Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka muka syö "välipaloja"? No lihavat tietenkin

Vierailija
01.07.2015 |

Jos lopettaisitte niiden "välipalojen" mussuttamisen, niin ehkä laihtuisitte. Koko välipalan käsite on ihan väärä. Että syödään jotain toisarvoista oikeiden aterioiden ja oikean ruoan välillä. Mussutetaan jotain HÖTTÖHIILAREITA eikä kunnon ruokaa kun vähän nälättää. 

T: Hoikka ja akateeminen, kaunis nainen 168/55

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:02"]

Minulla on 2-tyypin diabetes, ja pyrin syömään välipaloja. Ennen taudin puhkeamista söin todella epäsäännöllisesti vuosikymmeniä, usein niinkin, että päivän ensimmäinen ateria saattoi olla kolmen aikaan iltapäivällä. Olen kuitenkin aina syönyt suhteellisen terveellisesti, mutta joka päivä syön jotakin pientä "hyvää", yleensä itse leivottuja leivonnaisia tai harvemmin suklaata tai makeisia. En juo alkoholia, en syö rasvaisia ruokia, en makkaraa, lihaa harvoin, en juo makeita juomia, en syö perunalastuja, mutta silti olen ylipainoinen. Ruokavalioni on pääosin hiilihydraattipitoinen, koska en jaksaisi muuten. Syön paljon kasviksia, juureksia, hedelmiä, leipää, ja muita viljoja, maustamatonta jugurttia, ja satunnaisesti juustoa. Kalaa syön mielelläni, mutta en kuitenkaan joka päivä. Nukun hyvin, ei väsytä koskaan päivällä, liikuntaa harrastan mahdollisuuksien mukaan, kuitenkin vähinään kolme kertaa viikossa n. kaksi tuntia kerrallaan. 

Nykyään syön säännöllisesti aamusta iltaan, ja siihen kuuluu välipalatkin. Aamu alkaa puurolla, kasviksilla (paljon!), hedelmillä ja jugurtilla. Joskus meinaa lounas unohtua, mutta matala verensokeri kyllä muistuttaa, jos näin käy. Lounas on minulle usein se välipala, koska syön aamiaisen aika myöhään. Välipaksi hedelmiä, ruisleipää, avokadoa, tomaatteja, salaattia erilaisina yhdistelminä, mikä vain sillä hetkellä on saatavilla tai maistuu parhaiten. Illallinen on usein aika yksinkertainen, esim. pari perunaa, lohta, kasviksia. Jälkiruuaksi aina pieni herkkupala. Ennen nukkumaanenoa syön aina pienen hiilihydraattipitoisen iltapalan. 

[/quote]

Ei ihme että olet ylipainoinen tuolla ruokavaliolla, mutta senhän jo tiesitkin, vai?

Vierailija
42/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:35"]

Jos lopettaisitte niiden "välipalojen" mussuttamisen, niin ehkä laihtuisitte. Koko välipalan käsite on ihan väärä. Että syödään jotain toisarvoista oikeiden aterioiden ja oikean ruoan välillä. Mussutetaan jotain HÖTTÖHIILAREITA eikä kunnon ruokaa kun vähän nälättää. 

[/quote]

Noilla mitoilla et kuitenkaan ole niitä suuria rintoja mitä monet miehet ihailee <3 

T:Vastataan samalla asenteella "häähäähhää lesoilenpa omalla ulkonäöllä" :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 jatkaa...

Unohdin listastani yhden ruokavalioni peruspilareista eli marjat. Tänään olen syönyt mansikoita ja mustikoita, ja jokaiseen päivään kuuluu marjat jossakin muodossa. 

Vierailija
44/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainaki. Raskausdiabeteksen hoito-ohjeissa käskettiin syödä tiheästi pieniä aterioita, olen siis lisännyt välipalojen syömistä.

Vierailija
45/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

41. Syöt ihan liikaa. Mullakin kakkonen. Ei ihme ettet laihdu.

Vierailija
46/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:02"]

Minulla on 2-tyypin diabetes, ja pyrin syömään välipaloja. Ennen taudin puhkeamista söin todella epäsäännöllisesti vuosikymmeniä, usein niinkin, että päivän ensimmäinen ateria saattoi olla kolmen aikaan iltapäivällä. Olen kuitenkin aina syönyt suhteellisen terveellisesti, mutta joka päivä syön jotakin pientä "hyvää", yleensä itse leivottuja leivonnaisia tai harvemmin suklaata tai makeisia. En juo alkoholia, en syö rasvaisia ruokia, en makkaraa, lihaa harvoin, en juo makeita juomia, en syö perunalastuja, mutta silti olen ylipainoinen. Ruokavalioni on pääosin hiilihydraattipitoinen, koska en jaksaisi muuten. Syön paljon kasviksia, juureksia, hedelmiä, leipää, ja muita viljoja, maustamatonta jugurttia, ja satunnaisesti juustoa. Kalaa syön mielelläni, mutta en kuitenkaan joka päivä. Nukun hyvin, ei väsytä koskaan päivällä, liikuntaa harrastan mahdollisuuksien mukaan, kuitenkin vähinään kolme kertaa viikossa n. kaksi tuntia kerrallaan. 

Nykyään syön säännöllisesti aamusta iltaan, ja siihen kuuluu välipalatkin. Aamu alkaa puurolla, kasviksilla (paljon!), hedelmillä ja jugurtilla. Joskus meinaa lounas unohtua, mutta matala verensokeri kyllä muistuttaa, jos näin käy. Lounas on minulle usein se välipala, koska syön aamiaisen aika myöhään. Välipaksi hedelmiä, ruisleipää, avokadoa, tomaatteja, salaattia erilaisina yhdistelminä, mikä vain sillä hetkellä on saatavilla tai maistuu parhaiten. Illallinen on usein aika yksinkertainen, esim. pari perunaa, lohta, kasviksia. Jälkiruuaksi aina pieni herkkupala. Ennen nukkumaanenoa syön aina pienen hiilihydraattipitoisen iltapalan. 

[/quote]

Ei ihme että olet ylipainoinen tuolla ruokavaliolla, mutta senhän jo tiesitkin, vai?

[/quote]Olen ajatellut, että lievä ylipainoni ei haittaa, sillä A) olen hyvin jaksavainen aamusta iltaan tällä ruokavaliolla B) en sairasta koskaan flunssaa ym. kulkutauteja B) nukun hyvin C) pirteä olo, ja iloinen mieli;) D verensokeriarvot pysyvät hyvissä lukemissa E) ei muita sairauksia

Vierailija
47/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välipala tarkoita, että söisi jotain höttöhiilaria. Enemmän kuin sillä, kuinka usein syö, on merkitystä sillä, kuinka paljon päivän aikana syö. Itse syön välipaloja, esimerkiksi hedelmän tai pari tai treenin jälkeen proteiinipatukan. Sitä paitsi, useat ravitsemussuunnittelijatkin suosittelevat viittä ateriaa päivässä. Toki tällöin päivittäinen energiamäärä jaetaan tasaisesti viidelle aterialle, jolloin yksi ateria, etenkään välipala, ei välttämättä ole kovin suuri. Terveisin nainen 156 senttiä, hieman päälle 45 kiloa ;)

Vierailija
48/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 jatkaa vielä, että laihtuminen ei ole ollut tavoitteeni, mutta halusin tai en, niin paino on laskusuunnassa. En ole koskaan tuntenut tarvetta laihduttaa, enkä ole koskaan ollut millään laihdutuskuurilla. 

Vierailija
49/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:35"]

[/quote]

Noilla mitoilla et kuitenkaan ole niitä suuria rintoja mitä monet miehet ihailee <3 

T:Vastataan samalla asenteella "häähäähhää lesoilenpa omalla ulkonäöllä" :)

[/quote]

Hyi. Isot rinnat tuo mieleen lehmän utareet. T: Komea adonismies 185/85

Vierailija
50/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain sitä millä helvetin itsepetoksella olikohan nro 41 vetää aamupalaksi lähes kaikkea ja etenkin tuo hedelmiä? Se että on hedelmä se ei ole sulle hyväksi! HEDELMÄSOKERI! Yksi hedelmä päivässä ok.

Vierailija
51/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:45"]

No voi perse, ollaan siis tehty kaikki väärin kun diabeetikkoina saatetaan vetää ylimääräisiä digestivekeksejä ja muuta hiilatihöttöä pitkin päivää. Älä huoli, otamme heti neuvosta vaarin ja syömme vain 3 kertaa päivässä, ihan sama mitä.

[/quote]

Aika heikoilla kantimilla on diabeetteksisi hoito, jos hiilareilla vedät.

[/quote]Mietin ihan samaa. Tai lähinnä toi 'höttö' sana särähti. Miksi et syö välipaloina hitaita ja terveellisempiä hiilihydraatteja, kuten ruisleipää?  

t: ykköstyyppi

Vierailija
52/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön useita välipaloja, vain koska en pärjää ilman.

181/56

Vierailija
53/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 vastaa. Hedelmissä ja marjoissa on ihmiselle hyvin tärkeitä vitamiineja, mineraaleja ja kuituja. Hedelmät kasvavat puussa, ne eivät ole ihmisen tekemiä keinotekoisia valmisteita. Hedelmät kannattaa ostaa luomuna, jos mahdollista. Suomalaisten metsämarjojen terveyshyödyt ovat tunnettuja ja yleisesti hyväksyttyjä. Enkä ole koskaan kuullut kenenkään itseäni viisaammankaan kiistävän hedelmien tarjoamia terveyshyötyjä ihmiselle. Että 2-tyypin diabeetikko ei saisi syödä kuin yhden hedelmän päivässä, en ole tällaista ennen kuullut! 

Vierailija
54/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:54"]

41 vastaa. Hedelmissä ja marjoissa on ihmiselle hyvin tärkeitä vitamiineja, mineraaleja ja kuituja. Hedelmät kasvavat puussa, ne eivät ole ihmisen tekemiä keinotekoisia valmisteita. Hedelmät kannattaa ostaa luomuna, jos mahdollista. Suomalaisten metsämarjojen terveyshyödyt ovat tunnettuja ja yleisesti hyväksyttyjä. Enkä ole koskaan kuullut kenenkään itseäni viisaammankaan kiistävän hedelmien tarjoamia terveyshyötyjä ihmiselle. Että 2-tyypin diabeetikko ei saisi syödä kuin yhden hedelmän päivässä, en ole tällaista ennen kuullut! 

[/quote]

Nykyhedelmät (ulkolaiset) on kyllä niin jalostettuja, että niissä ei paljonkaan vitamiineja ole.

Vierailija
55/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:39"]

No en mä syö välipaloja. Syön 2 kertaa päivässä ruokaa, päivällä ja illalla. T. Lihava

[/quote]

Mitä oikein syöt silloin? Lihoaminen vaatii kuitenkin yli 2000 kaloria päivässä ja vastaavasti laihtuisit jos syöt alle sen. Eli mitä syöt, jos näilä kahdella aterialla syöt yli tuhannen kalori annokset?

Vierailija
56/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti lihavatkin syövät välipaloja minkä kerkiävät, mutta niin kyllä moni hoikkakin syö, eivät vaan liho vaikka kuinka mättäisivät. Sitä en tajua, että mihini lihava ihminen kuvittelee vielä tarvitsevansa niitä välipaloja, vai onko se vaan tahallista itsepetosta?

Vierailija
57/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jos syön pari porkkanaa tai omenan ""välipalaks" oon läski koska välipala?

Vierailija
58/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.minä.syön pieniä aterioita 2-3tunnin välein siinä mun hoikkuuden salaisuus.lisäksi tietty säännöllinen salitreeni.ei roiku perse.ei maha.eikä allit.

Vierailija
59/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:54"]41 vastaa. Hedelmissä ja marjoissa on ihmiselle hyvin tärkeitä vitamiineja, mineraaleja ja kuituja. Hedelmät kasvavat puussa, ne eivät ole ihmisen tekemiä keinotekoisia valmisteita. Hedelmät kannattaa ostaa luomuna, jos mahdollista. Suomalaisten metsämarjojen terveyshyödyt ovat tunnettuja ja yleisesti hyväksyttyjä. Enkä ole koskaan kuullut kenenkään itseäni viisaammankaan kiistävän hedelmien tarjoamia terveyshyötyjä ihmiselle. Että 2-tyypin diabeetikko ei saisi syödä kuin yhden hedelmän päivässä, en ole tällaista ennen kuullut! 
[/quote]

Kuule kun se on se ja taivaallisen sama missä muodossa sokerisi syöt. Hedelmistä saat toki ne vitamiinit mitä et karkeista. Kuitenkin verensokerisi nousee hyvin nopeasti hedelmistäkin. Sinulle on annettu väärää tietoa. Verensokeri pitäisi saada pysymään tasaisena. Suosittelen sinulle että tutustut matalan glykeemisen indeksin kirjallisuuteen.

Vierailija
60/95 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 jatkaa. Joku tuolla kauhisteli syömieni ruokien määrää, mutta enhän minä määristä puhunut muuten kuin kasvisten kohdalla mainitsin, että paljon. Mutta kun ajattelen, niin kyllähän sitä päivän mittaan tulee paljon määrällisesti, vaikka annoskoot voivat olla pieniä. Joskus vain tuntuu, että mikään ei riitä :), ja onnekseni voin syödä niin paljon kuin kulloinkin tarvitsen.