Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka muka syö "välipaloja"? No lihavat tietenkin

Vierailija
01.07.2015 |

Jos lopettaisitte niiden "välipalojen" mussuttamisen, niin ehkä laihtuisitte. Koko välipalan käsite on ihan väärä. Että syödään jotain toisarvoista oikeiden aterioiden ja oikean ruoan välillä. Mussutetaan jotain HÖTTÖHIILAREITA eikä kunnon ruokaa kun vähän nälättää. 

T: Hoikka ja akateeminen, kaunis nainen 168/55

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:35"]

Jos lopettaisitte niiden "välipalojen" mussuttamisen, niin ehkä laihtuisitte. Koko välipalan käsite on ihan väärä. Että syödään jotain toisarvoista oikeiden aterioiden ja oikean ruoan välillä. Mussutetaan jotain HÖTTÖHIILAREITA eikä kunnon ruokaa kun vähän nälättää. 

[/quote]No mä olen sitten kai se poikkeus joka vahvistaa tämän säännön. En harrasta välipaloja.

Vierailija
62/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim minä. Ei tule ahmittua kun syö usein, jolloin nälkä ei kasva isoksi. Tosin eipä pari lisäkiloakaan haittais kun mitat on 165cm/46kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:54"]41 vastaa. Hedelmissä ja marjoissa on ihmiselle hyvin tärkeitä vitamiineja, mineraaleja ja kuituja. Hedelmät kasvavat puussa, ne eivät ole ihmisen tekemiä keinotekoisia valmisteita. Hedelmät kannattaa ostaa luomuna, jos mahdollista. Suomalaisten metsämarjojen terveyshyödyt ovat tunnettuja ja yleisesti hyväksyttyjä. Enkä ole koskaan kuullut kenenkään itseäni viisaammankaan kiistävän hedelmien tarjoamia terveyshyötyjä ihmiselle. Että 2-tyypin diabeetikko ei saisi syödä kuin yhden hedelmän päivässä, en ole tällaista ennen kuullut!  [/quote] Kuule kun se on se ja taivaallisen sama missä muodossa sokerisi syöt. Hedelmistä saat toki ne vitamiinit mitä et karkeista. Kuitenkin verensokerisi nousee hyvin nopeasti hedelmistäkin. Sinulle on annettu väärää tietoa. Verensokeri pitäisi saada pysymään tasaisena. Suosittelen sinulle että tutustut matalan glykeemisen indeksin kirjallisuuteen.

[/quote] Kerroinkin tuolla aikaisemmin, että ruokavalioni hyöty on juuri tuo, että verensokerini pysyy tasaisena. Sehän tässä on se pääasiallisin tavoite, ja siinä olen onnistunut. 

Vierailija
64/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletpa fiksu. Mä olen normaalipainoinen ja syön arkisin hedelmän VÄLIPALAKSI. Lounas on klo 11 ja sitten päivällinen noin klo 17 joten tarvitsen siihen väliin jotain.

Vierailija
65/95 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:39"]

No en mä syö välipaloja. Syön 2 kertaa päivässä ruokaa, päivällä ja illalla. T. Lihava

[/quote]

Mitä oikein syöt silloin? Lihoaminen vaatii kuitenkin yli 2000 kaloria päivässä ja vastaavasti laihtuisit jos syöt alle sen. Eli mitä syöt, jos näilä kahdella aterialla syöt yli tuhannen kalori annokset?
[/quote]
Noin klo. 15 lämpimän aterian. Ihan perussafkaa normaalin annoksen, en ota lisää koskaan. N. klo. 21 iltapalan, leipää 2-3 palaa, päällä juustoa/kinkkua/kurkkua/tomaattia/salaattia, hedelmän tai jugurtin (esim.) Päivisin juon janoon vettä, ruuan kanssa maitoa lasillisen. Ja juon n. 2 kuppia kahvia ja teetä/pv. Ainoastaan viikonloppuisin pe-la juon muutaman lasillisen mehua tai limua, syön jonkin verran sipsiä ja pienen pussin karkkia. Pullaa/kakkua tai keksiä ei meillä ole, koska kukaan ei niistä välitä. Tässäpä nämä syömiset. Sen verran valoitan, että en ole lihonut syömällä. Eräs sairaus sai sen aikaan ja kilot junnaa parantumisen jälkeen paikallaan. Ei voi mitään. (P.s. tänään en ole vielä ehtinyt syömään mitään, juonut vain vettä ja kupilliset kahvia ja teetä. Mutta nyt iltapalan tekoon.)
[/quote]
Voin vaan kuvitella kuinka hidas sun aineenvaihdunta on tolla syömisellä

Vierailija
66/95 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:37"]Ihanaa kun Porvoossa kaikki on aina hoikkia ja akateemisia!
[/quote]

Ja kauniita

Vierailija
67/95 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas provoilua.. Ainakin tämä hoikka ja kaunis nainen, 161/50 syö kolme ateriaa ja kaksi välipalaa päivittäin. Annoskoot on kohtuulliset ja välipalana usein esim. rahkaa ja hedelmää. Jos venyttää ruokailujen välit siihen viiteenkin tuntiin, ehtii kyllä helposti tulla välissä nälkä, väsy ja äksy.

Vierailija
68/95 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:45"]

No voi perse, ollaan siis tehty kaikki väärin kun diabeetikkoina saatetaan vetää ylimääräisiä digestivekeksejä ja muuta hiilatihöttöä pitkin päivää. Älä huoli, otamme heti neuvosta vaarin ja syömme vain 3 kertaa päivässä, ihan sama mitä.

[/quote]

Kannattaa ihan oikeasti miettiä omilla aivoilla, onko diabeetikolle järkevämpiäkin välipaloja kuin digestivekeksi. Vaikkakin tämä mainittu saattaa - surullista kyllä - lukea jopa virallisessa ravitsemussuosituksessa. Diabeetikonkaan ei tarvitse koko ajan mussuttaa jotain, jos ruokavalio on oikein koostettu (toki äkillisiin mataliin pitää syödä jotain, mutta niitäkin tulee vähemmän kun syö oikein). Suosittelen ottamaan selvää asioista.

Vierailija
69/95 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:40"]Suomessahan välipalojen syöminen on ravitsemussuositusten mukaista, ja usein sitä suositellaan erityisesti painonhallintaan. En tiedä toimiiko se sitten jollain. Itse yritin kauan, mutta lopulta luettuani "Ranskattaret eivät liho" kirjan päätin kokeilla syömistä vain 3 kertaa päivässä ilman välipaloja, ja mulla se oli kyllä avain paino-ongelman ratkeamiseen.
[/quote]

Mäkin tekisin samoin jos pystyisin. Siis kannatan tuota 2-3 krt päivässä syömistä ajatuksena. Hampaillekin hyväksi.

Vierailija
70/95 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:45"] No voi perse, ollaan siis tehty kaikki väärin kun diabeetikkoina saatetaan vetää ylimääräisiä digestivekeksejä ja muuta hiilatihöttöä pitkin päivää. Älä huoli, otamme heti neuvosta vaarin ja syömme vain 3 kertaa päivässä, ihan sama mitä. [/quote] Aika heikoilla kantimilla on diabeetteksisi hoito, jos hiilareilla vedät. [/quote] Ykköstyypin diabeetikon ruokavalion kuuluu koostua 1/2 hiilihydraateista, eli kaikesta ruuasta 1/4 nopeita ja 1/4 hitaita hiilihydraatteja.

[/quote]

Sanoo diabetesliitto. Ja tuolla isossa maailmassa vähähiilihydraattisella ollaan saatu huomattavasti parempia tuloksia. Mutta jatka vaan keksien syöntiä.

Vierailija
71/95 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua ärsyttää tuo lihoaminen-sana. Sanotteko myös: puhuaminen, kehuaminen? Olen puhunnut ugh.

Vierailija
72/95 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 07:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:40"]Suomessahan välipalojen syöminen on ravitsemussuositusten mukaista, ja usein sitä suositellaan erityisesti painonhallintaan. En tiedä toimiiko se sitten jollain. Itse yritin kauan, mutta lopulta luettuani "Ranskattaret eivät liho" kirjan päätin kokeilla syömistä vain 3 kertaa päivässä ilman välipaloja, ja mulla se oli kyllä avain paino-ongelman ratkeamiseen. [/quote] Mäkin tekisin samoin jos pystyisin. Siis kannatan tuota 2-3 krt päivässä syömistä ajatuksena. Hampaillekin hyväksi.

[/quote]

Miksi et pystyisi?

Vierailija
73/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:35"]Jos lopettaisitte niiden "välipalojen" mussuttamisen, niin ehkä laihtuisitte. Koko välipalan käsite on ihan väärä. Että syödään jotain toisarvoista oikeiden aterioiden ja oikean ruoan välillä. Mussutetaan jotain HÖTTÖHIILAREITA eikä kunnon ruokaa kun vähän nälättää. 

[/quote]

Akateeminen.osaisi ajatella ja kirjoittaa, sinä et.

Vierailija
74/95 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omaa tuttavapiiriä ajattelee, niin välipaloja syövät varmimmin ne jotka urheilee paljon.

Lihavat napostelee, se on eri asia kuin välipala.

Vierailija
75/95 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:06"]Varmasti lihavatkin syövät välipaloja minkä kerkiävät, mutta niin kyllä moni hoikkakin syö, eivät vaan liho vaikka kuinka mättäisivät. Sitä en tajua, että mihini lihava ihminen kuvittelee vielä tarvitsevansa niitä välipaloja, vai onko se vaan tahallista itsepetosta?
[/quote]

Kai sä tajuat, että suurinta osaa ei kiinnosta mitä suuhunsa laittaa? Ei ole joko jaksamista tai edes halua harkita jokaista suupalaa. Minä olen mieluummin lihava kuin kyttään syömisiäni. Mulla on elämässä niin paljon tärkeämpiäkin asioita kuin jatkuva nillitys ruoasta. Syön mitä haluan, milloin haluan ja olen onnellinen ja tyytyväinen. :-)

Vierailija
76/95 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:35"]Jos lopettaisitte niiden "välipalojen" mussuttamisen, niin ehkä laihtuisitte. Koko välipalan käsite on ihan väärä. Että syödään jotain toisarvoista oikeiden aterioiden ja oikean ruoan välillä. Mussutetaan jotain HÖTTÖHIILAREITA eikä kunnon ruokaa kun vähän nälättää. 

[/quote]
Ymmärrän välipalat urheileville ihmisille ja heille jotka oikeasti syövät pieniä määriä kerrallaan. Kyllä ihminen yleensä toimistotyössä kestää olla syömättä 4 tuntia.

Vierailija
77/95 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 07:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:40"]Suomessahan välipalojen syöminen on ravitsemussuositusten mukaista, ja usein sitä suositellaan erityisesti painonhallintaan. En tiedä toimiiko se sitten jollain. Itse yritin kauan, mutta lopulta luettuani "Ranskattaret eivät liho" kirjan päätin kokeilla syömistä vain 3 kertaa päivässä ilman välipaloja, ja mulla se oli kyllä avain paino-ongelman ratkeamiseen. [/quote] Mäkin tekisin samoin jos pystyisin. Siis kannatan tuota 2-3 krt päivässä syömistä ajatuksena. Hampaillekin hyväksi.

[/quote]

Mulla se muuten oli vaikeaa vain ehkä 3 viikkoa, sen jälkeen kroppa tottui ruokavalioon. Ekalla viikolla oli tosi vaikeaa: lounaan ja päivällisen välissä paitsi oli nälkä, myös heikotti, ärsytti ja päätä särki. Sellaisia klassisia alhaisen verensokerin oireita. Toiselle viikolla jo helpotti jonkin verran, mutta iltapäivävälipalan aikaan jonkin verran oli näläntunnetta, samoin iltapalan aikaan. Mutta kolmen viikon jälkeen kaikki oireet katosivat, kroppa oli ilmeisesti oppinut säätelemään verensokeria pienillä paastoilla paremmin. Minulta meni tämän myötä myös kaikenlaiset himot makeaan ja tiettyihin epäterveellisiin suolaisiin, joita olin ennen juuri välipaloiksi kaivannut "verensokeria tasoittamaan".

Vierailija
78/95 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan kuinka laadukas välipala on. Omalla kohdalla paino on pudonnut, vaikka välipalaa nautin joka päivä. Itse asiassa tuntuu, että välipala on jopa auttanut painonpudotuksessa, sillä mikään muu ei radikaalisti ole muuttunut ruokavaliossani kuin välipalan vaihtaminen, ja nyt painoa on tippunut jo 8 kiloa. Hyvänä vinkkinä siis muille painon kanssa taisteleville, isojen kauppojen kylmäosastolla myydään Laitilan Proegg Protein Smoothieta.

Vierailija
79/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:12"]

Olet oikeassa, lihava syö ja ravitsemusterapeutin käskystä. Välipalana hedelmä tai marjoja. Mä opettelen yhä syömään niitä. Etten sitten ruualla ahmisi kolmea lautasellista pastaa.

[/quote]

Kannattaa opetella syömään aterioilla hyvin, niin ei tarvitse välipaloja. Pasta ei muuten ole mitään ruokaa.

Vierailija
80/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:12"]

Olet oikeassa, lihava syö ja ravitsemusterapeutin käskystä. Välipalana hedelmä tai marjoja. Mä opettelen yhä syömään niitä. Etten sitten ruualla ahmisi kolmea lautasellista pastaa.

[/quote]

Kannattaa opetella syömään aterioilla hyvin, niin ei tarvitse välipaloja. Pasta ei muuten ole mitään ruokaa.

[/quote]

Kyllä pasta on ruokaa, ihminen on syönyt sitä jo tuhansia vuosia. Vieläpä oikein herkullista hyvin valmistettuna.