Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin. Mies meni pyykkäämään mun 200€ villaneuleen 60 asteessa.

Vierailija
16.02.2022 |

”No en mä huomannu”

Kommentit (227)

Vierailija
141/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy hyvin nukenvaatteeksi

Mitä jos mies koetti vain epäonnistuneesti vihjata, että kaipaisi taloon pienten jalkojen tepsutusta eli jonkun, jolle tuo villapaita nyt mahtuu?

Vierailija
142/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Tämäkin ketju kertoo niin monella viestillä sen tosiasian että kotityöt kuuluvat syystäkin naisille.

Niin koska (jotkut) miehet perseilevät tahallaan kaiken paskaksi, jotta heidän ei tarvisi tehdä mitään ?

Kyllä siinä vaatteet ja rahat alkaa käydä vähiin, jos joka kerta kun pesee pyykkiä menee vaatteet pilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset, jotka ei selviä yksinkertaisista kotitöistä, voi pärjätä työelämässä ?

Vierailija
144/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset, jotka ei selviä yksinkertaisista kotitöistä, voi pärjätä työelämässä ?

Ihminen oppii tekemään asioita, joista on kiinnostunut.

Jos esim. pyykinpesu on tekijälleen ”ihan sama”, niin silloin pestään vuosikausia kaikki pyykit valkopesuaineella, laitetaan pesuaine huuhteluainelokeroon, pestään aina vain ja ylitäysiä koneellisia pelkässä 15 min pikapesussa ja ladotaan märät pyykit ryttyyn kuivamaan.

Työ voi hyvinkin olla vaativaa asiantuntijatyötä, pyykinpesu vain pakollinen paha.

Vierailija
145/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen oppii tekemään asioita, joista on kiinnostunut.

Jos esim. pyykinpesu on tekijälleen ”ihan sama”, niin silloin pestään vuosikausia kaikki pyykit valkopesuaineella, laitetaan pesuaine huuhteluainelokeroon, pestään aina vain ja ylitäysiä koneellisia pelkässä 15 min pikapesussa ja ladotaan märät pyykit ryttyyn kuivamaan.

Työ voi hyvinkin olla vaativaa asiantuntijatyötä, pyykinpesu vain pakollinen paha.

Jep. Autonkin voi pestä santapaperilla, liat lähtee helposti pois.

Vierailija
146/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesu ja lajittelu opetetaan kotitaloustunneilla. Jokaisen peruskoulun käyneen pitäisi kyllä hallita perusteet ja tietää että esim. villaa ei pestä 60 asteessa. Tunneilla käytiin läpi myös se, että vaatteissa on lappu, josta näkee pesuohjeet. On aika surkeaa, jos joku ei tämän vertaa ole koulussa oppinut. Herää kysymys, että onko ihan normaaleilla älynlahjoilla varustettu yksilö ja miten muuten elämänhallinta on kunnossa, jos ei ymmärrä miten vaatteita pestään. 

Vierailija
147/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat lukutaitoisia. 

Ei mene selitykset läpi. 

Jos ei näe pientä pränttiä pesuohjeessa, niin oma vika.

Hankkii uuden samanlaisen ja kärsimyskorvauksena illallinen lisäksi, siis hänen piikkiin. 

Mikäli pariskunnalla yhteiset rahat, niin ihan sama kuka uuden neuleen maksaa. Kuinka moni sitten lukee pesulappuja, kun tyhjentää pyykkikoria? Tuskin mies kaapista haki neuletta pesuun.

Vierailija
148/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap tekee näitä provoja niin kannattaisi edes muuttaa kirjoitustyyliä, ettei ne olisi samanlaisia. Et sinä edes omista 200 euron vaatetta.

Vierailija
149/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesu ja lajittelu opetetaan kotitaloustunneilla. Jokaisen peruskoulun käyneen pitäisi kyllä hallita perusteet ja tietää että esim. villaa ei pestä 60 asteessa. Tunneilla käytiin läpi myös se, että vaatteissa on lappu, josta näkee pesuohjeet. On aika surkeaa, jos joku ei tämän vertaa ole koulussa oppinut. Herää kysymys, että onko ihan normaaleilla älynlahjoilla varustettu yksilö ja miten muuten elämänhallinta on kunnossa, jos ei ymmärrä miten vaatteita pestään. 

Aika hyvinhän taitaa asiat olla... Jos isoin ongelma on 1 kutistunu villapaita... :-) Miten kuvittelette että pärjäätte ihan oikeiden vastoinkäymisten kans jos 1 ainoa villapaita laittaa jo "itkun kurkkuun"

Vierailija
150/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän turhan selvä täky.

Kun oliskin provo. Mutta ei. Niin ja oli vielä kuivausrumpuunkin laittanut. Itku ei ollut kaukana kun tajusin mitä sieltä ulos tuli kun tyhjensin.

Otan osaa. Meillä mies teki vastikään saman omalle uudehkolle villapaidalleen. Mulla lähinnä nauratti, koska kerrankin osui omaan nilkkaansa. Siitä tuli oikein kiva ja superlämmin paita juniorille. Tähän mennessä mies on onnistunut myös mm. pyykkäämään kuudessakympissä lasten kosteussuojahaalarit ja sen jälkeen kuivaamaan ne kuivausrummussa. Sain pikku kilarit. Vastikään teini oli lähdössä reissuun ja iskä päätti auttaa pyykkäämällä edellisiltana koneellisen matkalle pakattavia vaatteita. Tapansa mukaan unohti tarkistaa taskut, joissa oli lopputuloksesta päätellen ainakin puoli pakettia nessuja. Siinäpä ne reissua edeltävät tunnit mukavasti kuluikin, kun vaatteita käytiin läpi teippiharjalla... 

Vierailija
151/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran kutistanut miehen villapaidan käyttökelvottomaksi 🙄 kaikki muut miehen, mun ja lasten vaatteet on ok pestä 40 asteessa ja heittää kuivausrumpuun. En mä ole vuosiin edes katsellut pesulappuja. Sanoisin, että puoliksi molempien moka. Mä pesin piloille, mut olisi hänkin voinut sanoa ettei uutta paitaa voi pestä kuten meidän muita vaatteita eikä vaan heittää pyykkikoriin muiden mukana.

Vierailija
152/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh siitä tuli varmaan todella pieni. 

153/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän harmistuksen tunteesi. Itsekin olen pessyt poikani hikiset treenivaatteet ja tarkistanut taskut moneen kertaan, en vain huomannut povitaskua, jossa oli puhelin.

Nykyään en laita pyykkikoriin omia vaatteita, joiden pesussa pitää olla tarkkana. Sillä saatan itsekin konetta täyttäessä olla huolimaton, välillä on tumman pyykin seassa ollut uudet alusasut, jotka oli tarkoitus pestä käsin.

Vierailija
154/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan nähden sen ihmisen, joka lapsiperheessä katsoo jokaisen vaatteen lapusta pesuohjeet. Voi mennä jokunen hetki vaatteidenpesussa.

Vierailija
155/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia minä hoidan pyykit meidän taloudessa.

Hahah myötistä😀 oot mennyt helppoon. Pitää tahallaan suhteen alkuvaiheessa pilata joku kolttu 90* niin ei tarvi enää itse pestä koskaan pyykkiä.

Vanha kikka👍

Vierailija
156/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän turhan selvä täky.

Kun oliskin provo. Mutta ei. Niin ja oli vielä kuivausrumpuunkin laittanut. Itku ei ollut kaukana kun tajusin mitä sieltä ulos tuli kun tyhjensin.

Otan osaa. Meillä mies teki vastikään saman omalle uudehkolle villapaidalleen. Mulla lähinnä nauratti, koska kerrankin osui omaan nilkkaansa. Siitä tuli oikein kiva ja superlämmin paita juniorille. Tähän mennessä mies on onnistunut myös mm. pyykkäämään kuudessakympissä lasten kosteussuojahaalarit ja sen jälkeen kuivaamaan ne kuivausrummussa. Sain pikku kilarit. Vastikään teini oli lähdössä reissuun ja iskä päätti auttaa pyykkäämällä edellisiltana koneellisen matkalle pakattavia vaatteita. Tapansa mukaan unohti tarkistaa taskut, joissa oli lopputuloksesta päätellen ainakin puoli pakettia nessuja. Siinäpä ne reissua edeltävät tunnit mukavasti kuluikin, kun vaatteita käytiin läpi teippiharjalla... 

Kuivausrummussa lähtee nöyhtä parhaiten irti.

Vierailija
157/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs itse jätit neuleesi jonnekin mistä mies sen sai napattua epähuomiossa pesuun :D

Saat tapahtuneesta syyttää vain ja ainoastaan itseäsi.

Meillä kummatkin pesee omat pyykkinsä tällaisten mokien estämiseksi.

Vierailija
158/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisit pienellä. Meillä vaimo tankkasi bensaa diesel-autoon. Tuli sitten 2000 euron remontti.

Vierailija
159/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu varmaan Porvoosta, mutta jos ei ole, niin ilmainen vinkki: älä osta 200 eu villaneuleita, tai jos ostat, pidä ne visusti erillään tavallisista vaatteista, ja jos et pidä, niin älä ainakaan syytä ketään muuta niiden käsittelystä tavallisina vaatteina (jotka voi pestä normaalisti).

Vierailija
160/227 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin mieheni kanssa yhteen, sain mummoltani kalliin merkin ihanat, pehmoiset vaaleanpunaiset käsipyyheet. 

Pesen normaalisti pyyhkeet 60 asteessa. Kyseiset pyyhkeet oli vaalean pyykin joukossa kun mies heitti sinne kasa kaupalla mustia vaatteita ja pisti koneen 90 asteeseen (en koskaan pese mitään noin kuumalla. Paitsi tyhjää konetta kun puhdistan sen)

Sieltä sitten tuli harmaat, kutistuneet, koppuraiset käsipyyhkeet. Pakko myöntää, että itkin. Miestä ei kiinnostanut tippakaan, oli just asenteella että "tarviiko tommosia olla mitä ei voi pestä?!" 

Edelleen harmittaa.

Koen että hän tuhosi ne tahallaan, koska en voi uskoa, että kukaan aikuinen on noin T Y H M Ä. Tietenkään ei suostunut ostamaan uusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä