No niin. Mies meni pyykkäämään mun 200€ villaneuleen 60 asteessa.
Kommentit (227)
Tämän takia pesen itse omat pyykkini ja mies pesee omansa. Sitten valittaa, että pyykit haisevat, kun ahtaa neuvoista huolimatta rummun niin täyteen kuin mahtuu.
Naiset on aina parempia. Minun villapaita ei maksanut kun reilun satasen. Vaimo pesi sen 60°. Eipä enää mahtunut viisi vuotiaalle pojallekkaan. Lähes kaikki pyykit pesee vieläkin 60°
Villa pestään mieluiten 30 asteessa ja käsin, mutta jotkut käsitellyt langat kestävät 40 asteen konepesun. Suurin osa 100 % villasta on kuitenkin huopuvaa ja 200 euron neuleet ovat usein näitä norjalaisia ta islantilaisia käsintehtyjä 100 % villaa, joissa lanka on todella helposti huopuvaa.
Mun mies osaa pestä pyykkiä. Kuivariin joskus laittaa sellaista mitä ei pitäisi, mutta muuten on kyläl tarkkana. Jopa mun peräkammarissa kasvatettu adhd-veli osaa. Kun isäkin kuoli, hän joutui ottamaan asiasta vastuun itse. Äiti kuoli aiemmin ja isä otti vastuun ensin. Veli soittelee mulle välillä ja kyselee, "työhaalarissa on 40 astetta, mutta minkä ohjelman tuosta koneesta laitan". Mulla on kaksi aikuista poikaakin, jotka hekin osaavat lukea pesumerkintöjä tai kysyä, jos pesumerkintää ei ole esim. käsintehdyissä sukissa. Enää eivät kysele, tietävät jo.
Opettakaa äidit ja isät niille pojillenne kodinhoidon perusasiat. Kyllä pyykinpesua kai koulussakin opetetaan kotitaloudessa, mutat ei siitä välttämättä mieleen jää, jos se on se ainoa kerta.
Halvempaakin löytyy kirjoitti:
Kai tämä joku huijaus täytyy olla. Kuka nyt maksaa 200 euroa villaneuleesta?
No Repeat -villaneule ainakin maksaa helposti sen ja yli.
"Kosto on paras opetus sille miehelle, niin alkaa kasvaa aikuiseski."
Kosto? Juu, toimii toki. Jos sinulla on viisas ukko, niin kostosi seurauksena hän lemppaa sinut pellolle. Suosittelen! Koska silloin loppuratkaisu menee juuri oikein.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia minä hoidan pyykit meidän taloudessa.
Meillä sama juttu. Meillä kun mies aiemmin kuvitteli, että kaikki voi pestä 60 asteessa. No eipä voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pese miehen auto painepesurilla. Sekä sisältä että ulkoa. Sitten totea että "Oho, en mä tienny"
Tää on hyvä kosto.....
No mutta eikös kaikilla kunnon pareilla ole yhteiset rahat, yhteisestä kirstustahan menee sekä rouvan uusi neule että miehen auton kunnostus.
Tästä syystä meillä mies ei pese kuin omia vaatteitaan, tai tuo ne omansa pyykkikoriin ja mä hoidan koneen.
Oon kyllä itsekin kertaalleen kutistanut lapsen ruskovillat.
Mutta jos mies pyykkää, sitä villaneuletta ei voi laittaa pyykkikoriin odottamaan.
Ihan itse pyykkäsin oman merinovillaisen neuleeni kerran vahingossa liian kuumassa, kun nostelin pyykkejä koneesta ihmettelin että mikä ihmeen matto täällä oikein on. Ei olisi mahtunut edes vauvalle, pääaukko meni niin pieneksi. Opin kyllä pesemään villavaatteita sen jälkeen.
Mun mies pesi mun merkkipaitapuserot neljässäkympissä.
Kuulemma kaikki kauluspaidatpaidat pestään neljässäkympissä.
Roskiin meni kaikki ja mies joutui ostamaan uudet tilalle.
Kyllä tarkastaa pesulaput tämän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mikset pessyt itse?
Mikset lue ketjua aloitusta pidemmälle?
Joopa joo. Tämäkin ketju kertoo niin monella viestillä sen tosiasian että kotityöt kuuluvat syystäkin naisille.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pesi mun merkkipaitapuserot neljässäkympissä.
Kuulemma kaikki kauluspaidatpaidat pestään neljässäkympissä.
Roskiin meni kaikki ja mies joutui ostamaan uudet tilalle.Kyllä tarkastaa pesulaput tämän jälkeen.
Jatkan vielä. Tuli niin tiukkoja paitapuseroita, ettei napit menneet rintojen kohdalta enää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän turhan selvä täky.
Kun oliskin provo. Mutta ei. Niin ja oli vielä kuivausrumpuunkin laittanut. Itku ei ollut kaukana kun tajusin mitä sieltä ulos tuli kun tyhjensin.
Ostat uuden.
Sehän oli 200€, ei 200 000€.
Mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pese miehen auto painepesurilla. Sekä sisältä että ulkoa. Sitten totea että "Oho, en mä tienny"
Tää on hyvä kosto.....
No mutta eikös kaikilla kunnon pareilla ole yhteiset rahat, yhteisestä kirstustahan menee sekä rouvan uusi neule että miehen auton kunnostus.
Kunnon pareilla? Ihan kunnon pari me ollaan, mutta ei meillä kaikki rahat ole yhteisiä. Meillä on omat tilit ja sitten yhteinen tili jonne laitetaan joka kuukausi summa joka suhteutettu nettotuloihin ja niillä rahoilla maksetaan asumiskulut. Muut jutut maksetaan omilta tileiltä. Ei tarvitse mun maksaa miehen auton korjauskuluja tai miehen mun auton korjauskuluja. Mies maksaa esim. Viaplayn kanavapaketin kun taas mä maksan Netflixin ja Spotifyn, kaikki nuo yhteisessä käytössä. Mä bongailen ruokaa alesta joten sitä kautta menee ruokakuluihin mulla enemmän rahaa, mutta toki mieskin osansa maksaa. Mies maksaa enemmän asumiskuluja. Jos mulla rahat vähissä, niin kyllä mies mulle rahaa antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän turhan selvä täky.
Kun oliskin provo. Mutta ei. Niin ja oli vielä kuivausrumpuunkin laittanut. Itku ei ollut kaukana kun tajusin mitä sieltä ulos tuli kun tyhjensin.
Ostat uuden.
Sehän oli 200€, ei 200 000€.
Mikä ongelma?
Ei vaan mies ostaa ap:lle uuden. Mies mokasi niin ei ap:n siitä tarvitse maksaa.
Muistuu mieleen kun vuosia sitten olin neulonut lapselle ihanan villapaidan. Lapsi puki sen päälleen päiväkotiin ja sanoi että tämähän ihan loistaa kuin aurinko. Päikyssäkin olivat ihastelleet villapaita. Eipä mennyt kuin kaksi päivää kun mies tuhosi sen pyykkikoneessa, vaikka nimenomaan olin sanonut että ei saa pestä koneessa. Voi sitä lapsen pettymystä.
Tuhosi myös ihanan mekon jonka olin ostanut juhlia varten. Pesi sen omien työvaatteiden kanssa 60 asteessa. Mekko pieneni kokoon xxs. Itse olin kokoa S.
Tuhosi se mies paljon muutakin, ja jotenkin tuntuu, että teki sitä ihan tahallaan. Heitti roskiin minulle rakkaita tavaroita. Samalla haali kodin nurkat täyteen roskiksesta löytämään ns tärkeitä tavaroita. Esim rikkinäisen repun tai laukun kantohihnat.
Olohuoneen nurkissa oli jotain epämääräistä rautaromua, ja siivouskomeroon ei mahtunut esim imuria, koska se oli täynnä näitä roskis löytöjä.
No katselin menoa pari vuosikymmentä ja muutin pois samalla kertaa, kun nuorin lapsista muutti omilleen.
Tulipa hieman avauduttua ja teki hyvää kirjoittaa nämä asiat tänne.
Ei muuta kuin ostamaan sulle parin sadan euron lahjaa. Tää kuulostaa uskomattomalta mutta voin uskoa, että näin tapahtuu. Munkaan mies ei huomaa, että pesee valkoisia pyykkejä farkkujen tai muiden tummien kanssa..on muutama harmahtava vaate tässä talossa.