Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan vetänyt kiusaajaa turpaan (ansaitusti)? Mitä siitä seurasi?

Vierailija
17.02.2022 |

Tai puuttunut asiaan jotenkin muulla tavalla fyysisesti? Ja voi olla esim. ilkeä vanhempikin kohteena.

Ainakin miesten keskuudessahan on jokseenkin yleistä ratkaista kiistoja nyrkein.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmesti: Ala-asteella löin kiusaajaani suksipaketilla päähän. Teininä tönäisin kaikin voimin sukulaisen päin seinää, kun hän yritti tukistaa. Nuorena aikuisena potkaisin jotain miestä ylävartaloon, kun hän kaatoi kaljat päälleni baarissa. Mistään näistä ei tullut minulle seuraamuksia ja kiusaaminen/ uhkailu loppui kaikissa tilanteissa siihen, että olin puolustautunut kovemmin, kuin mitä minuun oli käyty käsiksi.

Lapsena, nuorena ja tuolloin baarissa humalassa minulla ei ollut parempiakaan keinoja, mutta en silti puolla väkivaltaa. Viimeisimmästäkin tapauksesta on jo pian 20 vuotta aikaa ja olen viisastunut sen verran, etten enää ajaudu vastaaviin tilanteisiin ja valitsen seurani tarkemmin.

Vierailija
2/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin siitä sit vaan opettajan puhutteluun ja jälki-istuntoon ku käytin väkivaltaa mua ulkonäöstä pilkanneeseen tyyppiin ala-asteella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälki-istunnossa olin. Mutta kiusaaminen loppui siihen.

Vaihdoin muuton vuoksi uuteen kouluun. Toinen ehti karkuun, mutta toisen rökitin.

Vierailija
4/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskin hyökkääkää leukaan teininä ja tuli kuhmu. Rahoittui. Opettajat antoivat tilanteen hoitua itsekseen, ei tullut seurauksia, mentiin eri suuntiin.

Vierailija
5/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeltä joka jatkuvasti nälvi minua yläasteella, kysyin että pitääkö sua potkaista. Kaveri sanoi joo, ja minähän potkaisin sääreen. Nälviminen loppui.

Vierailija
6/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se on/olisi oikeasti noin helppoa...! Entä jos kiusaajalla on se hovi ympärillään? Silloinkin vain turpiin vetelemään vain?

Vierailija
7/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli se on/olisi oikeasti noin helppoa...! Entä jos kiusaajalla on se hovi ympärillään? Silloinkin vain turpiin vetelemään vain?

Pitäisi olla hälytystekstiviesti tms. Aikuiset tulevat viemään kiusaajat pois.

Vierailija
8/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdollista vankeutta.

Vierailija
9/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä tytöllä, jota löin suksilla oli kaverit siinä. Hän lällätti ja tuikkasi minua omilla suksilla selkään. Minä käännyin ja löin samantien takaisin. Päähän tosiaan osui, mutta en tähdännyt mihinkään. Enkä ehtinyt miettiä hyökkääkö hänen kaverit. Välit oli tuon jälkeen aikalailla neutraalit. Ylä-asteella oltiin jo hyvää pataa.

Vierailija
10/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta vaikuttaa tepsivän kiusaajiin ja öykkäreihin parhaiten. Koskee myös r....ä.

Vierailija
11/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni joutui naistenhuoneessa kaupunkilaistyttöjengin ympäröimäksi ja yksi näistä tuli kohti häntä ja nälvi siskoani. En edes huomannut, kun olin jo vetäissyt tämän nälvijän maahan. Kaikki kauhistuivat ja pötkivät pakoon. Onneksi hänelle ei tullut vakavia vammoja. Pelästyin itse vasta myöhemmin. Mutta en kadu!

Vierailija
12/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä tytöllä, jota löin suksilla oli kaverit siinä. Hän lällätti ja tuikkasi minua omilla suksilla selkään. Minä käännyin ja löin samantien takaisin. Päähän tosiaan osui, mutta en tähdännyt mihinkään. Enkä ehtinyt miettiä hyökkääkö hänen kaverit. Välit oli tuon jälkeen aikalailla neutraalit. Ylä-asteella oltiin jo hyvää pataa.

Ja nyt kun mietin, niin olihan noissa kaikissa tilanteissa porukkaa ympärillä. Tukistaja oli äitini ja oli muukin perhe siinä. Sen kaljamiehen pöytäseurue oli, mutta ne vei sen miehen vaan pois siitä.

Vierailija
13/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteiässä kyllästyin silloisen pissisporukan (tuolloin 80-90 -lukujen taitteissa ne olivat niitä 501, Kappa-takki, valkoinen huulipuna, kilo maskaraa ja blondattu permis -tyyppejä) yhden tyypin länkytykseen ja nostin hänet paidan rinnuksista seinälle ja kysyin, oliko hänelle vielä jotain sanottavaa. Olin lyhyempi ja laihempi, mutta toisin kuin nämä kovikset, myös urhelijatyttö, joten ei ollut temppu eikä mikään. Siihen loppui länkytys koko porukan osalta: Vissiin sen verran nolo kokemus mukakovanaamalle, ettei kehdannut edes opettajille kannella. 

Vierailija
14/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella olin seiskaluokalla aluksi niin pienikokoinen, että en tahtonut oikein pärjätä isommille ja vanhemmille kiusaajille, mutta yllättäen isommat tutut kaverit hoiti ne muutamat kiusaajat ojennukseen. Samoin toimin itse sitten kahdeksannella ja yhdeksännellä jos huomasin jotakin pienempää kiusattavan. Yksi häiriintynyt tyyppi kieltämättä vaati vähän kovempaa käsittelyä, kun oli siihen tottunut poikakodissa tms. laitoksessa.

Vierailija
15/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin kiusaaja syyllistyy itsekin kiusaamiseen. Turpaan antamisen jälkeen olet "ansainnut" tulla taas kiusatuksi, minkä jälkeen voit taas vetää kiusaajaa turpaan "ansaitusti" jne... Ja kierre ei lopu koskaan.

Vierailija
16/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se puhdistaa ilmaa, että toinen uskoo, että pistän vastaan, enkä alistu.

Se myös kasvattaa luonnetta, kun nouset kiusaajia vastaan!

Näin koulussa joskus muinoin.

Vierailija
17/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löin poikakiusaajaa koulussa. Silmälasit hajosivat. Ei kiusannut enää sen jälkeen. Silminnäkijöitä ei ollut.

Vierailija
18/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lyöny haarukan kädrn selkään pystyyn ja toisella sällillä reiteen, älykästä hyppiä silmille kun toinen on teräaseita kädet täynnä, vittuilu loppu aika hätäseen.

Pariin kertaan ihan selkeästi tapellu aiheesta mut ne on vaan puhdistanu ilmaa.

Vierailija
19/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäkää vaan huolella turpaan kiusaajia, jos vain vähänkään on sellainen fiilis ja jos kiusaaja ei usko puhetta, että lopeta tuo kiusaaminen. Portailta alas työntäminen on hyvä keino.

Vierailija
20/73 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä lopputulosta. Oikeus päättää.