Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elintasokuilu keskellä uusioperhettä

Vierailija
01.07.2015 |

Olemme uusioperhe. Lapsia yhteensä kuusi: miehen 2, minun 2, yhteiset 2. Miehen tulot noin 150 000€/v, minun 20 000€/v. Miehellä omaisuutta kertynyt reilustiyli miljoonan arvosta, minulla 100 000e.

Asiaan. Olen siis suhteen köyhä osapuoli. Maksan omien lapsieni menot, mies maksaa omiensa ja yhteisien. Mies maksaa elämisen suurimmaksi osaksi, mutta siitä edestä minä siivoan ihan yksin ison talomme ja pihamme. Sekä hoidan lähes yksin yhteiset lapsemme. Jos matkalle lähdetään, maksan oman matkani ja lasteni. Omille teinilapsilleen mies ostaa joka joulu ja syntymäpäivä toooosi kalliita lahjoja, tyyliin 500-1000€. Yhteisille lapsille hän ei osta, koska ovat vasta taaperoita. Ja itselleen hän ostaa kaikkea tosi kallista: autot, kellot, veneet, moottoripyörät, vaatteet, kaikki on 10 kertaa kalliimpaa kuin keskivertosuomalaisella. On käyttänyt itselleen ja lapsilleen rahaa kolmen vuoden sisään vähintään 150 000€:n arvosta. Laskin kerran, että miehellä on vaatekaapissa noin 80 kauluspaitaa (jokainen maksanut yli 100€). 

Ytimeen. Mitä mieltä olette siitä, että kun minulle pitäisi jokin lahja ostaa, niin hän ostaa 50 euron hajuveden. Yhtenä syntymäpäivänä sain suklaarasian. Ok, kivoja lahjoja sinänsä, ostan itse hänelle samanhintaisia, hän kun on kieltänyt, ettei hänelle saa ostaa esim. 300€ kelloa, kun haluaa ennemmin käyttä tonnien kelloja, minkä ostamiseen hänelle minulla ei ole varaa. Normituloiselta mieheltä nuo lahjat olisivat todella hyviä. Pulma syntyy siitä, että lahjojen rahallinen arvo ei ole missään linjassa niiden tavaroiden kanssa, joita hän ostaa itselleen ja lapsilleen. 

Tuntuu kummalta. Ollaan oltu useita vuosia naimisissa ja meillä on tällainen elintasokuilu, ihan keskellä meidän olohuonetta. Kun kalliit tavarat tulevat joka päivä omistajansa seurassa istumaan sohvalle, on vaikea niihin olla kiinnittämättä huomiota. Olen siis varmaankin kateellinen miehelleni ja hänen lapsilleen, ettei minulla ole näitä kalliita kamppeita.

Olen useamman kertaan vuosien varrella pyytänyt miestäni ostamaan minulle n 5000€  arvoisen esineen, erään taideteoksen, koska se on ainut materia, jonka ihan oikeasti haluaisin. Mies ei ole ostanut. Välttelee aihetta ja toteaa, että osta itse. Ihan siitä syystä olen pyytänyt, kun tuntuu heittelevän niitä tonnejaan ihan minne sattuu, surutta ja estoitta.

Välistä tuntuu, että mieheni saa nautintoa siitä, että hänellä ja hänen lapsillaan on kaikkea hienompaa kuin minulla ja lapsillani. Olen kertonut hänelle, että kärsin asiasta. Hänelle kaikki kalliit tavaransa ovat todella tärkeitä, hän elvistelee niillä ihmisille... Autoillaan ja 10 000 € kelloillaan. Luulisi siis, että hän ymmärtäisi minunkin tarpeeni. Enkä todellakaan oleta, että kaikki pitäisi meillä olla samantasoista. Ongelma syntyy siitä, että kaikki materia on ihan eri planeetalta hänellä kuin minulla. Hänen vaatteensa on Stockmannilta, minun Henkkamaukasta. Ihan siitä syystä toivoisin hänen ostavan sen toiveeni, että minulla olisi tunne, että hän minullekin on ostanut edes yhden vähän kalliimman jutun.

Mitä mieltä olette asiasta? Onko tämmöinen elintasokuilu ihan ok? Vai olenko vaan mielenipahoittaja? Tai voihan sitä vaan olla tyytyväinen siihen, ettei mies ole köyhimys evp. ;)

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi mies sulla on ja jos itselläni olisi rahaa niin kyllä siitä nauttisi mun mieskin. Ei pidä ylitörsätä mutta kuitenkin jotain rajaa sentään. Ostaisin sen taideteoksen ja kunnon vaatteet puolisolle.

Vierailija
102/114 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tuo tuntuu ikävältä. Mielestäni perheen sisällä ei pitäisi olla eri elintasoja. Mutta toisaalta mies maksaa jo nyt lähes kaikki yhteiset kulut...en oikein tiedä. Kyllähän tuo lahjajuttu on kurja muttei ehkä kuitenkaan niin valtava asia. Sinäkin olet vapaaehtoisesti valinnut ammattisi, olisit voinut myös opiskella hyväpalkkaista alaa. Mutta jos et voi hyvin suhteessa tuon takia niin ehkä sinun täytyy harkita voitko jatkaa noin. Mies tuskin muuttuu. Vai oletko kertonut hänelle, miten koet tuon elintasokuilun?
Toivottavasti sinun kaksi vanhempaa lastasi eivät koe perheen sisällä eriarvoisuutta? Se yksistään voisi saada minut lähtemään suhteesta. En tarkoita että miehen pitäisi ostaa heille kalliita lahjoja mutta ei saisi olla selllaista, että he ovat kakkosluokan jäseniä perheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:15"]

missään nimessä hän ei ole velvoitettu kustantamaan sinun lapsille samaa elintasoa kuin omilleen.

[/quote]

Ja tästä syntyy elintasokuilu keskelle uusioperhettä.

Itse tuskin pystyisin jatkamaan moisen sian kanssa. Perhe on perhe, ja kaikki jäsenet ovat yhtä arvokkaita ja ansaitsevat saman elintason.

[/quote]

Silloin se vähemmäntienaava puoliso panostaa enemmän omiin lapsiinsa ja vähemmän omiin tarpeisiinsa, koska hänhän saa joka tapauksessa elatukseen tukea lastensa isältä. Pitää vaatia isommat elarit, että elintaso säilyy kaikilla samana.

Vierailija
104/114 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:06"]

Kuulostaa siltä, että miehesi ei rakasta sinua vaan on ottanut sinut paremman puutteessa. Hankkinut sinut toisin sanoen sen "oikean liiton jälkeen", kun ei parempaakaan saanut. Jos olisit hänelle se todellinen puolisko, hän antaisi varallisuuserojen tasoittua. Nyt hän pitää selvää etäisyyttä sinuun ja lapsiisi. Sen täytyy olla todella loukkaavaa. Toisaalta kuten joku sanoikin, niin pääsethän kuitenkin arjen tasolla hyötymään hänen rahoistaan: on katto pään päällä ja varmasti lauantaimakkaran sijaan voitte syödä meetwurstia jne. Tämä ei varmasti poista kummallista oloa, kun joutuu tosiaan katsomaan sitä 10 000 kelloa ja ihmettelemään, miksi mies nuukailee sinun kanssasi. Kylmä totuus: hän ei välitä sinusta tarpeeksi :(

[/quote]

Tätä olen itsekin pohtinut, että josko asia olisi näin. Vaikea kuitenkin uskoa, koska oltiin alussa ihan mielettömän rakastuneita. Mieskin teki sellaisia rakkaudentunnustuksia, että oksat pois.... Ap

[/quote]

Jaahas, tässä taas yksi, joka on mennyt naimisiin rakastuneen vaaleanpunaiset lasit päässään. Rakastumisvaiheessa ei kannata mennä naimisiin, koska eihän silloin voi olla täysin varma, millaisen ihmisen kanssa sitä oikein ollaan. Hormonit vain hyrrää ja järki on lentänyt ikkunasta ulos. Ja sitten ihmetellään, kun "oma rakas" tuntuukin aivan vieraalta, kun muutama vuosi on vierähtänyt. Ei auta kuin voivotella tätä ihmisten ikuista typeryyttä!

Vierailija
105/114 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että miehesi ei rakasta sinua vaan on ottanut sinut paremman puutteessa. Hankkinut sinut toisin sanoen sen "oikean liiton jälkeen", kun ei parempaakaan saanut. Jos olisit hänelle se todellinen puolisko, hän antaisi varallisuuserojen tasoittua. Nyt hän pitää selvää etäisyyttä sinuun ja lapsiisi. Sen täytyy olla todella loukkaavaa. Toisaalta kuten joku sanoikin, niin pääsethän kuitenkin arjen tasolla hyötymään hänen rahoistaan: on katto pään päällä ja varmasti lauantaimakkaran sijaan voitte syödä meetwurstia jne. Tämä ei varmasti poista kummallista oloa, kun joutuu tosiaan katsomaan sitä 10 000 kelloa ja ihmettelemään, miksi mies nuukailee sinun kanssasi. Kylmä totuus: hän ei välitä sinusta tarpeeksi :(

[/quote]

Juuri näin!

Ei todellakaan kuulosta miltään rakkausavioliitolta.

Minunkin mieheni tienaa noin 200 000 euroa vuodessa, minä 20 000 euroa. Mutta kaikki rahat ovat yhteisiä ja yhdessä päätetään niiden käytöstä!

Ei ole mitään "sinun" ja "minun" rahoja, vaan yhdet perheen yhteiset rahat!

Meillä onkin rakkausavioliitto, joka on jatkunut jo yli 20 vuotta. Mieheni rakastaa minua ja lapsiaan enemmän kuin itseään. Samoin minä rakastan heitä enemmän kuin itseäni. Jos rakastaa toista, antaa hänelle enemmän kuin itse saa.

Niin se vain menee. AP:n liitosta valitettavasti puuttuu rakkaus.

Vierailija
106/114 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta puolestasi. Perhe on mielestäni sellainen yksikkö, missä kaikki voivat yhtä hyvin. Itse elän ydinperhe-elämää, mutta olen seurustellut miehen kanssa jolla oli lapsi edellisestä liitosta. Minulle oli selvää, että lapsi on osa pakettia ja lapsen lahjat ovat vähintään yhtä tärkeitä kuin omien lasteni. 

Uusperhekuvioissa minua vaivaa, että perhe luokitelaan eri luokkiin. Pethe on sellainen yksikkö, missä kaikki ovat samassa luokassa.

Olen ollut itse se, joka on hankkinut enemmän, jolla on ollut vähemmän lapsia avosuhteen aikana. Kuitenkin on ollut itsestään selvää, että meillä kaikilla menee yhtä hyvin. Rakkaus ei ole rahaa tai varallisuutta. Rakkaus on sitä, että antaa omastaan ja jakaa. Jos joku ottaa vastaan tarkotun ajatellen muuta kuin rakkautta, niin se on vastaanottajan ihan oma ongelma. 

Mä pidän huolen perheestäni. Vaikka se olisi vähän laajempikin. Mitään en mukaani saa. Huomenna voi joku tollo ajaa kylkeeni. Ainoa mistä välitän ovat rakkaat ihmiset. Joko itselleni tai rakkaalleni rakkaat. 

Elintasokuilu parisuhteessa on silkkaa ittuilua.

Vierailija
107/114 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella perheellä tuntuu olevan omat ongelmansa. Huvittaa näin pienituloisena lukea tämmöistä, kun meillä joutuu ruokakaupassa miettimään mitä ostetaan, että syödään koko perhe koko kuukausi aina seuraavaan palkkapäivään.

Vierailija
108/114 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 05:14"]

[/quote]

Juuri näin!

Minunkin mieheni tienaa noin 200 000 euroa vuodessa, minä 20 000 euroa. Mutta kaikki rahat ovat yhteisiä ja yhdessä päätetään niiden käytöstä!

Meillä onkin rakkausavioliitto, joka on jatkunut jo yli 20 vuotta. Mieheni rakastaa minua ja lapsiaan enemmän kuin itseään. Samoin minä rakastan heitä enemmän kuin itseäni. Jos rakastaa toista, antaa hänelle enemmän kuin itse saa.

[/quote]

Uusperhe on hiukan eri asia. Tällaisessa kierrätysperheessä miehen rahat ei enää ole vaimon rahat ja vaimon lasten rahat.

Tuskinpa kukaan nainenkaan, jos ottaisi persaukisen miehen, jakaisi ison omaisuutensa miehelle ja miehen lapsille edellisestä liitosta.

Vierailija
109/114 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:46"]

Miksi te ryhdytte tuollaisten miesten kanssa yksiin????????? En voi ymmärtää. Varmaan mukavampiakin löytyisi vapaana.

[/quote]

No se rikkaus hurmaa. Rikkailla miehillä on aina hännystelijöitä, jotka luulee pääsevänsä osingoille, kun antaa pillua ja tekaisee pari mukulaa sitoakseen miehen.

Vierailija
110/114 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 05:14"]

[/quote]

Juuri näin!

[/quote]

Ei siitä rakkaus puutu vaan AP:lta lupa loisia miehen lompakolla. Rahan takia ap tossa suhteessa on, ei minkään rakkauden ja mies on fiksu eikä päästä ap:ta tuhlaamaan tienestejään. Ap voi hankkia saman määrän rahaa kuin mies, kukaan ei kiellä. Vaatii työntekoa ja pitkiä päiviä, mutta sitten voi tuhlata taiteeseen ja jalkarasvoihin niin paljon kuin tahtoo.

Suhteessa ollaan rakkaudesta silloinkin, kun miehellä ei ole euroakaan antaa yhteiseen kassaan.

Vierailija
111/114 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin elän uusioperheessä. Miehelläni ei ollut lapsia ennestään mutta minulla kaksi. Nyt lapsia on yhteensä neljä. Olen ollut lähes koko ajan kotona hoitamassa kotia ja lapsia, mies tehnyt töitä.

Vanhempien lasten isä on koko ajan huolehtinut myös omista lapsistaan ja eromme jälkeen hankki itselleen vasektomian. Hänellä on lähes alusta asti( alun puolen vuoden jälkeen) ollut naisystävä jolla oli tuolloin vuoden ikäinen lapsi. Eksäni ei suostunut muuttamaan hänen kanssaan yhteen ennenkuin meidän lapset olivat lähes aikuisia eli monta vuotta elelivät eri luukuissa.

Nykyinen mieheni on kustantanut kokonaan sekä minun että lapsiemme elämän (hänen toiveestaan olen jäänyt kotiin hoitamaan lapsia ja kotia) ja myös minun vanhempien lasten elämää siinä suhteessa kun se on ollut tarpeellista. Hän kutsuu heitä lapsikseen mutta ei työnny lasten ja heidän isänsä väliin. 

Mä en käsitä miten muut naiset valitsevat miehen. Mä rakastun sellaisiin jotka rakastuvat minuun ja ovat huolehtivaisia mutta myös älykkäitä ja omaavat kunnollisen uran. Mä olen itse käynyt yliopiston ja ollut työmaailmassa mukana, silloin tienannut hyvin. Mä en olisi voinut muuttaa nykyisen mieheni kanssa yhteen jos hän ei olisi ottanut lapsiani omakseen henkisesti. Mulla ei ollut mitään kiirettä muuttaa yhteen tai esitellä lapsiani hänelle. Kun aika oli kypsä hän halusi tavata lapseni ja lapset halusivat tavata hänet. Mies kertoi jo seurustellessamme että haluaa myös omia lapsia. Yhteiset lapsemme olivat siis myös toivottuja, eivät mitään vahinkolaukauksia. Mies tiesi että jos haluaa minut omakseen niin saa mukana kaksi lasta ja näkymättömän eksän huolehtimassa omasta osastaan lapsien suhteen. Rakkaus, rehellisyys ja totuus.

Vierailija
112/114 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 06:18"]

Tuntuu pahalta puolestasi. Perhe on mielestäni sellainen yksikkö, missä kaikki voivat yhtä hyvin. Itse elän ydinperhe-elämää, mutta olen seurustellut miehen kanssa jolla oli lapsi edellisestä liitosta. Minulle oli selvää, että lapsi on osa pakettia ja lapsen lahjat ovat vähintään yhtä tärkeitä kuin omien lasteni. 

Uusperhekuvioissa minua vaivaa, että perhe luokitelaan eri luokkiin. Pethe on sellainen yksikkö, missä kaikki ovat samassa luokassa.

Olen ollut itse se, joka on hankkinut enemmän, jolla on ollut vähemmän lapsia avosuhteen aikana. Kuitenkin on ollut itsestään selvää, että meillä kaikilla menee yhtä hyvin. Rakkaus ei ole rahaa tai varallisuutta. Rakkaus on sitä, että antaa omastaan ja jakaa. Jos joku ottaa vastaan tarkotun ajatellen muuta kuin rakkautta, niin se on vastaanottajan ihan oma ongelma. 

Mä pidän huolen perheestäni. Vaikka se olisi vähän laajempikin. Mitään en mukaani saa. Huomenna voi joku tollo ajaa kylkeeni. Ainoa mistä välitän ovat rakkaat ihmiset. Joko itselleni tai rakkaalleni rakkaat. 

Elintasokuilu parisuhteessa on silkkaa ittuilua.

[/quote]

Mietipä hetki: ap saa asua ilmaiseksi isossa kodissa, ei tarvitse miettiä, mitä ruokaa ostaa tai voiko lapset harrastaa. Exä antaa rahaa omien lastensa elatukseen. Mitään ei puutu.

Paitsi että on tämä elintasokuilu, joka syntyy siitä, että mies ei anna vaimonsa tuhlata ansaitsemiaan rahoja vaan ilmoittaa, että tuhlaa omiasi. Ap:lla ei omilla tuloillaan olisi ikinä mahdollisuutta nykyiseen elintasoonsa, joten mitä ihmettä hän valittaa? Että nyxä on järkevä eikä tee yhteensä 6 lapsen elättämisestä isoa numeroa? Eiköhän se laita jo kuukaudessa ap:nkin lasten ruokaan ja elämisen kustantamiseen useaan kertaan sen summan, jonka biologiset vanhemmat kustantavat. Ja vielä pitäisi antaa lisää rahaa tuhlattavaksi.

Sitäkö on rakkaus, että toinen saa tuhlata tienaavan ansiot?

Vierailija
113/114 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:01"]Siis elät täysin miehesi siivellä ja kehtaat valittaa, kun mies ei tuhlaa rahojaan asioihin, joilla ei ole mitään merkitystä perheen hyvinvoinnille?

Kokeile eroa ja mieti sitten kolmiossa 4 lapsen kanssa, että kannattiko.
[/quote]
Erossahan tämä muikki saa puolet omaisuudesta! Ei huono. Paitsi tietysti jos on niin typerä ollut, että on mennyt avioehdon tekemään.
Mutta provohan tämä onkin, kaikki on mahdollista.

Vierailija
114/114 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miehenä ymmärrä. Perheessä kaikilla kuuluu olla sama elintaso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän