Nyt muistan, miksi ei kannata mennä laivalle
Olin eilen laivalla ja voi moro sitä meininkiä. Olin valinnut tietoisesti arkipäivän, koska olen lomalla ja ajattelin, että väkeä olisi juuri viikonpäivän takia vähemmän. Unohdin kuitenkin, että moni oli ilmeisesti ottanut eilisen vapaaksi helatorstain takia.
Se ryysis satamassa oli aivan käsittämätön. Paikalla oli ainakin neljä koululaisryhmää ja sitä kirkumista ja huutamista ei olisi kuunnellut kukaan ilman peltoreita korvissa. Pennut juoksenteli ja hyppi ihan miten sattui eikä opettajaa kuunneltu yhtään.
Vakiintuneen kaavan mukaisesti kaikki myös alkoi ryysätä laivaan puolta tuntia ennen sisäänpääsyn aikaa ja lippujen leimauspisteellä ihmeteltiin huuli pyöreänä, miksei se mobiililippu nyt toiminutkaan. Eikä puhettakaan, että olisi päästetty muita siinä välissä, joilla oli se lippu varmuuden vuoksi ihan paperisena versiona.
Itse laivalla porukka jäi sisään päästyään möllöttämään muiden tien tukkeeksi, että mihinkäs sitä nyt. Täysin tervejalkaiset tunkivat hissiin. Buffassa toljotettiin ruokia kuin lehmä uutta sankoa sen sijaan, että olisi katsottu etäämmältä, mitä voisi ottaa. Kukaan ei katsonut eteensä, kaikki tönivät toisiaan.
Käytäville levittäydyttiin juttelemaan keskenään ja kun yritti päästä siitä saartorenkaasta läpi, mulkoiltiin kummastuneena ja katsottiin että jaa, pitääkö tässä nyt vaikka 5cm antaa tilaa. Lapset juoksenteli ihan miten sattui eikä vanhempia kiinnostanut näemmä edes katsoa, missä ne perintöprinssit ja -prinsessat huitelee.
Ugh, en kyllä mene ainakaan hetkeen laivalle ellen ole varma siitä, että olen taatusti valinnut sellaisen päivän, ettei kansaa ole työvelvoitteiden takia paljoa liikkeellä.
Kommentit (8)
Olen ollut monta kertaa laivalla eikä ole koskaan ollut tuollaista. Toki tuo on, että jotkut ryntää odottamaan ovien avautumista, mutta ei sinne ole mikään pakko itse tunkea sekaan. Ei ollut tuollaista edes silloin, kun oltiin abiristeilyllä ja laivalla monta muutakin abiporukkaa.
Aina oma hytti, en Tallinnaankaan lähde ilman.
Niin, sinne ei pitäisi päästää ketään muita kuin sinut.
Tanssilattialla on sitten mageeta irrotella jalkoja ja muita proteeseja. Loose legs!
Mitä sinä siellä laivalla teet? Vedät känniä? Etkö sä voi tehdä sitä kotona halvemmalla? Ei takuulla ole koululaisryhmiä häiritsemässä.
Olen samaa mieltä. Ei noissa enää ole sama meininki kuin ennen.
No tuollaistahan se on joka paikassa missä on ihmisiä laumoittain. Tietoisuus ja käyttäytymistavat väistyvät itsekeskeisen ja minäminäminä-ismin tieltä. Jännä että Japanissa jossa ihmisiä riittää, ei esiinny vastaavaa ilmiötä.
Kuulostaapa hankalalta. Ja vieraalta. Käyn laivalla pari kolme kertaa vuodessa, eikä tuollaista ole ollut kertaakaan. Tai ehkä en vain ärsyynny muiden ihmisten olemassaolosta.