Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok soittaa poliisi, jos minun omistamaan kotiin ex tuo naisiaan?

Vierailija
17.02.2022 |

Ex asuu vielä luonani, erottiin kolme viikkoa sitten. Annoin hänelle kuukauden aikaa hipsiä tiehensä. Kolmen viikon aikana on kaksi muikkelia istunut mairean näköisenä minun keittiössäni aamukahvilla tukka sotkussa ja meikit levinneenä. Toinen luikki äkkiä karkuun, kun selvisi, että talo on minun, mutta toinen on ollut nyt pari päivää ja suoraan sanoi, että mulla pitää lähteä. Ei usko, että talo on mun, onhan mies sentään rakennusmestari (hah, ei ole töitä tehnyt kymmeneen vuoteen). Onko jo poliisin paikka? Miehellä on kuitenkin vielä ensi viikon alkuun lupa asua.

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä voit soittaa poliisille ja sanoa, että sun asunnossa on vieraita, jotka ei suostu lähtemään. Miehelle häätö käräjäoikeudessa.

Häätö on tarpeeton, koska mies ei ole kirjoilla aloittajan asunnossa/talossa, miehellä on kirjat eri asunnossa ja näin ollen aloittaja voi samantien ottaa mieheltä avaimet pois ja pistää pihalle.

Vierailija
142/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Av-mammat selvästi olleet enemmän tuossa kahvipöydässä istuvan naisen tilanteessa. Uusi mies huijannut, että mulla on kiva järvenrantatalo ja sitten totuus läsähtänyt päin näköä. Silti vielä yritetään tehdä kiusaa sille talon oikealle omistajalle ja luullaan, että pääsee rouvaksi hienoon pytinkiin.

No itse ainakin ajattelin asiaa siltä kannalta, että onko tämä poliisiasia. Jos toinen krapulassa tukka pystyssä juo aamukahvia ja länkyttää paskaa, niin en näe sen olevan vielä poliisiasia tuossa hetkessä vaikka huonoa käytöstä onkin. Odottaisin ihan rauhassa, että vieras juo kahvinsa ja ajatuksetkin kirkastuu, niin eiköhän se siitä sitten lähde ilman poliisisaattuetta. 

Itse en odottaisi. Mun koti on mun koti ja pyhä. Kenellä jurpolla on edes pokkaa jäädä siihen istuskelemaan ja länkyttämään. Joku, jolla ei ole edes varaa omaan kotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ketjuissa olisi kiva, että Ap pysyisi mukana keskustelussa.  Tämä keskustelu on asiallinen ja hauska yhtä aikaa.   Tässä paljastuu kylläkin se, että kirjoittajat eivät lue ketjua, vaan kiireellä laittavat oman käsityksensä asiasta.

Vierailija
144/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että ap ei ole paikalla siksi, että hän on järjestämässä miestä pihalle.

Mitään patjajuttuja ei kannata kuunnella. Mies sai mahdollisuutensa ja mokasi sen!

Vierailija
145/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukot on vaihdettava joka tapauksessa kun mies muuttaa pois.  Lukot kannattaa vaihtaa ja vaikka tänään.  Siinähän mies huomaa, että joutuu soittamaan ovikelloa sisään päästäkseen ja huomaa että olet tosissasi.

Vierailija
146/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistajalla on yksiselitteinen oikeus käskeä ei-toivottua henkilöä poistumaan ja jollei henkilö tottele, on kyse kotirauhan rikkomisesta. 

"Asunnossa luvallisesti oleskelevat eivät riko kotirauhan suojaa. Jos vierailijat kuitenkin jättävät noudattamatta selkeää kotirauhan suojasta nauttivan poistumiskäskyä, voivat he syyllistyä kotirauhan rikkomiseen. Jos poistumiskäskyä ei noudateta, syntyy asunnon haltijalle hätävarjeluoikeus kotirauhansa suojaamiseksi. Myös poliisi voi poistaa henkilön kotirauhan piiriin kuuluvalta alueelta, jos kotirauhaa on rikottu ja kotirauhan suojasta nauttiva sitä pyytää."

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-kotirauhan-rikkominen

Vierailija
147/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä, kun avosuhde on päättynyt, mutta puoliso ei muuta pois toisen omistamasta asunnosta, on kyse oikeudettomasta hallinnasta. Ihmeellisen yhdenmukainen tapaus, että olisikohan inspiraatio aloitukseen saatu peräti tästä? ;) 

https://www.minilex.fi/q/mies-vihaa-minua-mutta-asuu-kodissani-ilmaisek…

Vierailija
148/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli mies asunut kodissa alle vuoden on hänelle 3kk aikaa muuttaa pois, muuten hänellä on 6kk aikaa muuttaa pois. 

Niin jos yli 5 vuotta hänellä voi olla oikeus ositukseen.

Ei voi, ellei ole tehty keskinäistä testamenttia ja toinen kuole tai hänellä ole osoittaa kuitein ja tosittein tosiasiallisesti osallisuuttaan huomattavasti myös muuhun kuin päivittäisten elinkustannusten kattamiseen. Toisin sanoen siis esim. osallistuneensa remonttiin, vastikkeen, lainanlyhennysten tms. maksuun ym. asunnon omistajan varallisuutta kartuttavaan taloudelliseen panostukseen. 

Vierailija
149/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei muuten ole maininnut oliko suhde avioliitto, avoliitto vai joku muu.   

Vierailija
150/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuttavapiiristä löydy MIESTÄ.

Vierailija
151/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun exä siellä asuu, on hänellä oikeus tuoda vieraita kotiinsa.

Ei muuten varmasti ole oikeutta tuoda ketään jota toinen joka on myöskin siellä kirjoilla ei hyväksy. Unohdat että se on myös toisenkin henkilön koti.

Vierailija
152/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan silkkaa kiusantekoa eksältä ja ketkä hullut täällä oikein puolustelee miehen toimintaa? Jokainen normaali ihminen tajuaa, että tollaisessa ylimenovaiheessa elellään hissukseen siellä kotona, ei ole sopivaa ap:nkään kutsua omistamaansa kotiin nyt miehiä, jos tietää eksän olevan kotosalla.

Mulla tulisi todella turvaton olo omassa kodissani, jos sinne kutsuttaisiin jotain muita ihmisiä kuin mitä siellä on aiemminkin käynyt eikä itsellä olisi sananvaltaa asiaan. 

Ihme tyyppejä täällä kyllä kirjoittelee, ei voi muuta sanoa!

No eihän sen miehen käytöstä puolustella vaan sanotaan totuus kirjoilla olevaa ei voi noin vain heittää pihalle ja vieraita saa käydä. Totta kai miehen käytös ei ole hyväksyttävää. 

Mutta näköjään uusien tietojen mukaan ei ole asunnossa kirjoilla, joten voi heittää pihalle samantien. 

Niin, ei miehen käytöstä puolustella, kysymyshän kuului voiko soittaa poliisit jos joku random nainen tulee exän vieraaksi. 

Eiköhän kotiin soiteta usein poliisi, kun kotona riidellään ja tosta nyt saa eskaloitua hyvinkin sellaisen riidan, missä tarvitaan poliisia. Ja selvää on se, että ap ei ole se, jonka ne poliisit sieltä kodista poistavat. 

No jos ap siellä riehuu, niin poliisit kyllä vievät mennessään.

Miksi veisivät? Hänhän on kotonaan. Kyllä sieltä ulos käskytetään ne vieraat, ja virallinen asukas saa jäädä kotiinsa riehumaan. Poliisit ottavat matkaan vasta, jos on jo syyllistynyt pahoinpitelyyn tmv. tai lähtee sieltä kotoaan niiden vieraiden perään.

Siinähän poliisi syyllistyisi rikokseen, jos veisi talon asukkaan mennessään ja ojentaisi avaimet vieraille että jatkakaapa te täällä Pertin kämpillä illanviettoanne!

No ei tietenkään avaimia anna. Ihan omasta kodista ne ihmiset mukaan napataan, jos napataan, ei asunnon omistaminen tarkoita sitä, että saat tehdä mitä huvittaa.

Kyllähän ne kadulla riehujatkin ensi sijaisesti käsketään kotiin. Ei poliisi vie mihinkään putkaan, jos se tyyppi pysyy siellä kotonaan eikä ole syyllistynyt mihinkään rikokseen. Miksi veisi, jos asia on ratkaistu sillä, että vieraat vain lähtevät kotiinsa?

Aivan, jos ei tee mitään niin. Jos riehuu ja tekee vieraille jotakin, poliisi vie mukanaan, jos katsoo sen tarpeelliseksi. Sitähän tässä koko ajan on yritetty sanoa, että ei se, että omistat asuntosi suojaa sua poliisin toimilta, jos mukaansa vievät. Ei ne ota ketään huvin vuoksi mukaansa.

Jos ongelma on vain se, että eivät poistu ilman poliisia, sit ne on ne vieraat, jotka lähtee poliisin ohjaamana.

En tiedä, mistä keksit, että talon omistaja olisi tehnyt jotakin vieraille? Tai että talon omistaminen suojaisi poliisin toimilta?

Tässä ei kyllä ole tullut ilmi mitään sellaista, mikä voisi johtaa lopputulokseen, jossa ap:n asemassa oleva henkilö poistettaisiin paikalta poliisin toimesta. Oikeastaan, vaikka hän olisikin siellä riehaantuessaan käynyt vähän päällekäyväksi, häntä ei siltikään poistettaisi paikalta, mikäli tilanne rauhoittuisi vieraiden poistamiseen. Olisi heidän asiansa sitten tehdä halutessaan rikosilmoitus ja viedä asia eteen päin. Mitään vakavampia rikoksia jotka vaatisivat välittömiä poliisitoimia tähän nyt on turha sotkea.

Vierailija
153/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako, kun erällä on nyt vientiä? Hommaa sinäkin joku tilapäishoito. Tai pari-kolme.

No onko nyt ihan tervejärkisen touhuja tuoda panoja toisen omistamaan taloon? En nyt ihan ymmärrä mitä tällaisen ihmisen päässä liikkuu. Uskon vahvasti ettei ole täysillä käyvä ihminen.

Vierailija
154/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että ap ei ole paikalla siksi, että hän on järjestämässä miestä pihalle.

Mitään patjajuttuja ei kannata kuunnella. Mies sai mahdollisuutensa ja mokasi sen!

Ap häipyi kun sai provon tulille.

Vierailija
155/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on täynnä väärinkäsityksiä, kun ihmiset ei jaksa lukea edellisiä viestejä ja etenkin Ap n viestejä.   Moni kirjoittaja kuvittelee, että mies on kirjoilla talossa. 

Mistähän tuo ajatus lähti liikkeelle, että Ap olisi jollain tavalla "riehunut" talossa.  Ei hän ole sanonut sellaista.  Joukkovoimalla tuo on keksitty. 

Vierailija
156/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskasti kirjoitettu. 

...  kaksi muikkelia istunut mairean näköisenä minun keittiössäni aamukahvilla tukka sotkussa ja meikit levinneenä. Toinen luikki äkkiä karkuun, kun selvisi, että talo on minun, mutta toinen on ollut nyt pari päivää ......

Jo tilanne on tosiaan tuo, ja jälkimmäinen muikkeli on yhä siellä, niin Ap voisi järjestää kivan näytöksen "nuorelleparille".  Lukkofirman auto pihalle ja lukkomiehet vaihtaisivat lukot "nuorenparin" katsellessa hölmistyneenä ja mairea ilme häviäisi ...

Vierailija
157/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi melkein myydä se, ottaa välittäjä asuntoon. Ja hankkia muualta uusi. Ei ole kivaa jos joku raahaa vieraan naisen sinne. Joskus voi olla tilanne että mies ja joku vieras nainen jopa uhkaavat ja estelevät asunnon omistavaa naista – kannattaa valita mies joka ei tee noin.

Vierailija
158/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi melkein myydä se, ottaa välittäjä asuntoon. Ja hankkia muualta uusi. Ei ole kivaa jos joku raahaa vieraan naisen sinne. Joskus voi olla tilanne että mies ja joku vieras nainen jopa uhkaavat ja estelevät asunnon omistavaa naista – kannattaa valita mies joka ei tee noin.

Miksi oma hyvä kämppä pitäisi myydä jonkun äijänretkun takia? 

Vierailija
159/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on eri kaupungissa osoite vuokra-asuntoon, kun muuten olisin minä joutunut hänet elättää. Asunto on kuitenkin tyhjillään, mies omistaa vaan pari vaatekertaa. Lupasin olla seuraavaan tukipäivään asti luonani, että saa hommattua edes patjan ja syötävää. Nytkö mä olen tässä se pahis, kun en aio korona-aikana katsella vieraita talossani ja vielä sellaisia, jotka käskee mun pakata tavarani ja häipymään MUN talosta?

ap

Pakkaat sille patjan ja ruokakassin mukaan ja sanot heippa. Vai oletko oikeasti noin naiivi että kuvittelet miehen sen patjan hankkivan ja muuttavan kiltisti pois?

Ei todellakaan pakata mitään mukaan. Mies ottaa omat kamansa, antaa ap:lle avaimen ja poistuu eikä tule ikinä takaisin. Kaivakoon vaikka iglun itselleen. 

Suhde tavallaan jatkuu, jos alkaa riitelemään jostain patjoista. Jos sillä miehestä pääsee luulisi siitä jopa vähän maksavankin.

Vierailija
160/164 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukot vaihtoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi