Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muka syö "välipaloja"? No lihavat tietenkin

Vierailija
01.07.2015 |

Jos lopettaisitte niiden "välipalojen" mussuttamisen, niin ehkä laihtuisitte. Koko välipalan käsite on ihan väärä. Että syödään jotain toisarvoista oikeiden aterioiden ja oikean ruoan välillä. Mussutetaan jotain HÖTTÖHIILAREITA eikä kunnon ruokaa kun vähän nälättää. 

T: Hoikka ja akateeminen, kaunis nainen 168/55

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen luullut että mun lihavuuden syy on liian harvoin syöminen ja pitää syödä tiheämmin (juurikin välipaloja). T:sairaalloinen, kolme ateriaa päivässä.

Vierailija
22/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:45"]

No voi perse, ollaan siis tehty kaikki väärin kun diabeetikkoina saatetaan vetää ylimääräisiä digestivekeksejä ja muuta hiilatihöttöä pitkin päivää. Älä huoli, otamme heti neuvosta vaarin ja syömme vain 3 kertaa päivässä, ihan sama mitä.

[/quote]

Aika heikoilla kantimilla on diabeetteksisi hoito, jos hiilareilla vedät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:46"]

Minä syön välipaloja. Syön myös melko usein monenlaisia sokeri- ja rasvapitoisia herkkuja. Painoindeksini on 19.

[/quote]

Laihuus ei tarkoita samaa kuin terve.

Vierailija
24/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:48"]En tiedä painoasioista, mutta itse en myöskään tajua välipaloja. Ymmärrän asian lasten kohdalla, mutta mihin aikuinen tarvitsee välipaloja?
[/quote]
Itse tarvitsen välipalaa nälän hillitsemiseen. Hirveän raskasta lounasta ei voi syödä koska se alkaa väsyttämään ja jos en syö banskua tms. iltapäivällä niin töistä lähtiessä riski on suuri että nälkä sumentaa aivot niin että menen ravintolan tai kaupan kautta ja silloin ei mitään terveellistä mukaan tartu.

Vierailija
25/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:45"]

No voi perse, ollaan siis tehty kaikki väärin kun diabeetikkoina saatetaan vetää ylimääräisiä digestivekeksejä ja muuta hiilatihöttöä pitkin päivää. Älä huoli, otamme heti neuvosta vaarin ja syömme vain 3 kertaa päivässä, ihan sama mitä.

[/quote]

[/quote]

Kenties ykköstyypin diabetes? Sitä ei ruokavaliolla paranneta ja hiilareita välttelemällä ykköstyypin diabeetikko kirjoittaa itselleen death wishin

Vierailija
26/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:48"]En tiedä painoasioista, mutta itse en myöskään tajua välipaloja. Ymmärrän asian lasten kohdalla, mutta mihin aikuinen tarvitsee välipaloja? [/quote] Itse tarvitsen välipalaa nälän hillitsemiseen. Hirveän raskasta lounasta ei voi syödä koska se alkaa väsyttämään ja jos en syö banskua tms. iltapäivällä niin töistä lähtiessä riski on suuri että nälkä sumentaa aivot niin että menen ravintolan tai kaupan kautta ja silloin ei mitään terveellistä mukaan tartu.

[/quote]

Hiilaripitoinen ruoka alkaa väsyttämään koska nostaa verensokeria. 

Vierailija
27/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:46"]

Minä syön välipaloja. Syön myös melko usein monenlaisia sokeri- ja rasvapitoisia herkkuja. Painoindeksini on 19.

[/quote]

Laihuus ei tarkoita samaa kuin terve.

[/quote]

Olen erittäin terve ja hyväkuntoinen. Voi olla yllättävää, mutta terveys ei ajoittaisesta jäätelötötteröstä, kakkupalasta tai jopa hampurilaisesta romahda, jos pääosin syö ja elää terveellisesti.

Vierailija
28/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:42"]

Jännä juttu että personal trainer korosti sitä että vähintään se yksi välipala on syötävä. Eli älä kehtaa huudella siellä kun et selkeesti tiedä.

[/quote]

PT:t ei paljonkaan ravinnosta ymmärrä.
[/quote]
Ravitsemusterapeutin luulis ymmärtävän, ja häneltä minä laihduttaessa sain ohjeeksi lisätä ruokarytmiini välipalan.

Vierailija
29/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi toljottelemaan tuota painoindeksiä, sillä se ei todellakaan kerro onko ihminen terve vai ei. Monesti terveellisesti elävät ihmiset jotka käyvät usein liikkumassa painavat painoindeksin mukaan enemmäin kuin pelkät laihaläskit. Kyllähän sen näkee, kun katsoo esimerkiksi urheilijoiden painoindeksejä niin moni heistä on painoindeksin mukaan ylipainoinen, mutta oikeasti livenä he näyttävät paljon terveemmiltä ja lihaksikkaammilta kuin esimerkiksi tosi laihat ihmiset.

Vierailija
30/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaaaah! Siellähän sinä olet! Rupesin jo ihmettelemään, kun "hoikka ja kaunis" oli muutaman viikon poissa. Kävitkö lomamatkalla? Täällä BMI30 joka ei syö/juo minkäänlaisia välipaloja tai sokeria, koska olen hieman hysteerinen hammaskiilteen takia.

Vierailija
31/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:45"]

[/quote]

[/quote]
Ykköstyypin diabeetikon ruokavalion kuuluu koostua 1/2 hiilihydraateista, eli kaikesta ruuasta 1/4 nopeita ja 1/4 hitaita hiilihydraatteja.

Vierailija
32/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö kovin isoja aterioita, koska sellaisen jälkeen ei jaksa tehdä mitään, vaan syön välipalaa jos tulee nälkä. Samoissa mitoissa ja vähintään yhtä akateeminen kuin ap :)

Vierailija
33/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:45"]

[/quote]

[/quote]

Kenties ykköstyypin diabetes? Sitä ei ruokavaliolla paranneta ja hiilareita välttelemällä ykköstyypin diabeetikko kirjoittaa itselleen death wishin
[/quote]
Ei jos kysyy crappaajien ketoosinhimmentämiltä aivoilta.

Vierailija
34/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:07"]

En lähtisi toljottelemaan tuota painoindeksiä, sillä se ei todellakaan kerro onko ihminen terve vai ei. Monesti terveellisesti elävät ihmiset jotka käyvät usein liikkumassa painavat painoindeksin mukaan enemmäin kuin pelkät laihaläskit. Kyllähän sen näkee, kun katsoo esimerkiksi urheilijoiden painoindeksejä niin moni heistä on painoindeksin mukaan ylipainoinen, mutta oikeasti livenä he näyttävät paljon terveemmiltä ja lihaksikkaammilta kuin esimerkiksi tosi laihat ihmiset.

[/quote]

Ei painoindeksi niin kovin merkityksellinen olekaan, mutta koska alkuperäinen väite nimenomaan oli että välipaloja syövät ovat läskejä, niin ajattelinpa vaan mainita.

Vierailija
35/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, sen jälkeen kun aloin syödä välipaloja, olen laihtunut 45 kiloa. Jäi kokonaan pois ne ahmimiskohtaukset joita sain kun oli liian nälkä.

Vierailija
36/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmiä nämä akateemiset oikein on? Ei voi kun ihmetellä :D

Vierailija
37/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se kai on syödä kevyt välipala eli hedelmä tms. kuin tukevaa ruokaa joka kerta kun hiukoo. Ei sitä aina edes tee mieli mitään kunnon ruokaa vaan jotain kevyempää. Joillakin se nälkä tulee muutaman tunnin välein, toiset taas pysyvät kylläisinä pidempään.

Vierailija
38/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisille sopivat eri tyylit. Ystävä on laihduttanut kymmenen kiloa syömällä parin kolmen tunnin välein. Itse taas olen laihduttanut seitsemän kiloa syömällä aamupalan, lounaan ja päivällisen.

Vierailija
39/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Olen tällä systeemillä laihtunut 36 kiloa kuluneen vuoden aikana.

Vierailija
40/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2-tyypin diabetes, ja pyrin syömään välipaloja. Ennen taudin puhkeamista söin todella epäsäännöllisesti vuosikymmeniä, usein niinkin, että päivän ensimmäinen ateria saattoi olla kolmen aikaan iltapäivällä. Olen kuitenkin aina syönyt suhteellisen terveellisesti, mutta joka päivä syön jotakin pientä "hyvää", yleensä itse leivottuja leivonnaisia tai harvemmin suklaata tai makeisia. En juo alkoholia, en syö rasvaisia ruokia, en makkaraa, lihaa harvoin, en juo makeita juomia, en syö perunalastuja, mutta silti olen ylipainoinen. Ruokavalioni on pääosin hiilihydraattipitoinen, koska en jaksaisi muuten. Syön paljon kasviksia, juureksia, hedelmiä, leipää, ja muita viljoja, maustamatonta jugurttia, ja satunnaisesti juustoa. Kalaa syön mielelläni, mutta en kuitenkaan joka päivä. Nukun hyvin, ei väsytä koskaan päivällä, liikuntaa harrastan mahdollisuuksien mukaan, kuitenkin vähinään kolme kertaa viikossa n. kaksi tuntia kerrallaan. 

Nykyään syön säännöllisesti aamusta iltaan, ja siihen kuuluu välipalatkin. Aamu alkaa puurolla, kasviksilla (paljon!), hedelmillä ja jugurtilla. Joskus meinaa lounas unohtua, mutta matala verensokeri kyllä muistuttaa, jos näin käy. Lounas on minulle usein se välipala, koska syön aamiaisen aika myöhään. Välipaksi hedelmiä, ruisleipää, avokadoa, tomaatteja, salaattia erilaisina yhdistelminä, mikä vain sillä hetkellä on saatavilla tai maistuu parhaiten. Illallinen on usein aika yksinkertainen, esim. pari perunaa, lohta, kasviksia. Jälkiruuaksi aina pieni herkkupala. Ennen nukkumaanenoa syön aina pienen hiilihydraattipitoisen iltapalan.