenkin mahdollisuus joka sinunkin kannattaisi huomioida, että kenties oletkin itse vain ihan saatanan sekaisin?

Vierailija
114/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia rokottamattomia on niin helppo viedä kuin pässiä narussa 🤔

Vierailija
115/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut eivät ymmärrä narratiivia. Todistetun tutkimuksen mukaan rokotettuja kohtaa kamala kohtalo. Me viisaat peritään sitten kaikkien omaisuus ja rakennetaan maa uudestaan.

Te ”viisaat” salaliittohörhöt? 😂🤣 Teidän rakentama maa olisi kyllä mielenkintoista nähdä kun risumajan rakentaminenkin lienee aivan ylivoimainen haaste.

Vierailija
116/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. Voiko ne kaikki kolme ottaa kerralla? 

Vierailija
117/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutukseksi: Edelleenkin tammikuussa 2022 sairaalahoitoa vaatineiden tartuntojen ilmaantuvuus oli ikäryhmässä 50-69 rokottamattomilla 157,2 ja rokotetuilla kokonaiset 16.

Niin, tämä on ilmaantuvuus per 100 000 henkilöä. Rokottamattomalla sairaalahoidon riski on 0,001 prosentin luokkaa, sen voi tuosta tilastosta omin silmin todeta. Onko kyse päätähuimaavasta luvusta? Vaikka rokottamattoman riski olisi tästä vielä satakertainen, riski olisi edelleen käytännössä olematon.

Vierailija
118/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Eikö?

-

-

-

-

-

Mikäs tämä sitten on: 

-

-

-

On nuo THL:n tyypit eteviä kyllä, kun nyt jo huhtikuulle asti on tilastot tehtynä :)

-

Enempi kouluja käyneelle voisi tulla mieleen, että kyseessä on kenties alati päivittyvä ja tuohon aikajaksoon sijoittuva tilasto. Mutta jos joka puolella haluaa nähdä huijausta ja salaliittoja, niin kai tuostakin silloin pystyy leipomaan huijauksen?

(Huoh...)

-

Enempi kouluja käyneen luulisi ymmärtävän sarkasmin päälle :D

-

Ymmärtää kyllä, mutta väliin satuu harhalaukauksia, kun foorumin tarjonnasta ei aina kirveelläkään ota selväää, ollaanko tosissaan vai sarkasmilla liikkeellä. Aamulla on osansa asiassa...

- Tähän ihan 100-tosikkomaisesti mainintana, että nuo THL-tilastot näyttävät menevän neljännesvuosittain ja edellinen jakso oli 1.9. - 31.12.2021.

Vierailija
119/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutukseksi: Edelleenkin tammikuussa 2022 sairaalahoitoa vaatineiden tartuntojen ilmaantuvuus oli ikäryhmässä 50-69 rokottamattomilla 157,2 ja rokotetuilla kokonaiset 16.

Niin, tämä on ilmaantuvuus per 100 000 henkilöä. Rokottamattomalla sairaalahoidon riski on 0,001 prosentin luokkaa, sen voi tuosta tilastosta omin silmin todeta. Onko kyse päätähuimaavasta luvusta? Vaikka rokottamattoman riski olisi tästä vielä satakertainen, riski olisi edelleen käytännössä olematon.

Ei sinun tarvitse minulle kertoa mitä ilmaantuvuusluku tarkoittaa, en ole yksinkertainen antiwaxeri. En myöskään ottanut mitään kantaa siihen, onko absoluuttinen riski suuri vai pieni. Mainitsemani luvut todistavat vain sen, että rokottamattoman riski on todella paljon rokotettua suurempi.

Vierailija
120/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulukuun DATA

Rokottamattomien osuus sairaalahoitoon joutuvista koronapotilaista on säilynyt erittäin korostuneena myös omikronvariantin rantauduttua Suomeen.

Asia käy ilmi THL:n maanantaina julkaisemasta tilastosta, jossa tarkastellaan sairaalahoitoa vaativien koronatapausten ilmaantuvuutta alttiissa väestössä joulukuussa 2021.

Rokottamattomien osuus sairaalahoitoon joutuneista oli joulukuussa moninkertainen rokotettuihin verrattuna.

50–69-vuotiaista rokottamattomista sairaalahoitoon joutui 114,03 tapausta sataatuhatta kohden, osittain rokotetuista 30,96 sataatuhatta kohden ja täyden rokotesuojan saaneista vain 6,26 suhteessa sataantuhanteen.

Yli 70-vuotiailla vastaavat suhdeluvut sataatuhatta kohden ovat rokottamattomilla 126,36, osittain rokotetuilla 62,19 ja täysin rokotetuilla 16,87.

Merkittävin ero sairaalahoidon kuormituksessa rokotettujen ja rokottamattomien välillä on 30–49-vuotiaiden ikäryhmässä.

Sairaalahoidossa sataatuhatta henkilöä kohden oli 73,23 rokottamatonta, 10,36 osittain rokotettua ja 3,76 täysin rokotettua.

THL päivittää ilmaantuvuusluvut kerran kuussa, 15. päivän jälkeisenä arkipäivänä. Silloin julkaistaan aina edellisen kuukauden luvut