Onko ok soittaa poliisi, jos minun omistamaan kotiin ex tuo naisiaan?
Ex asuu vielä luonani, erottiin kolme viikkoa sitten. Annoin hänelle kuukauden aikaa hipsiä tiehensä. Kolmen viikon aikana on kaksi muikkelia istunut mairean näköisenä minun keittiössäni aamukahvilla tukka sotkussa ja meikit levinneenä. Toinen luikki äkkiä karkuun, kun selvisi, että talo on minun, mutta toinen on ollut nyt pari päivää ja suoraan sanoi, että mulla pitää lähteä. Ei usko, että talo on mun, onhan mies sentään rakennusmestari (hah, ei ole töitä tehnyt kymmeneen vuoteen). Onko jo poliisin paikka? Miehellä on kuitenkin vielä ensi viikon alkuun lupa asua.
Kommentit (164)
Tässäkin tarinassa on tuotu esiin vain asian toinen puoli, mikähän lopulta on sitten totuus.
Tässä on paljon pahoja ongelmia. Aloitetaan helpoista ongelmista. Hanki vieraskäyttöön hiusharja, niin naisten ei tarvitse juoda kahvia tukka sotkussa.
Mies ollut 10 vuotta työttömänä ja pitää asua exän luona niin pitkään että tulee tukirahat niin saa ostettua patjan vuokra-asuntoon joka ollut tyhjillä että on saanut huijattua lisätukia :D :D Kuullostaa hienolta mieheltä ja kertoo kyllä jotain hieman aloittajastakin että tollasta ukkoa katellu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on eri kaupungissa osoite vuokra-asuntoon, kun muuten olisin minä joutunut hänet elättää. Asunto on kuitenkin tyhjillään, mies omistaa vaan pari vaatekertaa. Lupasin olla seuraavaan tukipäivään asti luonani, että saa hommattua edes patjan ja syötävää. Nytkö mä olen tässä se pahis, kun en aio korona-aikana katsella vieraita talossani ja vielä sellaisia, jotka käskee mun pakata tavarani ja häipymään MUN talosta?
apEt ole pahis. Asiassa hyvä ymmärtää mikä on laillista ja mikä ei. Poliisia ei kiinnosta, että mies asuu kotonaan. Poliisia ei kiinnosta, että mies tuo kotiinsa vieraita. Poliisia kiinnostaa, jos vieras alkaa toimia tavalla jossa kotirauhan rikkominen tai muu rikos tulee kyseeseen.
Mies asuu siellä vuokra-asunnossa virallisesti!
No siinä tapauksessa minä olisin heittänyt äijän pellolle jo ajat sitten ja ottanut avaimen pois. Ehkä vaihdattanut lukotkin. Moni meistä varmaan tässä oli siinä luulossa, että kyse on miehen ainoasta asunnosta.
Erikoinen ajatus, että asukkaalla olisi jokin ehdoton oikeus kutsua kotiinsa ketä vaan, muista asukkaista piittaamatta. Mitään varsinaista sääntöähän tästä ei ole, mutta kyllä yksityisyyden suoja ja kotirauha intressipunninnassa ylittää miehen oikeuden kutsua vieraita yhteiseen kotiin.
Sinänsähän kyseessä on niin pieni juttu, ettei siitä mitään varsinaisia seuraamuksia tule, mutta jos poliisit paikalle kutsuu niin kaikella todennäköisyydellä ystävällisetsi kehoittavat vierasta menemään omaan kotiinsa.
Se, onko poliisien kutsuminen järkevää, on asia erikseen. Melkein parempi vain antaa olla tai maksaa potut pottuina kutsumalla omat yövieraat.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on eri kaupungissa osoite vuokra-asuntoon, kun muuten olisin minä joutunut hänet elättää. Asunto on kuitenkin tyhjillään, mies omistaa vaan pari vaatekertaa. Lupasin olla seuraavaan tukipäivään asti luonani, että saa hommattua edes patjan ja syötävää. Nytkö mä olen tässä se pahis, kun en aio korona-aikana katsella vieraita talossani ja vielä sellaisia, jotka käskee mun pakata tavarani ja häipymään MUN talosta?
ap
Pakkaat sille patjan ja ruokakassin mukaan ja sanot heippa. Vai oletko oikeasti noin naiivi että kuvittelet miehen sen patjan hankkivan ja muuttavan kiltisti pois?
Jos mies on kirjoilla, niin irtisanomisaika on 6kk täyttä kuukautta ja sen jälkeen voi vielä pitkittää ja odottaa häätöä, joka on n. vuoden projekti.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on kirjoilla, niin irtisanomisaika on 6kk täyttä kuukautta ja sen jälkeen voi vielä pitkittää ja odottaa häätöä, joka on n. vuoden projekti.
Lue viestit, ei ole kirjoilla, on oma asunto muualla.
No miksi et laittanut aloitusviestiin, että mies on kirjoilla omassa vuokra-asunnossaan. Tämähän on nyt sitten ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Sillä miehellä on oma vuokrakämppä. Lukisitte joskus näitä ketjuja ennen kuin ryntäätte vastaamaan.
Mies pihalle heti tänään ja avaimet siltä käteen.
Ihan miehen oma ongelma mistä sen patjan itselleen hommaa. Olis miettinyt ennen kuin roudaa sinne yhtään naista. Sun patjallako nekin on nukkuneet? Mieti nyt mikä mu***u.
Nyt sisuunnut ja homma hanskaan ja nollakontakti mieheen, hoitakoon itse sotkunsa ja etsiköön uuden elättäjän.
Lue ketju Narsistin keskustelutyyli. Oma narsistieksäni myös teki jotain kela-vedätystä eksänsä kanssa. Ja toi toisia naisia toisen eksänsä eteen. Minä juoksin ennen kuin ehti tehdä mitään tuollaista mulle ja mitään huijauksia en olisi lähtenyt mahdollistamaan.
Nyt hankkiudut siitä eroon samantien ja lopullisesti!
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen ajatus, että asukkaalla olisi jokin ehdoton oikeus kutsua kotiinsa ketä vaan, muista asukkaista piittaamatta. Mitään varsinaista sääntöähän tästä ei ole, mutta kyllä yksityisyyden suoja ja kotirauha intressipunninnassa ylittää miehen oikeuden kutsua vieraita yhteiseen kotiin.
Sinänsähän kyseessä on niin pieni juttu, ettei siitä mitään varsinaisia seuraamuksia tule, mutta jos poliisit paikalle kutsuu niin kaikella todennäköisyydellä ystävällisetsi kehoittavat vierasta menemään omaan kotiinsa.Se, onko poliisien kutsuminen järkevää, on asia erikseen. Melkein parempi vain antaa olla tai maksaa potut pottuina kutsumalla omat yövieraat.
No ei yhtään erikoinen. Lapset kutsuu kavereitaan, miehet omiaan ja naiset omiaan, ei ne neuvottele muiden asukkaiden kanssa että onko minun nyt soveliasta kutsua tämä tai tämä, hyväksyttekö te kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apPakkaat sille patjan ja ruokakassin mukaan ja sanot heippa. Vai oletko oikeasti noin naiivi että kuvittelet miehen sen patjan hankkivan ja muuttavan kiltisti pois?
Ei todellakaan pakata mitään mukaan. Mies ottaa omat kamansa, antaa ap:lle avaimen ja poistuu eikä tule ikinä takaisin. Kaivakoon vaikka iglun itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan silkkaa kiusantekoa eksältä ja ketkä hullut täällä oikein puolustelee miehen toimintaa? Jokainen normaali ihminen tajuaa, että tollaisessa ylimenovaiheessa elellään hissukseen siellä kotona, ei ole sopivaa ap:nkään kutsua omistamaansa kotiin nyt miehiä, jos tietää eksän olevan kotosalla.
Mulla tulisi todella turvaton olo omassa kodissani, jos sinne kutsuttaisiin jotain muita ihmisiä kuin mitä siellä on aiemminkin käynyt eikä itsellä olisi sananvaltaa asiaan.
Ihme tyyppejä täällä kyllä kirjoittelee, ei voi muuta sanoa!
No eihän sen miehen käytöstä puolustella vaan sanotaan totuus kirjoilla olevaa ei voi noin vain heittää pihalle ja vieraita saa käydä. Totta kai miehen käytös ei ole hyväksyttävää.
Mutta näköjään uusien tietojen mukaan ei ole asunnossa kirjoilla, joten voi heittää pihalle samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsähän kyseessä on niin pieni juttu, ettei siitä mitään varsinaisia seuraamuksia tule, mutta jos poliisit paikalle kutsuu niin kaikella todennäköisyydellä ystävällisetsi kehoittavat vierasta menemään omaan kotiinsa.Se, onko poliisien kutsuminen järkevää, on asia erikseen. Melkein parempi vain antaa olla tai maksaa potut pottuina kutsumalla omat yövieraat.
No ei yhtään erikoinen. Lapset kutsuu kavereitaan, miehet omiaan ja naiset omiaan, ei ne neuvottele muiden asukkaiden kanssa että onko minun nyt soveliasta kutsua tämä tai tämä, hyväksyttekö te kaikki.
Kyllä meillä on kielletty haitallisten ihmisten tuominen kotiin. Onneksi kaikki tajuavat sen kertomattakin. Mutta kyllä, ovet eivät ole avoinna ihan jokaiselle ihmiselle, joka tossa kadulla taapertaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies on kirjoilla
toisessa kaupungissa vuokra-asunnossa. Tämä järjestely on siksi, että mies ei olisi saanut toimeentulotukea naisen tulojen takia. Tämä on tietysti juridisesti petos. Toisaalta tämä helpottaa miehestä eroon pääsemistä, koska miehellä on jo tyhjillään oleva asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan silkkaa kiusantekoa eksältä ja ketkä hullut täällä oikein puolustelee miehen toimintaa? Jokainen normaali ihminen tajuaa, että tollaisessa ylimenovaiheessa elellään hissukseen siellä kotona, ei ole sopivaa ap:nkään kutsua omistamaansa kotiin nyt miehiä, jos tietää eksän olevan kotosalla.
Mulla tulisi todella turvaton olo omassa kodissani, jos sinne kutsuttaisiin jotain muita ihmisiä kuin mitä siellä on aiemminkin käynyt eikä itsellä olisi sananvaltaa asiaan.
No eihän sen miehen käytöstä puolustella vaan sanotaan totuus kirjoilla olevaa ei voi noin vain heittää pihalle ja vieraita saa käydä. Totta kai miehen käytös ei ole hyväksyttävää.
Mutta näköjään uusien tietojen mukaan ei ole asunnossa kirjoilla, joten voi heittää pihalle samantien.
Niin, ei miehen käytöstä puolustella, kysymyshän kuului voiko soittaa poliisit jos joku random nainen tulee exän vieraaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se puolustelua, jos todetaan, että se on laillista eikä edes mietitä keinoja estää asiaa. Mieti, jos mies kutsuisi sinne vaikka kuusi narkkaria. Tai moottoripyöräkerhon. Tai alkaisi pitää siellä bordellia. Ihan oikeasti kaikkea ei tarvitse sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan lapset kutsu yhtään ketään ilman lupaa, ei myöskään puoliso.
Eli se mies ei ole edes kirjoilla asunnossasi, vaan omassa vuokraluukussaan? Nyt heivaat hittoon sekä ukon että ne akat, sairas kuvio.